فرهنگ و هنر

کتابخانه هاسکل (Haskell) در مرز بین آمریکا و کانادا واقع شده است

کتابخانه هاسکل (Haskell Free Library and Opera House) یک بنای تاریخی و منحصر به فرد است که در مرز بین ایالات متحده و کانادا واقع شده است. این کتابخانه در شهر راک آیلند (ایالت کبک، کانادا) و دربی لاین (ایالت ورمانت، ایالات متحده) قرار دارد و به طوری طراحی شده است که نیمی...

20 بهمن 1402

جشنواره تئاتر فرینج کانادا (The Toronto Fringe Festival)

جشنواره تئاتر فرینج کانادا (The Toronto Fringe Festival) یک جشنواره سالانه تئاتر است که در شهر تورنتو، کانادا برگزار می‌شود. این جشنواره در سال 1967 و با هدف ارائه فرصتی به هنرمندان مستقل برای نمایش آثار خود تاسیس شد. جشنواره فرینج کانادا یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین...

21 آذر 1402

آشنایی با تئاتر رویال الکساندرا (Royal Alexandra Theatre) تورنتو

در قلب پر جنب و جوش شهر تورنتو، کانادا، بنایی باشکوه و تاریخی خودنمایی می کند که بیش از یک قرن است با اجراهای بی نظیرش، روح هنرهای نمایشی را در جان شهر دمیده است. تئاتر رویال الکساندرا (Royal Alexandra Theatre)، مرواریدی درخشان در گنجینه فرهنگی تورنتو، با معماری...

22 آبان 1402

آشنایی با موزه همینگوی کوبا (Hemingway Museum)

حتما با نویسنده پرآوازه جهان، ارنست همینگوی آشنا هستید، در هاوانا میتوانید به خانه ایشان رفته و از این موزه فرهنگی و ارزشمند کوبا دیدن نمایید.

4 شهریور 1402

کدام فرعون قدرتمندترین پادشاهی مصر را داشت؟

از میان فراعنه احمس یکم (Ahmose I) توانست قدرتمندتری سلسله را پایه ریزی کند.

2 فروردین 1402

معروفترین کتابخانه های جهان

برای علاقمندان به مطالعه کتابخانه ها هم جاذبه های گردشگری به شمار میروند، در ادامه با معروفترین کتابخانه های جهان همراه ما باشید.

11 بهمن 1401

بهترین نرم افزارهای برای تلویزیون هوشمند در کانادا

اگر یک تلویزیون هوشمند در کانادا خریداری کرده باشید و دلتان مخواهد معروفترین نرم افزارها را بر روی آن نصب کنید همراه ما باشید.

27 آبان 1401

صومعه سنت کاترین در شبه جزیره سینا مصر

برای دیدن صومعه سنت کاترین و قدیمی ترین کتابخانه جهان باید به روستای سنت کاترین در شبه جزیره سینا در کشور مصر بروید، همراه ما باشید.

13 مهر 1401

تماشای بهترین سریال های کانادایی

اگر آخر هفته را در کانادا در کنار خانواده هستید و دلتان میخواهد اوقاتتان را با دیدن ریال بگذرانید، این لیست را از دست ندهید.

11 شهریور 1401

معرفی کتاب هایی برای آشنایی با فرهنگ کانادا

کتاب ها و رمان هایی که برایتان در ادامه لیست خواهیم کرد، شما را با زبان و فرهنگ کانادایی آشنا خواهند نمود، این کتاب ها برای سنین مختلف طبقه بندی شده است.

10 شهریور 1401

فیلم های کانادایی که این کشور را به بهترین شکل معرفی میکنند

اگر علاقه به سینما و سریال های تلویزیونی داشته باشید، دیدن این فیلم های سینمایی شما را با کانادا آشنا خواهد کرد.

10 شهریور 1401

راهنمای خرید سوغاتی در تورنتو

برای خرید سوغاتی در تورنتو گزینه های فراوانی در پیش رو دارید اما اگر به دنبال یک یادگاری خاص هستید از این فروشگاه ها دیدن نمایید.

14 خرداد 1401

آیا در کانادا موسیقی بخوانیم؟

جواب این سوال به این برمیگرده که اولا هزینه تحصیل در رشته موسیقی در کانادا چقدر برامون تموم میشه، یا اینکه بعدش قراره کار در کانادا گیرمون بیاد یا نه؟

6 خرداد 1401

نخستین مجموعه های موجود از کتاب های شرلوک هولمز در کتابخانه مرجع تورنتو

اگر از عاشقان سری داشتان های شرلوک هلمز هستید، یکی از نخستین مجموعه های موجود از کتاب های شرلوک هولمز در  کتابخانه مرجع تورنتو پنهان شده است.

28 دی 1400

انیمیشن کوکو (Coco) اشاره به چه محل هایی در مکزیک دارد

اگر  انیمیشن کوکو (Coco) را دیده باشید متوجه محل هایی شدید که در واقع در مکزیک وجود دارند در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

16 مهر 1400

در کدام دانشگاه های کانادا میتوانید موسیقی تحصیل کنید

خب جواب این سوال میتواند به راحتی اکثر دانشگاه های کانادا باشد، زیرا این رشته در کانادا بسیار پرطرفدار است، ولی خب برای جزئیات بیشتر همراه ما باشید.

5 مرداد 1400

طراحی جالب معمار ایرانی بر روی صخره ای در بریتیش کلمبیا کانادا

میلاد اشتیاقی طراح و معمار ایرانی اخیرا خانه ای را با اسم خانه کوهستانی (Mountain House) طراحی نموده است که روی صخره های جزیره کوادرا در بریتیتش کلمبیا واقع شده است. 

27 تیر 1400

فیلم هایی که در تورنتو فیلمبرداری شده اند

در دو دهه گذشته، تولید فیلم و سریال در تورنتو به یکی از صنعت های اقتصادی بزرگ و پولساز شهر تبدیل شده است و از 600 میلیون دلار در سال 1997 به 1.8 میلیارد دلار در سال 2017 رسیده است. Film Toronto تخمین می زند این صنعت سال گذشته بیش از 30،000 شغل را شامل میشده است.از موارد...

21 اردیبهشت 1400

بزرگترین کتاب فروشی جهان بسته شد

بزرگترین کتابفروشی جهان، مقصدی محبوب در شهر تورنتو برای کتاب دوستان محلی و همچنین گردشگرها از سال 1980 تاکنون، به یک توسعه دهنده املاک و مستغلات فروخته شده و در ماه فوریه بسته خواهد شد.

15 اردیبهشت 1400

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (TIFF) هر ساله در سپتامبر در تورنتو برگزار می شود. این جشنواره در سال 1976 به عنوان جشنواره  ی جشنواره ها با هدف نمایش فیلم های  سایر جشنواره های فیلم تاسیس شد و از آن زمان به یکی از بزرگترین عرصه های سالانه فیلم با حضور متخصصان...

6 بهمن 1399
تعداد: (27)