معرفی کتاب هایی برای آشنایی با فرهنگ کانادا

کتاب ها و رمان هایی که برایتان در ادامه لیست خواهیم کرد، شما را با زبان و فرهنگ کانادایی آشنا خواهند نمود، این کتاب ها برای سنین مختلف طبقه بندی شده است.

معرفی کتاب هایی برای آشنایی با فرهنگ کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مزایای خواندن این رمان ها را می توان از دو جنبه آنالیز کرد. در ابتدا شما می توانید با جنبه های مختلف فرهنگی کانادا بیش تر آشنا شوید و دوم اینکه فرصت تمرین زبان فرانسوی و انگلیسی و درک مطلب این زبان ها را خواهید داشت. کانادا دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی دارد. در فهرست زیر به محتوای کانادایی در هر دو این زبان ها اشاره شده است.

کتاب های کانادایی برای آشنایی بزرگسالان با فرهنگ کانادا

منظره ها طبیعی و فرهنگ کانادا الهام بخش بسیاری از نویسندگان در نوشتن رمان ها و کتاب های غیر داستانی بوده است. در جدول زیر به بعضی از کتاب های مناسب گروه سنی بزرگسالان اشاره می کنیم که ماجرای آن ها در کانادا رخ می دهد و به همین علت برای آغاز شناخت بیش تر این کشور بسیار مناسب هستند.

عنواننویسندهخلاصه کتاب
آقای هاکی (Mr. Hockey)گوردی هاو (Gordie Howe)زندگی نامه یکی از معروف ترین بازیکنان هاکی کانادا گوردی هاو به قلم خودش
سرخپوست ناخوشایند (The Inconvenient Indian)توماس کینگ (Thomas King)علیرغم عنوان، این کتاب با زبان طنز تاریخچه مردمان بومی آمریکای شمالی را به تصویر کشیده است.
سوغات کانادا Souvenir of Canada(داگلاس کوپلند (Douglas Coupland)در این کتاب به جنبه های فرهنگی کم تر شناخته شده کانادا با زبان کنایه پرداخته می گردد.
آخرین اسپایک (The Last Spike)پیر برتون (Pierre Berton)در این کتاب داستان ساخت راه آهن کانادا که شرق و غرب این کشور را به هم وصل می نماید توضیح داده شده است.
خاطرات سنگ (The Stone Diaries)کارول شیلدز (Carol Shields)این کتاب برنده جایزه پولیتزر (Pulitzer Prize) و Governor Generals Literary Award شده است.

این کتاب خاطرات یک زن معمولی را روایت می نماید که زندگی و سختی های حضور در جامعه روستایی در ابتدای قرن بیستم را به تصویر کشیده است.

فلوت قلع (Bonheur doccasion)(The Tin Flute)گابریل روی (Gabrielle Roy)این کتاب کانادایی - فرانسوی تحسین شده، رمانی است که اثرات جنگ جهانی دوم روی یک محله فقیرنشین در شهر مونترال کانادا را به تصویر می کشد.

 

کتاب های کانادایی برای آشنایی نوجوانان با فرهنگ کانادایی

اینجا دیگر شانس به بچه ها و نوجوانان رو آورده است و خب می بینیم که تعداد زیادی رمان و کتاب های تصویری وجود دارد که به بچه ها و نوجوان برای شناخت بهتر کانادا یاری می نماید. در جدول زیر این کتاب ها را معرفی نموده ایم.

عنواننویسندهخلاصه کتاب
آن در گرین گیبلز (Anne of Green Gables)ال. ام مونتگمری (L.M. Montgomery)این مجموعه داستان برای همه سنین مناسب است. این مجموعه داستان دختر یتیم ماجراجو و باهوشی به نام آن را روایت می نماید که وارد خانه نو خود در جزیره پرنس ادوارد می گردد.
مجموعه کانادا عزیز (Dear Canada Series)گروهی از نویسندگان (Multiple authors)این مجموعه داستان ها خاطرات داستانی دختران کانادایی در مقاطع مختلف تاریخ این کشور را به تصویر می کشد. از آن جایی که در این کتاب به جنبه های عمیق تر مسائل مختلف اشاره می گردد، برای نوجوانان بزرگتر و حتی بزرگسالان مناسب تر است.
تبر (Hatchet)گری پائولسون (Gary Paulsen)رمانی ماجراجویی است که وقایع اتفاق افتاده بعد از یک حادثه سقوط هواپیما را روایت می نماید.
کانادا شبح زده (Haunted Canada)پت هانکوک (Pat Hancock)این کتاب ها شامل داستان های اشباح است که در ساختمان های تاریخی در سرتاسر کانادا رخ می دهند.

 

کتاب های کانادایی برای بچه ها

عنواننویسندهخلاصه کتاب
مجموعه آگهی های کانادایی (Canadian Flyer Series)فریدا ویشینسکی (Frieda Wishinsky)این مجموعه داستان برای خوانندگانی که به تازگی آغاز به خواندن رمان های کوتاه نموده اند مناسب است. هر کدام از کتاب ها داستان مردمانی است که در زمان سفر می نمایند و هر بار با بخشی از تاریخ کانادا رو به رو می شوند.
پولیور هاکی (Le Chandail de Hockey)(The Hockey Sweater)روچ کریر (Roch Carrier)یک کتاب تصویری بچه ها که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در دسترس است. این کتاب معرفی بسیار خوبی از ورزش محبوب کانادا یا هاکی است.
روزی که کانادایی شدم: مجموعه عکس شهروندی (The Day I Became a Canadian: A Citizenship Scrapbook)جو بناتین کوجنت(Jo Bannatyne-Cugnet)یک کتاب تصویری از ماجرای روزی که شیائو لینگ لی (Xiao Ling Li) جوان به همراه خانواده اش شهروند کانادا شدند.
تقاطع کارسون کانادا (Carson Crosses Canada)لیندا بیلی (Linda Bailey)یک کتاب تصویری که داستان سفر زمینی کارسون به همراه مادرش از بریتیش کلمبیا (British Columbia) تا نیوفاندلند (Newfoundland) را روایت می نماید.
الف برای ساکنین بومی (A is for Aboriginal)جوزف مک لین (Joseph Maclean)کتاب الفبای تصویری بچه ها که فرهنگ افراد بومی کانادا را به زیبایی آموزش می دهد
داستان هایی از تاندورا (Tales from the Tundra)ابی کسلیک (Ibi Kaslik)یک کتاب تصویر سازی شده زیبا حاوی افسانه های اسکیموها

 

این کتاب ها تنها بخش کوچکی از داستان های محبوب کانادا را شامل می گردد. اگر به این کتاب ها علاقه دارید، به کتابخانه محله خود مراجعه کنید و کتاب های پیشنهادی دیگر را هم مطالعه کنید. امروزه نسخه الکترونیک بسیاری از کتاب ها (e-books) به صورت رایگان در دسترس هستند. اگر علاقه مند به شنیدن نسخه صوتی کتاب ها (audio books) باشید می توانید در سایت Audible ثبت نام کنید و به آن ها دسترسی پیدا کنید. از طرفی دیگر نسخه صوتی بسیاری از کتاب ها در سایت های دامین های عمومی رایگانی (free domain sites) همانند Librivox و Open Culture به راحتی در دسترس هستند.

انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1117

به "معرفی کتاب هایی برای آشنایی با فرهنگ کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی کتاب هایی برای آشنایی با فرهنگ کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کتاب هایی برای آشنایی با فرهنگ کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید