فیلم های کانادایی که این کشور را به بهترین شکل معرفی میکنند

اگر علاقه به سینما و سریال های تلویزیونی داشته باشید، دیدن این فیلم های سینمایی شما را با کانادا آشنا خواهد کرد.

فیلم های کانادایی که این کشور را به بهترین شکل معرفی میکنند

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شاید برای شما نیز نام آشنا ترین ساخته کشور کانادا، مجموعه تلویزیونی آن شرلی باشد. البته کشور کانادا میزبان چندین استودیو فیلمسازی در شهرهای بزرگ خود و بعلاوه وطن کارگردان و تهیه نماینده مشهور سینمای جهان جیمز کامرون (James Cameron) است.

جالب است بدانید که شماری از محبوب ترین بازیگران هالیوود نظیر جیم کری (Jim Carrey)، نورما شیرر (Norma Shearer)، مری پیکفورد (Mary Pickford)، دونالد ساترلند (Donald Sutherland) و رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) نیز کانادایی هستند.

صنعت فیلمسازی در کشور کانادا یک صنعت در حال رشد است. در حال حاضر تورنتو، مونترال و ونکوور را می توان مراکز اصلی فراوری فیلم سینمایی در کشور کانادا دانست. در واقع شهرهای بزرگ کشور کانادا به علت چشم اندازهای زیبا و هزینه های فراوری مقرون به صرفه تر دارای مجذوب کنندهیتی خاص برای بسیاری از تهیه نمایندگان تلویزیون و فیلم های هالیوود هستند.

این موضوع باعث شده است تا شهرهای تورنتو و ونکوور کشور کانادا، لقب هالیوود شمالی را به دست بیاورند. فیلم های کلاسیک کشور کانادا می توانند بینشی مناسب از فرهنگ و تاریخ کشور کانادا را به تازه واردان ارائه نمایند و بعلاوه معرف چشم اندازهای عالی از منظره ها طبیعی این کشور زیبا باشند.

علاوه بر این نباید فراموش کرد که تماشای مجموعه های تلویزیونی کشور کانادا و خواندن کتاب های کانادایی و بعلاوه گوش دادن به پادکست های کانادایی می توانند تمرین مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی و آشنایی با لهجه های مختلف کانادایی باشند.

نکته جالب توجه درباره سینمای کشور کانادا این است که اولین آثار سینمایی این کشور برای معرفی کشور کانادا و جذب مهاجران اروپایی به وسیله مردم عادی ساخته شده اند و این عشق و علاقه به کشور کانادا در دیگر آثار سینمایی این کشور نیز به وضوح دیده می گردد. در این مطلب فهرستی از هشت فیلم کشور کانادا به شما ارائه می گردد که تماشا آن ها باعث می گردد شما نیز عاشق کشور کانادا شوید.

اسکات زائر، در برابر جهان (Scott Pilgrim vs. The World)

این فیلم در اواسط دهه اول قرن بیست و یکم و در شهر تورنتو ساخته شده است. شما در این فیلم با ترکیب زیبایی از کمدی عاشقانه و صحنه های اکشن روبرو خواهید شد. داستان این فیلم زیبا با الهام از یک سری رمان های گرافیکی نوشته شده است. در این فیلم نماهایی از بعضی محله های کمتر شناخته شده تورنتو بعلاوه مکان های معروف این شهر نظیر عمارت کاسا لوما

(Casa Loma) و برج سی ان(CN) شما را مجذوب خود می نماید. نکته قابل توجه در این فیلم فضای صمیمی و نشان دادن زندگی مردم عادی شهر تورنتو است. چنانچه علاقمند به تماشا این فیلم هستید می توانید به پخش پولی پلت فرم Netflix مراجعه کنید.

آخرت شیرین (The Sweet Hereafter)

این فیلم یکی از پر افتخار ترین فیلم های ساخته شده کشور کانادا بشمار می رود. داستان این فیلم زیبا در یک شهر کوچک در استان بریتیش کلمبیا در جریان است اما این فیلم در سراسر استان انتاریو و بعلاوه بریتیش کلمبیا ساخته شده است.

داستان این فیلم در حول تصادف یک اتوبوس مدرسه و کشته شدن 14 دانش آموز و مقابله و پیگیری قانونی این حادثه به وسیله شهروندان این شهر کوچک در استان بریتیش کلمبیا است. اما تصاویر چشم نواز منظره ها یخی شمالی و انزوا این منطقه ها که کاملا در خدمت داستان اصلی این فیلم است، شما را کاملا مجذوب خود می نماید. این فیلم در سال 1998 ساخته شد و در زمان اکران خود توانست تحسین همگان را برانگیزد. چنانچه علاقمند به تماشا این فیلم هستید می توانید به پخش پولی پلت فرم های Amazon Prime Video و Crave TV مراجعه کنید.

پلیس خوب، پلیس بد (Bon Cop, Bad Cop)

داستان این فیلم با پیدا شدن یک جسد در بین نرده های استان کبک و استان انتاریو آغاز می گردد. در ادامه این فیلم کمدی اکشن زیبا با دو افسر پلیس آشنا می شویم. از یک سو یک افسر پلیس انگلیسی زبان اهل تورنتو که با زبان رک و گزنده خود سعی در حل پرونده دارد و از سوی دیگر یک افسر پلیس سرکش فرانسوی زبان اهل مونترال در این فیلم به تصویر کشیده می شوند.

این فیلم در استان های انتاریو و کبک کشور کانادا ساخته شده است و در مورد کوشش های این دو افسر پلیس برای حل معمای جنایت رخ داده در مرز دو استان است. پس اگر تماشای فیلم های کاراگاهی و البته کمدی برای شما مجذوب کننده است، تماشای این فیلم را به شما توصیه می کنیم. چنانچه علاقمند به تماشا این فیلم هستید می توانید به پخش پولی پلت فرم Netflix مراجعه کنید.

شاگردی دادی کراویتز (The Apprenticeship of Duddy Kravitz)

این فیلم در شهر مونترال استان کبک ساخته شده است. داستان این فیلم کمدی سیاه بر اساس رمانی به همین نام از نویسنده مشهور کانادایی مردخای ریچلر (Mordecai Richler) نوشته شده است. داستان این فیلم مجذوب کننده درباره زندگی یک جوان یهودی به نام دادی کراویتس در شهر مونترال و کوشش های وی برای تامین مخارج زندگی اش است. این فیلم از سوی جشنواره کن در فهرست فیلم های برجسته کلاسیک طبقه بندی شده است. این فیلم در زمان عرضه خود در سال 1974 توانست خرس نقره ای جشنواره برلین را از آن خود کند. چنانچه علاقمند به تماشا این فیلم هستید می توانید به صورت رایگان آن را در Youtube ببینید.

پسران لس (Les Boys)

این فیلم در استان کبک ساخته شده است. اگر شما خواستار تماشا فیلمی سراسر از خنده هستید، تماشا این فیلم به شما توصیه می گردد. این فیلم خنده دار فرانسوی زبان حول ماجراهای کمدی آماده سازی یک تیم هاکی مردان برای یک بازی بزرگ است. شما می توانید با سفارش DVD این فیلم، از تماشا یک فیلم کمدی ورزشی لذت ببرید. این فیلم با نمایش نقش هاکی و فرهنگ مردانه در استان کبک شما را با تاثیر ورزش در زندگی روزمره مردم این استان آشنا می نماید.

اخبار کشتیرانی (The Shipping News)

کوین اسپیسی (Kevin Spacey) برای اهل سینما بازیگر نام آشنایی است، خب حالا اگر خواستار آشنایی با لهجه های عجیب انگلیسی و فرانسوی کشور کانادا هستید، تماشا این فیلم اکیدا به شما توصیه می گردد. این فیلم در استان نیوفاندلند و لابرادور ساخته شده است و داستان آن حول فروپاشی زندگی یک خبرنگار بعد از مرگ همسرش و نقل مکان وی با دختر شش ساله اش به خانه اجدادی خود در نیوفاندلند است.

این فیلم با بازی بی نظیر بازیگران خود و داستان درام تأثیر گذارش می تواند شما را با زندگی در یک بندر کوچک ماهیگیری در کشور کانادا و بعلاوه کوشش های یک مرد برای آغازی دوباره در کنار دختر خردسالش آشنا کند.

چنانچه علاقه مند به تماشا این فیلم هستید می توانید به پخش پولی پلت فرم Amazon Prime Video مراجعه کنید.

اغوای بزرگ، (2003) La grande séduction، The Grand Seduction (2013)

این فیلم در استان های نیوفاندلند و لابرادور و کبک ساخته شده است. داستان این فیلم در یک دهکده ماهیگیری خیالی به نام Tickle Head در استان کبک می گذرد.

در نسخه اصلی فیلم این کمدی مجذوب کننده فرانسوی زبان فیلم در کبک، ساکنان یک دهکده ماهیگیری در روزهای سخت به یک پزشک مقیم در شهر احتیاج دارند تا بتواند یک کارخانه مهم را افتتاح نمایند، بنابراین آن ها سعی می نمایند یک پزشک جوان را ترغیب به زندگی در این شهر کوچک نمایند.

به علت محبوبیت بالای این فیلم در سال 2013 نسخه سینمایی دیگری بر اساس داستان این فیلم ساخته شد. البته نسخه بازسازی شده در سال 2013 برخلاف نسخه کلاسیک به زبان انگلیسی به نمایش عایدی. بازسازی انگلیسی این فیلم در سال 2013 بسیار مورد تحسین مردم و منتقدان نهاده شد، ولی شهر خیالی Tickle Head جای خود را به شهر های خیالی Newfoundland و Labrador داد.

البته شاید باید معرفی منظره ها چشم گیر و نحوه زندگی مردم شهر های کوچک کشور کانادا را جز اهداف پنهان ساخت این فیلم دانست. صمیمیت مردمان داستان این فیلم می تواند شما را مجذوب این فیلم دلپذیر کند.

شما می توانید DVD های نسخه کلاسیک به زبان فرانسه را سفارش دهید یا چنانچه خواستار تماشا نسخه بازسازی شده انگلیسی این فیلم هستید، می توانید به پخش پولی پلت فرم Amazon Prime Video مراجعه کنید.

استارباک (Starbuck)

این فیلم کمدی دارای درجه سنی مخاطبان بزرگسال است و در استان کبک کشور کانادا ساخته شده است. این فیلم کمدی به زبان فرانسه ساخته شده است و درباره زندگی مردی به نام دیوید و دوست دخترش است که منتظر به جهان آمدن اولین فرزند خود هستند.

این در حالی است که دیوید به علت همکاری های خود با کلینیک های اهدای اسپرم در سنین، پدر بیش از 500 کودک است. شما با تماشا این فیلم باید انتظار یک کمدی فراموش نشدنی را داشته باشید. بسیاری از مخاطبان این فیلم عنوان نموده اند که بعد از تماشا فیلم تا مدت ها با یادآوری موقعیت های کمدی و خنده دار آن بی اختیار خنده به لب آنها آمده است. چنانچه علاقمند به تماشا این فیلم هستید می توانید به پخش پولی پلت فرم Amazon Prime Video مراجعه کنید.

سخت پایانی

چنانچه علاقمند به تماشا این نمایش های و فیلم فرانسوی زبان هستید می توانید به پخش خدمات پولی تلوزیون های کانادایی فرانسوی زبان Tou. tv و Club Illico مراجعه کنید.

از قلم نیاندازید که فیلم های دوست داشتنی کشور کانادا، نقطه آغاز بسیار خوبی برای شناخت فرهنگ کانادایی خواهد بود. بعلاوه برای تماشا فیلم های ساخت کشور کانادا می توانید به وب سایت جشنواره بین المللی فیلم تورنتو، وب سایت روز فیلم ملی کانادا یا CBC Gem مراجعه کنید.

انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1116

به "فیلم های کانادایی که این کشور را به بهترین شکل معرفی میکنند" امتیاز دهید

5 کاربر به "فیلم های کانادایی که این کشور را به بهترین شکل معرفی میکنند" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های کانادایی که این کشور را به بهترین شکل معرفی میکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید