در کدام دانشگاه های کانادا میتوانید موسیقی تحصیل کنید

خب جواب این سوال میتواند به راحتی اکثر دانشگاه های کانادا باشد، زیرا این رشته در کانادا بسیار پرطرفدار است، ولی خب برای جزئیات بیشتر همراه ما باشید.

در کدام دانشگاه های کانادا میتوانید موسیقی تحصیل کنید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: دانشگاه تورنتو

این دانشگاه که معمولا در صدر فهرست برترین دانشگاه های کشور کانادا واقع شده است در زمینه تحصیل موسیقی هم برترین دانشکده موسیقی را دارد و این رشته تحصیلی را در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکترا برای علاقه مندان ارائه می نماید. رشته های مختلف دانشکده موسیقی دانشگاه تورنتو عبارت اند از: تاریخ موسیقی، اپرا، جاز، اجرا، آموزش و آهنگسازی. 

همچنین دانشگاه تورنتو بیش از 20 رشته تحصیلی موسیقی در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکتری دارد. شهریه دانشگاه تورنتو در رشته‌های موسیقی مبلغی بین 35 تا 45 هزار دلار در سال است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه رتبه دوم را در حوزه تحصیل موسیقی در میان دانشگاه های کانادا را از آن خود نموده است و هواداران بسیاری برای تحصیل هم دارد. این دانشگاه رشته موسیقی را در دوره های کوتاه مدت گواهی نامه محور تا مقطع دکترا برای علاقه مندان خود ارائه می نماید.

دانشگاه مک گیل

این دانشگاه یک مدرسه تخصصی تحصیل موسیقی به نام Schulich دارد که برگرفته از نام سیمور شولیچ است و در زمینه موسیقی بسیار عالی عمل نموده است و افراد بسیاری خواستار تحصیل در این مدرسه موسیقی هستند. از جمله گرایش‌های موسیقی این دانشگاه می‌توان به این موارد اشاره کرد: ساخت موسیقی،کارآفرینی در موسیقی، تاریخ موسیقی، تکنولوژی موسیقی، تئوری موسیقی، ضبط صدا. علاوه بر این گرایش‌ها، دانشگاه مک گیل گرایش‌های اجرایی متنوعی در زمینه‌های پیانو، موسیقی ابتدایی، جز، اپرا و آوازخوانی نیز دارد.

دانشگاه مک مستر

این دانشگاه در شهر همیلتون استان انتاریو، رشته موسیقی را به صورت کاملا عملی به دانشجویان خود یاد می دهد و در بسیاری از مواقع کنسرت های دانشجویی را در محل دانشگاه برگزار می نمایند تا دانشجویان اجرا را تجربه نمایند. دانشگاه مک مستر در رشته موسیقی بیشتر در زمنیه تک خوانی و یا خوانندگی جمعی به صورت تخصصی عمل می نماید.

دانشگاه آلبرتا

این دانشگاه به اسم پنجمین دانشگاه مشهور در زمینه تحصیل موسیقی در کانادا شناخته شده است که رشته موسیقی را در مقطع کارشناسی برای علاقه مندان تحصیل در این دانشگاه ارائه می نماید. 

از جمله گرایش‌های رشته موسیقی در دانشگاه آلبرتا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • اجرای ساز و صدا
  • تنظیم
  • ساخت موسیقی
  • موسیقی‌شناسی فرهنگی
  • موسیقی عامه

شهریه دانشگاه آلبرتا برای رشته موسیقی مبلغی بین 8 تا 18 هزار دلار در سال است.

دانشگاه وسترن

این دانشگاه در همه مقاطع تحصیلی رشته موسیقی را به دانشجویان خود ارائه می نماید و یکی از دانشگاه های دولتی کانادا است که رتبه بسیار بالایی در زمینه موسیقی در میان دیگر دانشگاه های کانادا به دست آورده است. گرایش‌هایی چون، ساخت موسیقی، تحصیلات موسیقی، تحقیق در موسیقی، اجرا، مطالعات موسیقی عامه و هنر ضبط موسیقی از جمله گرایش‌هایی هستند که دانشجویان این دانشگاه فرصت تحصیل در آنها را دارند. همچنین دانشگاه وسترن در مقاطع تحصیلات تکمیلی، رشته‌های موسیقی‌شناسی، ساخت موسیقی، اجرا و تئوری موسیقی را دارد. شهریه دانشگاه وسترن برای رشته موسیقی در حدود 17 هزار دلار است.

دانشگاه واترلو

برای تحصیل موسیقی کالج کنراد گربل را تاسیس نموده است و آموزش بیش از 20 ساز و بعلاوه آموزش آواز را به دانشجویان خود ارائه می دهد. از جمله گرایش‌های رشته موسیقی در این دانشگاه می‌توان به موسیقی در کلیسا، مفهوم جهانی موسیقی و موسیقی و صلح اشاره کرد. شهریه دانشگاه واترلو برای رشته موسیقی در حدود 30 هزار دلار در سال است.

دانشگاه اتاوا

یک دانشگاه دو زبانه است که رشته موسیقی را به صورت بسیار باکیفیت به علاقه مندان ارائه می نماید و مدرسه موسیقی اتاوا یکی از پیشگامان اصلی موسیقی در کشور کانادا است که این رشته تحصیلی را در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانشجویان خود ارائه می نماید. این دانشگاه تصمیم دارد تا به زودی رشته تحقیقات در موسیقی را در مقطع دکتری به دروس دانشگاهی خود اضافه کند.

دانشگاه کلگری

این دانشگاه در رشته موسیقی سابقه بی نظیر و طولانی مدت دارد و طیف گسترده و ابتکاری و میان رشته ای در زمینه موسیقی ارائه می نماید که با تأکید بر خلق، اجرا و مطالعه آثار هنری نو، میزبان دانشجویانی است که می خواهند در آینده به هنرمندانی دقیق، پیشرفته و خلاق تبدیل شوند. 

دانشگاه کلگری یکی از دانشگاه‌های دولتی کانادا است که در شهر کلگری استان آلبرتا قرار دارد. دانشگاه کلگری علاوه بر رشته موسیقی در مقطع کارشناسی، در مقطع کارشناسی ارشد گرایش‌های ساخت موسیقی، اجرا و موسیقی‌شناسی را برای تحصیل در اختیار دانشجویان خود قرار داده است. همچنین دانشگاه کلگری در مقطع دکتری، گرایش‌های موسیقی‌شناسی و ساخت موسیقی را دارد. شهریه دانشگاه کلگری برای رشته موسیقی در حدود 25 هزار دلار در سال است.

دانشگاه دالهوزی

دانشگاه دالهاوزی یکی از بهترین دانشگاه های موسیقی کانادا است که در شهر هالیفاکس استان نوا اسکوچا قرار دارد. دانشگاه دالهاوزی کارشناسی موسیقی را به همراه دورس تکمیلی متنوعی ارائه می‌دهد که دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل این دروس را نیز بگذرانند. شهریه دانشگاه دالهاوزی برای رشته موسیقی در حدود 20 هزار دلار در سال است.

انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 644

به "در کدام دانشگاه های کانادا میتوانید موسیقی تحصیل کنید" امتیاز دهید

2 کاربر به "در کدام دانشگاه های کانادا میتوانید موسیقی تحصیل کنید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کدام دانشگاه های کانادا میتوانید موسیقی تحصیل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید