جشنواره بین المللی فیلم تورنتو

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (TIFF) هر ساله در سپتامبر در تورنتو برگزار می شود. این جشنواره در سال 1976 به عنوان جشنواره  ی جشنواره ها با هدف نمایش فیلم های  سایر جشنواره های فیلم تاسیس شد و از آن زمان به یکی از بزرگترین عرصه های سالانه فیلم با حضور متخصصان این صنعت و مردم تبدیل شده است. این جشنواره در سال 1995 به جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (TIFF) تغییر نام یافت. از سال 2010 دفتر مرکزی این جشنواره در TIFF Bell Lightbox (یک مجتمع پنج طبقه شامل سینماها ، گالری ها و منابع مختلف فیلم) مستقر شد.

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این  جشنواره در ده روز برگزار میشود، به این صورت که در اولین پنجشنبه بعد از روز کارگر در کانادا شروع میشود. در این جشنواره بین 300 تا 400 فیلم از سراسر جهان نمایش داده میشود و بیش از 2500  شرکت کننده دارد.این جشنواره به عنوان بستری برای معرفی و تبلیغ فیلم های جدید شناخته شده است. برای مثال، فیلم The Hurt Locker( 2008) فیلمی در ژانر درام است که با بودجه کم درباره جنگ عراق ساخته شدو به دلیل نقد و بررسی های مطلوب و خوبی که در TIFF دریافت کرد ، توانست تعدادی از پخش کنندگان فیلم را در ایالات متحده پیدا و جذب کند در ادامه شش جایزه اسکار در سال 2010 را دریافت کرد، از جمله اسکار بهترین فیلم  را از آن خود کرد.از آنجا که TIFF همزمان با آغاز فصل پاییز افتتاح میشود - زمانی که استودیوها اغلب فعالیت های مرتبط با رقابت با سایر فیلم ها برای اسکار را آغاز می کنند - بسیاری از فیلم هایی که در حال حاضر اولین حضورشان در جشنواره را تجربه میکنند ، با امید به ایجاد سر و صدای تبلیغاتی در جشنواره شرکت میکنند. جدا از باز کردن راه برای برندگان آینده جایزه اسکار ، TIFF همچنین عرصه ای فوق العاده  برای فیلم ها و فیلمسازان کانادایی فراهم می کند. برنامه های ویژه و خاصی بر روی فیلم های کوتاه کانادایی و فیلمسازان کانادایی متمرکز شده اند.

در این جشنواره جوایز داوری در چندین بخش اعطا می شود ، از جمله بهترین فیلم سینمایی کانادایی و بهترین فیلم کوتاه کانادایی. جایزه محبوب People's Choice (انتخاب مردم) برای بهترین فیلم در TIFF تعداد زیادی از بینندگان بین المللی را ارج نهاده و با نظر آنها اعطا میشود ، از جمله ی این فیلم ها میتوان به ارابه های آتش (1981) ، زیبایی آمریکایی (1999) و میلیونر زاغه نشین  (2008) کرد.

این جشنواره در سال 2009  جایزه People's Choice را برای بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم در جشنواره " Midnight Madness " اضافه کرد که متشکل از فیلم های ژانرهای مختلف است.

منبع: britannica.com
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 399

به "جشنواره بین المللی فیلم تورنتو" امتیاز دهید

3 کاربر به "جشنواره بین المللی فیلم تورنتو" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بین المللی فیلم تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید