انیمیشن کوکو (Coco) اشاره به چه محل هایی در مکزیک دارد

اگر  انیمیشن کوکو (Coco) را دیده باشید متوجه محل هایی شدید که در واقع در مکزیک وجود دارند در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

انیمیشن کوکو (Coco) اشاره به چه محل هایی در مکزیک دارد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اگر اهل دنبال کردن فیلم ها و انیمیشن های روز جهان باشید حتما با انیمیشن کوکو آشنا هستید. این انیمیشن زیبا آخرین ساخته کمپانی پیکسار است و به زیبایی هرچه تمام تر فرهنگ غنی مکزیک را به جهان نشان می دهد. جالب است بدانید که یک تیم تحقیقاتی ماه ها به جمع آوری اطلاعات در خصوص مکان های مختلف مکزیک مشغول بوده است و این انیمیشن بر اساس لوکیشن های واقعی ساخته شده است. در این مطلب 11 لوکیشن معروف انمیشین کوکو را به شما معرفی می کنیم که واقعا در کشور مکزیک وجود دارند و می توانید در سفر به مکزیک از آن ها بازدید کنید.

آرامگاه پدرو اینفانته (Pedro Infante’s Tomb)

یکی از مهم ترین لوکیشن های انیمیشن وقتی است که میگوئل برای سرقت گیتار ارنستو دلا کروز، گیتاریست افسانه ای وارد آرامگاه او می گردد. جالب است بدانید که ارنستو دلا کروز با الهام از یک شخصیت واقعی نام پدرو اینفانته ساخته و پرداخته شده است و آرامگاه او هم به همان شکل و سیاق در مکزیکوسیتی قرار گرفته است. بنابراین اگر به مکزیکوسیتی سفر کردید می توانید به گورستان Panteon Jardin بروید و از آرامگاه یکی از مشهورترین هنرمندان مکزیک تماشا کنید. پدرو اینفانته در یک سانحه هوایی در سال 1957 فوت نموده است و هرسال در ماه آوریل علاقمندان او از نقاط مختلف به این گورستان می آیند و یاد او را گرامی می دارند.

آدرس: Panteon Jardín, Álvaro Obregón, Mexico City, Mexico

اهرام تئوتیوکان (Pyramids of Teotihuacán)

در انیمیشن کوکو ارجاع های زیادی به تاریخ و فرهنگ مکزیک مشاهده می گردد. اگر خاطرتان باشد در سرزمین مردگان همه چیز محور بنایی اهرام شکل ساخته شده که میگوئل برای یافتن دلاکروز به آن سمت می رود. این اهرام در واقع برگرفته از اهرام تئوتیوکان است که خارج از شهر مکزیکوسیتی کشف شده اند. باستان شناسان معتقدند این اهرام متعلق به دوره پیشاکلمبی در هزاره پیش از میلاد هستند. این محوطه باستانی در حال حاضر در فاصله 40 کیلومتری شهر مکزیکوسیتی قرار گرفته است و در سفر به مکزیک می توانید سری به این اهراه باشکوه و اسرارآمیز هم بزنید.

آدرس: Teotihuacán, San Juan Teotihuacán de Arista, Mexico State, Mexico

گورستان سن آندره (San Andrés Mixquic)

داستان انیمیشن کوکو در طول جشنی دو روزه به نام جشن مردگان اتفاق می افتد و بسیاری از لوکیشن های این انیمیشن برگرفته از مکان های واقعی در مکزیکوسیتی هستند. گورستان سن آندره در مکزیکوسیتی در ایام جشن مردگان شاهد حضور هزاران نفر می گردد که برای تجلیل مرگ و گرامیداشت یاد عزیزانشان در این مکان جمع می شوند. گورستانی که در انیمیشن کوکو می بینیم در واقع برگرفته از لوکیشن واقعی گورستان سن آندره در مکزیکوسیتی است.

آدرس: San Andrés Mixquic Cemetery, Independencia, San Miguel, Mexico City, Mexico

مرکز تاریخی گوانخواتو (Guanajuato)

در انیمیشن کوکو، میگوئل وقتی در آرامگاه دلا کروز قرار گرفته است به طرز جادویی به سرزمین مردگان منتقل می گردد. سرزمین مردگان عالمی جادویی، اسرارآمیز و زیباست که در آن جا می تواند با اقوام و خویشاوندان فوت شده اش دیدار کند. بسیاری از جزئیات این سرزمین جادویی در واقع برگرفته از گوانخواتو هستند: شهری تاریخی در مرکز مکزیک. خیابان ها، سنگفرش ها، ساختمان ها و بیشتر جزئیات این سرزمین یادآور این شهر واقعی هستند.

هتل ال گران (El Gran Hotel)

هتل ال گران با سقف شیشه ای تزئین شده و باشکوهش یکی از زیباترین ساختمان های مکزیکوسیتی است. این ساختمان که تغییر کاربری داده و اکنون به هتل تبدیل شده است به زیبایی هرچه تمام تر هنر مدرن را به نمایش می گذارد. این هتل هم در ورودی سرزمین مردگان در صحنه هایی وجود دارد و می توانید شیشه های نقاشی شده آن را تشخیص بدهید. در شهر مکزیکو سیتی می توانید به این هتل باشکوه سر بزنید و از معماری زیبای آن لذت ببرید.

آدرس: Gran Hotel Ciudad de México, 16 de Septiembre 82, Centro Histórico, Mexico City, Mexico

ساختمان اداره پست (Placio de Correos de Mexico)

در انیمیشن کوکو سرزمین مردگان و سرزمین زنده ها به وسیله ایستگاه بزرگ مرکزی از یکدیگر جدا می شوند. این ساختمان بزرگ و باشکوه در واقع از ساختمان تاریخی اداره پست مکزیک است که در اوایل قرن بیستم ساخته شده است. معماری این ساختمان از مدرن ترین مولفه های زمان خود استفاده نموده است و ترکیبی زیبا از سنت و مدرنیته به تعداد می رود. کف مرمرین، ستون های سنگی مزین شده و قاب های پنجره برنزی درست مانند ساختمان واقعی در این انیمیشن هم به تصویر کشیده شده است.

آدرس: alacio de Correos de México, Tacuba 1, Cuauhtémoc, Centro, Mexico City, Mexico

در آخر

همان طور که دیدیم بسیاری از لوکیشن ها و جزئیات انیمیشن کوکو برگرفته از مکان های واقعی در مکزیک هستند. در واقع بسیاری معتقدند که تماشای این انیمیشن زیبا برترین معرفی به فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم است و حتی می توان آن را به گردشگر ها پیشنهاد داد. طبق نظر بسیاری از کارشناسان این فیلم به برترین شکل ما را با فرهنگ، ادبیات و تاریخ مکزیک آشنا می نماید. بعضی از مهم ترین مولفه های فرهنگی و تاریخی در این انیمیشن عبارتند از:

  • این فیلم جشن روز مردگان را با جزئیات معرفی می نماید و برترین و مجذوب کننده ترین معرفی این رسم به افراد غیرمکزیکی است.
  • با مشاهده این انیمیشن متوجه اهمیت و نقش مهم خانواده در فرهنگ مکزیکی و همین طور اهمیتی که به یادآوری مردگان می دهند می شویم.
  • کوکو گرامیداشتی از شخصیت هنرمند مشهور فریدا کالو است و در صحنه های زیادی این نقاش معروف را مشاهده می کنیم.
  • کوکو به دوران طلایی سینمای مکزیک اشاره می نماید و در چندین صحنه برش هایی از فیلم های مشهور مکزیکی را می بینیم.
  • بسیاری از شخصیت های افسانه ای و فولکلور مکزیک در این انیمیشن حضور دارند.
  • کوکو اهمیت موسیقی و به ویژه گیتار را در فرهنگ مکزیک نشان می دهد.
منبع: theculturetrip.com
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 748

به "انیمیشن کوکو (Coco) اشاره به چه محل هایی در مکزیک دارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "انیمیشن کوکو (Coco) اشاره به چه محل هایی در مکزیک دارد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن کوکو (Coco) اشاره به چه محل هایی در مکزیک دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید