طراحی جالب معمار ایرانی بر روی صخره ای در بریتیش کلمبیا کانادا

میلاد اشتیاقی طراح و معمار ایرانی اخیرا خانه ای را با اسم خانه کوهستانی (Mountain House) طراحی نموده است که روی صخره های جزیره کوادرا در بریتیتش کلمبیا واقع شده است.

 
طراحی جالب معمار ایرانی بر روی صخره ای در بریتیش کلمبیا کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اشتیاقی در مورد طراحی این خانه گفته است: این پروژه با احترام به حیات درختانی که از قبل در محل ساخت خانه وجود داشته اند، طراحی شده است. در محل ساخت پروژه 4 درخت قدیمی وجود داشت و ما قصد داشتیم بدون قطع کردن این درختان، خانه را روی صخره بنا کنیم. بنابراین طرح خانه به صورتی ترسیم شد که این درختان بخشی از خود خانه باشند.

او ادامه داد: خانه کوهستانی بر اساس احتیاج مشتری به 3 سطح اولیه تقسیم بندی شده و از این نظر مناسب خانواده ای است که چندین نسل مختلف را در خود جای داده است. در حالی که 2 سطح از 3 سطح نام برده برای اسکان فرزندان خانواده و والدین آن ها برنامه ریزی شده، سطح سوم میزبان یک فضای ورزشی و تفریحی ویژه خواهد بود.

سایه بان های این خانه بر اساس نور خورشید و یا بر اساس احتیاج ساکنین آن به نور می توانند تغییر جهت بدهند. از دیگر ویژگی های این خانه که به نظر معلق می رسد، می توان به پنجره های آن اشاره نمود.

هر یک از فضاهای طبقه بندی شده خانه به بیرون باز شده و به وسیله دیواره ای شیشه ای با ارتفاع کامل محافظت می شوند. به بیان دیگر دیواره ها با استفاده از یک سیستم مکانیکی جداگانه باز شده و می توانند فضای داخلی را به تراس های نیمه باز تبدیل نمایند.

منبع: amazingarchitecture.com
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 634

به "طراحی جالب معمار ایرانی بر روی صخره ای در بریتیش کلمبیا کانادا" امتیاز دهید

4 کاربر به "طراحی جالب معمار ایرانی بر روی صخره ای در بریتیش کلمبیا کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی جالب معمار ایرانی بر روی صخره ای در بریتیش کلمبیا کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید