آیا در کانادا موسیقی بخوانیم؟

جواب این سوال به این برمیگرده که اولا هزینه تحصیل در رشته موسیقی در کانادا چقدر برامون تموم میشه، یا اینکه بعدش قراره کار در کانادا گیرمون بیاد یا نه؟

آیا در کانادا موسیقی بخوانیم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شرایط اپلای رشته موسیقی در کانادا

برای تحصیل موسیقی در کانادا فرد حتماً باید پیش زمینه ای در این رشته داشته باشد که از جمله استفاده از ابزارهای موسیقی و داشتن تجربه در این زمینه می باشد. دانستن حدی از زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان برای تحصیل موسیقی در کانادا به زبان انگلیسی احتیاج است و در صورت تحصیل به زبان فرانسوی باید مدرک زبان مربوطه را ارائه نماید. برای پذیرش در این رشته فرد باید مدارک لازم را به دانشگاه یا کالج مربوطه ارائه نماید تا بتواند پذیرش را اخذ نماید. مدارکی که برای تحصیل موسیقی در کانادا باید ارائه گردد به توضیح زیر است:

  • ارائه سابقه و تجربه در زمینه موسیقی
  • قبولی در مصاحبه و آزمون های مربوط به رشته موسیقی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • ارائه مدرک تحصیلی در مقطع قبلی
  • ارائه ریز نمرات درسی مقطع قبلی
  • 1 الی 3 توصیه نامه
  • ارائه انگیزه نامه
  • نمونه کار

تحصیل کارشناسی موسیقی (B.Mus)

برنامه تحصیلی کارشناسی در کانادا در رشته موسیقی معمولا به چهار سال تحصیل تمام وقت زمان احتیاج دارد. در سرانجام دوره دانشجو در زمینه موسیقی شناسی، تئوری موسیقی یا آهنگسازی، اجرای موسیقی یا مشاغل دیگر در ارتباط با موسیقی آمادگی لازم را کسب می نماید. آشنایی با مباحث تئوری موسیقی، اجرا و موسیقی شناسی به دانشجو اجازه می دهد که از دیدگاه های عملی، هنری، تاریخی و اجتماعی، ماهیت موسیقی را مورد آنالیز قرار دهد.

در دو سال اول تحصیل کارشناسی موسیقی، بر دروس مربوط به اجرا، تئوری و موسیقی شناسی تاکید می گردد. در دو سال آخر تحصیل، دانشجو می تواند انواع دروس مرتبط با موسیقی را انتخاب نموده و در عین حال به یادگیری اجرای موسیقی، تئوری، آهنگسازی، موسیقی کامپیوتری، موسیقی شناسی تاریخی، اتنوموزیکولوژی و مطالعات مربوط به موسیقی پاپ بپردازد.

دانشجو در مدت حداقل سه سال از کل دوره چهار ساله تحصیلی، در ارتباط با اجرای موسیقی دانش لازم را کسب نموده و در یکی از این زمینه ها به اجرای گروهی می پردازد: موسیقی کلاسیک، اجرا در گروه موسیقی، اجرای گروه کُر، موسیقی جاز، موسیقی تئاتر، اپرا، درام آفریقایی یا فیوژن. برنامه تحصیلی موسیقی در دانشگاه های کانادا بعلاوه شامل اجراهای گروهی خارج از دانشگاه می باشد.

با تحصیل در برنامه کارشناسی هنر در رشته موسیقی دانشجو به مطالعه موسیقی شناسی، تئوری موسیقی و آهنگسازی می پردازد. علاوه بر آشنایی با تئوری موسیقی و موسیقی پاپ در سال اول تحصیل، در دیگر دروس تحصیلی بر جنبه های مختلف موسیقی و فرهنگ تاکید می گردد. اغلب، دانشجویان کارشناسی هنر می توانند به همراه تحصیل در رشته هنر، در یک رشته اصلی یا فرعی دیگر هم به تحصیل بپردازند.

دانشجویان موسیقی می توانند در موارد زیر مهارت های لازم را کسب نمایند:
  • دیجیتالی کردن و بازیابی صدا از نوار و صفحه گرامافون
  • ویرایش قطعات موسیقی جهت انتشار
  • تحقیق و پژوهش در خصوص آهنگسازان و آثارشان
  • راه اندازی وب سایت و گردآوری اطلاعات مورد احتیاج از اینترنت
  • استفاده از تکنیک های ضبط صدا در استودیو و آهنگسازی موسیقی فیلم
  • موسیقی درمانی یا دیگر مشاغل موسیقی مرتبط با افراد مُسن یا ناتوان
  • توسعه و به کارگیری استراتژی های تبلیغاتی آنلاین
  • تهیه راهنمای کاربر برای استفاده از نرم افزارهای دیجیتالی صوتی و تصویری
  • همکاری با مدرسین موسیقی به وسیله آماده سازی مطالب مورد احتیاج و آموزش به دانشجویان در جلسات دو نفره

تحصیل کارشناسی هنر در موسیقی (B.A in music)

در صورت تمایل به یادگیری تاریخ موسیقی از دوره قرون وسطی تا موسیقی مدرن، دانشجویان می توانند در رشته کارشناسی هنر در موسیقی تحصیل نمایند. با تحصیل در این رشته، دانشجو با موضوعات مختلفی از جمله تاریخ موسیقی غرب (قرون وسطی، رنسانس، کلاسیک، رومانتیک) تا موسیقی کانادایی و بومی، موسیقی جاز، پاپ، راک و انواع دیگر موسیقی آشنا می گردد.

دروس این رشته تحصیلی شامل مطالعه موسیقی و فرهنگ از زمان گذشته تا عصر حاضر، از موسیقی شناسی تا اتنوموزیکولوژی می باشد. این دوره تحصیلی امکان انتخاب از بین طیف وسیعی از دروس با موضوعات مختلف را برای دانشجو فراهم می نماید و به این ترتیب دانشجو به طور کامل با موسیقی و تاثیر آن بر زندگی روزمره آشنا می گردد.

در کارشناسی هنر در موسیقی به اجرای عملی موسیقی و مصاحبه عملی احتیاجی نمی باشد. در واقع آموزش اجرای عملی بخشی از دروس این رشته نمی باشد. در این رشته به اجراهای فردی یا گروهی و مهارت تربیت شنوایی احتیاجی نمی باشد. تنها در کارشناسی موسیقی به اجرا و مصاحبه عملی احتیاج است.

هزینه تحصیل در رشته موسیقی در کانادا

جهت تحصیل در رشته موسیقی در کانادا باید هزینه های تحصیل را در نظر گرفت که می تواند یکی از مهم ترین مقوله های انتخاب کشور و دانشگاه باشد. تحصیل موسیقی در کانادا با توجه به دانشگاه مورد نظر می تواند متفاوت باشد. شهریه تحصیل موسیقی در کانادا برای دانشجویان بین المللی می تواند از سالی 7،000 دلار آغاز گردد. هزینه تحصیل با توجه به مقطع تحصیلی می تواند متغیر باشد. چند مورد از هزینه های تحصیل در بعضی از دانشگاه های کشور کانادا در جدول زیر قرا داده شده است:

نام دانشگاههزینه های تحصیلی
دانشگاه گلفبرای مقیم دائم: 6.091 دلار - برای دانشجویان بین المللی: 24.300 تا 33.551 دلار
دانشگاه کارلتون28.692 دلار
کالج هنرهای صنعت موسیقیدانشجویان کانادایی: 2.181 دلار - دانشجویان بین المللی: 7.596 تا 9.710 دلار
دانشگاه کوانتون14.090 تا 21.900
دانشگاه آلبرتا11.420 تا 28.590

در این صفحه هم میتوانید لیست دانشگاه های موسیقی کانادا را مرور نمایید.

در خصوص تحصیل رایگان موسیقی در کانادا باید گفت که در صورت اخذ بورسیه کامل این امکان وجود دارد؛ امّا به طور کلی برای تحصیل در بیشتر دانشگاه های این کشور باید شهریه پرداخت نمود. دانشجویان می توانند از انواع بورسیه رشته موسیقی در کانادا برای تحصیل خود بهره مند گردند. چند مورد از انواع بورسیه رشته موسیقی در کانادا به توضیح زیر می باشد:

نام بورسیهمقطعمقدار
بورسیه تحصیلی سالانه پاتریوتلیسانس1.000 دلار
بورسیه تحصیلی کالج Conestogaلیسانستا 1.500 دلار
بورسیه تحصیلی دانشگاه گلفلیسانستا 20.500 دلار
بورسیه تحصیلی برتیش کلمبیادکتراتا 20.000 دلار
بورسیه تحصیلی برترامدکتراتا 15.000 دلار

 

در جدول زیر فهرست دانشگاه های موسیقی در کانادا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بر طبق رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در سال 2020 ارائه شده است:

دانشگاهرتبه جهانی دانشگاه در سال 2020مقطع تحصیلی/ تخصصمدت زمان تحصیل(سال)شهریه
دانشگاه تورنتو18کارشناسی ارشد هنر در موسیقی شناسی3$103,290
دانشگاه مک گیل45کارشناسی ارشد هنر در موسیقی- موسیقی شناسی (سرانجام نامه)3$28,134
دانشگاه بریتیش کلمبیا52کارشناسی ارشد هنر در موسیقی- تاکید بر موسیقی شناسی2$17,905
دانشگاه مونترال126-150کارشناسی ارشد موسیقی2$16,372
دانشگاه سایمون فریزر176-200کارشناسی ارشد موسیقی2$11,453
دانشگاه یورک176-200کارشناسی ارشد موسیقی2$13,082
دانشگاه آلبرتا201-250کارشناسی ارشد موسیقی2$21,000
دانشگاه کلگری201-250کارشناسی ارشد موسیقی (پایان نامه/ اجرای عملی موسیقی)2$16,162
دانشگاه اتاوا201-250کارشناسی ارشد موسیقی2$31,156
دانشگاه وسترن201-250کارشناسی ارشد موسیقی2$14,086

کارشناسی ارشد موسیقی در سه زمینه تحصیلی قابل ارائه می باشد: کارشناسی ارشد در آهنگسازی، کارشناسی ارشد در پژوهش و اجرای عملی، کارشناسی ارشد در یادگیری و آموزش موسیقی. در بعضی از موسسه ها، تخصص هایی برای این سه رشته تحصیلی در نظر گرفته شده است.

برای مثال در دانشگاه بریتیش کلمبیا تخصص های مختلف در آهنگسازی مانند کارشناسی ارشد در ساز گیتار، ساز هارپسیکورد، اپرا، سازهای ارکستر و رهبری ارکستر در نظر گرفته شده است.

کار پس از تحصیل موسیقی و بازار کار موسیقی در کانادا

افرادی که به اسم موزیسین در کانادا مشغول به فعالیت می باشند بسته به مکان فعالیت خود در کانادا منظره شغلی متفاوتی دارند. اما در این قسمت سعی شده کد شغلی موزسیسن ها و فرصت های شغلی آنان در سال 2019 - 2021 را بر اساس احتیاج استان ها خدمتتان اعلام کنیم:

استان و شهردور نمای شغلی
آلبرتا3 امتیاز
بریتیش کلمبیا3 امتیاز
مانیتوبا5 امتیاز
نیوبرانزویک5 امتیاز
نیوفاندلند و لابرادور5 امتیاز
نوتاووت3 امتیاز
آنتاریو3 امتیاز
جزیره پرنس ادوارد5 امتیاز
ساسکاچوان3 امتیاز
سطح امتیازات از 1 الی 6 می باشد. 

اما آمار پیش بینی شده جهت تقاضای کار در رشته موسیقی بین سال های 2019 - 2028

انتظار می رود تقاضای کار در رشته موسیقی و احتیاج نیرو در این زمینه شغلی در سال های 2019 - 2028 در سطح ملی کانادا باقی بماند. طبق نمودار زیر می توان این برداشت را داشت که مقدار تقاضای کار در رشته موسیقی در کانادا چگونه می باشد.

سال 2018
اشتغال به کار در رشته موسیقی75.100
میانگین سن کار در رشته موسیقی44
میانگین سن بازنشستگی در رشته موسیقی67

 

مشاغل حوزه موسیقی در کانادا
خوانندگی در کانادا
آهنگساز
گیتاریست
معلم موسیقی
طراح صدا
رهبر کمپ موسیقی
مهندس صدا
مروج موسیقی
کارآفرین نوازنده
موسیقی درمانی
تکنسین موسیقی

اقامت پس از تحصیل رشته موسیقی در کانادا

دانشجویان می توانند پس از تحصیل در رشته موسیقی در کانادا به اقامت خود در این کشور ادامه دهند. دولت کانادا این امکان را به دانشجویان این کشور داده است که پس از تحصیل بتوانند از یکی از راه های قانونی اقامت خود را تمدید کنند. یکی از راه های اقامت کاری می باشد و در طی 6 ماه پس از تحصیل باید برای جستجوی کار و انعقاد قرارداد تلاش نماید. فقط دوره هایی که منجر به اخذ Dgree می شوند امکان اخذ اقامت در صورت انعقاد قرارداد کاری را خواهند داشت. اگر فرد تا 2 سال در این کشور درس خوانده باشد امکان اقامت کاری تا 2 سال به فرد داده می گردد. اگر بیش از 2 سال باشد 3 سال امکان اقامت کاری به فرد داده می گردد. البته راه های دیگری از جمله ازدواج، سرمایه گذاری هم می تواند به اقامت پس از تحصیل در کانادا را مختص گردد. عموماً بیشتر این روش ها به اقامت دائم منتهی می گردد، اخذ تابعیت پس از 3 سال اقامت دائم امکان پذیر است.

انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 645

به "آیا در کانادا موسیقی بخوانیم؟" امتیاز دهید

5 کاربر به "آیا در کانادا موسیقی بخوانیم؟" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا در کانادا موسیقی بخوانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید