راهنمای زندگی در کانادا

 کانادا دومین کشور بزرگ جهان است. بیش از 80 درصد کانادایی ها در شهرها زندگی می کنند و بیش از دو سوم جمعیت در 100 کیلومتری مرز جنوبی زندگی می کنند. کانادایی ها یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارند و در بین ده کشور شاد  جهان قرار می گیرند !

راهنمای زندگی در کانادا
به گزارش مجری سفرهای گردشگری:

برای دریافت خدمات انواع ویزای کانادا با ما در تماس باشید.

قبل از ورود چه باید کرد:

مهاجرت به کشور جدید می تواند احساس سخت و دشواری به همراه داشته باشد. چه به عنوان یک دارنده اقامت دائم کانادا و چه به عنوان یک کارگر خارجی موقت به کانادا می آیید، چند کار وجود دارد که می توانید برای سهولت در این نقل و انتقال انجام دهید، مانند تهیه مدارک مهم و یافتن مکانی برای زندگی در هنگام ورود، مدارک مهمی که باید با خود به کانادا ببرید شامل موارد زیر است:

  • گذرنامه
  • شناسنامه
  • سند ازدواج (در صورت وجود)
  • گواهینامه رانندگی (در صورت وجود)
  • مدارک تحصیلی / دیپلم / گواهینامه ها / کارنامه ها.

توجه داشته باشید که شما اغلب به ترجمه های معتبر اصلی به دو زبان انگلیسی یا فرانسه نیاز خواهید داشت. این ترجمه باید در کشور صادر کننده مدرک مورد نیاز انجام شود.

 ترتیب دادن محل سکونت

ممکن است قبل از عظیمت خود مکان دائمی برای اقامت نداشته باشید، اشکالی ندارد. اگر هنگام ورود دوستان یا خانواده ای برای اقامت در کنار آنها ندارید، ممکن است بخواهید مسکن موقت پیدا کنید. اسکان موقت به شما امکان می دهد تا در حالی که به دنبال یک مکان دائمی برای اقامت هستید، شهر را هم بشناسید.

در بدو ورود چه باید کرد:

پس از ورود به کانادا، موارد مهم دیگری برای انجام وجود دارد:

شماره بیمه اجتماعی خود را دریافت کنید

شماره بیمه اجتماعی SIN) ) شما مهمترین اطلاعاتی است که در بدو ورود به کانادا خواهید داشت. اگر شما یک شهروند کانادا، یک دارنده اقامت دائم یا یک مقیم موقت هستید، برای کار در کانادا یا دریافت مزایا و خدمات از برنامه های دولتی به یک SIN نیاز دارید. دریافت SIN هیچ هزینه ای ندارد. شما به سادگی باید با داشتن مدارک مورد نیاز، مانند کارت اقامت دائم یا اجازه کار، به یک دفتر محلی خدمات کانادا بروید. از آنجا که باید شماره خود را محرمانه نگه دارید، احتمالاً بهتر است شماره را به خاطر بسپارید و در مکان امنی نگهداری کنید. دولت کانادا، کارفرمایان و موسسات مالی ممکن است این شماره ی شما را درخواست کنند. مهم است که SIN خود را با کارفرما و بانک خود به روز کنید. اگر یک کارگر خارجی موقت هستید، SIN شما برای مدت مشابه مجوز کار کانادایی معتبر است.

افتتاح حساب بانکی

شما می خواهید یک حساب بانکی در کانادا باز کنید تا مکانی امن برای پول خود داشته باشید و شروع به گرفتن اعتبار کنید. بانک فعلی شما ممکن است شعبه هایی در کانادا یا حتی یک بانک همکار داشته باشد. بانک های کانادایی هزینه های مختلف خدمات را دریافت می کنند و این هزینه ها در بانک ها ی گوناگون متفاوت است. قبل از انتخاب بانک، ابتدا خدمات و هزینه های آنها را مقایسه کنید. بیشتر افراد در کانادا دو حساب بانکی دارند: یک حساب جاری و یک حساب پس انداز. حساب های چک معمولاً به کارت بدهی / Interac مرتبط می شوند و حساب های پس انداز معمولاً حساب هایی با بهره برای نگهداری پول برای موارد اضطراری یا خریدهای بزرگ و یا آینده هستند.

اکثر کانادایی ها کارت اعتباری نیز دارند. کارت اعتباری ممکن است توسط بانک شما ارائه شود. اطمینان حاصل کنید که شرایط کارت اعتباری خود را خوانده اید تا از هزینه ها احتمالی جلوگیری کرده و امتیاز اعتباری خوبی کسب کنید. در کانادا مانند سایر کشورها، توانایی شما برای دریافت بودجه برای مواردی مانند اتومبیل و خانه به نمره اعتبار شما بستگی دارد. اگر به دنبال مکانی برای اجاره هستید، صاحبخانه احتمالی شما حتی می تواند قبل از اجاره خانه اش به شما، گزارش اعتبار مالی شما را بررسی کند.

گرفتن گواهینامه ی رانندگی

مراحل دریافت گواهینامه رانندگی کانادا به استان یا سرزمینی که قصد زندگی در آن را دارید بستگی دارد. به طور کلی، شما باید در یک آزمون کتبی شرکت کنید و یک تست رانندگی انجام دهید. هرکسی که در کانادا رانندگی می کند باید بیمه اتومبیل داشته باشد. قیمت بیمه ها متفاوت است و تا حدی به سن و سابقه رانندگی شما نیز بستگی دارد.

جستجوی کار

اگر پیش از ورود به کانادا هنوز کاری پیدا نکرده اید، چندین ابزار جستجوی کار برای شما وجود دارد. پس از یافتن موقعیت شغلی که می خواهید برای آن اقدام کنید، باید اطمینان حاصل کنید که سوابق و رزومه شما با استانداردهای آمریکای شمالی و با شغلی که درخواست کرده اید مطابقت دارد.

پیدا کردن محل اقامت

شما باید پیش از ورود به کانادا محلی برای سکونت موقت خود ترتیب داده باشید. حالا که به اینجا رسیده اید، می خواهید گزینه های سکونت دائمی تری پیدا کنید.

خدمات بهداشتی و اجتماعی

کانادا طیف گسترده ای از خدمات بهداشتی و اجتماعی از جمله مراقبت های بهداشتی، آموزش، بیمه بیکاری و مراقبت از سالمندان را ارائه می دهد. اگر به عنوان یک دارنده ی اقامت دائم به کانادا می روید، می توانید از طریق استان یا منطقه ی محل اقامت خود، درخواست مراقبت های بهداشتی جهانی کانادا را بدهید. توجه داشته باشید که برای پوشش حداکثری، سه ماه زمان انتظار وجود دارد. هدف برنامه های خدمات اجتماعی کانادا ادغام افراد تازه وارد در جامعه کانادا است. اگر می خواهید مهارت های زبانی خود را ارتقا دهید، دوره های انگلیسی و فرانسوی بصورت تمام وقت و پاره وقت در دسترس هستند. این کلاسهای زبان از طریق بودجه دولتی تأمین می شود و در دسترس ساکنان دائمی جدید است. اگر فرزند دارید، در حالی که کلاس زبان خود را می گذرانید، ممکن است یک گزینه خدمات رایگان یا تخفیف دار برای مراقبت از کودک وجود داشته باشد.

سیستم آموزشی کانادا

سیستم آموزشی کانادا از سه بخش ابتدایی، متوسطه و پس از متوسطه تشکیل شده است. از آنجایی که سیستم آموزشی کانادا از نظر بودجه تأمین مالی می شود، سیستم های آموزشی بسته به اینکه در کدام استان زندگی می کنید متفاوت هستند. طبق قانون، کودکان کانادایی ملزم به تحصیل در مدرسه هستند. با این حال، سن تحصیلات اجباری در استانها کمی با یکدیگر متفاوت است. به استثنای برخی موارد، کودکان بین پنج تا 18 سال باید در مدرسه به تحصیل بپردازند. در بیشتر استانها، مدرسه ابتدایی که به مهدکودک نیز معروف است، از کودکستان (پنج یا شش سالگی) تا کلاس 8 (سن 13 تا 14 سال) وجود دارد.

دبیرستان که به مدرسه ی متوسطه نیز معروف است، از کلاس 9 (14 تا 15 سال) تا کلاس 12 (17 تا 18 سال) ادامه دارد. این ممکن است به تفکیک استان نیز متفاوت باشد، بنابراین اگر فرزندانی در سن مدرسه دارید، باید کاملاً وقت بگذارید تا در مورد سیستم آموزشی در استان مقصد خود تحقیق کنید. دبستان و بیشتر دوره متوسطه برای همه کودکان کانادایی اجباری است، در حالی که ادامه تحصیلات بعد از متوسطه، مانند دانشگاه یا کالج، اختیاری است.

اقتصاد کانادا

کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. بخش خدمات دو سوم اقتصاد را تشکیل می دهد و منابع طبیعی مانند نفت و گاز طبیعی عمده صادرات را شامل می شوند.. ایالات متحده نزدیکترین شریک تجاری کانادا است، به همین دلیل شهروندان و ساکنان دائمی ایالات متحده از مزایای مهاجرت در کانادا نیز برخوردار هستند. اقتصاد کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان، از نظر استان و سرزمین بسیار متفاوت است، زیرا هر منطقه دارایی های مختلف خود را دارد.

مالیات در کانادا

مالیات کانادا براساس اقامت شما است و از اول ژانویه تا 31 دسامبر هر سال ادامه دارد. اگر در کانادا اقامت دارید، باید هر سال تا مهلت 30 آوریل اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهید. شما ملزم به ارائه اطلاعات هر دو درآمد خود چه در داخل و چه خارج از کانادا هستید.

خدمات تازه واردین به کانادا

کانادا بهترین خدمات را به تازه واردین در جهان را ارائه می دهد. اینها خدماتی است که برای کمک به مهاجران جدید در یافتن مسکن و شغل، بهبود مهارتهای زبانی آنها، کمک به تشکیل پرونده مالیات، ثبت نام کودکان در مدرسه و موارد دیگر طراحی شده است. این برنامه ها توسط دولت تأمین می شوند و براساس استان و قلمرو متفاوت هستند.

انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 546

به "راهنمای زندگی در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای زندگی در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای زندگی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید