زندگی در ساسکاتون (Saskatoon) کانادا چگونه است؟

شهر ساسکاتون (Saskatoon) در استان ساسکاچوان به شهر علمی کانادا شهرت دارد، چون دانشگاه دولتی ساسکاچوان در آن واقع شده که معروفترین موسسه تحقیقاتی این کشور به شمار میرود، ما شما را در ادامه این مقاله با شرایط زندگی در این شهر آشنا خواهیم کرد از هزینه ها تا وضعیت آب و هوای ساسکاتون.

زندگی در ساسکاتون (Saskatoon) کانادا چگونه است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ساسکاتون که پرجمعیت ترین شهر استان ساسکاچوان کانادا محسوب می گردد، از غرب همسایه استان آلبرتاست و از شرق به استان منیتوبا می رسد. رودخانه روان و وسیع ساسکاچوانِ جنوبی جان تازه ای به طبیعت زیبای شهر می دهد و ساسکاتون را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می نماید. علاوه بر رود ساسکاچوان، رودخانه ها و دریاچه های دیگری در اطراف شهر ساسکاتون هم وجود دارد تا هوای پاک و طبیعت زیبای شهر را محافظت کند.

کیفیت آب و هوای این شهر موجب شده بسیاری از مهاجران ساسکاتون را برای زندگی و تحصیل برگزینند. کیفیت زندگی در این شهر زیبا موجب شده خانواده های سلطنتی بریتانیا هم در ساسکاتون اقامت داشته باشند.

زندگی در ساسکاچوان

نرخ بیکاری در شهر ساسکاتون استان ساسکاچوان به نسبت بسیاری از شهرهای عظیم تر معمولا پایین تر است؛ نرخ بیکاری در این شهر 3.5% اعلام شده که در بین دیگر شهرهای بالا 20 هزار نفر جمعیت پایین ترین مقدار برشمرده می گردد. سیستم بهداشت عمومی و خدمات درمانی شهر به عهده سه بیمارستان است که تحت نظر دانشگاه ساسکاچوان خدمت رسانی می نمایند. شهر ساسکاتون با 1.28% آمار جرم و جنایت از جمله شهرهای امن کانادا برشمرده می گردد و در سال های اخیر افت شدیدی در آمار هم تجربه شده است. بنابراین زندگی در ساسکاچوان و پرجمعیت ترین شهر این استان می توان آینده خوبی برای متقاضیان تحصیل در کانادا رقم بزند.

اقتصاد ساسکاتون

ساسکاتون به لحاظ فرهنگی و هنری هم بسیار پویاست و منابع غنی از پتاس، نفت و گندم دارد. چرخش اقتصاد این شهر برپایه کشاورزی، نفت و گاز، عناصر معدنی و آموزش است؛ مشهورترین شرکت فراوری و مبادله اورانیوم و عظیم ترین فراورینماینده پروکسین پتاش در این شهر واقع شده است. حضور دانشگاه ساسکاچوان در این شهر و در کنار موسسات آموزشی معتبر و مشهوری مانند کالج سنت توماس مور، گابریل دومان، مدرسه پلی تکنیک ساسکاتون و... موجب شده شهر ساسکاتون میزبان پژوهشگران و محققان عرصه های مختلفی باشد.

میانگین عایدی خالص سالانه از مشاغل تمام وقت در شهر ساسکاتون حدود 3,381.51 دلار کانادا اعلام شده است؛ بنا به گزارش سایت سَلِری اکسپلورر پایین ترین مقدار عایدی سالانه 29 هزار دلار و بالاترین عایدی جدود 512 هزار دلار اعلام شده است. عایدی ساعتی در شهر ساسکاتون کانادا حدود 30 دلار اعلام شده است؛ با توجه به اجازه کار دانشجویی تا سقف 20 ساعت در هفته، دانشجویان می توانند بخشی از مخارج زندگی در کانادا را با کسب عایدی از راه کار نیمه وقت دانشجویی پوشش دهند. علاوه بر عایدی ناچیز در این مرحله، با اشتغال در کار نیمه وقت دانشجویی می توان تجربه کار در کانادا را در سوابق شغلی ثبت کرد تا جهت دریافت اقامت دائم کانادا پس از دوران تحصیل هموارتر گردد.

هزینه زندگی در ساسکاتون

آنالیز هزینه زندگی در شهرهای مختلف بیش از هر چیز به سبک زندگی افراد بستگی دارد. اما سازمان مهاجرت کانادا سالانه عدد مشخصی را به اسم هزینه سالانه زندگی دانشجویی اعلام می نماید. به نسبت دیگر شهرهای عظیم کانادا همانند مونترال، ونکوور، تورنتو و... ساسکاتون هزینه زندگی پایین تری دارد؛ بدون احتساب هزینه مسکن، مخارج زندگی یک فرد مجرد در شهر ساسکاتون ماهانه 1,177.18C دلار کانادا پیش بینی شده است. جهت مطالعه دقیق هزینه های زندگی در این شهر باید به سه مقوله عمده مخارج زندگی یعنی خورد و خوراک، حمل و نقل و هزینه مسکن بپردازیم.

هزینه خورد و خوراک در ساسکاتون

برای آنالیز حدودی هزینه ها در شهر ساسکاتون می توان به خود و خوراک روزمره اشاره نمود؛ میانگین هزینه صرف یک وعده در رستوران های معمولی این شهر حدود 22.50 دلار کاناداست، اما با صرف غذا در رستوران های زنجیره ای فست فود می توان این هزینه را تا حدودی کاهش داد؛ برای مثال در شهر ساسکاتون کانادا یک وعده غذای مک دونالد 11.50 دلار هزینه دارد. میانگین قیمت یک فنجان کاپوچینوی معمولی 4.50 دلار و یک بطری 330 میلی لیتری نوشیدنی پپسی 2.37 دلار اعلام شده است.

خریدهای سوپرمارکتی هم از جمله هزینه های قابل توجه روزمره محسوب می گردد که به آنالیز آن می پردازیم. در این شهر برای خرید یک لیتر شیر معمولی 2.23 دلار، یک قرص نان سفید 500 گرمی 2.75 دلار و یک بسته 12 عددی تخم مرغ معمولی 3.55 دلار باید هزینه کرد.

در استان ساسکاچوان کانادا برای هر کیلو برنج سفید 4.04 دلار، هر کیلو پنیر محلی 12.13 دلار، فیله مرغ 12.52 دلار، گوشت قرمز 12.54 دلار، سیب 4.80 دلار، موز 2.02 دلار، پرتقال 4.34 دلار، گوجه 3.67 دلار، سیب زمینی 3.67 دلار، پیاز 2.22 دلار و کاهو 3.25 دلار کانادا باید پرداخت.

هزینه حمل و نقل در ساسکاتون

مانند دیگر شهرهای کانادا، برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر Saskatoon کانادا دو نوع بلیط تک سفره و ماهانه وجود دارد. برای افرادی که هرروز در شهر تردد دارند، بلیط های ماهانه به صرفه تر است؛ در غیر این صورت بلیط های تک سفره گزینه مناسبی برای استفاده از حمل ونقل عمومی ساسکاتون محسوب می گردد. بلیط های تک سفره 3 دلار و بلیط های ماهانه 83 دلار کانادا هزینه دارند. برای استفاده از تاکسی های خطی شهر ساسکاتون باید در نظر داشت که تعرفه ورودی 4 دلار کاناداست که به ازای طیِ هر کیلومتر 1.94 دلار به آن افزوده می گردد.

هزینه مسکن در ساسکاتون

هزینه مسکن مهم ترین دغدغه مهاجران است که پیش از هر اقدامی باید آنالیز گردد. میانگین کرایه ماهانه آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر ساسکاتون کانادا 1,117.50 دلار است. برای کرایه آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر هم باید ماهانه 1,735.00 دلار پرداخت کرد.

بسیاری از افراد برای کاهش هزینه ها زندگی در حومه شهر را انتخاب می نمایند؛ میانگین کرایه آپارتمان یک خوابه در حومه شهر ساسکاتون حدود 907.08 دلار و کرایه آپارتمان سه خوابه در این منطقه حدود 1,735.00 دلار کاناداست. البته باید در نظر داشت که میانگین عایدی خالصِ ماهانه برای شغل تمام وقت در شهر ساسکاتون کانادا هم 3,593.98 دلار اعلام شده است.

برترین راه کاهش مخارج زندگی دانشجویی، زندگی در پردیس های دانشگاه ها و کالج های کاناداست؛ چراکه با کاهش هزینه های مربوط به مسکن، حمل و نقل و خورد و خوراک، در زمان دانشجو هم صرفه جویی می گردد و به جای اتلاف آن در رفت وآمود به محیط آموزشی، می تواند به استراحت، سرگرمی و مطالعه بپردازد. موسسات آموزشی این شهر امکانات در خوری را در اختیار دانشجویان قرار داده اند.

آب و هوای ساسکاچوان

شهر ساسکاتون (Saskatoon) در سرزمین هموار و پر آبی گسترده شده است. پست ترین نقاط این سرزمین حوزه آب ریز رودخانه ساسکاچوان است و ارتفاعات آن حومه ساترلند در ضلع شرقی و حوزه رودخانه سیلور وود در بخش های شاقتصادی شهر است. دریاچه پایک و پارک های طبیعی استانی Pike Lake Provincial Park در فاصله 40 کیلومتری از شهر واقع شده اند و تاثیر بسیاری بر آب و هوای این منطقه گذاشته اند.

ساسکاتون اقلیم نیمه خشکِ نزدیک به مرطوب قاره ای با تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد و طولانی دارد. با 2,268 ساعت حضور خورشید در آسمان ساسکاتون، این شهر یکی از شهرهای آفتابی کانادا محسوب می گردد. حُرم آفتاب موجب شده صنعت کشاورزی در این منطقه بیش از دیگر استان های کانادا رونق پیدا کند و تبدیل به یکی از قوی ترین منابع اقتصادی شهر و استان گردد.

تابستان در ساسکاتون

تابستان ها در ساسکاتون آفتابی و گرم است اما وقوع طوفان، بارش شدید باران و تگرگ و وزش باد شدید دور از تصور نیست؛ به همین علت تابستان مرطوب ترین فصل ساسکاتون به شمار میرود. با وجود دریاچه ها و رودهای کوچک و عظیم در شهر ساسکاتون تابستان ها رطوبت آزاردهنده ای احساس نمی گردد و بیشینه دما معمولا 30 درجه سانتی گراد است؛ اما سرمای آگوست خبر از ورود پاییز دارد. پاییز و بهار معمولا زمان کوتاهی را مهمان ساسکاتون هستند. بالاترین دمایی که تا به حال از این شهر گزارش شده 41.5 درجه سانتی گراد بود که به ششم ژوئن سال 1988 مربوط می گردد.

زمستان در ساسکاتون

زمستان پیش از انتظار وارد ساسکاتون Saskatoon می گردد، اما در ماه ژانویه با میانگین دمای 13.9 تا 8.8 درجه سانتی گراد زیر صفر قدرت نمایی می نماید. سرمای زمستانی در ماه نوامبر احساس می گردد؛ در این ماه میانگین دمای هوا حدود 5.2 تا 0.8 درجه زیر صفر گزارش می گردد و در ماه مارس با میانگین دمای 5.2 تا 0.8 درجه زیر صفر رخت از این شهر می بندد. پایین ترین دمایی که تا به امروز در شهر ساسکاتون به ثبت رسیده است، به اول فوریه سال 1893 مربوط می گردد؛ در این تاریخ دمای هوای شهر به 50 درجه زیر صفر رسیده بود!

انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 657

به "زندگی در ساسکاتون (Saskatoon) کانادا چگونه است؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "زندگی در ساسکاتون (Saskatoon) کانادا چگونه است؟" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در ساسکاتون (Saskatoon) کانادا چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید