زندگی در شهرهای کوچک کانادا

کسانی که برای تحصیل به کانادا می روند یا قصد مهاجرت به این کشور را دارند با شهرهای بزرگ و معروف کانادا آشنا هستند؛ شهرهایی مانند تورنتو، مونترال، کبک و ونکوور. اما زندگی برای مهاجران محدود به این شهرهای بزرگ نیست؛ شهرهای کوچک این کشور هم مقصدهایی عالی برای زندگی هستند.

زندگی در شهرهای کوچک کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: یکی از مهم ترین نیازهای مهاجران پیدا کردن شغل مناسب است. شهرهای بزرگ کانادا موقعیت های کاری زیادی دارند اما شهرهای کوچک هم فرصت های شغلی زیادی برای ارائه دارند. در بعضی موارد می توان گفت که با جستجوی خوب می توان موقعیت شغلی بهتری در شهرهای کوچک پیدا کرد. برای این که بدانیم بازار کار کانادا در چه وضعیتی قرار دارد بهتر است نگاهی بیاندازیم به نرخ بیکاری. نرخ بیکاری در تورنتو 5.6 درصد، در مونترال 6، در کلگری حدود 7 و در ونکوور 4.8 درصد است. در شهرهای کوچک نرخ بیکاری بین 3.4 تا 5.7 درصد است.

کیفیت زندگی در شهرهای کوچک هم بالا است. برای مثال ترافیک کمتر است. فعالیت های فرهنگی و تفریحی در شهرهای کوچک هم مانند شهرهای بزرگ در جریان هستند. نزدیکی به سواحل و دسترسی راحت به پیست های اسکی از مزایای دیگر شهرهای کوچک است. در شهرهای کوچک زودتر با مردم ارتباط برقرار خواهید کرد و می توانید دوستان خوبی پیدا کنید.

یکی از مهم ترین موضوع ها برای مهاجران پس از ورود به کانادا، اجاره خانه است. این موضوع برای کسانی که به دنبال ویزای تحصیلی کانادا هستند هم اهمیت زیادی دارد. زندگی در شهرهای بزرگ کانادا هزینه بیشتری دارد. متوسط هزینه اجاره در تورنتو حدود 1600 دلار برای یک آپارتمان دو خوابه است. اجاره خانه دو خوابه در ونکوور حدود 1800 دلار در ماه است. میانگین اجاره خانه در شهرهای کوچک به مراتب پایین تر است.

انتخاب شهر و استان محل سکونت در کانادا برای بسیاری از افرادی که تازه به این کشور مهاجرت می کنند یک مسئله کلیدی و مهم است. از زمانی که فرم مهاجرت را پر می کنیم تا زمانی که بلیط هواپیما را در دست داریم، مدام در حال فکر کردن به این مسئله هستیم و تا لحظه آخر هم ممکن است نتیجه انتخاب برایمان روشن نباشد.

در طول تاریخ همیشه مهاجران شهرهای بزرگ کانادا را برای زندگی کردن انتخاب کرده اند. در دهه 90 میلادی حدود 73 درصد از افرادی که به کانادا مهاجرت کردند در یکی از سه شهر بزرگ این کشور یعنی تورنتو، ونکوور و مونترال ساکن شدند. تا سال 2016 هم این آمار همچنان حفظ شد و سهم این سه شهر بزرگ کانادا برای پذیرش مهاجران حدود 62 درصد باقی ماند. در طول سال های گذشته این رقم به 56 درصد رسیده است که می توان برداشت های زیادی از آن داشت.

از جمله مواردی که می تواند در انتخاب یک شهر یا استان برای زندگی مؤثر باشد می توان به فرصت های شغلی، حضور دوستان و اقوام، هزینه های زندگی و امکانات آموزشی که ممکن است وجود داشته باشد اشاره کرد.

انتخاب شهرهای بزرگ کانادا به این معنی است که شما به دنبال شغلی با اعتبار، حمل و نقل آسان تر و با کیفیت و همچنین خدمات رفاهی بیشتر هستید. اما در آن روی سکه شاید شما در پیدا کردن خانه دچار مشکل شوید و هزینه بیشتری هم برای زندگی بپردازید.

هر سال مهاجران زیادی از نقاط مختلف دنیا به کانادا می آیند و لزوماً شهرهای بزرگ بهترین گزینه برای همه آن ها نیست. مقامات دولتی کانادا توصیه می کنند حتی اگر دوست و یا اقوامی در یکی از شهرهای کانادا دارید به موارد زیر برای انتخاب محل زندگی تان توجه کنید:

  • علاقه دارید زندگی جدیدتان چه شکل و شمایلی داشته باشد
  • آیا تمایلی به زندگی کردن در یک شهر بزرگ دارید
  • آیا ممکن است در شهرهای کوچک زندگی شادتری داشته باشید
  • چه امکانات آموزشی برای شما و خانواده تان مورد نیاز است.

برای اینکه شما نگاهی هم به شهرهایی به غیر از شهرهای بزرگ کانادا بیندازید در این مقاله لیستی از شهرهای کوچک و متوسط کانادا را به همراه مزایا و معایب زندگی در آن ها برایتان فراهم می کنیم تا بتوانید در مورد انتخاب محل زندگی خود تصمیم بهتری بگیرید.

انتخاب شهرهای کوچک و متوسط کانادا برای زندگی

بسیاری از افرادی که تازه به کانادا مهاجرت کرده اند هیچ آشنایی خاصی با شهرهای کوچک این کشور ندارند. به طور معمول شهرهایی که جمعیتی بین 100 هزار تا 1 میلیون نفر دارند به عنوان شهرهای متوسط شناخته می شوند و شهرهایی که زیر 100 هزار نفر جمعیت دارند را شهرهای کوچک می نامند. برای اینکه درک بهتری از این مسئله داشته باشید نگاهی به جمعیت شهرهای بزرگ کانادا بیندازید. تورنتو نزدیک 3 میلیون نفر جمعیت دارد مونترال با حدود 1.7 میلیون نفر دومین شهر بزرگ کانادا است کلگری (Calgary) حدود 1.2 میلیون نفر جمعیت دارد و در شهر ونکوور 630 هزار نفر زندگی می کنند.

لیست تعدادی از شهرهای متوسط کانادا:

  • شهر سنت جان در جزیره نیوفاندلند (St. Johns, Newfoundland and Labrador)
  • شهر هالیفاکس استان نُوا اسکاتیا (Halifax, Nova Scotia)
  • شهر کبک در استان کبک (Québec City, Quebec)
  • شهر اوتاوا در استان انتاریو (Ottawa, Ontario)
  • شهر اوشاوا در استان انتاریو (Oshawa, Ontario)
  • شهر همیلتون در استان انتاریو (Hamilton, Ontario)
  • شهر سنت کاترینز در استان انتاریو (St. Catharines, Ontario)
  • شهر کیچنر در استان اونتاریو (Kitchener, Ontario)
  • شهر سادبری در استان انتاریو (Sudbury, Ontario)
  • شهر میسیساگا در استان انتاریو (Mississauga, Ontario)
  • شهر وینیپگ در استان مانیتوبا (Winnipeg, Manitoba)
  • شهر ساسکاتون در استان ساسکچوان (Saskatoon, Saskatchewan)
  • شهر رجینا در استان ساسکچوان (Regina, Saskatchewan)
  • شهر ادمونتون در استان آلبرتا (Edmonton, Alberta)
  • شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا (Victoria, British Columbia)
  • شهر ساندر بی در استان انتاریو (Thunder Bay, Ontario)
  • شهر ویندسور در استان انتاریو (Windsor, Ontario)

لیست برخی از شهرهای کوچک کانادا

  • شهر سیدنی در استان نوا اسکوشیا (Sydney, Nova Scotia)
  • شهر کرنر بروک در جزیره نیوفاندلند (Corner Brook, Newfoundland and Labrador)
  • شهر شارلوت تاون در جزیره پرنس ادوارد (Charlottetown, Prince Edward Island)
  • شهر مانکتون در استان نیوبرونزویک (Moncton, New Brunswick)
  • شهر ترو ریویرز در استان کبک (Trois-Rivières, Quebec)
  • شهر براندون در استان مانیتوبا (Brandon, Manitoba)
  • شهر موس جا در استان ساسکچوان (Moose Jaw, Saskatchewan)
  • شهر رد دیِر در استان آلبرتا (Red Deer, Alberta)
  • شهر کلونا در استان بریتیش کلمبیا (Kelowna, British Columbia)

اخیراً دولت کانادا برنامه هایی را اجرایی کرده است تا شهرهای کم جمعیت و کمتر شناخته شده کانادا هم بتوانند مهاجرانی را به خود جذب کنند تا به اقتصاد این شهرها کمک شود.

مزایای زندگی کردن در یک شهر متوسط و یا کوچک در کانادا

شاید زندگی کردن در شهرهای کوچک برای همه افراد اولین انتخاب نباشد اما نمی توان از مزایایی که زندگی کردن در این شهرها دارد چشم پوشی کرد. در ادامه مزایای زندگی در این شهرها را با هم بررسی می کنیم.

1. هزینه های پایین زندگی و قیمت مناسب مسکن

نام شهرهای بزرگ همیشه یادآور هزینه های بالای زندگی در آن ها است. صرف نظر از اینکه کجای شهر زندگی می کنید، همیشه هزینه های مسکن بخش مهمی از مخارج ماهانه شما را شکل خواهد داد.

در آوریل 2020 هزینه اجاره یک آپارتمان تک خواب در مرکز شهر تورنتو 2200 دلار، و در ونکوور حدود 2000 دلار در ماه بوده است که در مقایسه با شهرهای متوسط می توان گفت هزینه بالایی است. به عنوان مثال شما باید هزینه ای معادل 1100 دلار در ماه برای همین آپارتمان در شهر همیلتون و مبلغی حدود 1300 دلار در شهر وایت هورس (Whitehorse) بپردازید.

در شهرهای کوچک و متوسط شما می توانید امکانات و خدماتی بعضاً مشابه شهرهای بزرگ دریافت کنید و تنها تفاوت آن ها با شهرهای بزرگ هزینه کمتر زندگی در آن ها است.

2. کیفیت بهتر زندگی

در شهرهای کوچک ترافیک کمتری هم وجود دارد و می توانید راحت تر و سریع تر رفت و آمد کنید. همچنین در این شهرها می توانید از طبیعت و تفریحات جذاب تری هم بهره مند شوید. تفریحاتی مثل کوه نوردی و اسکی کردن غالباً در شهرهای کوچک در دسترس هستند. در کل می توان گفت برقراری تعادل بین زندگی و کار در این شهرها بسیار ساده تر صورت می گیرد.

در شهرهای کوچک همچنین فضای بیشتر و هوای پاک تری در اختیار خواهید داشت. علاوه بر این می توانید با توجه به نزدیکی به شهرهای بزرگ از امکانات و خدماتی که لازم دارید هم به راحتی استفاده کنید.

3. نرخ بیکاری کم و رقابت شغلی پایین

برای بسیاری از افرادی که تازه به کانادا مهاجرت می کنند پیدا کردن شغل یکی از مهم ترین اولویت ها است. با اینکه در شهرهای بزرگ میزان پیشرفت در جنبه های مختلف شغلی ممکن است بیشتر باشد، اما باید به این نکته مهم هم توجه کنید که در شهرهای کوچک هم فرصت های شغلی بسیار خوبی پیدا می شود. در بسیاری از شهرهای کوچک و متوسط جمعیت ساکن پا به سن گذاشته و نزدیک بازنشستگی هستند که باید به زودی با نیروهای جدید جایگزین شوند. این یعنی در مقایسه با شهرهای بزرگی مثل تورنتو در شهرهای کوچک نرخ بیکاری کمتر است.

میانگین نرخ بیکاری در سال 2019 بر اساس نوع شهرها

شهرمیانگین نرخ بیکارینوع شهر
ونکوور4.6 درصدبزرگ
مونترال5.7 درصدبزرگ
تورنتو6 درصدبزرگ
کالگری7.1 درصدبزرگ
ویکتوریا3.4 درصدمتوسط
همیلتون4.4 درصدمتوسط
وایت هورس3.5 درصدکوچک
یلو نایف4.1 درصدکوچک

همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که رقابت در بازار کار شهرهای کوچک ساده تر است؛ بنابراین مهاجران تازه وارد می توانند در این شهرها بسیار راحت تر از شهرهای بزرگ مثل تورنتو صاحب کار شوند. برنامه های حمایتی دولت از شهرهای کوچک باعث می شود تا هم به اقتصاد این شهرها کمک شود و هم مهاجران تازه وارد بتوانند سریع تر شغل دلخواه خود را پیدا کنند.

چالش های زندگی در شهرهای کوچک کانادا

اگر یک شهر کوچک را انتخاب کرده باشید شاید طول بکشد تا بتوانید زودتر جا بیفتید به هر حال در این باره به اختصار توضیح خواهیم داد.

1. تنوع کمتر در جمعیت افراد تازه وارد

در شهرهای کوچک معمولاً مهاجران کمتری هم دیده می شود و ممکن است وقتی این شهرها را برای زندگی انتخاب کنید در ماه های اول زندگی حس محدود شدن و یا ایزوله شدن به شما دست دهد. تنوع کمتر جمعیت همچنین می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی برای پیدا کردن غذا و لوازم مورد نیازی که با فرهنگ شما همخوانی دارد شود.

طبق آمار در سال 2016 تنوع جمعیتی شهر تورنتو چیزی حدود 51.5 درصد بوده است. یعنی اقلیت های فرهنگی مختلفی مثل افراد آسیایی ها، سیاه پوستان، افراد اهل آمریکای لاتین، عرب ها و… را می توان در این شهرها به راحتی مشاهده کرد که این شهر را به یکی از متنوع ترین شهرهای جهان از این نظر تبدیل کرده است. در مقایسه با تورنتو شهر ویکتوریا تنها دارای تنوع جمعیتی معادل 14.1 درصد است.

2. دسترسی محدود به حمل و نقل عمومی

شهرهای بزرگ معمولاً سیستم حمل و نقل خوبی دارند که از هر کجای شهر قابل دسترسی و استفاده است. در شهرهای کوچک اما میزان تردد اتوبوس ها به مراتب کمتر است و همچنین ایستگاه های اتوبوس معمولاً با محل زندگی افراد فاصله دارد و همین امر باعث می شود در این شهرها در زمان استفاده از حمل و نقل عمومی دچار درد سر شوید. افرادی که در شهرهای کوچک تر زندگی می کنند شاید مجبور شوند اتومبیل شخصی تهیه کنند و یا برای رفت و آمدهای خود اتومبیل کرایه کنند.

دولت اکنون برنامه هایی برای حل این مشکل ارائه داده است. مراکز آموزشی امروزه دارای یک اتوبوس اختصاصی برای جا به جایی کارکنان و دانش آموزان هستند و این مسئله می تواند برای بسیاری از خانواده ها کمک بزرگی باشد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این خدمات رایگان نیستند اما با تخفیف قابل توجهی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

3. پیدا کردن فرصت های شغلی و آموزشی با کیفیت

تحقیقات نشان داده است افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند، اکثراً دارای توانایی های ویژه ای در حوزه تخصصی خود هستند و تمایل دارند تا بعد از مهاجرت هم به کار و یا تحصیل در رشته خود ادامه دهند. با اینکه امروزه بسیاری از شغل ها و خدمات را در شهرهای کوچک هم می توانید پیدا کنید اما غالب موقعیت های شغلی ارائه شده در این شهرها از سطح متوسط و یا پایینی برخوردار هستند که باعث می شود مهاجران تمایل چندانی به انجام دادن آن ها نداشته باشند. جمعیت کم و رویدادهای اجتماعی محدود روابط کاری و فرصت های شغلی در شهرهای کوچک را هم محدود کرده است و مهاجران در این شهرها با چالش هایی در زمینه پیدا کردن شغل دلخواه شان روبرو خواهند بود.

علاوه بر این اکثر دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر تنها در شهرهای بزرگ یافت می شوند. اگر به دنبال اهداف آموزشی خاصی هستید باید به این مسئله توجه داشته باشید که شاید به سختی بتوانید در یک شهر کوچک به خواسته های خود برسید.

امروزه تقریباً همه شهرهای بزرگ و کوچک کانادا سایت مخصوص خود را دارند که برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مختلف می توانید به سایت آن ها مراجعه کنید. در سایت آن ها اطلاعاتی مثل شرایط آب و هوایی، وضعیت فرهنگی، موقعیت های شغلی متناسب با تخصص دلخواهتان که در مورد هر شهر متفاوت است در دسترس افراد قرار گرفته است.

کانادا یک کشور پهناور است که می توانید در آن با هر سلیقه و تخصصی که دارید زندگی خوبی داشته باشید و تنوع زیاد شهرهای این کشور باعث می شود انتخاب های پیش رویتان به اندازه کافی باشد. زمانی که در مورد خواسته ها و اهداف خود از مهاجرت مطمئن شدید به دنبال ویژگی های شهر دلخواهتان در کانادا بگردید و مطمئن باشید که موارد زیادی را پیدا خواهید کرد.

انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 220

به "زندگی در شهرهای کوچک کانادا" امتیاز دهید

4 کاربر به "زندگی در شهرهای کوچک کانادا" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در شهرهای کوچک کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید