خدمات تازه واردین کانادا

مهاجرت به یک کشور جدید می‌تواند سخت باشد و ترک خانواده و دوستان می‌تواند شما را برای مدت‌ها دلتنگ نگه دارد. بسیاری از چیزها، از مدرسه، سیستم درمان، شغل و حتی قوانین ممکن است با کشور خودتان متفاوت باشند. به همین خاطر است که خو گرفتن با کشور جدید و آشنایی با راه و رسم زندگی در آن می‌تواند کمی سخت باشد، به خصوص برای هفته‌ها و حتی ماه‌های اول. کانادا کشوری است که تقریبا به طور کامل از مهاجرانی از نقاط مختلف جهان تشکیل شده است، کسانی که خودشان، پدر و مادرشان یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایشان در دوره‌ای دور یا نزدیک به این کشور آمده‌اند؛ در نتیجه کانادا با روش‌های خوشامدگویی و میزبانی از افراد جدید غریبه نیست. در واقع این کشور یکی از بهترین سیستم‌های تدارک دیده شده برای تطبیق هر چه سریع‌تر و راحت‌تر تازه واردان با این دنیای جدید را طراحی و اجرا کرده است. مجموعه‌ای از سازمان‌های دولتی و خصوصی، خدمات مختلفی را به کسانی که به تازگی به این کشور مهاجرت کرده‌اند تدارک دیده‌اند، چیزی که با عنوان خدمات تازه واردین کانادا شناخته می‌شود. در ادامه می‌خواهیم شما را با انواع و اقسام خدمات تازه واردان آشنا کنیم.

خدمات تازه واردین کانادا

 

✅ اولین قدم ها در کانادا: چک لیست تازه واردین

در این بخش می‌خواهیم شما را با نکته‌های مهمی آشنا کنیم که باید قبل و بعد از رسیدن به کانادا آنها را انجام دهید. موقعیت هر کدام از تازه واردان و مهاجران می‌تواند متفاوت باشد، در نتیجه لیستی که در ادامه به آن می‌پردازیم، تنها راهنمای کوچکی برای آن چیزهای است که احتمالا در مراحل مختلف مسیر مستقر شدن‌تان در این کشور جدید به آنها نیاز خواهید داشت. ممکن است برخی از آن چه که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم به شما مربوط نباشد، با این حال بهتر است خود را تا جای ممکن آماده نگه دارید.

قبل از رسیدن به کانادا

  1. تمام مدارک رسمی متعلق به خودتان و خانواده‌تان را همراه بیاورید. برخی از این مدارک می‌توانند این‌ها باشند:
  • گواهی تولد
  • پاسپورت
  • سند ازدواج
  • مدارک تحصیلی و گواهی‌هایی که در آنها مدارک تحصیلی‌تان معادل‌سازی شده‌اند
  • گواهی‌های واکسیناسیون رسمی
  • سابقه پزشکی
  • گواهینامه رانندگی و گواهینامه بین‌المللی

برخی از این مدارک احتمالا در همان ابتدا به کارتان نیایند، اما بهتر است تمامی مدارک رسمی را همراه بیاورید، چرا که ممکن است در آینده‌ای دور یا نزدیک به آنها نیاز پیدا کنید.

  1. تلاش کنید قبل از سفر توانایی خود در ارتباط به زبان انگلیسی یا فرانسوی را بالا ببرید. توانایی‌های ارتباطی شاید مهم‌ترین ابزار در خدمت شما برای استقرار موفقیت‌آمیز در کانادا و پیدا کردن یک شغل خوب باشند. بسته به این که در کدام منطقه از کانادا ساکن خواهید شد، زبان رایج در آن منطقه متفاوت خواهد بود.
  2. برای اولین روزهای حضورتان در این کشور جدید برنامه‌ریزی کنید. یک اقامتگاه موقت برای چند شب برای خودتان پیدا کنید و بعد از آن به دنبال گزینه‌های اجاره طولانی مدت در محله مورد نظرتان باشید. حتما از قبل تحقیقات لازم را در مورد محله‌های مختلف شهری که قرار است در آن بمانید انجام دهید. همچنین در مورد قوانین اجاره و شرایطی که ممکن است با وضعیت اجاره مسکن در کشور خودتان فرق داشته باشند، اطلاعات لازم را کسب کنید.
  3. در مورد سیستم آموزشی کانادا اطلاعات لازم و کافی را به دست آورید. به مهلت‌های تعیین شده برای ثبت نام در مدرسه‌ها و یا گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها توجه کنید. شما باید از قبل در مورد مدرسه‌هایی که فرزندان‌تان قرار است در آنها درس بخوانند و همچنین فرصت‌های تحصیلی برای خودتان و یا همسرتان اطلاعات به دست آورید.
  4. یک بیمه سلامت خصوصی بخرید. این بیمه به شما کمک می‌کند بتوانید هزینه‌های اضطراری درمانی خود را پرداخت کنید تا زمانی که بتوانید بیمه دولتی کانادا را برای خودتان و اعضای خانواده‌تان بگیرید. گرفتن بیمه درمانی خصوصی یک ضرورت برای تازه واردان کانادا است، چرا که فاصله زمانی درخواست‌تان برای بیمه درمانی عمومی تا گرفتن آن می‌تواند 3 ماه یا بیشتر باشد.
  5. اگر در فصل‌های زمستان، پاییز با حتی بهار به کانادا می‌روید، لباس‌های گرم بخرید و همراه ببرید. برای روزهای اول این لباس‌ها شما را گرم نگه خواهند داشت.
  6. در مورد قوانین کانادا و همچنین حقوق و وظایف شهروندی خود، زمانی که شهروند این کشور شدید، بدانید.

قبل از رسیدن به کانادا

اقدامات دو هفته اول حضورتان در کانادا

  1. قبل از این که از فرودگاه خارج شوید، سری به مرکز خوشامدگویی به تازه واردان بزنید. در فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو به سراغ کیوسک‌های خدمات اطلاعات و پذیرش مهاجران (IRIS) بروید. در فرودگاه بین‌المللی ونکوور به دنبال شبکه جامعه تازه مهاجران فرودگاه (CANN) باشید. در این کیوسک‌ها شما بروشورها و اطلاعات فراوانی را پیدا خواهید کرد که در اولین روزهای اقامت‌تان در کانادا حسابی به کارتان خواهد آمد.
  2. از اینترنت استفاده کنید و محله و اطرافتان را خوب بشناسید. اینترنت ابزاری مهم است برای شما تا در اولین روزها با استفاده از آن محله و اطرافتان را بشناسید و از محل مکان‌هایی مانند داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و فروشگاه‌ها اطلاعات پیدا کنید.
  3. از یک آژانس محلی خدمات تازه واردان کانادا دیدن کنید. تعداد زیادی سازمان غیرانتفاعی در کانادا وجود دارند که بودجه‌شان را از دولت این کشور می‌گیرند و کارشان ارائه خدمات به مهاجران تازه وارد است؛ خدماتی مانند آموزش‌های رایگان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL)، مشاوره مستقر شدن و پیدا کردن خانه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی استخدام. این مجموعه‌ها همچنین برنامه‌هایی دارند که در آنها مهاجران تازه وارد را با داوطلبانی آشنا می‌کنند که می‌خواهند به مهاجران کمک کنند اولین ماه‌های حضورشان در کانادا را به بهترین نحو سپری کنند.
  4. تقاضای یک شماره بیمه عمومی (SIN) بدهید. بدون این شماره شما نمی‌توانید شغل داشته باشید یا از هیچ گونه خدمات یا اعتبارات دولتی استفاده کنید. درخواست گرفتن SIN را می‌توانید از طریق دفاتر خدمات کانادا انجام دهید. این دفاتر را می‌توانید از طریق اینترنت در نزدیک‌ترین مکان به خودتان پیدا کنید.
  5. برای دریافت کارت رسمی مراقبت بهداشتی اقدام کنید. فرم‌های درخواست این کارت‌ها در مطب پزشکان، بیمارستان‌ها و بیشتر داروخانه‌ها موجود هستند. از آنجایی که یک دوره انتظار چند ماهه برای دریافت این کارت در استان‌هایی مانند انتاریو یا بریتیش کلمبیا وجود دارد، درخواست‌تان را به هیچ عنوان به تاخیر نیاندازید. همانطور که اشاره شد، باید در این مدت حتما یک بیمه خصوصی موقت داشته باشید تا هزینه خدمات درمانی خودتان و خانواده‌تان در زمان انتظار را پوشش دهد.
  6. در بانکی در نزدیکی خانه‌تان یک حساب بانکی باز کنید. برای تازه واردان کانادا مهم است که در سریع‌ترین زمان ممکن یک حساب بانکی برای خودشان باز کنند تا بتوانند پول‌هایشان را مدیریت کنند، قبض‌هایشان را پرداخت کنند و ساختن تاریخچه اعتبار بانکی‌شان را شروع کنند.
  7. یک سیم کارت کانادایی برای خودتان بگیرید، حتی اگر شده یک خط اعتباری باشد. شما باید یک خط تلفن همراه داشته باشید تا بتوانید با کارفرمایان احتمالی و صاحب خانه‌تان در ارتباط باشید.
  8. گواهینامه رانندگی کانادایی خود را بگیرید. توجه کنید که گواهینامه بین‌المللی شما تنها برای چند ماه در کانادا اعتبار خواهد داشت. قوانین مربوط به رانندگی در استان خود را حتما مرور کنید.
  9. بچه‌های خود را در مدرسه های کانادا ثبت نام کنید. هر کودکی بین 5 تا 16 سال باید در مدرسه ثبت نام شود و درس بخواند. برای راهنمایی بیشتر با مدرسه‌های محل زندگی‌تان تماس بگیرید.

اقدامات دو ماه اول حضورتان در کانادا

  1. اگر به واسطه داشتن یک شغل به کانادا نرفته‌اید، در سریع‌ترین زمان ممکن به دنبال یک شغل بگردید. حتی اگر به عنوان دانشجو به کانادا رفته باشید، می‌توانید به مقدار محدودی از ساعات روز را کار کنید. می‌بایست رزومه و مدارک خود را آماده کنید و در صورت نیاز در دوره‌های آموزش زبان مرتبط با کارتان شرکت کنید.
  2. اگر انگلیسی یا فرانسوی زبان اول‌تان نیست، باید در سریع‌ترین زمان زبان خود را تقویت کنید تا بتوانید با جامعه جدید سریع‌تر خو بگیرید. کانادایی‌ها مردمانی سخاوتمند هستند؛ بخشی از مالیاتی که مردم پرداخت می‌کنند، برای آموزش زبان به مهاجران جدید صرف می‌شود، در نتیجه کلاس‌های ESL بخشی از خدمات تازه واردین کانادا هستند.
  3. وقتش رسیده که از اقامتگاه موقت خود بیرون بیایید و به دنبال اجاره یا خرید یک خانه در محله مورد نظرتان باشید.
  4. در مورد گزینه‌های آموزشی مرتبط با خودتان اطلاعات کسب کنید تا در صورت نیاز بتوانید توانایی‌های خود را بالا ببرید و کار بهتری پیدا کنید. شما می‌توانید در دانشگاه‌ها، کالج‌ها یا مدرسه‌هایی برای بزرگسالان درس بخوانید.
  5. یک دکتر یا مرکز درمانی در نزدیکی‌تان پیدا کنید تا بتوانید در صورت نیاز به آن مراجعه کنید. وقتی بیمه درمانی عمومی خود را دریافت کردید، برای چکاپ‌های دوره‌ای و واکسن‌ها وقت بگیرید.
  6. وسایل ضروری خانه‌تان را تهیه کنید. برای ابتدای کار به دنبال گزینه‌های ارزان قیمت مانند وسایل دست دوم در فروش‌های گاراژی در محله‌تان باشید.

✅ انواع مختلف خدمات تازه واردان به کانادا

کانادا برخی از بهترین خدمات ممکن برای تازه واردان و مهاجران جدید در تمام دنیا را دارد. برنامه‌های گوناگونی از طریق سازمان‌های دولتی و همچنین غیرانتفاعی و خصوصی تدارک دیده شده‌اند تا به تازه واردان کانادا کمک کنند خانه و شغل جدید پیدا کنند، مهارت‌های زبانی خود را بالا ببرند، پرونده مالیاتی‌شان را تشکیل دهند و بچه‌هایشان را در مدرسه ثبت نام کنند.

خانه و محل اقامت

پیدا کردن محلی برای اقامت معمولا اولین نگرانی و دغدغه برای مهاجران تازه وارد به کانادا است. اولین مکانی که بعد از ورود به کانادا در آن اقامت خواهید کرد، احتمالا موقت خواهد بود. از این بابت نگران نباشید؛ بودن در یک خوابگاه، اجاره یک آپارتمان با قرارداد کوتاه مدت یا ماندن پیش دوستان یا دیگر اعضای خانواده‌تان می‌تواند به شما کمک کند با شهر جدیدی که در آن هستید بیشتر آشنا شوید. اجاره‌های کوتاه مدت همچنین گزینه‌های خوبی برای شما خواهند بود تا زمانی که یک شغل پیدا کنید، به این ترتیب اگر در یک محله دیگر در آن سوی شهر کار پیدا کردید، می‌توانید به جایی نزدیک‌تر به محل کارتان نقل مکان کنید.

اگر می‌دانید دوست دارید در کجای شهرتان اقامت کنید و آماده‌اید تا خانه‌ای با قرارداد اجاره بلند مدت بگیرید، حتما قبل از هر چیز از قیمت‌های خانه در محله‌تان و محله‌های اطراف اطلاع کسب کنید. به یاد داشته باشید که قیمت خانه در نقاط مختلف کانادا متفاوت است؛ همانطور که انتظار می‌رود، در شهرهای اصلی و بزرگ مانند تورنتو قیمت خانه خیلی بیشتر از شهرهایی مانند مونترال است. برخی قراردادهای اجاره شامل خدمات مشخصی مانند آبونمان گاز و برق هم هستند، در حالی که در برخی دیگر از قراردادها ممکن است پوشش چنین هزینه‌هایی لحاظ نشده باشد.

خدمات استخدامی و کار پیدا کردن

خدمات استخدامی برای تازه واردین کانادا نه تنها طراحی شده‌اند تا به آنها کمک کنند شغل جدید پیدا کنند، بلکه قرار است به این افراد کمک کنند در محیط جدید کارشان احساس راحتی کنند و هر چه سریع‌تر با دنیای جدید پیرامون‌شان تطبیق پیدا کنند. فرایند پیدا کردن و درخواست یک شغل در کانادا ممکن است با راه و روش مرسوم در کشور خودتان متفاوت باشد؛ خدمات استخدامی برای تازه واردان کانادا قرار است به شما کمک کنند رزومه خود را درست کنید و با توجه به توانایی‌ها و تجربه‌تان برای درخواست شغل جدید آماده شوید.

حتی بعد از پیدا کردن کار ممکن است نیاز داشته باشید در جلسات اطلاع‌رسانی شرکت کنید که در آنها شما با فرهنگ محیط کار در کانادا بیشتر آشنا خواهید شد. شرکت کردن در این جلسات و کمک گرفتن از این موسسات به شما کمک خواهد کرد، درک درستی از این موضوع داشته باشید که کارفرمایتان در محیط کارتان از شما چه انتظاراتی خواهد داشت، چند ساعت کار در هفته قابل قبول خواهد بود و چگونه کارمندان با دیگر کارمندان و با مراجعان ارتباط برقرار می‌کنند.

تحصیل برای بچه‌ها در کانادا

اگر همراه با بچه‌هایتان به کانادا می‌آیید، احتمالا برای ثبت نام آنها در مدرسه به کمک نیاز خواهید داشت. اگر نمی‌دانید فرزندتان کجا یا چگونه می‌تواند به مدرسه برود، می‌توانید سری به یکی از دفاتر خدمات تازه واردان کانادا در محله‌تان بزنید. در آن جا شما می‌توانید اطلاعات لازم در مورد مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کودک خود در مدرسه را به دست آورید. اگر شما می‌دانید که کودک‌تان قرار است در کدام مدرسه درس بخواند، می‌توانید با مشاوران آن مدرسه صحبت کنید تا آنها شما را در مورد نحوه ثبت نام راهنمایی کنند. مشاوران مدرسه همچنین می‌توانند در مورد قوانین و مقررات مدرسه برای شما بگویند، مقرراتی مانند چیزهایی که از دانش‌آموزان، والدین و معلم‌ها در مدرسه انتظار می‌رود. در ابتدا هماهنگ شدن با دنیای جدید و پیدا کردن دوست می‌تواند برای بچه‌ها سخت باشد؛ بیشتر مدرسه‌ها فعالیت‌های آموزشی برای بچه‌ها برای برطرف کردن این مشکل تدارک دیده‌اند، از جمله کلاس‌های تقویت زبان و فعالیت‌های گروهی بعد از ساعات درسی.

آموزش زبان

در کانادا هیچ کم و کسری از بابت وجود موسسه‌ها و مجموعه‌های آموزش زبان وجود ندارد. کانادا دو زبان رسمی دارد: فرانسوی و انگلیسی. با داشتن اقامت دائم یا شهروندی کانادا افراد می‌توانند از کلاس‌های آموزش زبان رایگان که توسط دولت این کشور پشتیبانی می‌شوند بهره ببرند. اولین قدم برای ثبت نام در کلاس‌های آموزش زبان در کانادا، بررسی توانایی و سطح دانش‌تان از زبان فرانسوی یا انگلیسی است. شما می‌توانید این کار را قبل از آمدن به کانادا یا در دفاتر مختلف خدمات تازه واردان کانادا و یا قبل از ثبت نام در یک دوره آموزش زبان با بودجه دولتی انجام دهید.

انواع مختلف دوره‌های آموزش زبان ESL برای تازه واردان کانادا

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خدمات تازه واردین کانادا به حساب می‌آیند. این دوره‌ها برای افراد با سطوح مختلف توانایی زبان انگلیسی، گروه مشخصی از زبان‌آموزان و هدف‌های مشخص طراحی شده‌اند.

دوره‌های آموزش زبان ESL انواع بسیاری دارند، در نتیجه قبل از این که در یکی از این دوره‌ها ثبت نام کنید اطمینان حاصل کنید که در دوره مناسب خودتان ثبت نام می‌کنید. برخی از دوره‌های ESL در کانادا رایگان هستند و برخی دیگر شامل هزینه. برخی دیگر هم وجود دارند که نیازمندی‌های شرکت در آنها به داشتن اقامت کانادا و یا وضعیت مشخص مهاجرتی مربوط است.

برخی از دوره‌های ESL این‌ها هستند:

  • آموزش بهینه‌سازی‌شده زبان (ELT): برنامه‌هایی که آموزش انگلیسی در سطح پیشرفته را برای بزرگسالان و مرتبط با شغل‌های مشخص ارائه می‌دهند.
  • برنامه‌های مهارت‌های پیوند یافته انگلیسی: کلاس‌هایی که به زبان‌آموزان کمک می‌کنند توانایی خود در زبان انگلیسی را بالا ببرند، در حالی که دیکر مهارت‌های تکنیکی یا شغلی را هم یاد می‌گیرند، مانند تایپ کردن یا کار با کامپیوتر.
  • برنامه‌های توسعه سواد (ELD): کلاس‌هایی که برای افرادی طراحی شده که قادر به نوشتن یا خواندن هیچ زبانی نیستند. این کلاس‌های سوادآموزی به آنها کمک می‌کنند خواندن و نوشتن انگلیسی خود را تقویت کنند و مهارت‌های پایه‌ای ریاضی را یاد بگیرد.
  • برنامه‌های با اهداف خاص: کلاس‌هایی که بر توانایی زبانی در یک بخش مشخص تمرکز دارند، مانند محیط کار یا نوشتن و خواندن آکادمیک
  • برنامه‌های آماده‌سازی برای شغل: برنامه‌هایی که زبان‌آموزان را برای یک شغل آماده می‌کنند.
  • کلاس‌های آماده‌سازی آزمون‌ها: کلاس‌هایی که به افراد کمک می‌کنند توانایی خود برای گرفتن نمره خوب در آزمون‌های تافل یا آیلتس را بالا ببرند.

اهمیت بهره‌گیری از خدمات تازه واردان کانادا در زمینه زبان‌آموزی

انگلیسی رایج‌ترین زبانی است که در بیشتر استان‌ها و مناطق کانادا توسط مردم استفاده می‌شود. بیرون از استان کبک، 82 درصد کانادایی‌ها انگلیسی صحبت می‌کنند. فرانسوی زبان اصلی استان کبک و همچنین بخش‌هایی از استان‌های انتاریو، نیو برانزویک و مانیتوبا است. تمام خدمات، انتشارات و مدارک رسمی دولتی و فدرالی، هم به فرانسوی و هم به انگلیسی در دسترس هستند.

توانایی خوب در زبان انگلیسی یا فرانسوی کمک بزرگی برای شما خواهد بود تا سریع‌تر در کانادا مستقر شوید و با دنیای جدید پیرامون‌تان ارتباط برقرار کنید. داشتن توانایی زبان قوی، به چندین دلیل اهمیت فراوانی دارد، از جمله:

  • پیدا کردن یک شغل مرتبط با توانایی و تجربیات شما
  • شرکت در کلاس‌های دانشگاهی یا آموزش‌های شغلی
  • دسترسی به خدمات دولتی و غیر دولتی
  • کمک به فرزندان‌تان در تکالیف و کارهای مربوط به مدرسه
  • ملاقات و داشتن ارتباط سازنده با مردم
  • به دست آوردن شرط لازم برای گرفتن شهروندی کانادا

تازه واردان کانادا سطوح مختلفی از توانایی زبان انگلیسی یا فرانسوی را دارند. برخی در هر دوی این زبان‌ها مبتدی هستند و برخی دیگر می‌توانند به یکی یا دو تا از این زبان‌ها به خوبی و بدون مشکل صحبت کنند. برخی دیگر هم ممکن است سطح توانایی در این بین داشته باشند و از آموزش‌های بیشتر در این زمینه سود ببرند. برای بالا بردن توانایی زبانی خود، شما به زمان، انرژی و تعهد نیاز خواهید داشت، اما پاداشی که در انتها نصیب‌تان خواهد شد مطمئنا ارزشش را خواهد داشت.

اگر شما به هیچ کدام از دو زبان رسمی کانادا تسلط ندارید، به شما قویا پیشنهاد می‌کنیم از همین حالا برای تقویت زبان خود تلاش کنید. اگر هم به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط دارید، پیشنهاد می‌کنیم توانایی خود در زبان دیگر را افزایش دهید، چرا که در بسیاری از نقاط این کشور توانایی صحبت به هر دو زبان انگلیسی یا فرانسوی یک ویژگی عالی برای پیدا کردن یک شغل خوب و ارتباط حداکثری با جامعه است.


✅ مشکلاتی که مهاجرین به کانادا در بدو ورود با آن مواجه میشوند و راهکارهای آنها

یکی از اشتباهات رایج در ذهن مهاجرین تازه وارد به کانادا این تصور است که با اتخاذ تصمیم به مهاجرت و اقدام برای آن بر عمده مشکلات غالب شده و موانع را پشت سر گذاشته اند در حالیکه بلافاصله پس از ورود با موارد و موانعی روبرو خواهند شد که در ادامه به شرح برخی آنها پرداخته ایم. پس از ورود به کشور کانادا مواردی که هر تازه واردی با آن روبرو خواهد بود و باید برای غلبه برآنها به مبارزه بپردازد شامل مشکلات فکری، رفتاری، فیزیکی و اجتماعی میباشد. در حقیقت میزان موفقیت تازه واردین در جامعه جدید به نحوه برخورد و فائق آمدن آنها به این مشکلات بستگی خواهد داشت. تور مهاجرین یک بسته کامل برای آشنائی با این مشکلات و آموزش نحوه غلبه بر آنها برای تازه واردین میباشد. برای حل هر مشکلی اولین قدم شناسائی درست و دقیق آن میباشد. تور مهاجرین یک راه حل تمام عیار برای پرسشی بزرگ به نام مشکلات مهاجرت میباشد. ما این بسته پیشنهادی را که مفصلا" به موارد زیر برای تثبیت و کمک به مهاجرین تازه وارد خواهد پرداخت طراحی و برای شما قابل دسترس نموده ایم . یک مهاجر در بدو ورود میتواند با مشکلاتی چون:

اتلاف زمان و پول

ییکی از امور غیر قابل اجتناب برای مهاجرین تازه وارد به هر کشوری اتلاف بزرگترین سرمایه های اولیه آنها که همان وقت و پول در روزهای اول ورودشان به کشور جدید به دلیل عدم آشنائی با محیط میباشد. در بسیاری موارد آنها تصمیم به اتخاذ روش آزمون و خطا و یا گوش سپردن به توصیه های غیر کارشناسانه و بالطبع غیر مسئولانه دوستان و اطرافیان خود مینمایند که نهایت هردو در اکثر موارد به خطا رفتن و یا همان بحث اتلاف وقت و پول میباشد. تور مهاجرین تیمی از متخصصین کارآزموده و خوشنام در جامعه مهاجرین ایرانی را در خود گردآورده که در روزهای اول ورود با راهنمائیهای سریع و صحیح شما را در اتخاذ تصمیمات کلیدی روزهای اول اقامتتان یاری خواهند داد.

فقدان مدارک رسمی دولتی و معتبر لازم جهت کار و زندگی و عدم آشنائی در جهت تهیه آنها

برای شروع کار و زندگی در کانادا، داشتن مدارک معتبر لازم دولتی از اولین قدمهای هر مهاجر میباشد. هرچه سریعتر این مدارک را بدست آورید برای شروع کار و تحصیل در کانادا زودتر اقدام خواهید نمود. جزو اولین اولویتهای تور مهاجرین کمک به شما در جهت اخذ این کارتها مانند کارت SIN و کارت OHIP ( بیمه همگانی) و گواهینامه رانندگی میباشد.

فقدان دانش کافی برای یک شروع جدید در کشور کانادا

موفقیت هر مهاجر تازه وارد در کانادا بستگی به میزان اشراف او به آشنائی با مطالبی چون: چگونه شغل و کار بدست آوریم؟ چگونه یک کسب و کار جدید را با توجه به مقررات موجود در کشور کانادا آغاز نمائیم؟ سیستم مالیاتی کانادا چگونه عمل مینماید؟ مسائل مالی و تحصیلی خود را چگونه در کشور جدید دنبال باید کرد؟ بدون داشتن پاسخهای مفید و صحیح و کاربردی برای این پرسشها مهاجر تازه وارد به عنوان عضوی منزوی و غیر فعال در جامعه جدید باقی خواهد ماند. با حضور در تور مهاجرین و شرکت در کارگاههای آموزشی مفید آن، مهاجر تازه وارد علاوه بر پیدا کردن پاسخهای مناسب و دقیق و عملی برای پرسشهای فوق به دهها مطلب و آموختنی ضروری دیگر نیز اشراف پیدا مینماید. این افزایش سطح آگاهی سبب میگردد تا شما خود را در جامعه جدید امن و دور از ریسک و استرس احساس نمائید.

عدم آشنائی با کشور کانادا

برای بسیاری از ایرانیان مهاجر تازه وارد دیدار کشور کانادا و ارزشیابی پتانسیل های فراوان آن از جمله موارد قابل توصیه در روزهای اول میباشد تا ضمن افزایش مهارتهای ضروری برای ایجاد یک اقامت موفق، از خانه جدید خود نیز دیدن به عمل آورید و آرام آرام با مهیا شدن شرائط مطلوب زندگی و کار فرصتهای مسافرت و دیدار از زیبائیهای بی بدیل این کشور پهناور برایتان نیز فراهم شود. در تور مهاجرین ما چندین گشت و تفرج شهری و غیر شهری را برایتان در نظر گرفته ایم تا از دیدنیهائی چون برج CN Tower در تورنتو و آبشار زیبا و حیرت انگیز نیاگارا و منطقه زیبا و رویائی هزار جزیره نیز دیداری داشته باشید. تور مهاجرین این اطمینان را دارد که در طول این دیدارها شما خاطرات به یاد ماندنی و فراوانی را از این سفرها به خاطر خواهید سپردو شروع اقامتتان در کانادا جزو خاطره انگیزترین ها برای شما خواهد شد.

فقدان شبکه ارتباطی قوی و مفید

از جمله مشکلات قابل توجه سر راه مهاجر تازه وارد نه تنها از دست دادن شبکه ارتباطی بستگان و دوستان و همکاران کاری در کشور قبلی محل سکونت خود است بلکه عدم داشتن آشنا و یا دوست قابل اعتماد در کشور جدید محل سکونت نیز می باشد. بسیاری از احساسات روحی و مشکلات روانی در اثر عدم وجود یک دوست یا همراه قابل اعتماد در روزهای اول که کوچکترین مشکلات بسیار بزرگ به نظر میرسند حادث میگردد که این امر برای مهاجر تازه وارد بسیار دردناک و تاثیر گزار خواهد بود. یکی از مهمترین اهداف تور مهاجرین، معرفی فرد تازه وارد به شبکه کارآمد و قابل اعتماد متخصصین همکارجهت ایجاد شرایط یک مهاجرت موفق میباشد تا سختی مهاجرت را تبدیل به یک تجربه موفق برای فرد مهاجر نمایند. در طول دوره علاوه بر آشنائی با همدوره های خود با جمعی کثیر از ایرانیان مقیم کشور کانادا آشنا خواهید شد که این مطلب کمک بسیار بزرگی به ایجاد احساس آرامش در فرد مهاجر خواهد نمود.

نداشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی

بسیاری از مهاجرین تازه وارد دارای دانش و سطح زبان انگلیسی قابل قبولی برای ایجاد ارتباط کاری و اجتماعی در کشور جدید نمی باشند که این امر سبب ایجاد احساس عدم امنیت و آرامش در فرد مهاجر خواهد شد و از سویی دیگر سبب خواهد شد تا اطلاعات لازم و ضروری روزهای اول را به دلیل این عدم توانائی بدست نیاورند و برخی فرصتها را از دست بدهند. پیدا کردن مهارت صحبت و ایجاد ارتباط با محیط امری است که نیاز به صرف زمان دارد و این درست نقطه بارز و قدرتمند تور مهاجرین برای فرد تازه وارد میباشد. ما با قرار دادن شما در جمع متخصصین کارآزموده و خوشنام خود سریعترین و صحیحترین و ضروری ترین نکات مهم روزهای اول اقامت را برای شما به زبان فارسی بیان خواهیم کرد تا شما دچار فرصت سوزی های روزهای اول نگردید.

عدم آشنائی با منابع رایگان دولتی برای مهاجرین

یکی از راههای موفقیت مهاجرین تازه وارد به میزان آگاهی آنها از خدمات بیشمار و مفیدی است که دولت کانادا برای ایجاد یک اقامت موفق برای آنها به رایگان در نظر گرفته است. علیرغم بودجه و امکانات قابل توجهی که دولت کانادا برای این برنامه ها در نظر گرفته متاسفانه بدلیل عدم اشنائی مهاجر تازه وارد به وجود آنها و یا نحوه استفاده از آنها این فرصتها از دست میرود و شما سهمی از فایده آنها عایدتان نخواهد شد. ما در تور مهاجرین این سرویسها را به شما معرفی خواهیم نمود و نحوه استفاده از آنها را برایتان بازگو خواهیم کرد تا در طول مدتی که مجاز به استفاده از این برنامه های فوق العاده میباشید از آنها بهره وری نمائید.

تغییر فرهنگ

بسیاری از ایرانیان تازه مهاجر مجبور به ترک بسیاری از داشته های پشت سر خود مانند خانواده، کار و ارتباطات اجتماعی در محیط جدید میباشند. شما به عنوان یک مهاجر تازه وارد ناچار به یادگیری فرهنگی جدید و رسومی گاها" متفاوت با عادتها و رسومات فرهنگی خود هستید که این امر در برخی افراد ایجاد یک شوک فرهنگی مینماید که بروز ظاهری آن در مهاجر تازه وارد بصورت احساس تنهائی، سرخوردگی و افسردگی میباشد. ما در تور مهاجرین واقف به این نیاز بوده و سعی در کمک به غلبه بر آن برای شما مینمائیم . شما را با دوستان جدید آشنا نموده و با کارگاههای آموزشی مفید خود، ضمن آشنائی با نکات مهم که سبب بالا رفتن احساس اعتماد به نفس در شما میگردد با این نکات شوک برانگیز آشنا مینمائیم و با شما همراه خواهیم بود تا از این نکات بحرانی عبور نمائید . در حقیقت شما با حضور در تور مهاجرین نه تنها راههای فنی و علمی دقیق مهاجرت موفق زیر نظر کارشناسان مجرب را فرا میگیرید بلکه حلقه ای از دوستان خوب و قابل اعتماد نیز پیدا خواهید نمود که فرصت اولین جوانه زنی را در محیط جدید برای شما فراهم و مهیا میسازند.


✅ کارگاه های آموزشی برای تازه واردن به کانادا

تهیه مدارک رسمی دولتی

شما به عنوان یک مهاجر میبایستی مدارک رسمی و قانونی که معرف هویت و مجوز ورود شما به جامعه جدید میباشد ، دریافت نمائید. بدین منظور دراین کارگاه آموزشی نحوه ثبت نام و اقدام برای هر کدام از این مدارک مانند( SIN Card, OHIP, Driver licence) رایاد خواهید گرفت. علاوه بر آن یکی از مهمترین وظایف هر فرد در کانادا مراقبت از مدارک هویتی وآشنائی با نحوه ارائه آنها به مراجع دارای صلاحیت میباشد ، که شما با همگی این موارد آشنا خواهید شد.

کاریابی و ایجاد شغل

یکی از بزرگترین دغدغه های هر مهاجر، شروع به کار در خانه دوم و یا ایجاد یک شغل در آمد زا میباشد. در این کارگاه آموزشی ، شما توسط مربی کارآزموده و باتجربه ما در خصوص نحوه تهیه رزومه تخصصی،انجام مصاحبه، وب سایتهای کاریابی و نحوه ثبت نام درآنها و مطالبی دررابطه با قوانین ثبت شغل و راههای سرمایه گذاری شغلی و شروع مشاغل خودگردان و بسیاری مطالب مفید دیگر کسب اطلاع خواهید نمود.

تحصیلات

تحصیل، کلید موفقیت فردای شماست. در این کارگاه آموزشی شما با سیستم کامل آموزشی کشور کانادا از ابتدائی تا دانشگاه آشنا خواهید شد. در کنار آن با سیستمهای آموزشی رایگان در زمینه هائی چون آموزش زبان انگلیسی، نحوه اخذ کمک هزینه تحصیلی برای تحصیلات تکمیلی، نحوه دریافت کمک های مالی دولتی برای گذراندن دوره های آموزشی کوتاه مدت فنی، معرفی مراکز ارزشیابی مدارک تحصیلی و نحوه ثبت نام در آنها، آشنا خواهید شد.

سرمایه گذاری و امور مالی و بانکی

یکی از مهمترین قدمها برای هر فرد مهاجر، مدیریت امور مالی و پس انداز و داشتن یک برنامه مشخص برای سرمایه گذاری مازاد درآمد جهت ایجاد یک ساپورت مالی مطمئن برای خود و سایر اعضاء خانواده میباشد. در این کارگاه ضمن آموزش موارد فوق ، نحوه اخذ کارتهای اعتباری و استفاده صحیح ازآنها به طوریکه برای شما ایجاد یک سابقه مالی مناسب( که اولین پیش شرط اخذ هر نوع وام از مراکز مالی در کانادا میباشد) نماید را فرا خواهید گرفت. از نقاط بارز این کارگاه، آموزش روشها وآشنائی با مراکز مطمئن سرمایه گذاری و نحوه محاسبه و مقایسه رشد سرمایه میباشد.

آشنائی با سیستمهای مالیاتی

یکی از مهمترین منابع درآمد دولت کانادا دریافت مالیات از مالیات دهندگان میباشد به همین دلیل دولت در امور مرتبط با مالیات بسیار جدی و نافذ عمل مینماید . در این کارگاه شما با مهمترین سرفصلهای قوانین مالیاتی و مسئولیتهای خود به عنوان یک مالیات دهنده در ارائه فرمهای مالیاتی سالانه و سایر مسائل آشنا شده و ما به شما راهکارهائی را خواهیم آموخت تا بتوانید حداکثر بهره از قوانین مالیاتی را در برگشت مالیات پرداخت شده خود در پایان هرسال، داشته باشید.

بیمه

بیمه یکی از مهمترین و کاربردی ترین راههای حفاظت شما و سایر اعضاء خانواده در مقابل حوادث پیش بینی نشده میباشد. در این کارگاه شما با انواع متفاوت بیمه (بیمه پزشکی، بیمه سرمایه، بیمه خانه، بیمه خودرو، بیمه عمر) ومقررات آن در کشور کانادا آشنا میشوید و چون کمپانی های متعددی در این زمینه در حال فعالیت می باشند ما به شما خواهیم آموخت که در هنگام عقد قرارداد به چه نکات و شاخص هائی توجه نمائید تا بیشترین بهره وری را از قراداد بیمه خود ببرید.

آشنائی با سیستم حمل و نقل عمومی

یکی از مهمترین نیازمندیهای هر فرد مهاجر به کانادا،استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی ( اتوبوس، تاکسی ، مترو، اتبوسهای بین شهری، قطارهای بین شهری) میباشد. کلان شهر تورنتو از بخشهای مختلفی تشکیل شده که هر بخش سیستم و ناوگان حمل و نقل مخصوص به خود را دارا میباشد. در این کارگاه ما ضمن آموزش انواع سیستمهای حمل و نقل عمومی در بخشهای مختلف، شما را عملا" به داخل شهر برده و ضمن آموزش نحوه تهیه بلیط و استفاده از نقشه های راهنما، با سیستم جستجوی اینترنتی آدرس و ارتباط با بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری آشنا میسازیم. در کنار آن شرکتهای فعال کرایه خودرو و مقررات و نحوه اجراه آن را کاملا" شرح میدهیم.

خرید یا اجاره خانه

اولین نیاز هر مهاجر در کانادا، خرید یا اجاره خانه می باشد. با شرکت در کارگاه آموزشی ما شما این فرصت را پیدا خواهید نمود که، توصیه های متخصص کاآزموده ما را در زمینه معرفی نقاط مختلف شهری و نحوه انجام اجاره خانه و یا خرید آن و نحوه استفاده از خدمات بانکی جهت اخذ وام خرید خانه و تمامی موضوعات مرتبط با آن را شنیده و در قدمهای بعدی خود به کار ببرید. خرید خانه در کانادا به عنوان سرمایه گذاری، امری است که میبایست حتما بانظارت یک مشاور مسکن خبره و کارآزموده صورت پذیرد، ما تمام راهکارهای لازم را به شما نشان خواهیم داد.

منابع دولتی

دولت کانادا و اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC) همه ساله بودجه قابل توجهی را برای ایجاد شرایط مناسب جهت اسکان مهاجرین تازه وارد در جامعه کانادا اختصاص میدهد. در این کارگاه آموزشی ما به معرفی بسیاری از منابع دولتی و آژانسهائی که این کمکها را در اختیار مهاجرین تازه وارد به رایگان و یا در قبال اخذ وجه بسیار اندک قرار میدهند، خواهیم پرداخت. این آژانسها خدماتی را ارائه میدهند که در جهت کمک به مهاجرین تازه وارد میباشد این خدمات عبارتند از: دوره های آموزشی کاریابی، فعالیتهای بازآموزی، ارزشیابی وآموزش زبان انگلیسی، ما همچنین به شما کمک خواهیم نمود تا فرمهای مختلف مربوط به امور کاری خود را پر نموده و نحوه درخواست مدارک لازم در کشور کانادا و همچنین ترجمه مدارک رسمی مانند مدارک تحصیلی و کاری را درکانادا به انجام رسانید. آگاهی یافتن از نحوه خدمات این آژانسها و نیز مطالبی که در بالا به آن اشاره شد به شما کمک خواهد نمود تا ضمن صرفه جوئی قابل توجه در هزینه در وقت و انرژی مفیدتان نیز صرفه جوئی نمائید که در نهایت همه اینها کمک خواهد نمود تا بتوانید یک اقامت درست و دقیق همراه با آرامش خاطر و سرشار از موفقیت داشته باشید.

به "خدمات تازه واردین کانادا" امتیاز دهید

11 کاربر به "خدمات تازه واردین کانادا" امتیاز داده اند | امتیاز: 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات تازه واردین کانادا"

1 دیدگاه

مهرداد کتامی پور 13 مهر 1401

با سلام و عرض ادب
با احترام از توضیحات عال شما بسیار ممنون و متشکرم، اینجانب با برنامه خود اشتغال استانی آلبرتا عازم کانادا می باشم و خوب همانطور که اطلاع دارید بعنوان یک تازه وارد دغدغه های بسیاری برای سکونت خانواده ام در شهر کلگری دارم و باوجود یک پسر شش ساله و محصل قطعا این نگرانی بیشتر نیز هست، در حال حاضر بنده به همراه خانواده ام در کشور سودان سکونت داریم ، نگرانی های من شامل:
1- عدم شناختن محله های خوب شهر کلگری برای سکونت ( محله ای که نزدیک به مدارس خوب دولتی و دیگر امکانات شهری باشد.
2- بدلیل اینکه در ابتدای ورود با اقامت موقت کانادا می باشد نحوه اخذ وام برای خرید ماشین یا خانه به چه صورت می باشد؟
3- و اینکه چنانچه بخواهیم در مدت اقامت موقت از یک وکیل خوب برای راهنمایی و پیشبرد اهداف کاری (خود اشتغالی) برای تبدیل اقامت موقت به اقامت دایم استفاده کنیم به چه صورتی خواهد بود؟

پاسخ به مهرداد کتامی پور
* سوالتان را از کارشناس ما بپرسید، در صورتی که تمایل دارید با شما تماس گرفته شود، اطلاعات تماس خود را هم در فرم زیر درج نمایید (اطلاعات تماس شما در سایت نمایش داده نخواهد شد)