افتتاح حساب بانکی، کارت اعتباری و بانک ها و نظام بانکداری در کانادا

بانکداری در کانادا قابل اعتماد و دسترس‌پذیر است، حتی با وجود این که خدماتش همیشه رایگان نیست. برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا یا تحصیل در کانادا را دارند، انتخاب بانک مناسب برای افتتاح حساب بانکی در کانادا با نیازهایشان اهمیت فراوانی دارد. با کمی تحقیق شما می‌توانید بهترین بانک را برای خودتان پیدا کنید؛ ما هم می‌خواهیم در ادامه شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

افتتاح حساب بانکی، کارت اعتباری و بانک ها و نظام بانکداری در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در سیستم بانکداری کانادا، معمول است که خدمات در سال اول رایگان باشند؛ در نتیجه شما می‌توانید خدمات بانک‌های مختلف را امتحان کرده و در نهایت با توجه به تجربه‌تان با آن بانک، تصمیم نهایی و مناسب شرایط خودتان را برای افتتاح حساب بانکی در کانادا بگیرید. قبل از انتخاب بانک حتما شعبه‌های نزدیک به خانه و محل کارتان و راحتی دسترسی به آنها و ساعات کاری بانک را در نظر بگیرید. همچنین بررسی کنید که با توجه به خواسته‌هایتان کدام بانک بهترین کارت اعتباری را به شما ارائه می‌دهد.

معرفی بهترین بانک‌های کانادا

5 بانک بزرگ در کانادا (RBC، BMO، TD، CIBC و Scotiabank)، همگی برنامه‌های خاصی دارند برای کسانی که به عنوان مهاجر یا برای تحصیل در کانادا به این کشور آمده‌اند. این بانک‌ها همچنین مشوق‌های فراوانی برای تازه‌واردها دارند، در نتیجه توصیه می‌کنیم حتما پیشنهادهای ارائه شده توسط این بانک‌ها را بررسی کنید. این که کدام بانک بهترین بانک کانادا باشد، به نیازهای خاص شما بستگی دارد. با این حال می‌خواهیم در ادامه چند تا از مشهورترین و بهترین بانک‌های این کشور را به شما معرفی کنیم:

  • CIBC
  • HSBC Canada
  • Scotiabank
  • بانک مونترال (BMO)
  • بانک ملی کانادا

CIBC

موفقیت بانک تجارت سلطنتی کانادا یا به اختصار CIBC، به عنوان یکی از بهترین بانک‌های کانادا به سرمایه‌گذاری‌های مستمر و پایدار این بانک در آینده گره خورده است. این بانک به تازگی بسترهای بانکداری خود را مدرن کرده، تا مشتری‌هایش تجربه بهتری داشته باشند. با همین رویکرد، بانک CIBC قادر شده بهترین خدمات ممکن را به مشتری‌هایش ارائه دهد. برای مثال اپلیکیشن موبایل این بانک، به مدت 6 سال پشت سر هم به عنوان برترین اپ برای عملکرد بالا و تجربه کاربری خوبش شناخته شده است.

به علاوه، وجود یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های خودپردازها در تمام کانادا و خدمات بانکداری موبایلی و اینترنتی تراز اول، این بانک را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی تبدیل کرده که به تازگی به کانادا مهاجرت کرده‌اند.

HSBC

بانک HSBC کانادا بخشی از شبکه جهانی HSBC است؛ شبکه‌ای که ردپایش را می‌توان در بسیاری از کشورهای دنیا دید. در خود کانادا به تنهایی، بیشتر از 130 شعبه از این بانک در حال فعالیت هستند. برنامه ویژه تازه‌واردان در بانک HSBC گستره متنوعی از خدمات را آماده کرده که به طور خاص تغییر داده شده‌اند، برای کسانی که به تازگی به کانادا مهاجرت کرده‌اند.

Scotiabank

برنامه ویژه بانک Scotiabank به شما این امکان را می‌دهد حتی قبل از مهاجرت به کانادا و رسیدن به این کشور حساب بانکی‌تان را باز کنید. در این برنامه هیچ هزینه تراکنشی برای انتقال‌های پولی بین‌المللی در نظر گرفته نشده است. برای کسانی که به تازگی به کانادا می‌آیند، خدمات بانکداری Scotiabank برای یک سال رایگان است.

BMO

BMO قدیمی‌ترین بانک کانادا است؛ قدیمی‌تر از خود کانادا حتی. این بانک تجربه‌ای 200 ساله در کمک به تازه‌واردان برای مستقر شدن و شروع زندگی جدیدشان در کانادا دارد. برنامه ویژه آنها به مهاجران تازه، خدمات بانکداری رایگان 12 ماهه را ارائه می‌دهد. در این خدمات شرایط حداقل تتمه حساب لحاظ نشده و شما همچنین صندوق امانات رایگان و تعداد تراکنش‌های الکترونیکی نامحدود دریافت می‌کنید.

بانک ملی کانادا

بانک ملی کانادا یکی از بهترین بانک‌های این کشور است، به خصوص برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. مرکز اصلی این بانک در مونترال قرار دارد و در بیشتر استان‌ها شعبه دارد. البته به نسبت دیگر رقبایش، این بانک تعداد زیادی شعبه در بیرون از استان کبک ندارد. اگر شما برای مهاجرت به کانادا استان کبک را انتخاب کرده‌اید، این بانک می‌توانید بهترین انتخاب‌تان باشد.

چگونه بهترین بانک کانادا متناسب با نیازهایتان را پیدا کنید؟

وقتی می‌خواهید بهترین بانک را برای زمانی که در کانادا اقامت دارید انتخاب کنید، حتما اطلاعات کافی به دست آورید و ببینید بانک‌تان در هر یکی از این زمینه‌ها که در ادامه در موردشان صحبت می‌کنیم، چه رویکردی دارد.

هزینه بانکداری

بسیاری از بانک‌ها در کانادا مبلغی را برای داشتن حساب چک‌دار (یا همان حسابی جاری) دریافت می‌کنند. این مبالغ از 5 تا 30 دلار در ماه متفاوت هستند، بسته به این که شما چه تعداد تراکنش به صورت ماهانه خواهید داشت. شما ممکن است بتوانید این مبالغ دریافت شده را پس بگیرید، اگر یک تتمه حساب قابل توجه را همیشه در حساب خود داشته باشید (معمولا حداقل 1000 دلار). به هر حال تحقیقات خود را انجام دهید و ببینید در این زمینه خدمات کدام بانک بیشترین تناسب را با نیازهای شما دارد.

چک

چک همچنان یکی از محبوب‌ترین روش‌های داد و ستد در کانادا باقی مانده است. این موضوع برای بسیاری از تازه‌واردان به کانادا غافل‌گیرکننده خواهد بود، چرا که ممکن است در کشور خودشان استفاده از چک‌های بانکی برای دهه‌ها منسوخ شده باشد. بسیاری از کارفرماها در ابتدای کارتان از شما یک "چک باطل شده" می‌خواهند. در چک اطلاعات بانکی وجود دارد که برای انتقال پول به حساب‌تان نیاز هستند.

یک چک باطل شده در حقیقت چکی است که عبارت باطل (void) به صورت بزرگ و کامل روی آن نوشته شده باشد. بانک شما ممکن است در زمان افتتاح حساب از این نوع چک‌ها به رایگان به شما بدهد. یک دسته چک 100 برگی می‌تواند تا 40 دلار هم برایتان هزینه داشته باشد، پس به این مورد هم در زمان انتخاب بانک‌تان توجه کنید.

کارمزدهای خودپردازها

شما معمولا می‌توانید از خدمات خودپرداز بانک خودتان بدون پرداخت کارمزد استفاده کنید. اما دقت کنید که در صورت استفاده از خودپرداز بانک دیگر، معمولا باید مبلغی را به عنوان کارمزد برای هر تراکنش پرداخت کنید. اگر از خودپردازی استفاده کنید که متعلق به یک بانک نیست (برای مثال یک خودپرداز شخصی یا متعلق به یک رستوران یا کافه)، هم دستگاه خودپرداز و هم بانک شما کارمزدی را بابت تراکنش شما دریافت می‌کنند.

استفاده از خودپردازهای شخصی برایتان خیلی گران تمام خواهد شد. ممکن است برای هر تراکنش 4 تا 5 دلار هزینه داشته باشد، در نتیجه در تمام مدت از استفاده از آنها پرهیز کنید. با این توضیحات خیلی مهم است بانکی را در زمان تحصیل در کانادا یا بعد از مهاجرت به کانادا انتخاب کنید که دستگاه‌های خودپردازش به خانه یا محل کار شما نزدیک باشند.

کارت‌های نقدی

تا جایی که شما از تعداد تراکنش ماهانه مجاز که توسط بانک‌تان مشخص شده عبور نکنید، می‌توانید از کارت‌های نقدی خود تقریبا هر جایی که می‌خواهید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ی اضافی استفاده کنید. به همین خاطر است که کانادایی‌ها مقدار زیادی پول نقد همراه ندارند.

Interac e-transfer

سیستم Interac e-transfer (که آن را اینترک خطاب می‌کنند)، مجموعه‌ای از بانک‌های کانادایی و تجارت‌هایی هستند که همگی یک سیستم پرداخت را استفاده می‌کنند. شما از طریق این سیستم می‌توانید پول را به راحتی و تنها با دادن آدرس ایمیل شخص مورد نظرتان به او انتقال دهید. نیازی نیست اطلاعات بانکی آن شخص را بدانید؛ هر دو طرف این انتقال وجه، باید یک حساب از یک بانک کانادایی داشته باشند که قابلیت انتقال وجه ایمیلی را برای آنها فراهم کرده باشد. هزینه هر انتقال 1 دلار است.

انتقال پول بین‌المللی به حساب کانادایی خود

وقتی برای تحصیل در کانادا به این کشور می‌آیید یا مهاجرت می‌کنید، احتمالا (و شاید امیدوارانه) پولی دارید که بخواهید از کشور خودتان به حساب بانکی‌تان در کانادا انتقال دهید. راه‌های مختلفی برای انتقال پول به داخل کانادا وجود دارند؛ دو تا از بهترین‌های آنها CurrencyFair و TransferWise هستند.

بهترین کارت‌های اعتباری در کانادا

وقتی نوبت به انتخاب بانک در کانادا می‌رسد، خیلی مهم است که بررسی کنید و ببینید کدام‌شان بهترین خدمات کارت اعتباری را به شما ارائه می‌دهند. این که بخواهید در مسیر استفاده از کارت‌های اعتباری قرار بگیرید به خودتان بستگی دارد، اما همیشه به یاد داشته باشید که رتبه‌بندی اعتبار شما در کانادا اهمیت فراوانی دارد. در نتیجه استفاده مسئولانه از کارت اعتباری و پرداخت به موقع صورت‌حساب‌ها در زمان‌های مقرر را باید جدی بگیرید تا بتوانید امتیازهای اعتباری خود را به دست آورید.

گزینه‌های کارت اعتباری فراوان هستند و بسته به نیازهایتان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. البته هر بانکی که انتخاب کنید به احتمال زیاد، خودش تعداد زیادی گزینه برای پرداخت‌های اعتباری دارد. کارت‌های اعتباری در کانادا اغلب در یکی از این دسته‌بندی‌های کلی قرار می‌گیرند:

  • بدون هزینه سالیانه
  • با هزینه سالیانه اما شامل جوایز یا مزیت‌های مختلف

جوایز این نوع کارت‌های اعتباری می‌تواند به صورت نقدی یا امتیازهای باشند که می‌توانید از آنها برای خرید محصولات، خرید بلیت هواپیما یا حتی بلیت سینما استفاده کنید. معمولا هر چه قدر جوایز پر و پیمان‌تر باشند، هزینه سالیانه استفاده از کارت هم بالاتر است، بنابراین حسابی در این زمینه دقت کنید تا در آخر غافل‌گیر نشوید.

با این که بعضی کارت‌ها هزینه سالیانه دارند، اما اغلب مزیت‌های جذابی مانند بیمه مسافرتی و گارانتی‌هایی با مدت زمان بالاتر برای کالاهایی که می‌خرید را ارائه می‌دهند. این مزیت‌ها می‌توانند پاسخگوی هزینه‌های سالیانه‌ای باشند که شما پرداخت می‌کنید اما این تماما به استفاده و نیازهای شخصی شما بستگی دارد.

توصیه‌هایی برای انتخاب بهترین کارت اعتباری در کانادا

شما زمانی می‌توانید بهترین کارت اعتباری در کانادا را پیدا کنید که خوب بدانید چه قدر انتظار دارید خرج کنید و در عوضش استفاده از کارت اعتباری چه فایده‌ای برایتان دارد. نکته‌های مختلفی وجود دارند که باید زمان انتخاب‌تان به خوبی به آنها توجه کنید:

  1. شرایط و ضوابط قراردادتان را خوب بخوانید. به خوبی درک کنید که پیامدهای پرداخت نکردن بدهی‌هایتان در زمان مقرر چه خواهد بود.
  2. از بانک‌تان بخواهید جدول قیمت‌ها را به شما نشان دهد تا شما دقیقا بدانید باید انتظار پرداخت چه مبلغی را داشته باشید. ببینید دوره بازپرداخت بدون سود بانک‌تان چه قدر است؛ به عبارت دیگر چه دوره زمانی بعد از انجام خرید شما فرصت دارید تا بدهی خود را پرداخت کنید، بدون این که نیاز باشد بابتش سودی بپردازید.
  3. در مورد جوایز و مشوق‌های کارت اعتباری‌تان تحقیق کنید. بهترین کارت‌های اعتباری در کانادا برنامه‌های سخاوتمندانه‌ای برای مشتری‌های خود دارند، به خصوص در میان آنهایی که رقابت شدیدی با همدیگر دارند. بپرسید این جوایز را با چه فاصله زمانی می‌توانید دریافت کنید و چه شرایطی لازم است تا بتوانید آنها را آزاد کنید. ببینید آیا جوایز از شما گرفته می‌شوند، اگر پرداخت‌های خود را دیر انجام دهید یا نه.
  4. بپرسید که آیا سپرده نیاز هست یا نه؛ و اگر بله، چه زمانی می‌توانید آن را پس بگیرید.
  5. از بانک در مورد سیاست‌های محافظت در برابر کلاهبرداری بپرسید و چه اتفاقی می‌افتد اگر یک پرداخت غیر مجاز و بدون اطلاع شما از حساب‌تان انجام شود.

افتتاح حساب بانکی در کانادا برای افراد تازه وارد

اگر به کانادا مهاجرت کرده اید یا می­خواهید به زودی مهاجرت کنید، باید این اطلاعات را بدانید.

تازه واردان وقتی وارد کانادا می­شوند کارهای زیادی دارند که انجام بدهند. باید خیلی چیزها را روبراه کنید؛ از مسکن، شغل، تحصیل و امور بانکی گرفته و سرمایه گذاری و غیره.

بهترین حساب­های بانکی کانادا برای تازه واردان

کانادا از سیستم مالی عظیم و امنی برخوردار است. تازه واردان می­توانند برای انجام امور بانکی روزمره، یکی از چندین موسسه مالی (شامل بانک­های معمولی، بانک آنلاین و اتحادیه ­های اعتباری) را انتخاب کنند.

هنگام انتخاب حساب بانکی، باید نکاتی را درنظر داشته باشید. این نکات در ادامه آورده شده اند.

نیازهای بانکی

می­خواهید حساب بانکی، پاسخگوی کدام نیازهای شما باشد؟ ماهانه چند تراکنش خواهید داشت؟ آیا با بانکداری انحصاری اینترنتی مشکلی ندارید؟ می­خواهید در همان بانک، حساب­های دیگر (مانند رهن، سرمایه گذاری، پس انداز، کارت اعتباری و غیره) افتتاح کنید؟ آیا قصد دارید تراکنش­های مالی بین المللی انجام بدهید؟

هزینه ماهانه

معمولاً بانک­های عادی در صورتی که هزینه ماهانه حساب را نپردازید، یک دوره ترفیعی (به مدت یک سال) ارائه می­دهند. پس از آن ممکن است پرداخت هزینه اجباری شود. ببینید پرداخت این هزینه ­ها، برای شما به صرفه هست یا خیر. برخی بانک­ها در صورتی که حداقل اعتبار را در حساب خود داشته باشید، همچنان هزینه ماهانه را دریافت خواهند کرد.

هزینه تراکنش

علاوه بر هزینه ماهانه نگهداری حساب، باید از هزینه تراکنش و خدمات و محدودیت­ها نیز آگاه باشید. از جمله این موارد می­توان به برداشت از ATM، انتقالات الکترونیکی، چک، و پرداخت آنلاین قبوض اشاره کرد.

دسترسی

بانک شما چقدر قابلیت دسترسی دارد؟ اکثر تراکنش­های بانکی را می­توان از خانه انجام داد، اما اگر قصد دارید تراکنش­های بین شعبه­ای زیادی انجام بدهید باید بانکی را انتخاب کنید که شعبه ­های آن به خانه شما نزدیک­تر هستند.

بانک­های انحصاری آنلاین مانند Tangerine و Simplii Financial شعبه ­های فیزیکی بسیار کمی دارند یا اصلا شعبه فیزیکی ندارند. با این حال، این بانک­ها هزاران ATM ارائه داده اند که از سراسر کانادا می­توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

برخی بانک­ها شرایطی فراهم می­کنند که قبل از ورود به کانادا بتوانید در آنها حساب افتتاح کنید.

نرخ بهره

باید از سرمایه موجود در حساب پس انداز خود نرخ بهره رقابت پذیری دریافت کنید. نرخ بهره بانک­های مختلف را مقایسه نمایید و جزییات مهم قراردادها را بخوانید.

در برخی بانک­های آنلاین، بهره بر اساس اعتبار چک حساب پرداخت می­شود.

افتتاح حساب بانکی در کانادا برای تازه واردن و مهاجران:  بانک­های بزرگ

در ادامه لیست پکیج­های بانکی که پنج بانک بزرگ کانادا برای مهاجران ارائه داده اند، آورده شده است.

  1. برنامه Scotiabank StartRight

Scotiobank از نظر مقدار دارایی، سومین بانک بزرگ کاناداست. تازه واردان می­توانند از طریق برنامه StartRight به حساب چک رایگان (به مدت 12 ماه)، پس انداز، کارت­های اعتباری، رهن، وام­های شخصی، امتیاز اعتباری رایگان و موارد دیگر دسترسی داشته باشند.

برنامه Scotiabank StartRight به تازه واردانی که صفر تا 3 سال در کانادا بوده اند خدمات ارائه می­دهد.

با افتتاح حساب چک پکیج موردنظر در Scotiabank می­توانید این امکانات را دریافت کنید:

  • تا 12 ماه هزینه­ای دریافت نمی­شود (بعد از سال اول، هزینه برابر 95/16 دلار خواهد بود) یا اگر حداقل اعتبار حساب شما 4000 دلار باشد، بعد از سال اول نیز هزینه­ای دریافت نخواهد شد.
  • تراکنش­های بدهی و بستانکاری الکترونیکی نامحدود
  • 1 برداشت رایگان در ماه از ATMهای غیر Scotioabank
  • دسترسی به حساب پس انداز با سود بالا
  • چشم­پوشی از هزینه کارت اعتباری Scotiabank طی سال اول، تا 139 دلار
  • امتیاز اعتباری رایگان
  • دریافت پاداش برای هر تراکنش بدهکار و بستانکار از طریق SCENE یا برنامه پاداش Scotia
  1. مزیت RBC برای تازه واردان

مزیت RBC برای تازه واردان، برنامه­ای است که توسط بزرگترین بانک کانادا برای مقیم­های دائمی و دانشجویان بین المللی ارائه داده می­شود.

تحت این برنامه می­توانید یک حساب بانکی RBC بدون محدودیت یا حساب بانکی RBC VIP افتتاح کنید و برای 12 ماه هزینه­ای نپردازید.

دقت داشته باشید که پس از سال اول، باید برای حساب­ RBC بدون محدودیت 95/10 دلار در ماه، و برای حساب بانکی RBC VIP 30 دلار در ماه بپردازید.

بانکداری نامحدود RBC امکانات تراکنش بدهکار و بستانکار الکترونیک نیز ارائه می­دهد. به علاوه امکانات زیر را نیز خواهید داشت:

  • دو انتقال وجه بین المللی رایگان در ماه (به مدت شش ماه)؛
  • دسترسی به کارت­های اعتباری، رهن، وام اتومبیل، حساب­های بانکی کسب و کار، و سرمایه گذاری
  1. پکیج بانکداری CIBC ورود به کانادا

پکیج بانکداری CIBC ورود به کانادا، برای تازه واردانی که طی 5 سال اخیر اجازه اقامت دائم گرفته باشند در دسترس است.

امکانات حساب CIBC Smart عبارتند از:

  • عدم پرداخت هزینه ماهانه به مدت یک سال (پس از آن، پرداخت هزینه تا 95/14 دلار در ماه)؛
  • تراکنش­های بدهکاری و بستانکاری الکترونیکی نامحدود؛
  • حساب سپرده امن رایگان به مدت 1 سال (سپس 60 دلار در هر سال)؛
  • تازه واردان می­توانند به کارت­های اعتباری مختلف، رهن، وام شخصی و سرمایه گذاری نیز دسترسی داشته باشند.
  1. برنامه BMO NewStart

این برنامه برای تازه واردانی ارائه شده است که طی 5 سال اخیر وارد کانادا شده باشند.

برنامه BMO NewStart در پلن عملکردی خود، 1 سال بانکداری رایگان ارائه می­دهد. این پکیج دارای امکانات زیر نیز می­باشد:

  • تا یک سال هزینه ماهانه حساب دریافت نمی­شود (95/15 دلار در ماه بعد از آن)؛ که با داشتن 4000 دلار اعتبار روزانه تخفیف می­گیرد؛
  • تراکنش­های بدهکاری و بستانکاری الکترونیکی نامحدود؛
  • 1 برداشت رایگان از ATMهای غیر از BMO در ماه (داخل کانادا)؛
  • حساب سپرده رایگان امن به مدت 1 سال (پس از آن هزینه 55 دلار در سال)؛
  • تازه واردان می­توانند به خدمات بانکی دیگر از جمله کارت اعتباری، انتقال بین المللی پول، سرمایه گذاری، وام رهن و غیره دسترسی داشته باشند.
  1. پکیج بانکداری TD برای تازه واردان به کانادا

پکیج TD تازه واردان به کانادا، برای مقیم­های دائمی و موقتی است که 2 سال یا کمتر در کانادا بوده اند.

با افتتاح یک حساب نامحدود چک TD می­توانید به امکانات زیر دسترسی داشته باشید:

  • عدم پرداخت هزینه ماهانه به مدت 6 ماه (95/16 دلار در ماه پس از این دوره؛ با وجود 4000 دلار اعتبار تخفیف می­یابد)؛
  • تراکنش نامحدود (انتقالات الکترونیکی بدهکاری و بستانکاری)؛
  • عدم پرداخت هزینه TD برای همه ATMهای سراسر کانادا؛
  • 20 دلار تخفیف برای انتخاب کارت اعتباری TD (فقط برای سال اول)؛
  • 1 انتقال وجه بین المللی رایگان در ماه (به مدت شش ماه)؛
  • به علاوه TD کارت­های اعتباری مختلف، خدمات وام و حساب پس انداز نیز ارائه می­دهد.

افتتاح حساب بانکی تازه واردان کانادا: بانک­های آنلاین

بانک­های آنلاین به تازه واردان اجازه می­دهند به حساب­های چک بدون هزینه دسترسی داشته باشند که به مشتریان سود می­پردازند و بدون بهره هستند.

می­توانید یک بانک آنلاین را به عنوان بانک اولیه درنظر بگیرید (به مزایا و معایب بانک­های انلاین دقت داشته باشید) یا از آنها به عنوان بانک ثانویه و جهت تکمیل حساب­های دیگر استفاده کنید.

با استفاده از بانک آنلاین می­توانید صدها دلار در هزینه سالانه امور بانکی صرفه جویی کنید.

بانک­های آنلاین کانادا مثل همتایان عادی خود، امن هستند و می­توانید از طریق سازمان بیمه سپرده کانادا، از سپرده خود مراقبت کنید.

به علاوه بسیاری از بانک­های آنلاین تحت مالکیت بانک­های بزرگتر و پیشرفته تر هستند.

  1. بانک EQ

بانک EQ یک گزینه بانکداری آنلاین برای تازه واردان به کاناداست. این بانک تحت مالکیت بانک Equitable قرار دارد که یک بانک دولتی برنامه درجه یک با بیش از 32 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت می­باشد.

بانک EQ یکی از بهترین نرخ پس اندازها را در کانادا دارد.

این بانک نمی­تواند بانک اصلی باشد (به عبارتی، خدمات آن محدود هستند) و می­توانید از آن برای نگهداری پس اندازها و انتقال بین المللی پول استفاده کنید.

خدمات بانک EQ سپرده به علاوه حساب، عبارتند از:

  • عدم دریافت هزینه ماهانه حساب؛
  • 50/1% نرخ سود؛
  • گزینه ­های ترکیبی برای حساب (پس انداز + چک) با انتقالات نامحدود بدهکاری و بستانکاری الکترونیک؛
  • انتقال بین المللی ارزانقیمت برای وجوه؛
  • سپرده چک قابل انتقال رایگان.
  1. بانک Tangerine

بانک Tangerine، شعبه مستقیم آنلاین Scotiabank (یکی از پنج بانک برتر) می­باشد و محبوب­ترین بانک آنلاین کاناداست.

این بانک در برخی از کلان­شهرهای کانادا کافه و کیوسک نیز ساخته است و می­توانید به آنها سر بزنید. به علاوه مروری که از این بانک کرده­ایم را هم مطالعه کنید.

حساب چک بدون هزینه روزانه Tangerine امکانات زیر را ارائه می­دهد:

  • عدم دریافت هزینه ماهانه (به هیچ عنوان!)
  • تراکنش­های بدهکاری و بستانکاری الکترونیکی نامحدود؛
  • تا 10/0% سود از اعتبار حساب چک شما؛
  • سپرده چک قابل انتقال رایگان؛
  • پشتیبانی تلفنی 24 ساعته؛
  • دسترسی به بیش از 3500 ATM رایگان Scotiabank در سراسر کانادا؛

بانک Tangerine مجموعه کاملی از خدمات مالی ارائه می­دهد و تازه واردان می­توانند از کارت­های اعتباری بازگشت وجه 2% آن (که هزینه سالانه نیز به آن تعلق نمی­گیرد) بهره ببرند.

به علاوه می­توانید به وام­های شخصی، رهن، وام سرمایه گذاری، GIC، وام اعتباری مسکن و حساب پس انداز با سود بالا نیز دسترسی داشته باشید.

  1. امور مالی Simplii

امور مالی Simplii شعبه بانکداری دیجیتال CIBC است. حساب چک رایگان آن عبارتند از:

  • عدم پرداخت هزینه ماهانه؛
  • تراکنش­های بدهکاری و بستانکاری الکترونیکی نامحدود؛
  • دسترسی به 3400 ATM رایگان CIBC از سراسر کانادا؛
  • تا 10/0% سود از اعتبار حساب چک شما؛
  • انتقال بین المللی وجه.

برنامه بانک HSBC کانادا برای تازه واردان (منقضی شده)

HSBC یکی از بزرگترین بانک­های دنیاست و HSBC بانک کانادا، برترین بانک بین المللی کانادا می­باشد.

این بانک به عنوان یک بانک بین المللی، مشکلات مهاجرت به یک کشور جدید را درک می­کند و خدمات و حساب­های بانکی ویژه­ای ارائه می­دهد که برای تازه واردان مناسب هستند. از جمله این خدمات می­توان به حساب­هایی با قابلیت نگهداری ارزهای مختلف، حساب­های بانکی قابل دسترسی از سراسر جهان، و انتقال رایگان وجوه کمتر از 10 هزاردلار، اشاره کرد.

می­توانید از طریق برنامه تازه واردان که برای مقیمان دائمی و کارکنان خارجی ارائه داده شده، با افتتاح یک حساب چک واجد شرایط (HSBC Premier یا HSBC Advanced)، پاداش و تا هزاردلار وجه نقد دریافت کنید و شاخص­های لازم را به دست آورید.

به علاوه، با افتتاح حساب HSBC تا 12 ماه هزینه­ای برای بانکداری پرداخت نخواهید کرد.

برنامه HSBC کانادا برای تازه واردان، برای مهاجرانی که کمتر از 5 سال در کانادا زندگی کرده اند قابل دسترسی است.

در برنامه HSBC کانادا برای تازه واردان، خدمات زیر را دریافت خواهید کرد:

  • عدم پرداخت هزینه بانکداری به مدت 12 ماه؛
  • تراکنش نامحدود حساب؛
  • تراکنش­های بدهکاری و بستانکاری الکترونیکی نامحدود؛
  • حفاظت از چک بدون حواله تا 500$ بدون نیاز به سابقه اعتباری؛
  • انتقال الکترونیکی وجه رایگان به خارج از کشور برای انتقالات کمتر از 10 هزار دلار؛
  • دسترسی به کارت اعتباری تا محدوده 5 هزاردلار حتی بدون سابقه اعتباری؛
  • دسترسی به پس انداز با بهره بالا برای حساب­های چندارزی شامل دلار کانادا، دلار ایالات متحده، رن­مین­بی، دلار هنگ کنگ، پوند انگلیس و یورو.

چگونه باید به عنوان تازه وارد حساب بانکی افتتاح کرد؟

پس از ورود به کانادا، برای افتتاح حساب بانکی باید با همراه داشتن مدارک زیر به یکی از شعب مراجعه کنید:

  • کارت اقامت دائمی یا تأییدیه اقامت دائم (292IMM یا 5688IMM)؛
  • مجوز کار در صورت وجود (برای کارکنان خارجی - 1422IMM)؛
  • شماره بیمه اجتماعی؛
  • 1-2 قطعه عکس مدارک دولتی معتبر، مانند پاسپورت یا گواهینامه رانندگی.
  • بانک­هایی هم هستند که اجازه می­دهند وقتی خارج از کانادا هستید در آنها حساب افتتاح کنید. در این صورت، باید یک فرم درخواست را پر کنید و ارسال نمایید.
  • برای بانک­های آنلاین، فرایند درخواست به صورت آنلاین تکمیل شده و باید مدارک خود را اسکن کنید.

نتیجه

برای مدیریت امور مالی، داشتن یک حساب بانکی در کانادا الزامی است.

قبل از تصمیم گیری، پلن­ها و پیشنهادهای مختلف بانک­ها را خوب بررسی کنید و پکیجی را انتخاب نمایید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

لازم نیست تمام حساب­های خود را در یک بانک افتتاح کنید. در برخی موارد، منطقی است که حساب چک اصلی خود را در یک بانک افتتاح کنید و حساب سپرده یا رهن خود را در بانک دیگری افتتاح کنید که نرخ سود بهتری ارائه می­دهد.

منبع: moving2canada.com
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 315

به "افتتاح حساب بانکی، کارت اعتباری و بانک ها و نظام بانکداری در کانادا" امتیاز دهید

19 کاربر به "افتتاح حساب بانکی، کارت اعتباری و بانک ها و نظام بانکداری در کانادا" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح حساب بانکی، کارت اعتباری و بانک ها و نظام بانکداری در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید