مرور نکات مصاحبه شغلی در کانادا

برای کسب یک موقعیت شغلی مناسب در کانادا بایست خود را برای یک مصاحبه شغلی نیز آماده کنید، ما برایتان نکات ضروری آماده شدن جهت مصاحبه شغلی در کانادا را فراهم کرده ایم.

مرور نکات مصاحبه شغلی در کانادا
به گزارش مجری سفرهای گردشگری:

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با ما در تماس باشید.

شرح کار را تجزیه و تحلیل کنید

وقت خود را برای مطالعه در مورد شغل مورد نظر به طور کامل اختصاص دهید و از آن به عنوان راهنمای پاسخ دهی سوالات برای مصاحبه کننده استفاده کنید. در یک آگهی استخدام معمولی، مسئولیت ها، مدارک مورد نظر، مهارت ها و تجربیات قبلی شرح داده می شود.

با خواندن کامل توضیحات شغل، ایده درستی از آنچه که کارفرما به دنبال آن است بدست می آید. هرچه بیشتر بتوانید خود را با انتظارات کارفرما هماهنگ کنید، شانس شما برای رسیدن به این پست بیشتر است. اگر موارد خاصی وجود دارد که در آن احساس خلأ می کنید، پاسخ های قانع کننده ای را برای نشان دادن توانایی خود در یادگیری و رشد آماده کنید.

شناخت افراد حاضر در پنل مصاحبه و به خاطر سپردن نام آن ها

اولین گام آماده شدن برای مصاحبه کاری جمع آوری اطلاعات در مورد افرادی است که با شما مصاحبه می کنند. لازم است که نام و عنوان شغلی آن ها را به خاطر بسپارید. معمولا هر کدام افراد حاضر در پنل یکی از عملکردهای مرتبط با عنوان شغلی شما را خواهد سنجید و به این ترتیب رزومه شما توسط هر کدام از افراد از جنبه های گوناگونی سنجیده خواهد شد. به همین دلیل است که شناخت افراد مصاحبه کننده پیش از شروع مصاحبه بسیار اهمیت دارد. شما می توانید این اطلاعات را از فردی که زمان مصاحبه ها را تنظیم می کند یا از مدیر بخش استخدامی شرکت دریافت کنید.

اگر پیش از انجام مصاحبه قادر به آشنایی با مصاحبه کننده ها نشدید، در ابتدای ورود خود به اتاق مصاحبه خود را معرفی کرده و به این ترتیب با نام و عنوان شغلی هر کدام از افراد آشنا خواهید شد. در این شرایط می توانید نام افراد را یادداشت کنید، چرا که لازم است نام افراد را به خاطر سپرده و از آنها در طول مصاحبه استفاده کنید.

نکته: یادداشت برداری در طول مصاحبه مجاز است. شما علاوه بر نوشتن نام افراد، مجاز هستید که نکات اصلی و سوالات را یادداشت کنید. اما پیش از یادداشت برداری اجازه بگیرید

برای هر کدام از مصاحبه کننده ها یک کپی از رزومه خود تهیه کنید

با وجود اینکه برخی و یا تمام مصاحبه کننده ها یک کپی دیجیتالی از رزومه شما در اختیار دارند، بهتر است که در روز مصاحبه چند کپی کاغذی از آن را هم به همراه داشته باشید. گاهی امکان دارد فردی به صورت غیر منتظره به مصاحبه اضافه شود، در این صورت بهتر است که چند کپی اضافه از رزومه خود به همراه داشته باشید. این کار شما را آماده و حرفه ای نشان خواهد داد.

تحقیق خود را انجام دهید

تحقیق درباره شرکتی که در آن متقاضی شغل هستید، مرحله مهمی در آماده سازی برای مصاحبه شغلی است. این نه تنها به شما کمک می کند سوالات مربوطه را بپرسید بلکه به شما نیز کمک می کند تا در روش گفتگو با شرکت مورد نظر را بیاموزید و زمینه لازم را فراهم کنید.

در هنگام تحقیق، ممکن است بخواهید به وب سایت شرکت و همچنین LinkedIn و صفحات Glassdoor آنها برای آگاهی از

  • پیشنهادهای محصولات و خدمات
  • مدیران کلیدی و عناوین شغلی آنها
  • هرگونه آخرین اخبار در مورد شرکت یا مدیران
  • فرهنگ شرکت
  • اندازه شرکت
  • رقابت در بازار

نگاهی بیاندازید.

نردبان خود را بسازید

پله های نردبان، همانطور که از نامش پیداست، برای معرفی خود کوتاه (20-30 ثانیه یا تقریباً 75 کلمه) سخنرانی مقدماتی است. این روش خوب، طبیعی و جذاب به نظر می رسد. در طول یک مصاحبه، این یک روش عالی برای :

  • خود را به یک استخدام کننده یا مصاحبه کننده معرفی کنید، و
  • به سوال در مورد "خودت به من " پاسخ دهید.

شما می توانید از چارچوب زیر برای ساختن یک نردبان چشمگیر برای یک مصاحبه شغلی استفاده کنید

  • مقدمه: با ذکر نام کامل خود و ارائه مختصری از تحصیلات و تجربه کاری خود با اشتیاق شروع کنید.
  • تخصص و جاه طلبی: پیشنهاد منحصر به فرد فروش (USP ) و چند مورد را که می خواهید، در مورد خود برجسته و اضافه کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که روی مسئله ای که حل می کنید تمرکز کنید، نه کار واقعی که انجام می دهید.
  • فراخوان برای عمل: این روش خوب است که با پرسیدن سوال و اجازه دادن به مخاطب برای پاسخگویی به آن، به پلکان خود پایان دهید، بنابراین طبیعت مصاحبه را بیشتر به سمت گفتگو می برید.

نمونه کارها ی خود را سازماندهی کنید

تهیه نمونه کارها، وبلاگ شخصی روش های بسیار خوبی برای جدا شدن از رقابت و به نمایش گذاشتن دامنه دانش خود و نشان دادن چگونگی بها دادن به پست و سازمان است. برای کسانی که در زمینه های خلاقانه مانند طراحی یا هنر فعال هستند، داشتن نمونه کارها به طور کلی یک الزام است. برای مشاغل غیرخلاقانه،(تئوری) مانند بازاریابی ، فراتر رفتن از حد تصور خود در این پست و تهیه یک استراتژی یا برنامه 30-60-90 روزه در همسویی با شرح وظایف، یک روش عالی برای ایجاد اعتماد کارفرما است.

آماده شوید تا به سوالات رایج مصاحبه برای پست خود پاسخ دهید

در کانادا، مصاحبه تلفنی معمولاً اولین قدم برای استخدام در یک پست است. در تماس تلفنی، استخدام کننده از شما سوالاتی در مورد تجربه و مهارت شغلی شما می پرسد. معمولاً در راستای مصاحبه های حضوری (یا ویدیویی) با مدیر استخدام و سایر اعضای تیم برای محک دانش و آگاهی داشتن از تناسب سازمانی شما این پیگیری انجام می شود.

درمصاحبه یا در گزینش اولیه، همانطور که آنها آن را صدا می زنند، اغلب سوالات مشابهی مانند "در مورد خودتان برای من بگویید" تا "نقاط قوت / ضعف شما" را شامل می شود. مهم نیست که پاسخ هر یک از این سوالات را بخاطر بسپارید، بلکه در عوض یک ایده کلی از نکات کلیدی دارید که می خواهید آنها را بیان کرده و هنگام پاسخ دادن به آنها یک روش گفتگوی بسیار طبیعی داشته باشید.

ارتباط برقرار کردن با مصاحبه کننده چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی

در جریان مصاحبه لازم است که ارتباط خوب و موثری با مصاحبه کننده ها برقرار کنید.

نکته: در هنگام پاسخ به سوالات برای اینکه همه افراد را تحت تاثیر قرار دهید هر سوال را به صورت مستقیم پاسخ دهید.

زمانی که برای مصاحبه آماده می شوید، حوزه مورد علاقه هر کدام از اعضای پنل را مطالعه کنید. این کار به شما کمک می کند که از مثال ها و داستان های مورد علاقه آن ها بیش تر صحبت کنید. توجه کنید که در مصاحبه تنها مهارت ها و تجربیات شما سنجیده نمی شود. بلکه تا حد زیادی میزان تطبیق پذیری فرهنگی شما هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در مورد زبان بدن خود آگاه باشید

همان طور که به پاسخ دادن ادامه می دهید، در مورد زبان بدن خود هم آگاه باشید. تنها روی مصاحبه کننده ارشد تمرکز نکنید، بلکه با همه افراد حاضر در پنل ارتباط چشمی برقرار کنید. در ابتدا می توان روی فردی تمرکز کرد که سوال را پرسیده است اما بعد از آن باید با سایر افراد هم ارتباط چشمی برقرار کرد و به این ترتیب جو مصاحبه را روان نگه داشت.

توصیه: زبان بدن را تمرین کنید. ارتباط چشمی، ساختار قامتی و حرکات دست باید کنترل شده باشند. از انجام هر گونه حرکتی که نشان دهنده عصبی بودن است مانند ضربه زدن با پا به زمین و یا ضربه زدن با انگشت روی میز از جمله حرکاتی است که در طول مصاحبه باید از انجام آن خودداری کنید

اگر در طول مصاحبه یادداشت برداری می کنید، قانون 90:10 را رعایت کنید. 90 درصد از زمان باید صرف توجه به مصاحبه شونده شود و تنها 10 درصد از زمان مصاحبه شما مجاز هستید که سر خود را پایین انداخته و یادداشت برداری کنید

مصاحبه از نوع پنل از افراد متفاوتی تشکیل شده و هر کدام از این افراد سوالات خاص خود را دارند. در چنین شرایطی فرد هم در ادای کلمات و هم در عمل بسیار آسیب پذیر است.

سعی کنید که سرعت و جریان مصاحبه را در دست بگیرید. لازم نیست که به سوالات به سرعت پاسخ دهید، پیش از صحبت کردن فکر کنید و فراموش نکنید که پاسخ به سوالات باید خلاصه و در عین حال کامل و حاوی تمام نکات کلیدی باشد. اگر پاسخ دادن به یک سوال را با جواب های مفصل همراه کنید، پیش از پایان صحبت شما، امکان دارد که مصاحبه شونده، سوال دیگری را مطرح کند. اگر مصاحبه شونده حرف شما را قطع کرد و سوال دیگری پرسید، می توانید مودبانه از او بخواهید که به نظرات شما در مورد سوال قبلی گوش دهد و به شما اندکی زمان برای بیان آن ها بدهد.

به سوالاتی فکر کنید که دوست دارید از مصاحبه کننده بپرسید

در پایان مصاحبه، چه مجازی، چه تلفنی و چه حضوری، مصاحبه کننده معمولاً از شما می پرسد که آیا سوالی از او دارید. بهتر است برخی از سوالاتی را که بر اساس تحقیقی که از شرکت انجام داده اید یا با توجه به نکاتی که ممکن است در آگهی استخدام مطالعه کرده باشید، آماده کنید. با این حال، حواستان باشد که سوالاتی را که به راحتی در اینترنت پیدا می شود نپرسید.

پرسیدن سوالات در طول مصاحبه فرصت خوبی هستند برای دانستن بیشتر

  • درباره موقعیت و سازمان، و
  • برای روشن کردن هرگونه تردید یا ابهامی که دارید.

در پایان مصاحبه سوالات مربوطه را بپرسید،

  • نشان دهنده علاقه واقعی شما به موقعیت است.
  • توجه شما را در حین مصاحبه نشان می دهد.
  • نشان می دهد که تحقیقات پیشینه ای خود را انجام داده اید. و
  • به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید که آیا سازمان و تیم مناسب، شما هستند.

رزومه خود را بشناسید

اطمینان حاصل کنید که از کلیه اطلاعات رزومه خود کاملاً آگاه هستید و آماده توضیحات دقیق هر یک از موارد ذکر شده هستید. نمونه های خاصی از تجربه کاری خود را برای پشتیبانی از رزومه خود آماده کنید.

لباس مناسب مصاحبه خود را انتخاب کنید

لباس مصاحبه شما باید متناسب، تمیز،بدون چروک و در تناسب با سایر اجزا و کفش شما باشد. لباس رسمی معمولاً در مصاحبه ترجیح داده می شود.(الویت دارد)

آماده شدن برای سوالات از پیش آماده شده

مصاحبه کاری معمولا روند سریعی دارد. آرامش خود را حفظ کنید و صبر و ادب خود را در پاسخ ها به مصاحبه کننده ها نشان دهید. برای اینکه حرفه ای بودن خود را نشان دهید از روایت های مختلف برای توضیح بهتر سابقه کاری و تجربیات خود استفاده کنید.

توصیه: از چند نفر از دوستان خود بخواهید که با شما یک مصاحبه کاری آزمایشی انجام دهند. از دوستان خود بخواهید که با هر جواب شما به سوال ها، سوالات دیگری را هم مطرح کنند. این به شما کمک می کند که در زمان مصاحبه اصلی آرامش خاطر بیشتری داشته باشید.

سوال پرسیدن

توجه کنید که مصاحبه کاری تنها زمانی برای شرکت برای شناخت بیشتر شما نیست. بلکه فرصتی است که شما هم اعضای حاضر در شرکت را بهتر و بیشتر بشناسید. سوال پرسیدن در جریان مصاحبه نشان دهنده این است که شما در مورد ویژگی های آن شرکت به اندازه کافی تحقیق کرده و کاملا به نقش خود در شرکت آگاه هستید. پس با مراجعه به وب سایت شرکت در مورد شغلی که برای آن درخواست داده اید اطلاعات کسب کنید. به لینکدین شرکت و اعضای پنل مصاحبه سر بزنید و از اطلاعات به دست آمده برای پرسیدن سوالات مرتبط استفاده کنید.

نکته: شاید سوال شما این باشد که چند سوال می توان پرسید. اعضای حاضر در پنل را در نظر گرفته و یک یا دو شماره به آن اضافه کنید. اگر سه فرد در پنل حضور داشته باشند، 4 یا 5 سوال آماده کنید.

برنامه ریزی جهت رفتن به مصاحبه

برای مصاحبه حضوری، حداقل 15 دقیقه زودتر از زمان مقرر مراجعه کنید. آدرس دقیق راداشته باشید و شرایط ترافیکی و آب و هوایی را از شب قبل و همچنین قبل از حرکت بررسی کنید. اگر از حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، مراقب تأخیرها باشید. با هرکسی که در ساختمان ملاقات می کنید ادب و صمیمیت داشته باشید زیرا در هر جا ممکن است با کارمندان شرکت برخورد کنید.

جستجو در بازار کار در یک کشور جدید ممکن است شما را عصبی کند و استرس زا به نظر برسد. اما با داشتن منابع و راهنمایی های مناسب، مطمئناً به موفقیت خواهید رسید!

مصاحبه را با متانت و ادب تمام کنید و یادداشت تشکر بفرستید

در پایان مصاحبه در حالی که با افراد ارتباط چشمی برقرار می کنید با آنها دست بدهید. یک روز بعد از مصاحبه برای اعضای پنل یادداشت تشکر بفرستید

در پایان مصاحبه از مصاحبه کننده در مورد زمان اعلام نتیجه سوال بپرسید. این کار به شما کمک می کند که زمان پرسیدن سوالات بعدی خود را بدانید.

مصاحبه کاری با حضور چندین مصاحبه کننده ممکن است استرس زا و عصبی کننده باشد. اما برقراری ارتباط درست با افراد و با آمادگی کامل در مصاحبه شرکت کردن، نمایش دهنده مهارت و تجربه شما خواهد بود و به شما کمک می کند که در جریان مصاحبه عملکرد خوبی داشته باشید.

سخن آخر

مدیریت یک مصاحبه شغلی نتیجه نهایی را رقم خواهد زد و بعد از ارسال رزومه مهمترین قسمت در فرایند کسب جایگاه شغلی به شمار میرود، اگر شما هم تجربه ای در مصاحبه شغلی دارید آن را با ما در میان بگذارید.

انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 526

به "مرور نکات مصاحبه شغلی در کانادا" امتیاز دهید

4 کاربر به "مرور نکات مصاحبه شغلی در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرور نکات مصاحبه شغلی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید