برنامه مهاجرتی استعداد جهانی (Global Talent Stream) کانادا

برنامه مهاجرتی استعداد جهانی (Global Talent Stream) کانادا از راه های مهاجرتی این کشور بوده که میتوانید با دانستن شرایط ان اقدام به دریافت ویزای تلنت کانادا کنید.

برنامه مهاجرتی استعداد جهانی (Global Talent Stream) کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ویزای تلنت کانادا یک ویزای موقت است که برای برنامه مهاجرتی استعداد جهانی (Global Talent Stream) صادر می گردد. GTS یک جریان مهاجرتی است که به افراد خبره و بااستعداد اجازه می دهد که به کشور کانادا مهاجرت نموده و در آنجا مشغول به کار شوند. این جریان، یکی از ده ها جریان مهاجرتی کانادا است که به وسیله آن شما می توانید شانس اخذ اقامت دائم کانادا را داشته باشید. برای درخواست این ویزا باید تحصیلات آکادمیک قوی و سابقه کار حداقل 5 ساله ارائه دهید. بعلاوه، برای آغاز فرایند مهاجرت به کانادا به وسیله ویزای تلنت، باید 1000 دلار بپردازید.

معرفی ویزای تلنت کانادا

جریان استعدادهای جهانی در ژوئن 2017 به وسیله مشارکت بین اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) و اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) راه اندازی شد.

ویزای تلنت یا جریان استعدادهای جهانی (GTS) یکی از زیرمجموعه های برنامه کارگران خارجی موقت کانادا (TFWP) است. هدف GTS این است که دریافت مجوز کار برای کارگران ماهر خارجی را راحت تر کند. البته ویزای تلنت به کارگران داده نمی گردد، بلکه به کارفرمایان کانادایی امکان استخدام نیروی کار ماهر می دهد. کارفرمایان می توانند از این طریق افراد ماهر را استخدام نموده و کسب وکار خود و بعلاوه اقتصاد کانادا را رونق ببخشند.

پذیرش برای ویزای تلنت کانادا دو روش یا دو دسته بندی دارد. هرکدام از این دو دسته شرایط منحصربه فردی دارند که در ادامه به آنالیز آن ها می پردازیم.

شرایط دریافت ویزای تلنت کانادا

جریان استعدادهای جهانی (GTS) برای این طراحی شده تا به کارفرمایان کانادایی یاری کند که بتوانند استعدادهای جهانی را استخدام نموده و در مقیاس بین المللی با دیگران در شغل موردنظر به رقابت بپردازند. برنامه ویزای تلنت کانادا دو دسته بندی دارد؛ دسته بندی A و B. هرکدام از این دسته بندی ها شرایط مخصوص به خود را دارند، اما یک سری از شرایط آن ها مانند هزینه پردازش درخواست، مآغازیت کسب وکار و طرح مزایای بازار کار باهم مشترک است.

هزینه پردازش درخواست ویزای تلنت کانادا

هزینه پردازش و رسیدگی به درخواست های هر دو دسته بندی A و B برابر با 1000 دلار کانادا است. این هزینه را می توان به وسیله مستر کارت، حواله بانکی و… پرداخت کرد. شما به عنوان فردی که بااستعداد است و می خواهد ویزای تلنت بگیرد باید کارفرمایی را پیدا کنید که شرایط استخدام شما را داشته باشد. این فرد می تواند ویزای تلنت بگیرد و سپس با یاری این ویزا شما را به کانادا دعوت نموده و استخدام کند.

هزینه پردازش درخواست را باید کارفرما بپردازد. اگر کارفرما از تصمیم خود منصرف گردد و یا اینکه با درخواست او موافقت نگردد، این هزینه بازپرداخت نخواهد شد. فقط در صورتی هزینه بازپرداخت می گردد که اشتباهی اتفاق افتاده باشد و مثلاً هزینه اضافی از شخصی گرفته شده باشد.

مآغازیت کسب وکار ویزای تلنت کانادا

تمام کارفرمایانی که متقاضی برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) و دریافت ویزای تلنت کانادا هستند، باید اسنادی داشته باشند که اثبات کند کسب وکار آن ها مآغاز و قانونی است. آن ها باید تمام این مدارک را همراه با فرم درخواست و بعلاوه درخواست ارزیابی تأثیر بازار کار خود (LMIA) بفرستند تا ثابت نمایند که کسب وکارشان قانونی است.

طرح مزایای بازار کار ویزای تلنت کانادا

تمام کارفرمایان کانادایی برای درخواست ویزای تلنت کانادا باید با اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) در طرح مزایای بازار کار همکاری نمایند تا تعهد خود را به فعالیت هایی که تأثیرات پایدار و مثبتی بر بازار کار کانادا خواهد داشت، نشان دهند.

ازآنجایی که GTS بخشی از برنامه کارگران خارجی موقت است، همه کارفرمایان موفقی که برای این جریان درخواست می نمایند، باید قبل از استخدام رسمی یک تبعه خارجی، مجوز ارزیابی تأثیر بازار کار مثبت (LMIA) را دریافت نموده باشند. این مدرک نشان می دهد که کسب وکار فرد برای اقتصاد کانادا مفید است و می تواند تأثیرات مثبتی بر روی آن داشته باشد.

یکی دیگر از شرایط مجوز کار با ویزای تلنت کار این است که شما فقط می توانید برای کارفرمایی که در مجوز شما ذکر شده کار کنید و نمی توانید برای شخص دیگری در کانادا مشغول به کار شوید.

شرایط دسته بندی A در ویزای تلنت کانادا

زمانی که کارفرما به وسیله یکی از شرکای معین شده GTS به جریان تلنت معرفی شده باشد و از جریان برای استخدام استعدادهای منحصربه فرد و تخصصی استفاده کند، در دسته بندی A قرار می گیرد. افرادی که به عنوان شرکای معین شده GTS شناخته می شوند در ادامه آمده اند.

برای اینکه فردی به عنوان استعداد منحصربه فرد و تخصصی برای رده A از جریان جهانی استعدادها واجد شرایط باشد، باید دانش پیشرفته صنعتی داشته باشد و بعلاوه دارای تحصیلات پیشرفته و حداقل 5 سال تجربه تخصصی درزمینۀ شغلی موردنظر باشد. بعلاوه، به استعدادهای منحصربه فرد و متخصص سالانه حداقل حدود 80,000 دلار کانادا حقوق پرداخت می گردد.

شرایط دسته بندی B در ویزای تلنت کانادا

به منظور درخواست برای دسته B از جریان استعدادهای جهانی، کارفرمایان باید در پی استخدام استعدادهای خارجی با مهارت بالا برای پر کردن موقعیت های شغلی موجود در لیست مشاغل استعدادهای جهانی باشند که در جدول زیر به آن ها اشاره شده است:

نحوه درخواست برای ویزای تلنت کانادا

درخواست مجوز کار به وسیله برنامه Global Talent Stream یک فرآیند دو مرحله ای است. اول، نامزدهای واجد شرایط GTS باید ارزیابی تأثیر بازار کار مثبت (LMIA) را دریافت نمایند. مسئولیت درخواست و پرداخت فرآیند LMIA بر عهده کارفرما است. این کار ممکن است به وسیله کارفرما یا نماینده شخص ثالث انجام گردد. پس از دریافت LMIA مثبت، کارمند می تواند برای مجوز کار کانادا درخواست دهد.

شما می توانید با طی کردن مراحل زیر ویزای تلنت کانادا را دریافت کنید:

  1. ویزای تلنت برای کارفرمایان کانادایی صادر می گردد و آن ها می توانند این ویزا را برای فرد موردنظر خود بگیرند. بنابراین، شما باید یک کارفرمای واجد شرایط را با یک جستجوی ساده در سایت های معتبر پیدا کنید.
  2. درخواست خود را به کارفرما بگویید و شرایط و مدارکتان که نشان می دهد بااستعداد هستید را برای او بفرستید.
  3. بعد از موافقت کارفرما، او باید برای مجوز تأثیر بازار کار (LMIA) درخواست دهد.
  4. بعد از گرفتن LMIA مثبت، کارفرما می تواند برای درخواست ویزای تلنت کانادا برای شما اقدام کند.

زمان رسیدگی به درخواست های ویزای تلنت کانادا

یکی از مزایای اصلی جریان استعدادهای جهانی، سرعت در زمان پردازش آن است. کاندیداهای ویزای تلنت کانادا در کمتر از دو هفته نتایج درخواست های خود را دریافت می نمایند.

قبل از درخواست برای مجوز کار، کارفرمایان Global Talent Stream باید ابتدا ارزیابی تأثیر مثبت بر بازار کار (LMIA) را دریافت نمایند. دریافت این مجوز حدود 8 روز طول می کشد، چون کارفرما دیگر احتیاجی ندارد که ثابت کند در پی متقاضیان کار کانادایی گشته و کسی را پیدا ننموده است.

اگر قصد کار در استان کبک کانادا را دارید، باید برای گواهی پذیرش کبک (CAQ) نیز درخواست دهید. این درخواست برای داوطلبان GTS سریع تر پردازش می گردد.

شرایط طرح مزایای بازار کار برای دسته بندی A و B

همه متقاضیان جریان تلنت کانادا باید با اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) همکاری نمایند تا یک طرح مزایای بازار کار ایجاد نمایند که نشان دهنده تعهد به فعالیت هایی است که تأثیر مثبتی بر بازار کار کانادا دارد. متقاضیان به وسیله دسته بندی A باید متعهد به ایجاد شغل برای شهروندان کانادایی و مقیم دائم کانادا باشند. این اشتغال زایی می تواند مستقیم یا غیرمستقیم باشد. متقاضیان به وسیله دسته بندی B هم باید متعهد به افزایش مهارت ها و سرمایه گذاری های آموزشی برای شهروندان کانادایی و مقیم دائم کانادا باشند.

هزینه ورود به کانادا با ویزای تلنت کانادا

مجموع هزینه های ورود به کانادا به وسیله ویزای تلنت کانادا بین 155 تا 365 دلار کانادا است. البته این هزینه به جایی که قصد دارید در آن کار کنید نیز بستگی دارد.

هزینه پردازش برای مجوز کار با ویزای تلنت کانادا 155 دلار کانادا است. اما بخواهید در کبک کار کنید، باید هزینه پردازش گواهی پذیرش کبک (CAQ) را هم اضافه کنید. هزینه دریافت این گواهی 210 دلار کانادا است. هزینه درخواست ارزیابی تاثیر مثبت بر بازار کار (LMIA) هم 1000 دلار کانادا است که کارفرما باید آن را پرداخت کند.

دریافت اقامت دائم با ویزای تلنت کانادا

ویزای تلنت کانادا یک برنامه اقامت موقت برای کار در کانادا است و یک برنامه مهاجرتی دائم به حساب نمی آید. بااین حال، کار در کانادا می تواند به طور قابل توجهی شانس فرد را برای گرفتن اقامت دائم افزایش دهد. افرادی که استعدادهای برتر هستند و بعد از مدت زمان معین کار در کانادا کارفرما می فهمد که به آن ها احتیاج دارد، می تواند آن ها را نگه دارد و بعد از مدتی هم اقامت دائم بگیرند. البته این موضوع به شرایط کاری فرد، نوع کار، احتیاجهای کارفرما و… بستگی دارد.

منبع: canadim.com
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1231

به "برنامه مهاجرتی استعداد جهانی (Global Talent Stream) کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "برنامه مهاجرتی استعداد جهانی (Global Talent Stream) کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه مهاجرتی استعداد جهانی (Global Talent Stream) کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید