برنامه مالکیت کسب و کار برای سرمایه گذاران خارجی برای اقامت دائم در کانادا

برنامه مالک/گرداننده کسب و کار برای سرمایه گذاران خارجی: سرمایه گذاران خارجی می­توانند در کانادا کسب و کار خریداری کنند، مجوز کار بگیرند و بعداً اجازه اقامت دائم در کانادا را نیز کسب کنند.

برنامه مالکیت کسب و کار برای سرمایه گذاران خارجی برای اقامت دائم در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: برنامه مالک/گرداننده کار، برای سرمایه گذاران خارجی که مایلند کسب و کار خود را در کانادا راه بیندازند فرصتی فراهم می­کند تا مجوز کار بگیرند، و شانس زیادی برای دریافت اجازه اقامت دائم در کانادا نیز داشته باشند. این برنامه دولتی است و در سراسر کانادا قابل دسترسی می­باشد. این برنامه سهمیه بندی ندارد. همه برنامه ­های دیگر کسب و کار که برای سرمایه گذاران خارجی و کارآفرینان ارائه شده اند، سهمیه محدود و قوانین سختی برای سرمایه­گذاری و کار در کانادا دارند. دلیل اصلی محبوبیت زیاد این برنامه بین سرمایه گذاران خارجی نیز همین است.

ویزای کاری که تحت برنامه مالک/گرداننده کسب و کار اعطا می­شود، مخصوص سرمایه گذاران خارجی است که می­خواهند کسب و کار جدیدی در کانادا راه بیندازند یا یک کار موجود را خریداری کنند. سرمایه گذار خارجی برای اینکه شایستگی اداره و مالکیت را داشته باشد، بایستی به عنوان صاحب یا مدیر یک کسب و کار از سابقه معتبر و قابل انتقال برخوردار باشد، دارایی کافی برای خریداری کسب و کار موردنظر در کانادا را داشته و از مهارت­های زبانی مناسب (انگلیسی یا فرانسوی) برخوردار باشد تا بتواند در کسب و کار موردنظر خود، به عنوان یک مدیر عملکرد فعالی از خود نشان دهد.

صاحبان خارجی کار می­توانند پس از فروش یک کسب و کار در کانادا یا اجرای یک نهاد جدید، به کمک برنامه کارمند خارجی موقت (TFW) به راحتی در کانادا پذیرش شوند.

کار سرمایه گذاران خارجی که مجوز کاری موقت دارند، تحت قوانین برنامه مالک/گرداننده کسب و کار شروع می­شود. این سیاست­ها برای ایجاد یک کسب و کار جدید، یا فروش و انتقال بخش قابل توجهی از مالکیت یک کسب و کار کانادایی به یک ملیت خارجی، صدق می­کنند.

 مالک/گرداننده ­های خارجی که مجوز کار داشته باشند، می­توانند در سطوح بعدی به کمک یکی از برنامه ­­های تحت پوشش سیستم اکسپرس انتری یا یک نهاد مهاجرتی کاری استانی مناسب، برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند. مالک/گرداننده ­هایی که با سیستم LMIA درخواست داده اند، باید حداقل 50% سهم مالکیت شرکت مورد نظر را داشته باشند؛ به علاوه وقتی فرد از موقعیت مدیر اصلی برخوردار باشد، در درخواست اقامت دائم سیستم اکسپرس انتری وی 200 امتیاز لحاظ خواهد شد (NOC 00).

معافیت از ارزیابی تأثیر بازار نیروی کار (LMIA) - کارآفرینی و خوداشتغالی تحت برنامه مالک/گرداننده کسب و کار

بیشتر متقاضیان اگر بخواهند برای مجوز کار یا تجارت در کانادا درخواست بدهند، بایستی از سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) ارزیابی تأثیر بازار نیروی کار (LMIA) دریافت کنند و یک نامه پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای آینده داشته باشند. برای این امر معمولاً باید از یک ماه پیش فرصت استخدام اعلام شده باشد که اولویت آن با کانادایی­ها، ملل اول یا مقیم­های دائمی است. با این حال، در برنامه مالک/گرداننده، افراد از امکان معافیت یا «استثنا» از این اعلان برخوردارند و موقعیت می­تواند ابتدا به اشخاص دیگر پیشنهاد شود.

خرید یک کسب و کار موجود

معافیت یا استثنا از LMIA، مالک­ها در صورتی می­توانند واجد شرایط معافیت LMIA باشند که در یک کسب و کار سهم تحت کنترل داشته و امکان اخراج آنها وجود نداشته باشد.

سهم تحت کنترل اینگونه تعریف می­شود: شخصی که مالک انحصاری یا تنها سهام­دار کسب و کار بوده یا سهام وی حداقل 1/50% از تمام سهم را دربر می­گیرد. مالک/گرداننده نیز باید در فعالیت­های روزانه کسب و کار نقش داشته و همزمان تحت استخدام کمپانی نیز باشد. بنابراین، مالک/گرداننده را نمی­توان به عنوان یک نیروی استخدامی اخراج کرد زیرا وی بخش عمده یا 100% از شرکت را تحت مالکیت خود دارد. این مسیر سرمایه گذاری، منفعلانه نمی­باشد. بنابراین، سهم تحت کنترل را می­توان اینطور تعریف کرد: مالک/گرداننده ­ای که کارهای روز به روز شرکت را مدیریت می­کند.

استارت آپ یا ایجاد یک کسب و کار جدید

برای معافیت یا استثنای مالک/گرداننده از LMIA، فرد بایستی پیش از درخواست برای کسب مجوز کار در این مسیر، در کسب و کار «نقش فعال» داشته باشد.

مالک/گرداننده استارت آپ­ها (شرکت­های جدید)، باید شراکت فعال خود را با انجام فعالیت­های مقدماتی نشان دهد؛ این امر حاکی از آن خواهد بود که:

  1. در کسب و کار سرمایه گذاری مالی صورت گرفته است؛
  2. قراردادهای کاری مورد بحث قرار گرفته اند (مثلا یک قرارداد برای اجاره امضا شده باشد)؛
  3. یک شماره کسب و کار (BN) در آژانس سهام کانادا (CRA) برای کسب و کار جدید، درخواست داده شده یا ثبت گردد؛
  4. برای کسب گواهینامه یا مجوز درخواست داده شود؛ و
  5. یک برنامه کسب و کار مفصل و دقیق ارائه شود.

مسیر مالک/گرداننده LMIA برای کار در کانادا، برای سرمایه گذاران خارجی که خود مالک کسب و کار یا مدیر آن هستند و شرایط زیر را دارند، آزاد است:

  1. بخش اعظم کسب و کار باید تحت مالکیت فرد باشد (کمتر از 1/50% نباشد) و امکان اخراج وی از سمت مدیریت شرکت وجود نداشته باشد؛
  2. حداقل یک کانادایی یا یک مقیم دائم کانادا را استخدام کرده یا در آینده استخدام کند؛
  3. کسب و کاری در کانادا مدیریت کند که منفعت اجتماعی، فرهنگی یا اقتصادی قابل توجهی داشته یا برای کانادایی­ها و مقیمان دائمی کانادا، فرصت شغلی فراهم نماید.
  4. در حساب بانکی خود سرمایه کافی داشته باشد (100.000 دلار تا 300.000 دلار) تا بتواند کسب و کار را اداره نماید یا دستمزد مالک خارجی را بپردازد.

اسناد لازم

  1. یک برنامه کسب و کار برای شرکت کانادایی؛
  2. سند مالکیت شرکت کانادایی (اسناد ثبت یا قرارداد خرید بخش عمده سهام)؛
  3. سند اصالت کسب و کار در کانادا (مثل ملزومات بازاریابی، وبسایت، قراردادها، اجاره دفتری، فاکتور و...)
  4. اسناد شخصی متقاضی (مدارج تحصیلی/دیپلم؛ پاسپورت، گواهی ازدواج، صورتحساب­های بانکی، سند تجربه کاری و یا تجربه مدیریت، و...)

ویزای کاری اولیه به مدت دو سال معتبر است و اگر سابقه کارمند خارجی با شرایط ویزای اولیه مطابقت کند، می­تواند ویزا را تمدید نماید.

اعضای خانواده نیز می­توانند با متقاضی اصلی همراه شوند. همسر شخص می­تواند مجوز کار بگیرد و برای فرزندان نیز مجوز تحصیل اعطا می­شود. فرزندان می­توانند در مدارس دولتی رایگان تحصیل کنند. تا زمانی که ویزای متقاضی اعتبار داشته باشد، او و خانواده ­اش می­توانند از خدمات درمانی رایگان بهره ببرند.

برای شناسایی و تسهیل خرید کسب و کار، منابع و شبکه متخصصین این زمینه موجود می­باشد. به علاوه، برای آماده سازی برنامه کسب و کار نیز به مشتریان کمک خواهد شد. اگر می­خواهید فرایند درخواست خود را آغاز نمایید با ما تماس بگیرید.

منبع: visaonecanada.com
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 625

به "برنامه مالکیت کسب و کار برای سرمایه گذاران خارجی برای اقامت دائم در کانادا" امتیاز دهید

4 کاربر به "برنامه مالکیت کسب و کار برای سرمایه گذاران خارجی برای اقامت دائم در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه مالکیت کسب و کار برای سرمایه گذاران خارجی برای اقامت دائم در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید