دریافت شناسنامه کانادایی برای فرزند متولد کانادا

طبق قانون خاک اگر فردی در خاک کشورهای کانادا و آمریکا به دنیا آمده باشد، شهروند این کشور ها محسوب شده و میتوانند مدارک هویتی این کشورها را داشته باشند.

دریافت شناسنامه کانادایی برای فرزند متولد کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در این میان کشور کانادا مقصد مناسب تر برای مهاجران بشمار می رود. طی سالهای گذشته کشور کانادا با اتخاذ سیاست های گسترده قبول مهاجران، شاهد ورود تعدادی از مهاجران خواستار اقامت دائم کشور کانادا بوده است. در واقع شما با ایجاد شرایطی برای تولد فرزند خود در کشور کانادا، شانس داشتن یک آینده درخشان در یک کشور پیشرفته را برای فرزند خود ایجاد می کنید.

این در حالی است که طی فرایند درست دریافت شناسنامه در یک کشور خارجی می تواند برای هر کسی چالش برانگیز باشد. ما در این مطلب سعی داریم تا به سوالات اساسی شما در خصوص اخذ شناسنامه در یک کشور خارجی پاسخی درست بدهیم.

فرایند کلی برای دریافت شناسنامه برای نوزادان تازه متولد شده در خاک کشور کانادا چگونه است؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است. زمانی که کودک شما در خاک کشور کانادا متولد شده باشد. باید به اداره آمار حیاتی مربوط به استان محل اقامت تان برای اخذ شناسنامه مراجعه کنید یا فرم های مربوطه را از سایت اداره آمار حیاتی مربوط به استان محل اقامت تان دریافت کنید. شما می توانید فرم های مربوطه را پر کنید و آن ها را به صورت آنلاین یا به وسیله پست ارسال کنید.

باید خاطر نشان کنیم که شناسنامه سندی قانونی معتبری است است که هویت افراد را معین می نماید. گفتنی است که هنگامی که معینات کودک متولد شده شما برای خدمات بهداشتی، گذرنامه یا بعضی خدمات قانونی دیگر ثبت می شود این اسناد قانونی می توانند به عنوان برگه های هویتی کودک شما بشمار بفرایند. البته قوانین وضع شده در استان های مختلف می تواند با یکدیگر تفاوت های جزئی داشته باشند.

چگونه می توانم به صورت آنلاین برای اخذ شناسنامه فرزند تازه متولد شده در خاک کشور کانادا اقدام کنم؟

شما می توانید با استفاده از خدمات ثبت نام نوزادان، تولد فرزند خود را ثبت کنید. بعلاوه همزمان با ثبت تولد نوزادتان شما می توانید با استفاده از این خدمات برای فرزند خود برای دریافت شناسنامه و شماره بیمه اجتماعی (SIN) اقدام کنید. در زمان استفاده از این خدمات به یاد داشته باشید تنها زمانی می توانید از این خدمات بهره ببرید فرزند شما کمتر از یک سال سن داشته باشد در غیر اینصورت درخواست شما رد خواهد شد.

چگونه می توانم به وسیله پست برای اخذ شناسنامه فرزند تازه متولد شده در خاک کشور کانادا اقدام کنم؟

از قلم نیاندازید که اولین اقدام شما برای اخذ شناسنامه برای فرزندتان، ثبت تولد کودک است. بعلاوه باید بدانید که علاوه بر استفاده از خدمات ثبت نوزدان کشور کانادا، راههای دیگری نیز برای ثبت تولد بچه ها وجود دارد. هرچند فراموش نکنید که شما باید بعد از تولد فرزندتان در بازه سی روزه، تولد وی را ثبت کنید.

شما باید فرم اعلام زنده متولد شدن نوزاد را هنگام تولد کودک تان از بیمارستان یا ماما دریافت کنید و این فرم ها را به درستی پر کنید، در نهایت فرم اعلام زنده متولد شدن کودک را امضا کنید. شما باید این فرم ها را به دفتر شهرداری محل اقامت خود ارسال کنید. البته آدرسی که باید فرم ها را ارسال کنید، روی فرم واقع شده است.

اگر آنالیز درخواست شما طول کشید نگران نشوید، آنالیز درخواست های ثبت تولد ممکن است تا 4 ماه طول بکشد. شما نتیجه درخواست ثبت تولد خود را به وسیله پست دریافت خواهید کرد، پس در هنگام ثبت آدرس خود دقت کنید. شما نباید در خصوص ثبت تولد بچه ها هیچ گونه اهمال کاری انجام دهید. از قلم نیاندازید که همواره می توانید برای دریافت شناسنامه فرزندتان اقدام کنید، اما زمان محدود برای درخواست ثبت تولد نوزادان وجود دارد. اگر شما دیر اقدام کنید حتما دچار مشکل خواهید شد.

فرم درخواست گواهی تولد را هر وقت خواستید به درستی و بدون قلم خوردگی پر و امضا کنید. در نهایت فرم پر شده را به همراه هزینه لازم به دفتر سردفتری ثبت اسناد ارسال کنید. برای دریافت فرم های ثبت تولد و اطلاع از هزینه های ثبت تولد به وب سایت دولت های استانی محل اقامت تان مراجعه کنید.

در صورتی که در خصوص پر کردن فرم های ثبت تولد با مشکل روبرو شدم باید چیکار کنم؟

شما همواره می توانید با دفتر ثبت اسناد استانی محل اقامت خود تماس بگیرید و از آن ها درخواست هدایت کنید. ادب و نزاکت ماموران دولتی کشور کانادا شما را شگفت زده خواهد نمود. اما با استفاده از این راه چاره ممکن است شما به درستی متوجه نشوید که باید چه اقدامی را انجام دهید، چون یک سری جواب کلی برای این مواقع داده می شود. در وهله اول شما می توانید با وکیل امور مهاجرت مشورت کنید تا به درستی فرم ثبت تولد و درخواست شناسنامه را پر کنید. اما این راه چاره کم بیش گران قیمت است.

البته شما می توانید از بسیاری آژانس های خدمات اجتماعی کشور کانادا درخواست هدایت و یاری کنید. آن ها می توانند به شما یاری نمایند تا برای شناسنامه فرزندتان به درستی درخواست دهید. برای یافتن آژانس های خدمات اجتماعی در محل اقامت خود، می توانید به نزدیکترین دفتر خدمات دولتی بروید و درباره خدمات اسکان مهاجران به وسیله آژانس های خدمات اجتماعی سوال کنید.

آیا با اخذ شناسنامه کشور کانادا برای فرزندم، وی اکنون شهروند کانادا محسوب می شود؟

جواب به این سوال یک آری قاطع است. هر نوزادی که در خاک کشور کانادا متولد شود و برای وی شناسنامه این کشور تهیه شود، جز شهروندان کشور کانادا محسوب می شود.

ثبت تولد بچه ها به صورت آنلاین دارای مزیت خاصی است؟

اول از هرچیز باید خاطر نشان کنیم استفاده از خدمات آنلاین دولتی برای ثبت تولد نوزاد کاملا رایگان است. زمان پاسخگویی ثبت نام آنلاین تولد نوزاد سریعتر از ارسال فرم اعلام تولد زنده نوزاد به وسیله پست است. بعلاوه شما در هنگام ثبت تولد نوزاد خود می توانید همزمان برای مواردی همانند درخواست شناسنامه، شماره بیمه اجتماعی (SIN)، مزایای کودک کانادا و درخواست معرفی پس انداز آموزش درخواست دهید.

فرایند درخواست ثبت تولد نوزادان چگونه است؟

همان طور که قبلا ذکر کردیم این فرایند اجباری بوده و برای ثبت شناسنامه بچه ها نیز ضروری است. در وهله اول فرم اعلامیه تولد زنده نوزاد، به وسیله کادر پزشکی واجد شرایط تکمیل می شود و به سرویس خدمات استانی ارسال می شود. شما بعدا ظرف مدت 30 روز باید فرم اعلام تولد زنده نوزادتان را تکمیل کنید و به سرویس خدمات استانی ارسال کنید.

اگر ظرف مدت 30 روز فرم اعلام تولد زنده نوزاد ثبت نشده باشد، باید چه اقداماتی انجام داد؟

در این صورت مسئولین مربوطه استانی باید تشخیص دهند که والدین قادر به ثبت تولد زنده نوزاد در مدت 30 روز نبوده اند. اگر والدین واجد شرایط تشخیص داده شوند، می توانند در مدت 12 ماه از تاریخ تولد نوزاد، به صورت رایگان تولد آنلاین را ثبت نمایند.

گفتنی است که پس از مدت 12 ماه فرایند ثبت تولد نوزاد به شدت طولانی خواهد بود و البته والدین مستلزم پرداخت 50 دلار کانادا به عنوان جریمه هم خواهند بود.

هزینه دریافت شناسنامه به چه مقدار خواهد بود؟

ما در این مطلب هزینه کلی ثبت شناسنامه را مد نظر قرار داده ایم. اما این هزینه ها شامل هزینه های که والدین برای به جهان آوردن بچه ها خود در کشور کانادا باید پرداخت نمایند، نیست. در ذیل جدول میانگین هزینه های دریافت شناسنامه در کشور کانادا ارائه شده است.

نوع درخواستزمانهزینه
تحویل شناسنامه بچه ها با اطلاعات کامل والدین6 تا 8 هفته25 دلار کانادایی
تحویل شناسنامه بچه ها6 تا 8 هفته25 دلار کانادایی
کپی معادل با ثبت نام تولد6 تا 8 هفته35 دلار کانادایی
ثبت نام تولد6 تا 8 هفته0 دلار کانادایی
شماره بیمه اجتماعی (SIN)6 تا 8 هفته0 دلار کانادایی
ثبت نام کودک کانادایی6 تا 8 هفته0 دلار کانادایی
ثبت نام پس انداز آموزش6 تا 8 هفته0 دلار کانادایی

باید چه مواردی را به طور کامل در فرم های لازم برای دریافت شناسنامه نوزاد در کشور کانادا ثبت شود؟

  • تاریخ تولد کودک
  • نام کودک و اطلاعات والدین (به عنوان مثال، نام والدین، تاریخ تولد و محل تولد)
  • نام بیمارستان یا مرکز زایمان
  • نام شخصی که نوزاد را به جهان آورده است (پزشک، پزشک پرستار، ماما یا سایر موارد)
  • وزن کودک
  • طول بارداری در هفته ها
  • ثبت تولد

ثبت تولد بچه ها با بیش از یک سال سن چگونه است؟

شما باید شناسنامه تولد را بصورت آنلاین سفارش دهید. سرویس خدمات استانی محل اقامت شما آنالیز خواهد نمود که کودک شما قبلاً ثبت تولد شده است یا خیر. در نهایت بسته ای برای تأخیر در ثبت نام تولد به وسیله نامه برای شما ارسال میشود. شما باید بسته ثبت نام را تکمیل نموده و به وسیله پست الکترونیکی به آدرس ارائه شده در بسته آن را برگردانید.

چگونه نام واحد برای کودکمان در کانادا ثبت کنیم؟

بسیاری از والدین می خواهند نام واحد برای بچه ها شان هم در شناسنامه کانادا و هم در شناسنامه محل تولدشان بر اساس فرهنگ خودشان ثبت شود. شما می توانید تولد نوزاد را با یک نام بصورت آنلاین ثبت کنید. قبل از آغاز ثبت نام آنلاین، مطمئن شوید که درخواست ثبت نام تولد با فرم تک نام را تکمیل و امضا نموده اید. شما باید مدارک لازم را همانطور که در فرم قید شده است، تهیه کنید. پس از اتمام استفاده از خدمات ثبت نام آنلاین، فرم تکمیلی و مدارک مورد احتیاج را برای تکمیل ثبت نام به دفتر ثبت نام عمومی ارسال کنید. تمام والدین باید هنگام استفاده از خدمات ثبت نام آنلاین در این برنامه حضور داشته باشند تا با نام واحد موافقت شود.

چگونه باید درخواست شناسنامه برای نوزادی با نام خانوادگی متفاوت از والدین را ثبت کنیم؟

با استفاده از خدمات ثبت نام آنلاین می توانید تولد نوزادی با نام خانوادگی متفاوت از نام خانوادگی والدین را ثبت کنید. البته کلیه والدین باید هنگام ثبت نام در محل حضور داشته باشند تا با نام خانوادگی نوزاد موافقت نمایند.

آیا ثبت جنسیت نوزاد در هنگام ثبت تولد و شناسنامه ضروری است؟

بر طبق قانون دولت کانادا کسی ملزم به ارائه جنسیت خود در سندهای قانونی معین هویت خود نیست. والدین می توانند برای نوزاد خود شناسنامه خنثی از جنسیت را درخواست نمایند تا جنسیت نوزاد آن ها در شناسنامه شان و گواهی ثبت تولد معین نباشد.

آیا می توان بیشتر از دو والد برای ثبت شناسنامه نوزادان درخواست دهند؟

بله در شرایط خاصی بیشتر از دو والد می توانند برای ثبت شناسنامه نوزادان درخواست دهند. این مورد قانونی طی سالهای گذشته به قوانین کشور کانادا اضافه شده است. این موارد شامل تولد نوزاد به وسیله رحم جایگزین و یا تخمک یا اسپرم اهدا به وسیله والدین مختلف است. البته قوانین در این موارد در استان های مختلف، فرق دارد.

موارد مهم

هنگام ثبت تولد فرزند خود بصورت آنلاین، می توانید برای هر پدر یا مادر ذکر شده عنوان والدین مادر، پدر یا والد را انتخاب کنید. عنوانی که انتخاب می کنید باید عنوانی باشد که خانواده و رابطه شما با کودک را به برترین وجه نشان دهد. از قلم خوردگی و خط خوردگی در زمان پر نموده فرم های ثبت نام جلوگیری کنید. فرم های ارسال به وسیله باید خوش خط و خوانا باشند.

انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1112

به "دریافت شناسنامه کانادایی برای فرزند متولد کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "دریافت شناسنامه کانادایی برای فرزند متولد کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت شناسنامه کانادایی برای فرزند متولد کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید