راهنمای همکاری موثر با همکاران کانادایی

وقتی در شرکتی کانادایی استخدام شدید خواهید دید بایست خود را برای همکاری با افرادی از ملل مختلف آماده سازید و این توانایی ارتباط موثر را در خود تقویت کنید تا اوقات خوشی را در ساعات کاری داشته باشید و نیز برای خودتان دوستان جدید پیدا کنید.

راهنمای همکاری موثر با همکاران کانادایی

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: عوامل مهمی در موفقیت شما در محیط کاری وجود دارد مخصوصاً اگر تازه وارد باشید و مهاجر؛ در کنار مهارت های فنی، دانش و صنعت توانایی برقراری ارتباط درست و موثر با دیگر همکاران نیز بسیار مهم است. اگر تازه به کانادا مهاجرت نموده اید شاید این دلهره را دارید که چگونه در محیط کار با دیگر همکاران خود ارتباط برقرار کنید. همکارانی که شاید با شما هم زبان و هم فرهنگ نیستند و برقراری ارتباط با آنها ممکن است برای شما کمی زمان بر باشد. از آنجایی که یک سوم وقت روزانه ما در محیط کاری می گذرد سازگاری با فرهنگ محلی و کنار آمدن با همکاران لازم است.

در اینجا 5 روش برای یاری به شما در ایجاد یک رابطه خوب با همکاران آورده شده است:

برخوردی گرم و صمیمی داشته باشید، با تیم بجوشید

خوشامدگویی به همکاران خود با لبخندی شاید راهی عالی برای آغاز یک روز خوب در محیط کار باشد. مفید بودن و انجام کار قبل از اینکه از شما خواسته گردد یا نشان دادن مهربانی تصادفی مثلاً تعارف یک فنجان قهوه یا شیرینی از دیگر خصوصیاتی بسیار خوبی است که معمولاً مورد استقبال تیم شما قرار می گیرد.

با همکاران خوب گپ بزنید اما در پی شایعه و سخن چینی نباشید

کانادایی ها عاشق گپ های مختصر و مفید هستند. صحبت کردن درباره برنامه های ورزشی، غذا، آب و هوا، تعطیلات آخر هفته و دیگر موضوعات این چنینی می تواند مقدمه ای برای آغاز مکالمه با همکاران باشد. می توانید با همکاران خود در خصوص علایق یا تفریح های خود گپ بزنید و از علاقه مندی های خود بگویید.

برخی اوقات ممکن است در طی این مکالمات با شایعات محل کار روبرو شوید. اگر چه ممکن است پیگیری این حرف ها وسوسه انگیز به نظر برسد اما مشارکت های خود در چنین بحث هایی را محدود کنید. بهتر است موضوع را تغییر داده و به محل کار خود برگردید.

وقت ناهار و قهوه بهانه ای برای آشنایی بیشتر با همکاران

ساعات نوشیدن قهوه، ناهار و نوشیدنی بعد از کار می تواند فرصتی برای شناخت همکاران باشد. قهوه و اوقات نوشیدن آن در کانادا جایگاه مهمی در فرهنگ ارتباطی دارد و می تواند فرصت خوبی برای شناخت و آشنایی بیشتر باشد.

مهربان و مودب باشید و به فرهنگ همکاران خود احترام بگذارید

ادب و احترام به تفاوت های فرهنگی در تمامی جوامع از اهمیت بالایی برخوردار است. کانادا کشوری چند فرهنگی و چند قومی است؛ بنابراین حساسیت های فرهنگی بسیاری در محل کار وجود دارد. استفاده از لطفاً، متاسفم و ممنونم در مکالمات روزانه نه تنها لازم است بلکه بخشی از روش و جریان زندگی در کانادا است. نسبت به فرهنگ های مختلف احترام قائل باشید و از گفتن یا انجام هر کاری که به نظر توهین آمیز است خودداری کنید. به عنوان مثال درباره نژاد، قومیت، جنسیت، سن یا سایر خصوصیات افراد اظهار نظر ننموده و شوخی نکنید.

حریم شخصی همکاران خود را حفظ کنید

کانادایی ها به حریم شخصی اهمیت زیادی می دهند و به آن احترام می گذارند. در طول مکالمه دیگران ایستادن بیش از حد نزدیک می تواند فرد را ناراحت کند. برترین روش این است که حداقل فاصله یک بازو بین یکدیگر را حفظ کنید در غیر این صورت ممکن است تهاجمی به نظر برسد. وسایل شخصی خود را در فضای کاری شخص دیگر رها نکنید و در محیط های شلوغ نیز فاصله مناسب را رعایت کنید.

بیشتر کارفرمایان کانادایی علاوه بر ارزیابی مهارت های شغلی تناسب فرهنگی را نیز مد نظر قرار داده و مهارت های بین فردی را به عنوان یک امتیاز مهم به حساب می آورند. ایجاد یک رابطه مطمئن با همکاران آسان نیست و به زمان، کوشش و صبر احتیاج دارد. آگاهی از فرهنگ و هنجارهای محلی به شما یاری می نماید تا سریعتر در محیط کار تازه خود قرار بگیرید و با آنها سازگار شوید.

انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1211

به "راهنمای همکاری موثر با همکاران کانادایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای همکاری موثر با همکاران کانادایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید