راهنمای جذب سرمایه برای استارتاپ ها در کانادا

اگر قصد مهاجرت با استارتاپ یا کسب و کارتان به کانادا دارید حتمن سوالتان این خواهد بود که چطور میتوانم برای کسب و کارم در کانادا سرمایه‌گذار بیابم؟

راهنمای جذب سرمایه برای استارتاپ ها در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اگر شما کارآفرینی هستید که قصد مهاجرت به کانادا را دارید و یا دوست دارید بعد از مهاجرت در کانادا به عنوان کارآفرین کسب و کار خود را داشته باشید به خوبی می دانید که اولین گام برای آغاز تامین بودجه و جذب سرمایه است. سرمایه و بودجه برای آغاز هر کسب و کاری ضروری است. بسکمک از هزینه های راه اندازی و جاری در طول کار برای شما به وجود می آیند که داشتن سرمایه و بودجه می تواند آنها را تامین نموده و به روند کار سرعت ببخشد. به زبان ساده داشتن سرمایه مناسب در کنار یک پلان مناسب است که به کار و کاسبی شما رونق می دهد.

راه های مختلفی برای جذب سرمایه و راه اندازی کار در کانادا وجود دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.

برای آغاز کار به چه اندازه پول احتیاج دارید؟

برای تخمین پول مورد احتیاج برای آغاز کار باید چند نکته را مد نظر قرار دهید:

  • هزینه های راه اندازی مانند هزینه رهن و اجاره دفتر کار، نوسازی و بهسازی ساختمان، طراحی دفتر کار و خرید ملزومات اداری مانند رایانه، میز و صندلی و…، اخذ مجوزهای لازم، تهیه وسایل نقلیه، بودجه کافی برای استخدام کارمندان، هزینه بیمه و آموزش کارکنان، خرید مواد اولیه و بازاریابی و تبلیغات.
  • تامین جریان اولیه نقدینگی یا سرمایه در گردش و تامین هزینه های کار تا زمانی که کسب و کار شما آغاز نشده و وارد سوددهی نشده اید.

راههای تامین سرمایه برای تازه کارها

برای تامین بودجه لازم برای آغاز کار چند گزینه وجود دارد. یکی از آنها استفاده از بودجه و پس انداز شخصی است و راه دیگری گرفتن وام از موسسات مالی است. هر یک از این روش ها مزایای خاص خود را دارد که با توجه به شرایط شما انتخاب می گردد.

اولین راه استفاده از پس انداز شخصی است که مزایای زیر را دارد:

  • مقرون به صرفه ترین راه تامین سرمایه است.
  • شما کنترل کاملی بر هزینه ها و نحوه اداره مشاغل دارید
  • به کسی بدهکار نیستید
  • یاد می گیرید که باید کاملاً مراقب هزینه ها باشید و در خصوص هر هزینه کردی کاملاً برنامه ریزی داشته باشید.
  • البته اگر مسئله ای برای کار شما پیش بیاید ممکن است تمام سرمایه و پس انداز خود را از دست بدهید.

پول قرض گرفتن

شما می توانید سرمایه کار خود را به وسیله قرض گرفتن تامین کنید. یکی از این روش ها قرض گرفتن از دوستان و خانواده است.

گزینه قرض کردن از دوستان و خانواده یک گزینه مجذوب نماینده برای سرمایه گذاری است زیرا این امکان را به شما می دهد که برای بازپرداخت با دوستان و خانواده خود صحبت کنید و برای آن یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. برای جلوگیری از آسیب زدن به روابط محبت آمیز و خانوادگی باید چند اصل مهم را در نظر بگیرید.

بهتر است در آغاز کار زمینه سرمایه گذاری را به خوبی برای آنها شرح دهید. منظره و رئوس کارهای خود را نیز برای آنها شفاف سازی کنید.

بهتر است بدون رودربایستی تمام جوانب کار را شرح دهید و اینکه اگر کار به مشکل بر بخورد بازپرداخت سرمایه به چه صورت خواهد بود. بنابراین تمام خطرهای احتمالی را برای دوستان و خانواده خود شرح دهید و توافق نامه رسمی امضا کنید که در آن نرخ و برنامه بازپرداخت آنها کاملاً معین باشد؛ ممکن است توافق گردد بخشی از سهام تجارت به آن واگذار گردد.

موسسات مالی مانند یک بانک

یکی دیگر از روش ها وام گرفتن از بانک های کانادایی است. انواع وام ها با شرایط مختلف برای کسب و کارهای تجاری و تامین سرمایه در گردش برای کارهای روزمره ارائه می گردد. در هنگام دریافت وام به درصد تامین مالی، انعطاف پذیری، وثیقه وام و نرخ بهره توجه داشته باشید.

معیارهای بانک های کانادا برای وام

بانک های کانادا برای ارائه وام به مشاغل در جریان علاوه بر توجه به صنعت و کسب و کار به آینده و منظره سرمایه گذاری شما نیز توجه می نمایند. برای دریافت وام ضروری است برنامه دو تا سه ساله شما برای سودآوری، رشد نقدینگی و ارزش سهام انباشته را داشته باشند.

برای دادن وام به مشاغل تازه همان شرایط کارهای دایر در نظر گرفته می گردد اما ارزش خالص دارایی های شما وزن بیشتری پیدا می نماید. وقتی به عنوان تازه وارد به کانادا وارد شده اید و قصد راه اندازی کاری را دارید سابقه مدیریت شما در این زمینه می توان بسیار تاثیر گذار باشد. تجربه کاری یا مالکیت شخصی در همان صنعت، ترکیب تیم مدیریتی و تجربه و سابقه نقش مهمی برای موفقیت در اخذ وام دارد. شراکت با شخصی که در کانادا مستقر است از نظر رتبه بندی و سابقه اعتباری می تواند بسیار کمک نماینده باشد.

انواع وام های مختلفی که می توانید از بانک های کانادا دریافت کنید کدام هستند؟

5 نوع وام از طرف بانک های کانادایی به متقاضیان ارائه می گردد.

وام شخصی: از نظر فنی بانک پول را به شما وام می دهد نه تجارت شما. در این نوع وام نوع وثیقه دارایی شخصی مانند املاک و مستغلات است.

خط اعتباری شخصی: این وام براساس اعتبار مالی شما پرداخت می گردد. شما باید سود و اصل وام را پرداخت کنید و تا زمانی که اعتبار داشته باشید می توانید دوباره از آن وام بگیرید. برخلاف سایر وام ها احتیاجی به درخواست مجدد ندارید.

خط اعتباری تجاری: این وام نیز مشابه خط اعتبار شخصی است اما وام به تجارت شما پرداخت می گردد. شما می توانید مبلغ از پیش معین شده را وام گرفته و سود پولی که استفاده نموده اید را بپردازید. در این نوع وام وثیقه موجودی شما، املاک، مستغلات و غیره است.

وام تجاری مدت دار: وام تجاری مدت دار برای انجام تجارت های بزرگ و داشتن گام های بزرگ در زمینه تجارت به کمک شما می آید. انجام سرمایه گذاری های بزرگ و گران قیمت، افزایش تعداد پرسنل، مدرن سازی تجهیزات از جمله اقداماتی است که این وام برای شما میسر می سازد. این وام معمولاً با اقساط منظم با نرخ ثابت ارائه می گردد.

وام سرمایه در گردش: این نوع وام برای تامین احتیاجهای روزانه یا کوتاه مدت یک شغل مانند اجاره یا حقوق کارمندان پرداخت می گردد. برای دریافت این وام ضروری است یک طرح تجاری به وسیله یک حسابدار یا یک کارشناس مالی به بانک ارائه گردد تا پرداخت وام انجام گردد.

مدت زمان گرفتن وام از بانک چقدر است؟

این مسئله بستگی به پیچیدگی درخواست شما دارد. بعد از اینکه اسناد و مدارک خود را به بانک دادید تائید وام می تواند چند روز یا دو هفته طول بکشد. اگر سوالات یا الزامات اضافی وجود داشته باشد یا معامله بزرگتر و پیچیده تر باشد ممکن است بیشتر طول بکشد و گروه پذیره نویسان نیز باید مدارک خود را ارائه نمایند. بعد از تصویب وام کارهای حقوقی و ارزیابی نیز انجام گرفته و بعد از آن وام پرداخت می گردد.در ادامه با موسسات مالی و طرح های دولتی که تسهیلات کارآفرینی ارائه می نمایند آشنا می شویم.

بانک توسعه تجارت کانادا (BDC)

BDC، متعلق به دولت کانادا، تنها بانک کانادایی است که منحصراً به کارآفرینان اختصاص پیدا نموده است. درخواست وام به صورت آنلاین اجرا شده و هیچ هزینه ای برای درخواست وجود ندارد و معمولاً سود وام نیز به صورت رقابتی ارائه می گردد. تا سقف 100 هزار دلار برای کارآفرینی در کمتر از 48 ساعت پرداخت می گردد.

BDC برای انواع تجارت و بیزینس نیز تسهیلات مختلفی ارائه می نماید. این وام از 100 هزار دلار نیز بیشتر شده و در زمینه خرید فناوری، املاک و مستغلات، تجهیزات و بعلاوه وام سرمایه در گردش نیز ارائه می گردد.

برنامه ها و کمک های مالی دولتی

دولت کانادا نیز برنامه های مختلفی برای حمایت از کارآفرینان و تامین بودجه مشاغل در نظر گرفته است. این برنامه ها در وبسایت دولت کانادا آورده شده است. با توجه به نوع صنعت و منطقه ای که در آن هستید می توانید بودجه نوآوری را برای تجارت خود شناسایی نموده و بعد از آنالیز واجد شرایط بودن، کمک مالی دریافت کنید.

برنامه تأمین مالی مشاغل کوچک کانادا (CSBFP)

CSBFP یک برنامه تحت حمایت دولت است که برای راه اندازی یا رشد یک شرکت یا کمک به مشاغل راه اندازی شده با سرمایه گذاری کلان حداکثر 1 میلیون دلار وام ارائه می دهد. بودجه حاصل شده به وسیله این برنامه می تواند برای خرید یا بهبود تجهیزات، از جمله وسایل نقلیه تجاری و بازسازی املاک مورد اجاره به وسیله یک مستاجر استفاده گردد.

نهادهای دیگر: سازمان های غیرانتفاعی و سازمان های مردمی

برخی از سازمان های غیر مالی مثل موسسات غیر انتفاعی نیز می توانند بودجه کسب و کار شما را تامین نمایند. این سازمان های برای کمک به کارآفرین های در منطقه خاص و یا گروه های جمعیتی خاص طراحی شده اند.

مشاغل مالی و مشاوران Futurpreneur Canada

Futurpreneur کانادا یک سازمان غیرانتفاعی ملی است که سرمایه گذاران جوان از سنین 18 تا 30 سال را پشتیبانی مالی می نماید. این موسسه در طی دو دهه به بیش از 12 هزار کارآفرین کمک نموده است و دولت فدرال نیز بودجه بالایی را به این موسسه اختصاص داده است.

وام های این موسسه اکثراً بدون وثیقه و با نرخ بهره پایینی ارائه می گردد. این موسسه تا سقف 15 هزار دلار سرمایه به کارآفرینان ارائه می نماید که در صورت همکاری با بانک توسعه تجارت کانادا تا سقف 30 هزار دلار سرمایه فراهم می نماید. این موسسه مشاور حرفه ای تجارت تا دو سال و سایر منابع را برای برنامه ریزی، مدیریت و رشد و کسب و کار در اختیار شما قرار می دهد.

سازمان های دیگری نیز در کانادا وجود دارند که مشاغل در یک منطقه جغرافیایی خاص هستند را تامین مالی می نمایند. فهرست این سازمانها در وب سایت دولت کانادا وجود دارد.

سرمایه گذاران

سرمایه گذاران نیز افرادی هستند که در ازای سهام شرکت در مشاغل مختلف سرمایه گذاری می نمایند. هدف آنها نیز به دست آوردن بازدهی مناسب از سرمایه گذاری خود است و معمولاً مشاغلی را انتخاب می نمایند که رشد سریعی از خود نشان داده و نوآور باشند.

سرمایه گذاران مشاوره های ارزشمندی را به مشاغل مورد سرمایه گذاری ارائه می نمایند زیرا موفقیت آنها به موفقیت شما مربوط است. صورت های مالی، بدهی ها و ساختار شرکت به وسیله سرمایه گذاران به صورت مرتب کنترل می گردد.

چگونه اعتماد سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری جلب کنیم؟

ارتباط با دیگر کارآفرینان، شرکت در کنفرانس ها و گردهمایی های صنعتی و ارائه طرح ها و برنامه ها به صورت دقیق می تواند برای جذب سرمایه گذاران موثر باشد.

سرمایه گذاری گسترده (Crowdfunding) نیز یکی از گزینه های موجود برای جمع آوری پول مشاغل مختلف است. کمپین های سرمایه گذاری گسترده به طور کلی در وب سایتهایی مانند Indiegogo و Kickstarter در دسترس هستند.

سرمایه گذاری جمعی در واقع جمع آوری پول از مردم است. شما می توانید طرح خود را برای عموم مردم شرح دهید تا آنها را برای سرمایه گذاری راضی کنید. معمولاً جوایز ویژه ای از جمله سهام شرکت برای سرمایه گذاران در نظر گرفته می گردد. سرمایه گذاری جمعی مزایای خاص خود را می دهد. این نوع سرمایه گذاری به شما امکان می دهد اندازه علاقه مندی و فیدبک محصولات خود را از مشتریان خود دریافت کنید و در سراسر جهان برای خود سرمایه گذار و مشتری جذب کنید.

به عنوان یک تازه وارد در کانادا، یافتن گزینه مناسب برای تأمین مالی تجارت کاری سخت و پیچیده است. علاوه بر اطلاعاتی که از این مقاله به دست آورده اید باید حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید تا برترین گزینه برای سرمایه گذاری را پیدا کنید. کمک گرفتن از یک متخصص امور بانکی و دارایی را مد نظر قرار دهید.

انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1210

به "راهنمای جذب سرمایه برای استارتاپ ها در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جذب سرمایه برای استارتاپ ها در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید