راهنمای خرید کسب و کار در کانادا برای مهاجرت

یکی از راه های پر طرفدار برای مهاجرت به کانادا، خرید یک کسب و کار در این کشور است، در ادامه با سه نکته مهم برای خرید کسب و کار در کانادا برای اهداف مهاجرتی آشنا خواهیم شد.

راهنمای خرید کسب و کار در کانادا برای مهاجرت

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: نکته اول: کسب و کار فعالی خریداری کنید که حداقل 12 ماه فعال بوده باشد.

یک قانون سرانگشتی وجود دارد که طبق آن، اگر می­خواهید برای اهداف مهاجرتی خود کسب و کاری در کانادا خریداری کنید، بایستی سراغ یک شرکت توسعه یافته بروید که چندین سال سابقه داشته و کارکنان متعهدی در آن مشغول به کار باشند.

به طور کلی نهادهای مهاجرتی کانادا، به پیشنهادهای کاری شرکت­های استارت­آپی که در برنامه ثبت فوری هستند، علاقه­ای ندارند. اگر شرکتی که قصد دارید بخرید کمتر از 12 ماه مشغول کار بوده است، باید آماده باشید تا مدارک لازم را ارائه دهید تا ثابت کنید کسب و کار جدید شما، به طور فعال مشغول کار است و پشتوانه مالی کافی دارد تا از درخواست اقامت دائمی شما حمایت کند. همچنین می­توانید 12 ماه پیش از درخواست برای اقامت دائمی در کانادا، کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

نکته دوم: کسب و کاری را بخرید که فروش ناخالص خوبی داشته باشد.

هنگام خرید کسب و کار در کانادا، همیشه از فروشنده درخواست کنید تا اسناد اساسی مربوط به شرکت را به شما بدهد. این اسناد عبارتند از:

مواد قراردادهای اشخاص حقوقی و سهام­داران؛ 

مدارک رسمی مالیات شرکت در سه سال گذشته (T2) شامل برنامه 100 - ترازنامه اطلاعاتی و برنامه 125 - اطلاعات شرح درآمد؛

خلاصه T4 از پاداش­های پرداخت شده در سال اخیر؛

مدارک GST/HST سال جاری؛

توافق­نامه اجاره برای موارد اساسی؛ و

همه اسناد و توافق­نامه ­های دیگری که به عملکرد کسب و کار مربوط هستند.

هنگام بررسی مدارک مالیات شرکت، به برنامه 100 و برنامه 125 بسیار دقت نمایید و اعداد گزارش شده فروش ناخالص شرکت طی سال اخیر را بررسی کنید. همچنین حتماً مدارک اخیر GST/HST را بررسی نمایید تا اطلاعاتی کلی درباره حجم فروش فعلی به دست بیاورید.

کسب و کار شما در کانادا باید جریان درآمدی کافی داشته باشد تا از درخواست اقامت دائمی شما حمایت کند، بنابراین همیشه سعی کنید شرکتی که جهت خریداری مدنظر دارید سالانه بیش از 250.000 دلار فروش ناخالص داشته باشد. حتماً عدد سود خالص را چک کنید تا مطمئن شوید شرکتی که می­خواهید خریداری کنید، برای شما سودمند باشد. با این حال نهادهای مهاجرتی کانادا در مورد سوددهی شرکت شما سختگیر نیستند بلکه وضعیت را بررسی می­کنند تا مشخص شود فروش ناخالص برای حمایت از درآمد و هزینه ­های عملیاتی شما کافی هست یا خیر.

نکته سوم: کسب و کاری بخرید که با پیش زمینه شما مرتبط باشد.

یکی از عواملی که نهادهای مهاجرتی کانادا هنگام ارزیابی درخواست مهاجرت شما بررسی خواهند کرد، توانایی شما در مدیریت کسب و کار جدید در کانادا می­باشد.

دفتردارها درخواست شما را بررسی می­کنند تا مشخص شود که با توجه به پیش زمینه و تجارب کاری پیشین شما، آیا خرید کسب و کار در کانادا معقول است یا خیر. به همین دلیل پیشنهاد می­کنیم سراغ کسب و کارهایی که تجربه ­ای در آنها ندارید نروید چون ممکن است توانایی شما برای اداره آنها زیر سوال برود. مثلاً اگر در کشور مادری­تان تجربه ­ای در صنایع غذایی و مهمانداری نداشته اید، در کانادا سراغ خرید رستوران نروید.

اگر برای خرید یک کسب و کار با اهداف مهاجرتی به مشکل برخوردید، ما می­توانیم به شما کمک کنیم. همچنین میتوانید با دریافت ویزای توریستی 5 ساله کانادا در یک سفر تفریحی از نزدیک با مشاورین ما در مورد کسب و کارهای مورد نظرتان جلسه مشاوره داشته باشید.

مزایا و معایب خرید کسب و کار در کانادا برای مهاجرت

چه زمانی خرید یک کسب و کار منطقی است؟ آیا بهتر نیست به جای این کار روی توسعه کسب و کار فعلی خود و یا راه انداختن یک استارت آپ کار کنیم؟ اگر بخواهیم در کانادا یک بیزینس یا کسب و کار بخریم چه چیزی در انتظار ماست؟ در این مقاله به مزایا و معایب این تصمیم خواهیم پرداخت.

می توان گفت مهم ترین کار قبل از هر تصمیم مالی تشریح دقیق اهداف تجاری، سنجش میزان ریسک موجود در تصمیمی که قصد گرفتن آن را داریم و ارزیابی شرایط بازار است. اگر در این فکر هستید که یک بیزینس را بخرید باید بگویم قصد داریم شما را در ادامه با مزیت ها و معایب این تصمیم آشنا کنیم.

مزیت های خرید یک بیزینس در کانادا

1. آمار - خرید بیزینس برای شما یک مجموعه ثابت از مشتریان، تیم کاری، برنامه تجاری و اجرایی فراهم می نماید و لازم نیست که از صفر آغاز کنید.

2. عایدی - مسلماً مهم ترین هدف هر کسی از راه انداختن یک کسب و کار کسب عایدی است. خرید یک بیزینس که فروش خوب و مشتریان ثابتی دارد می تواند عایدیی معین را برایتان به ارمغان بیاورد و برای خیلی از افراد این یک مزیت بزرگ است. بعلاوه ریسک راه اندازی یک کسب و کار و سود دهی آن هم با خرید کسب و کار از بین می رود. طبق آمار 50 درصد استارت آپ هایی که در کانادا فعالیت خود را آغاز می نمایند بعد از 5 سال از بین می روند.

3. تأمین مالی - دارایی های یک بیزینس می توانند بخش مهمی از تأمین مالی مورد احتیاج برای آن را انجام دهند. در راه اندازی یک کسب و کار این مسئله را حتماً مدنظر قرار دهید که استارتاپ ها معمولاً در دریافت وام از بانک ها پیروز نیستند و بانک ها و مؤسسات اعتباری تمایل چندانی به اهدای تسهیلات به استارت آپ هایی که آینده شان معین نیست ندارند.

4. همکاران موجود - صاحبان بیزینس ها برای اینکه سرمایه خود را رشد دهند از کمپانی ها و بیزینس های دیگر یاری می گیرند تا تأمین مالی خود را راحت تر انجام دهند. با خرید یک بیزینس و برقراری رابطه با شرکای موجود می توانید از یاری آن ها برای رشد کسب و کار خود بهره ببرید.

5. دانش بازار - مطمئناً کسب دانش و تجربه از بیزینس های موجود می تواند یک استراتژی خوب برای درک بهتر شرایط بازار و معین کردن اهداف و خبرنگاران های آینده کسب و کار شما باشد.

معایب خرید یک بیزینس در کانادا

1. عدم انطباق - پیدا کردن یک کسب و کار که کاملاً با اهداف اجاری و برنامه ریزی های شما برای آینده تان انطباق کامل را داشته باشد بسیار سخت است. اگر روی یک بیزینس که با اهداف شما سازگاری ندارد سرمایه گذاری کنید، مطمئن باشید در آخر تنها وقت، انرژی و سرمایه خود را از دست می دهید و به نتیجه دلخواهتان نمی رسید.

2. هماهنگی سخت - هماهنگ کردن یک کمپانی با شرایط و خواسته هایی که شما دارید بسیار سخت تر از چیزی است که فکرش را بکنید. معمولاً زمان زیادی طول می کشد تا بیزینس های خریداری شده به بازدهی برسند و این یک ضعف بزرگ می تواند باشد.

3. تضاد رویکرد - ترسیم و طراحی یک رویکرد تازه برای یک بیزینس که تا کنون رویکرد خاص خودش را داشته کار سختی است. بعضی از سرمایه گذاران این چالش ها را مجذوب کننده می دانند اما بعضی ترجیح می دهند تا کسب و کار خود را از ابتدا و با رویکرد خاص خود بسازند و رشد دهند.

4. پذیرفته شدن سخت - برای بسیاری از کارکنان یک بیزینس پذیرفتن رئیس تازه کار راحتی نیست. بعلاوه مشتریان قدیمی یک کسب و کار هم زیاد تمایلی به این ندارند که یک تغییر اساسی در بیزینسی که از آن استفاده می کردند به وجود بیاید.

سخن آخر

با همه این صحبت ها می توان گفت خرید و موفقیت یک بیزینس تا میزان زیادی به شرایط بازار و فرصت هایی که برای آن بیزینس به وجود می آید مرتبط است. خرید یک بیزینس می تواند برای کسانی که کسب و کار دلخواه خود را با قیمت مناسبی پیدا می نمایند استراتژی خوبی باشد.

برای تصمیم گیری در این زمینه بهتر است هزینه ای که برای خرید کسب و کار باید بپردازید را با میزان سرمایه مورد احتیاج برای راه اندازی یک کسب و کار بسنجید و تمامی جنبه های آن را با هم مقایسه کنید.

علاوه بر جنبه های مالی مسائل دیگری هم مثل زمان و میزان انرژی که شما و تیمتان برای این پروژه صرف می کنید و بعلاوه اختلالاتی که در دیگر پروژه های شما به وجود می آید هم باید مورد آنالیز دقیق قرار بگیرد.

با در نظر گرفتن همه این موارد می توان گفت خرید یک کسب و کار برای افرادی که درک روشنی از استراتژی و اهداف آینده خود دارند می تواند درصد پیروزیت بیشتری را رقم بزند و می تواند به آن ها یاری کند تا زودتر به اهداف خود برسد.

ما در مؤسسه رهتورز، بر روی مهاجرت جهت کسب و کار هم فعال هستیم. یعنی به کارآفرینان، کسب و کارها، صاحبان کار و سرمایه گذاران کمک می­کنیم و برای آنها سرمایه و تجربه کاری کافی ارائه می­دهیم تا با استفاده از مناسب­ترین برنامه­ های مهاجرتی، در کانادا مستقر شوند. ما وقت می­گذاریم تا درباره شما، اهداف و قابلیت­های شما اطلاعاتی کسب کنیم، بهترین مسیرها برای اقامت دائمی در کانادا را انتخاب کنیم و در نهایت، حق شهروندی را برای شما و خانواده­ تان بگیریم.

انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 415

به "راهنمای خرید کسب و کار در کانادا برای مهاجرت" امتیاز دهید

3 کاربر به "راهنمای خرید کسب و کار در کانادا برای مهاجرت" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید کسب و کار در کانادا برای مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید