زندگی در وینیپگ (Winnipeg) کانادا چگونه است؟

در ادامه میخواهیم از زندگی در وینیپگ (Winnipeg) برایتان بگوییم، وینیپگ در غرب کانادا قرار گرفته و از مهم ترین مراکز ترابری، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و آموزشی کانادا محسوب می گردد، از هزینه های زندگی و آب و هوا گرفته تا ویژگی های مهم شهر را برایتان خواهیم گفت.

 
زندگی در وینیپگ (Winnipeg) کانادا چگونه است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: وینیپگ این شهر زیبا که از سویی به دریاچه وینیپگ می رسد و از سویی به وسیله منابع آبی دیگر احاطه شده است. چهار رود پرآب جریان زندگی طبیعت این شهر را تامین می نماید؛ رود رِد (قرمز) شمال، رود آسینیبوین، رود سِین یا رود منیتوبا و رود لا سال که در ادامه به رود رِد می پیوندند. آب های جاری یا راکد در منطقه وینیپگ Winnipeg به سپر کانادا مشهور شده اند.

شهر برندن تا وینیپگ 214 کیلومتر فاصله دارد و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می توان با صرف حدود 2 ساعت و 20 دقیقه به این شهر سفر کرد. رجینا هم در فاصله 573 کیلومتری وینیپگ قرار گرفته است و برای سفر به این شهر با وسایل نقلیه عمومی باید حدود 6 ساعت زمان در نظر گرفت. شهر آمریکایی گرند فورک هم در 235 کیلومتری وینیپگ قرار گرفته و حدود 2 ساعت و 30 دقیقه برای سفر به این شهر با وسایل نقلیه عمومی زمان صرف می گردد.

زندگی در وینیپگ

این شهر از گذشته در شاخصه های راهبردی در شبکه ترابری پیش افتاده بود ولی به دروازه غرب مشهور شده بود. طبق آخرین آمار ارائه شده اشتغال در این شهر در بخش های مختلفی تقسیم شده؛ تجارت (15.2٪)، فراوری (9.8٪)، آموزشی (7.7٪) و مراقبت های بهداشتی و یاری های اجتماعی (15.2٪).

دانشگاه وینیپگ مهم ترین مرکز آموزشی این شهر است که در دانشکده های هنر، اقتصاد و بازرگانی، آموزش و پرورش، حرکت شناسی و بهداشت کاربردی، علوم و دانشکده تحصیلات تکمیلی تقریبا تمامی رشته های تحصیلی را پوشش می دهد.

نگاهی گذرا بر تاریخ وینیپگ

وینیپگ در محل تلاقی رودهای رِد و آسینیبوین گسترده شده؛ مکانی که امروز از آن به فورکس (The Forks) یاد می گردد. یافته های باستان شناسی سکونت انسان در این منطقه را بیش از 11 هزار سال پیش تخمین زده اند. پیش از ورود اروپایی ها، این شهر مرکز دادوستد، کشاورزی و تجارت خَز بومیان کانادا محسوب می شد.

با ورود بازرگانان فرانسوی در اواخر قرن هجدهم میلادی به این شهر، اولین قلعه بنا گشت و روستایی مملو از جمعیت بومیان کانادا و فرانسویان استعمارگر شکل گرفت؛ رفته رفته به تعداد کارخانه های فراوری خز و چرم اضافه کرده شد اما شهر وینیپگ پس از ایجاد خط آهن در سال 1881 تشکیل شد. در سال 1911 وینیپگ سومین شهر عظیم کانادا محسوب می شد، اما توسعه شهرهایی مانند ونکوور در خِلال جنگ های جهانی نام این شهر را از میان کلان شهرهای کانادا خارج کرد.

زبان شهروندان وینیپگ

جالب است بدانید که بیش از صد زبان در شهر وینیپگ مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما عمده شهروندان این منطقه به زبان انگلیسی صحبت می نمایند. 99 درصد از جمعیت وینیپگ به زبان انگلیسی مسلط هستند اما تنها 88 درصد آن ها زبان انگلیسی زبان مادری شان محسوب می گردد. حدود 1 درصد از شهروندان به زبان فرانسوی صحبت می نمایند که در کنار زبان انگلیسی، زبان ملی این کشور معرفی گردیده است. حدود 1.3 درصد از جمعیت این شهر، به زبانی غیر از زبان های ملی کانادا صحبت می نمایند.

جاذبه های توریستی وینیپگ

در سال 2010 وینیپگ به وسیله میراث فرهنگی کانادا به اسم مرکز فرهنگ این کشور معرفی گردید. تلفیق جاذبه های طبیعی و تاریخی در وینیپگ موجب رونق صنعت توریستی در این شهر شده و سالانه 4 میلیون توریست را جذب می نماید. طبیعت خیره کننده کرانه های رودهای منطقه از زیباترین چشم اندازهای کشور کانادا محسوب می شوند که در کنار پیشینه ای ژرف و تاریخی غنی مورد توجه توریستان واقع می شوند. افزون بر این، برگزاری فستیوال های فرهنگی و ورزشی سالانه در این شهر به صنعت توریستی وینیپگ رونق بخشیده است.

آب و هوای وینیپگ

وینیپگ در دشت های وسیع و سبز کانادا واقع شده؛ منطقه ای شناخته شده در غرب کانادا که استان های آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا را در بر گرفته است. این دشت های فراخ و گسترده موجب شده آب و هوای وینیپگ اقلیم قاره ای مرطوب داشته باشد؛ یعنی اختلاف دما میان فصل ها چشمگیر گردد، تابستان هایی گرم و مرطوب و زمستان هایی سرد و طولانی در این عرصه حکم فرمایی کند.

تابستان های وینیپگ

در این شهر گرمای تابستان در ماه جولای خودنمایی می نماید؛ میانگین دمای این فصل از سال 19.7 درجه سانتی گراد است. هوای صاف و آفتابی در تابستان های وینیپگ یکی از برترین روزهای سفر به این شهر پر آب است. وینیپگ با 2353 ساعت آفتاب در آسمان، از جمله شهرهای آفتابی کانادا محسوب می گردد؛ البته در تابستان انتظار رعد و برق هم می رود. اما زمستان های وینیپگ زودتر از انتظار قدم به شهر می گذارد.

زمستان در وینیپگ

سرمای اواخر اکتبر کم کم نزدیک شدن زمستان به شهر را نمایان می نماید؛ اما میانگین دمای 5 درجه زیر صفر در ماه نوامبر خبر رسیدن زمستان را تایید می نماید. میانگین دمای ماه دسامبر حدود 13 درجه سانتی گراد زیر صفر است، اما قدرت زمستان در ماه بعد با میانگین دمای 16.4 درجه سانتی گراد زیر صفر نشان داده می گردد. در ژانویه باید انتظار هوایی سرد و خشن داشت. در ماه فوریه کم کم شدت بوران کاهش می یابد و زمستان در ماه مارس با میانگین دمای 5 درجه زیر صفر از شهر خداحافظی می نماید.

هزینه زندگی در وینیپگ

پیش از هر چیز باید هزینه زندگی در شهر مقصد را قبل از سفر و مهاجرت آنالیز کرد. با اینکه وینیپگ از شهرهای بزرگ کاناداست، اما نام این شهر در فهرست شهرهای به نسبت مقرون به صرفه کانادا دیده می گردد؛ بدون احتساب هزینه مسکن، میانگین هزینه زندگی برای یک فرد مجرد 1,133.44 دلار کانادا اعلام شده است. برای محاسبه هزینه های ماهانه زندگی باید به مطالعه بخش های اساسی و عمده هزینه ها مانند هزینه خورد و خوراک، هزینه مسکن و هزینه حمل و نقل در این شهر بپردازیم.

هزینه خورد و خوراک در وینیپگ

بخش عمده هزینه های زندگی در کانادا شامل خوراک روزانه می گردد. اگر صرف وعده های غذایی در رستوران های مبه وسیله شهر صورت بگیرد، باید برای یک روز و سه وعده صبحانه، ناهار شام مبلغی حدود 65 دلار کانادا را برای دو نفر در نظر گرفت. به طوری که صرف یک وعده غذا در رستوران های معمولی وینیپگ 16 دلار هزینه دارد، اما با انتخاب رستوران های زنجیره ای فست فود یک وعده مک دونالد یا هر فست فود معمولی دیگر به حدود 10 دلار کانادا کاهش هزینه خواهیم داشت.

برای یک فنجان کاپوچینوی معمولی باید 4.54 دلار، یک بطری 550 میلی لیتری نوشیدنی پپسی حدود 2.34 دلار و برای یک بطری کوچک آب حدود 2 دلار کانادا باید پرداخت کرد.

خریدهای سوپرمارکتی از جمله مواردی ست که هزینه آن باید آنالیز گردد. در وینیپگ هر بطری یک لیتری شیر معمولی 1.78 دلار کانادا هزینه دارد، برای یک قرص نان سفید 500 گرمی تازه باید 2.45 دلار پرداخت و قیمت یک بسته 12 عددی تخم مرغ معمولی 3.38 دلار است. قیمت هر کیلو برنج سفید معمولی 3.60 دلار، هر کیلو پنیر محلی 11.48 دلار، هر کیلو فیله مرغ 1448 دلار، و هر کیلو گوشت قرمز 15.22 دلار کاناداست.

برای خرید میوه و صیفی هم برای سیب کیلویی 3.89 دلار، موز کیلویی 1.96 دلار، پرتقال کیلویی 3.87 دلار، گوجه کیلویی 5.04 دلار، سیب زمینی کیلویی 3.17 دلار و پیاز کیلویی 3.08 دلار کانادا باید در نظر داشت.

هزینه حمل و نقل در وینیپگ

وسایل نقلیه عمومی در این شهر از سال 1882 مشغول خدمت رسانی به شهروندان است. جهت درشکه اولین خط عمومی این شهر بود، اما امروز اتوبوس های سریع السیر برقی و مجهز جایگزین شده اند. جدیدترین خط وسایل نقلیه عمومی در این شهر به Winnipeg RT مشهور شده که شامل جهت اتوبوس رانی به طول 3 کیلومتری می گردد، این جهت که به نحوی جهت ویژه دانشگاه منیتوبا به دیگر نقاط شهر محسوب می گردد در سال 2020 به بهره برداری رسیده است.

حمل و نقل روزانه در سطح شهر هم در هر نقطه از استان های کانادا هزینه های متفاوتی دارد که به وسعت شهر وابسته است. بلیط تک سفره استفاده از حمل ونقل عمومی در وینیپگ 3 دلار است. در صورت استفاده مکرر از وسایل حمل ونقل عمومی، می توان برای کاهش هزینه ها از بلیط های ماهانه استفاده کرد که در وینیپگ 102.05 دلار کانادا هزینه دارد. تعرفه ورودی تاکسی ها در وینیپگ 3.75 دلار اعلام شده و به ازای هر کیلومتر مسافت طی شده باید 1.72 دلار دیگر به این مبلغ اضافه کرد.

هزینه مسکن در وینیپگ

هزینه مسکن در شهر مقصد یکی از مهم ترین مواردی ست که پیش از مهاجرت باید به آن توجه کرد. البته با انتخاب اقامتگاه های دانشجویی به خصوص در شهرهای بزرگ می توان به مقدار چشم گیری در هزینه ها صرفه جویی کرد. با زندگی دانشجویی در پردیس های دانشگاه ها و کالج های این شهرها، کرایه مسکن، کرایه حمل و نقل و از همه مهم تر زمان دانشجو صرفه جویی می گردد.

در صورت تمایل به زندگی در آپارتمان های وینیپگ باید ماهانه حدود هزار دلار به اسم کرایه در نظر گرفت؛ چراکه میانگین کرایه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر وینیپگ حدود 1,077.35 دلار کاناداست و کرایه آپارتمان سه خوابه در این منطقه از شهر حدود 1,617.96 دلار کانادا برآورد می گردد.

زندگی در حومه شهرهای عظیم تا حدودی از هزینه های مسکن می کاهد؛ کرایه آپارتمان در حومه شهر وینیپگ هم کمتر از منطقه ها مرکزی و پر رفت وآمد شهر است؛ میانگین کرایه آپارتمان تک خوابه در حومه شهر حدود 974.14 دلار اعلام شده است و آپارتمان سه خوابه در این منطقه ها را با ماهانه 1,517.26 دلار می توان کرایه کرد.

انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 659

به "زندگی در وینیپگ (Winnipeg) کانادا چگونه است؟" امتیاز دهید

5 کاربر به "زندگی در وینیپگ (Winnipeg) کانادا چگونه است؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در وینیپگ (Winnipeg) کانادا چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید