شهر واترلو، مقصدی تاریخی و نوآورانه در اونتاریوی کانادا

شهر واترلو یکی از شهرهای کانادا است که در استان انتاریو واقع شده است که به دلیل داشتن دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناوری مطرح، به سیلیکون ولی کانادا شهرت دارد. این شهر علاوه بر پیشرفت‌های تکنولوژیک، دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی نیز می‌باشد.

شهر واترلو، مقصدی تاریخی و نوآورانه در اونتاریوی کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شهر واترلو در جنوب انتاریو قرار دارد و کوچکترین شهر از میان 3 شهری است که در این ناحیه واقع شده اند. این شهر، شهری پر رونق و پر شور است و ملیت های گوناگونی در آن زندگی می کنند. شهروندان این شهر از زندگی با استانداردهای بالا در آن لذت می برند.

تازه واردها می توانند انتخاب کنند که در داخل شهر زندگی کنند یا در حومه شهر. اقتصاد واترلو هم در زمینه فرصت های شغلی قوی است. واترلو مکانی مناسب برای تحصیل در کانادا است، چه در دانشگاه هایی در سطوح بالای جهانی، چه تحصیل در مقطع دبیرستان یا راهنمایی برای کودکان.

این شهر فرصت های بسیاری برای فعالیت های فرهنگی و تفریحی دارد، در نتیجه اگر ویزای توریستی کانادا را دارید حتما از این شهر دیدن کنید. چه برای ماهیگیری، چه اسکی و یا پیاده روی، این شهر بیشتر از 3000 هکتار پارک در اختیار شما قرار می دهد.

تاریخچه واترلو

شهر واترلو در سال 1806 بنیان نهاده شد. نام این شهر از نبرد واترلو گرفته شده که در سال 1815 در نزدیکی این منطقه رخ داد و منجر به شکست ناپلئون بناپارت شد.

واترلو در ابتدا توسط مهاجران آلمانی بنیان نهاده شد. این شهر به مرکزی برای کشاورزی و تولیدات غذایی تبدیل شد.

امروزه واترلو یکی از مراکز مهم فناوری و دانشگاهی کانادا به شمار می‌رود.

جمعیت

جمعیت شهر واترلو در سال 2021 بالغ بر 540 هزار نفر برآورد شده است. این شهر یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای استان اونتاریو محسوب می‌شود.

جمعیت واترلو عمدتاً متشکل از جوانان تحصیل کرده است، زیرا بسیاری از دانشجویان به این شهر مهاجرت می‌کنند.

آب و هوا

آب و هوای واترلو مرطوب قاره‌ای است. تابستان‌ها گرم و مرطوب و زمستان‌ها سرد و برفی هستند.

میانگین دما در تابستان 20 درجه سانتی گراد و در زمستان -6 درجه سانتی‌گراد است. بارش برف سنگین در زمستان‌ها از ویژگی‌های آب و هوایی واترلو به شمار می‌رود.

دانشگاه‌ها

واترلو دارای دو دانشگاه برتر و معتبر است:

  • دانشگاه واترلو

این دانشگاه در سال 1957 تأسیس شد و امروزه 41 هزار دانشجو دارد.

  • دانشگاه ویلفرید لوریه

این دانشگاه در سال 1959 تأسیس شد و دارای 36 هزار دانشجو است.

هر دو دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کانادا جایگاه بالایی دارند و محیطی پویا برای پژوهش و نوآوری فراهم کرده‌اند.

صنعت فناوری

به واترلو لقب سیلیکون ولی کانادا را داده‌اند، زیرا صنایع فناوری و استارتاپ‌های متعددی در این شهر فعالیت می‌کنند.

شرکت‌هایی مانند ریم، اوپن‌تکست، دسکتاپ و کوال‌کام دفاتر مرکزی خود را در واترلو دارند.

جاذبه های شهر واترلو

دانشگاه واترلو

این دانشگاه یکی از نوآورترین و معتبرترین دانشگاه های کانادا است که در زمینه های مختلفی مانند مهندسی، ریاضیات، علوم و مدیریت فعالیت می کند. این دانشگاه همچنین دارای بخش های پژوهشی و کارآموزی قوی است که به دانشجویان خود فرصت های شغلی مناسب را می دهد.

پارک واترلو

این پارک یکی از بزرگترین و زیباترین پارک های شهر است که در آن می توانید از طبیعت خیره کننده، رودخانه گرند، آبشار الورا، باغ وحش، موزه تاریخ و فعالیت های تفریحی مختلف لذت ببرید.

موزه کانادای باستان

این موزه یکی از جالب ترین موزه های شهر است که در آن می توانید با تاریخچه، فرهنگ و زندگی روزمره مردم باستان کانادا آشنا شوید. این موزه دارای نمایشگاه های متنوع و جذابی است که شامل اشیاء، لباس ها، صنایع دستی، هنر و صوت و تصویر از قبایل بومی کانادا است.

بازار سنت جکوب

این بازار یکی از پرطرفدارترین جاذبه های شهر است که در آن می توانید از خرید و فروش محصولات تازه، صنایع دستی، لباس ها، غذاهای خوشمزه و سایر کالاهای محلی بهره مند شوید. این بازار همچنین دارای فضای گرم و صمیمی است که در آن می توانید با فروشندگان و خریداران صحبت کنید و اطلاعات جالبی درباره شهر بدست آورید.

راه آهن اسبی

این راه آهن یکی از جذاب ترین جاذبه های شهر است که در آن می توانید با سوار شدن بر روی قطار های قدیمی و تاریخی که توسط اسب های نژاد پرون خورشیدی کشیده می شوند، چشم انداز های دیدنی را تماشا کنید. این راه آهن به شما فرصت می دهد که با سفر در زمان، به دوران گذشته بازگردید و حس گذشتگان را تجربه کنید.

ساختمان شهرداری واترلو با معماری ویکتوریایی

ساختمان شهرداری واترلو یکی از نمادهای شهر واترلو کانادا است که در سال 1869 میلادی با معماری ویکتوریایی ساخته شده است. این ساختمان دارای برج ساعت، نمای سنگی، پنجره های گرد و تزئینات زیبا است که از ویژگی های معماری ویکتوریایی به شمار می روند. معماری ویکتوریایی یک سبک معماری است که در عصر ویکتوریا (1837-1901) در بریتانیا و کشورهای تحت تأثیر آن رواج داشته است.

نتیجه‌گیری

واترلو شهری پویا با فرهنگ دانشجویی غنی است که ترکیبی از میراث تاریخی و صنعت علم و فناوری پیشرفته را در خود جای داده است. این شهر یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری در کانادا محسوب می‌شود.

انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 16 شهریور 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 292

به "شهر واترلو، مقصدی تاریخی و نوآورانه در اونتاریوی کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "شهر واترلو، مقصدی تاریخی و نوآورانه در اونتاریوی کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "شهر واترلو، مقصدی تاریخی و نوآورانه در اونتاریوی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید