راهنمای زندگی و تحصیل در شهر آتاباسکا کانادا

آتاباسکا لندینگ (Athabasca Landing) از جمله شهرهای شمالی استان آلبرتا کاناداست، که بیشتر به خاطر داشنگاه آتاباسکا مشهور است و در لیست کسانی است که میخواهند در کانادا تحصیل کنند.

راهنمای زندگی و تحصیل در شهر آتاباسکا کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شهر آتاباسکا کجاست؟

شهر آتاباسکا (Athabasca) در سال 1877 در کرانه های رودی به همین نام تاسیس شد. این شهر که در گذشته به نام آتاپِسکاو Athapescow خوانده می شد، از گذشته زیستگاه بومیان کانادا بوده است و امروز یکی از شهرهای مهم آلبرتا شمالی و شمال ساسکاچوان محسوب می گردد.

شهر آتاباسکا کانادا در یک برآمدگی خشکی در بستر رود گسترده شده و در دوران رونق صنعت چرم در منطقه پیشرفت های بسیاری داشته است.

برخلاف بسیاری از شهرهای آستان آلبرتا، شهر آتاباسکا کانادا پیش از احداث راه آهن هم برقرار بوده است. این شهر در 145 کیلومتری شمال ادمونتون قرار گرفته و نزدیک ترین شهر به آن مینوک (در فاصله 17 کیلومتری) نام گرفته است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این شهرِ خوش منظر، طبیعت زیبا و چشم اندازهای حیرت انگیز آن است که به واسطه رود آتاباسکا جلوه های آن دوچندان شده است. جلوه های سحرانگیز طبیعت این شهر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را برای تفریحاتی مانند سوارکاری، کمپ در جنگل و قایقرانی به خود جلب نموده است.

تحصیل در آتاباسکا 2021

این شهر نه چندان وسیع گزینه های متنوع و متفاوتی برای تحصیل ندارد؛ دانش آموزان شهر آتاباسکا کانادا در سه مدرسه دولتی مشغول به تحصیل می شوند که تحت صلاحیت بخش Aspen View مدیریت می گردد؛ مدرسه ویسپرینگ هیل دوره های کودکستان تا کلاس سوم، مدرسه مقدماتی لندینگ ترِیل پایه های چهارم تا ششم و مدرسه اِدوین پار پایه های هفتم تا دوازدهم را ارائه می نماید.

تنها دانشگاه شهر که دانشگاه آتاباسکا نامیده می گردد، بزرگترین کارفرما و منبع اشتغال زایی آن محسوب می گردد که برای علاقمندان به تحصیل در آتاباسکا هم پذیرش تحصیلی صادر می نماید. متقاضیان تحصیل در آتاباسکا برای تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدایی گرفته تا دوره های مطالعات پژوهشی پست دکترا می توانند درخواست پذیرش تحصیلی خود را ثبت نمایند.

اپلای موسسات آموزشی کانادا احتیاج به مدارک و شرایط مشخصی دارد؛ از جمله معدل آخرین مدرک فارغ التحصیلی، نمره زبان انگلیسی و شرایط سنی. برای دریافت چک فهرست پذیرش تحصیلی می توان به سایت رسمی موسسات آموزشی مراجعه کرد.

دانشگاه آتاباسکا

یکی از دانشگاه های دولتی و تحقیقاتی کانادا که در این شهر واقع شده، دانشگاه آتاباسکا Athabasca University (AU) نام دارد که در سال 1970 تاسیس شده است. دانشگاه آتاباسکا یکی از چهار دانشگاه جامع دانشگاهی و تحقیقاتی استان آلبرتاست و اولین و قدیمی ترین دانشگاه کانادایی به شمار میرود که در زمینه آموزش از راه دور تخصص دارد.

بیشتر دوره های آموزشی دانشگاه آتاباسکا به صورت آموزش از راه دور و آنلاین تدریس می شوند، البته بعضی از دوره ها یا واحدها به صورت حضوری و در سه مدل آموزشی مطالعه فردی Individual study، مشارکتی و مطالعه گروهی برگزار می شوند.

متقاضیان تحصیل در آتاباسکا می توانند با اپلای از دوره های آنلاین دانشگاه آتاباسکا مدرک فارغ التحصیلی آکادمیک دریافت نمایند. شاید تحصیل آنلاین در کانادا مهاجرت تحصیلی به حساب نیاید، اما برخورداری از اعتبار مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه آتاباسکا با هزینه کمتر خود تحصیل در آتاباسکا برشمرده می گردد.

هزینه تحصیل در آتاباسکا

هزینه تحصیل در آتاباسکا به شهر محل زندگی، رتبه دانشگاه محل تحصیل و مقطع و رشته تحصیلی بستگی دارد. شهر آتاباسکا کانادا با 3 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای کوچک استان آلبرتا به شمار میرود و دانشگاه آتاباسکا در جایگاه 1514 جهانی قرار گرفته است؛ به همین علت به نسبت دیگر شهرها و دانشگاه های کانادا، تحصیل در دانشگاه آتاباسکا و زندگی در این شهر مقرون به صرفه تر است.

برای اپلای دانشگاه آتاباسکا باید مبلغ 118 دلار به اسم اپلیکیشن فی پرداخت کرد. میانگین شهریه ترمی رشته های دوره تحصیلی کارشناسی بسته به تعداد و نوع واحدهای درسی حدود 1200 تا 3 هزار دلار برآورد می گردد. شهریه دوره های تحصیلی در مقاطع عالی هم سالانه حدود 6 هزار تا 18 هزار دلار اعلام شده است.

آب و هوای آتاباسکا

بر اساس طبقه بندی آب و هوایی کوپِن Köppen Dfb، شهر آتاباسکا کانادا هم مانند بیشتر منطقه ها آلبرتای شمالی آب و هوای قاره ای مرطوب را تجربه می نماید که از شمال به مرز آب و هوای نیمه قطبی می رسد. بالاترین دمای ثبت شده از این شهر 38.3 درجه سانتی گراد بود که در تاریخ 18 ژوئیه 1941 رخ داد. در تاریخ 11 ژانویه سال 1911 هم سردترین دمای این شهر ثبت شد و رقم 54.4 درجه سانتی گراد زیر صفر را در تاریخ ماندگار کرد.

در ماه های آوریل و میِ بهار مهمانی کوتاهی در شهر آتاباسکا کانادا می دهد و با میانگین دمای 4 تا 10 درجه سانتی گراد جای خود را به تابستان می دهد. روزهای پایانی بهار برترین زمان برای جنگل گردی و سوارکاری در طبیعت حومه شهر است. چراکه با ورود تابستان بر مقدار بارش باران افزوده می گردد و کار را کمی سخت می نماید.

ژوئیه گرم ترین ماه تابستان در این منطقه است و با میانگین دمای 16.6 درجه سانتی گراد هوا را برای قایقرانی و شنا در رودخانه آماده می نماید. ژوئن و آگوست ماه های شروعین و پایانی تابستان هم با یک تا سه درجه اختلاف دمای میانه، هوای مطبوعی را برای گذراندن تابستانی به یادمانی رقم می زنند. معمولا اوج بارش باران در ماه ژوئیه است که به رکورد 103.7 میلی لیتر می رسد.

در روزهای پایانی سپتامبر بوی پاییز با افت دما خودنمایی می نماید. میانگین دمای پائیزی در شهر حدود 9 تا 3 درجه سانتی گراد گزارش می گردد. با ورود ماه نوامبر شهر جامه سپید به تن می نماید اما اوج بارش برف در ماه دسامبر و ژانویه (20 تا 30 سانتی متر) پیش بینی می گردد.

زمستان پیش از شروع زمین را سفیدپوش می نماید اما اوج قدرت خود را در ماه های دسامبر و ژانویه به نمایش می گذارد. این فصل گردشگران اسکی باز را به طبیعت حومه شهر می کشاند و بساط تفریحات زمستانی برپا می گردد.

هزینه زندگی در آتاباسکا

همان طور که می دانید، دولت کانادا هر ساله میانه هزینه های زندگی در این کشور را برای مهاجرت تحصیلی اعلام می نماید. در این آنالیز کیفیت زندگی و هزینه ها به تفکیک تمامی استان ها و شهرها درج می گردد.

با مقایسه هزینه های زندگی در شهر آتاباسکا کانادا با میانه این معیار در استان و کشور در می یابیم که هزینه زندگی در آتاباسکا 7 درصد کمتر از میانگین استان آلبرتا و 8٪ کمتر از میانگین کشور است. هزینه های مربوط به مسکن در شهر آتاباسکا کانادا 37٪ کمتر از میانه کشور اعلام شده است.

به طور کلی هزینه های مربوط به زندگی از جمله مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل و مخارج مربوط به حفظ تندرستی و سلامت از شاخص استانی و حتی کشور پایین تر اعلام شده است. از سویی دیگر مالیات فروش در استان آلبرتا 100٪ کمتر از میانه کشور و مالیات بر عایدی آلبرتا 19 درصد بیشتر از میانه کشور است.

انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 656

به "راهنمای زندگی و تحصیل در شهر آتاباسکا کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "راهنمای زندگی و تحصیل در شهر آتاباسکا کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای زندگی و تحصیل در شهر آتاباسکا کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید