آشنایی با جشنواره کلگری استمپید (Calgary Stampede) کانادا

کلگری استمپید بزرگترین نمایش فضای باز دنیاست که جولای هر سال در کلگری آلبرتا برگزار می­شود. شاید این جمله خیلی باشکوه به نظر بیاید، اما می­توانید تصور کنید دقیقا به چه معناست؟ تا حالا چیزی از کلگری استمپید شنیده اید؟ اگر نشنیده باشید و قصد دارید در ماه جولای به راکی کانادا مسافرت کنید، موقع برنامه ریزی برای سفرتان اول بازدید از کلگری استمپید را درنظر داشته باشید. این جشنواره آنقدر باشکوه است که حداقل یک بار باید آن را ببینید.

آشنایی با جشنواره کلگری استمپید (Calgary Stampede) کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کلگری استمپید جشنواره‌ای است که هر ساله در ماه جولای به مدت 10 روز در کلگری برگزار می‌شود و آن را به یک شهر وسترن واقعی تبدیل می‌کند، مردم شهر با پوشیدن چکمه‌های کابوی در خیابان‌ها می‌چرخند و جوامع مختلف با نمایش فرهنگ بومی خود در این فستیوال شرکت می‌کنند.

استمپید یکی از معروف‌ترین مسابقات گاوبازی رودیو (Rodeo) در جهان است و مبدأ آن به غرب وحشی در اواخر قرن 19 تا اوایل قرن 20 باز می‌گردد. این فستیوال به فرهنگ گاوچرانی آمریکای شمالی مربوط می‌شود و تمرکز آن بر قسمت های مختلفی از جمله رام کردن اسب‌ها و گاوهای وحشی، راندن ارابه (دلیجان) و گرفتن گاو های وحشی رانده شده است. در سال های اخیر استمپید رشد بسیاری داشته است و بهترین گاو بازان جهان برای جایزه 2 میلیون دلاری آن رقابت می‌کنند. در بازه جشنواره استمپید، فعالیت های دیگر شامل کنسرت های زنده (به خصوص در سبک کانتری)، فستیوال غذایی و کارناوال رقص برگزار می‌شود. 4 کیلومتر رژه در فضای باز از دیگر فعالیت های کلگری استمپید است که آن را بزرگترین نمایش فضای باز در جهان می‌نامند.

در حقیقت نمی­توان دقیقاً تصور کرد که این مراسم جذاب راجع به چه چیزی است اما امروزه خوشحالیم که می­توانیم در شهری باشیم که روزی وقایع حقیقی در آن اتفاق افتاده اند، و شخصاً بفهمیم بازدید از کلگری استمپید چه معنایی دارد و ارتباط آن با تاریخچه شهر چقدر عمیق است.

قطعاً قبل از این امکان کسب چنین تجربه­ ای وجود نداشت.

این مراسم سنتی طی 10 روز در ماه جولای برگزار می­شود و دنیای نسبتاً مدرن کلگری را به یک جشنواره میراث غربی بزرگ، فرهنگ کابوی، سوارکاری و هرچیزی که به این سبک زندگی ارتباط داشته باشد، تبدیل می­کند.

از شما چه پنهان، تا قبل از اینکه یک سال کامل روی ویزاهای شغلی و مسافرتی در همین شهر کار کنیم چیزی درباره کلگری استمپید نشنیده بودیم.

شاید توجه نکرده باشیم، اما فرهنگ کابوی آنقدرها در اروپا و به خصوص چکسلواکی معروف نیست.

به همین دلیل وقتی فهمیدیم این مراسم سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد غافلگیر شدیم. از آن جالب­تر اینکه متوجه شدیم مردم محلی چقدر به این مراسم افتخار می­کنند و برای برگزار شدنش هیجان زده هستند.

بعد متوجه شدیم به کلگری، کاوتاون هم می­گویند. بنابراین می­توانید متوجه شوید ریشه ­های فرهنگ کابوی چقدر در این شهر عمیق هستند.

ما در هتل­های کلگری کار کرده ایم و از ماه ژانویه، کلگری استمپید هم وارد برنامه کار روزانه ما شد.

در این زمان از سال نه تنها با مردمی که به کلگری سفر می­کنند سروکار داریم (ظرفیت اقامتگاه ­ها سریع پر می­شود و قیمت­ها نیز بالاست) بلکه همکاران ما برای لباس­های مخصوص خود نیز برنامه ریزی کرده بودند و هیجان زده بودند که هرچه زودتر برای شرکت در مراسم مورد علاقه­شان بلیط بخرند.

با نزدیک شدن مراسم، واقعا از فضای هیجان اندگیز شهری که همیشه سرد است لذت بردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم خودمان هم بلیط بخریم.

اگر مطمئن نیستید که بازدید از کلگری استمپید ارزشش را دارد یا نه، باید به شما بگوییم که شک نکنید و حتما به بازدید آن بروید.

این مراسم واقعاً بی­نظیر است و طی آن علاوه بر نواحی رسمی، تمام شهر هم تبدیل به یک روستای غربی بزرگ می­شود.

کلگری در ورودی راکی کانادا قرار دارد، بنابراین اگر می­خواهید در جولای به این ناحیه بروید حتما سعی کنید کلگری را هم در برنامه مسافرت خود بگنجانید.

وقت گذراندن در کلگری استمپید برای ما خیلی خاص بود چون روز بعد از مراسم، یک پرواز به کلمبیا داشتیم و قرار بود برای همیشه کانادا را ترک کنیم.

قطعاً این بهترین و سنتی­ترین روش خداحافظی با شهر بود.

در این راهنمای سفری تصمیم گرفته ایم همه اطلاعاتی که قبل از سفر به کلگری استمپید باید بدانید را ارائه کنیم.

کلاه کابوی خود را به سر بگذارید و آماده شوید چند لحظه­ای کنار افرادی که شکل کابوی­ها و سوارکارها لباس پوشیده اند وقت بگذرانید. از نمایش­ها، کنسرت­ها، واگن­های غذاخوری سیار و البته گاوها لذت خواهید برد.

رژه کلگری استمپید

کلگری اسمپید با نمایش معروفش یعنی رژه بزرگ کلگری اسمپید کامل می­شود.

این رژه یک سنت 100 ساله است و در آن می­توانید گروه ­های نوازنده، اسب­ها و افرادی که در مرکز دسته راه می­روند را ببینید.

می­توانید رژه را فقط تماشا کنید اما اگر بخواهید می­توانید برای شرکت در آن ثبت نام کنید و به دسته مردم بپیوندید.

وقتی زمان برگزاری نمایش کلگری استمپید در کلگری باشید، به راحتی نمی­توانید تصمیم بگیرید کدام روز به دیدن مراسم بروید.

اگر دنبال چیز خاصی هستید، خوب است بدانید روز رژه برای بازدیدکنندگان بین المللی محبوب­ترین روز کلگری است.

انتظار چه چیزی را می­توان داشت

کلگری استمپید دقیقا چیست؟ چه انتظاری می­توان داشت و چه چیزی شما را متقاعد می­کند که بلیط بخرید؟

بیشتر فعالیت­های مراسم در ناحیه رسمی برگزار می­شوند که هم اسم خود مراسم است.

با این حال، احتمالاً مسافرهایی که می­خواهند صرفه جویی کنند، جالب باشد که بدانند طی ده روز ماه جولای که کلگری در آن بیشترین فعالیت را به خود می­بیند، می­توانند بدون بلیط خریدن هم از فضای شهر لذت ببرند.

رستوران­ها و بارها تا دیروقت باز هستند. مرکز شهر و اطراف خیابان استیفن پر از جمعیت می­شود و حتماً رژه کلگری استمپید را ببینید که آغاز رسمی کل مراسم است.

به نظرمان خیلی جالب بود که طی مراسم استمپید، بیشتر رستوران­ها و غذاخوری­ها برای صبحانه پنکیک رایگان توزیع می­کنند. این سنت از سال 1923 تا کنون ادامه داشته. غذا راه خیلی خوبی برای برقراری ارتباط با مردم است.

اطراف شهر کنسرت­های کوچک و نمایش­های رقص هم برگزار می­شود.

در کل، شهر فضای خیلی هیجان انگیزی دارد و این دقیقاً همان چیزی است که ما را شگفت زده می­کند. این مراسم فقط در یک ناحیه برگزار نمی­شود بلکه تمام شهر در مراسم استمپید شرکت می­کند.

کلگری استمپید فرصت مناسبی است که با افراد محلی هم آشنا شوید!

دیگر چه چیزهایی در نواحی رسمی وجود دارد؟

غذاخوری­های سیار فراوانی در طول مراسم به شهر می­آیند، بنابراین کلگری استمپید برای افرادی که می­خواهند رژیم بگیرند چندان مناسب نیست؛ مگر اینکه اراده فولادینی داشته باشید!

یکی از محبوب­ترین جاذبه ­های کلگری استمپید، سوارکاری است اما ما از مراسم عصرانه که شامل مسابقات چاک واگن و یک کنسرت فوق العاده است، بیشتر لذت بردیم.

این مراسم بدون موسیقی، غرفه ­های کشاورزی، فعالیت­های مختلف و غرفه ­های متعددی که در آنها می­توانید درباره میراث، فرهنگ و هنر غرب چیزهای جدید یاد بگیرید، مزه ندارد. احتمالاً خیلی مهم است که این را بدانید.

کلگری استمپید مراسمی عالی برای زوج­ها، خانواده ­های بچه دار و سالمندان است. به طور کلی، این مراسم برای همه افراد با هر سن و جنسی جذاب است.

از آنجا که ما برای اولین بار از این مراسم دیدن می­کردیم همه چیز تازگی داشت و به معنای واقعی کلمه از همه چیز لذت می­بردیم.

همه چیز بسیار جذاب بود اما پس از اینکه به محیط عادت کردیم فقط تنوع و مفصل بودن مراسم را تحسین می­کردیم.

ما در مراسم استمپید بعد از ظهر و عصر بسیار جذابی را گذراندیم و واقعا چشممان رو به زیبایی­های شهر باز شد. کلگری استمپ نه تنها جذاب است بلکه فرهنگ و سنت سوارکاری و وسترن را هم زنده نگه می­دارد.

این مراسم به مردم اطلاعات جدیدی می­آموزد و باید بگویم به این فرهنگ بسیار احترام می­گذاریم و خوشحالیم که می­توانیم درباره چنین سنت فوق العاده­ای که هرسال در کلگری برگزار می­شود، صحبت کنیم.

انتشار: 8 دی 1402 بروزرسانی: 22 دی 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 589

به "آشنایی با جشنواره کلگری استمپید (Calgary Stampede) کانادا" امتیاز دهید

7 کاربر به "آشنایی با جشنواره کلگری استمپید (Calgary Stampede) کانادا" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جشنواره کلگری استمپید (Calgary Stampede) کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید