بهترین فستیوال های کانادا، جشنواره های کانادا کی برگزار میشوند؟

فستیوال های کانادا بهترین زمان برای تنظیم سفر به این کشور است، مردم کانادا در هر موقعی از سال جشن ها و فستیوال هایی را برگزار میکنند اما باید بدانید در چه موقعی و کجا حاضر باشید تا بتوانید در یکی از جشنواره های کانادا شرکت کنید و از سفرتان بیشتر لذت ببرید. در ادامه برخی از برترین فستیوال های این کشور زیبا و پهناور را به شما معرفی می کنیم. اگر در این زمان ها در این کشور بودید، فرصت شرکت کردن در این فستیوال ها را از دست ندهید.  از نمایش‌های کابویی تا رویدادهای فرهنگی پر زرق و برق و متشخصانه، در ادامه می‌خواهیم برخی از جذاب‌ترین و هیجان‌آورترین  فستیوال‌های کانادا را به شما معرفی کنیم؛ فستیوال‌هایی که هر سال میلیون‌ها نفر از جمله مسافران تور کانادا از نقاط مختلف جهان را به سمت خودشان جلب می‌کنند.

بهترین فستیوال های کانادا، جشنواره های کانادا کی برگزار میشوند؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کارناوال زمستانی کبک در بهمن ماه

کارناوال زمستانی کبک کانادا در اواسط زمستان برگزار می‌شود و به طور معمول دو هفته و نیم طول می‌کشد. این فستیوال جاذبه‌های زیادی را برای مسافران ارزانترین تور کانادا به همراه دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رویداد آدم‌برفی بونهوم است که رهبری مراسم را بر عهده دارد. فعالیت‌های کارناوال زمستانی به صورت شبانه‌روزی ادامه دارند و سرتاسر شهر با بادکنک‌های بزرگ، چراغ و مجسمه‌های یخی تزئین می شوند. مسابقات سورتمه‌سواری، اسب‌سواری و ساخت مجسمه یخی هم از دیگر بخش های این جشن هستند.

بدون اغراق این فستیوال یکی از بزرگ ترین کارناوال های زمستانی است که هرساله در استان کبک کانادا برگزار میگردد و رویدادی بسیار پر هیجان است.

در اواسط زمستان زمان برگزاری آن فرا می رسد و به طور معمول دو هفته و نیم ادامه می یابد. این فستیوال معجونی از جذابیت های گوناگون برای شرکت کنندگان است. یکی از مهم ترین المان های این کارناوال آدم برفی مشهور به نام بونهوم است که به نوعی رهبری مراسم را بر عهده دارد.

فعالیت های این مراسم زمستانی به صورت شبانه روزی است و در سرتاسر شهر بادکنک های بزرگ، چراغ های پرنور و مجسمه های یخی قابل مشاهده می باشد که وجهه شهر را دگرگون ساخته است. از دیگر برنامه های این جشن می توان به مسابقات سورتمه سواری، اسب سواری و ساخت مجسمه یخی اشاره کرد.

فستیوال زمستانی اوتاوا در بهمن ماه

این مراسم دقیقاً از همان دسته رویدادهایی است که شرکت کنندگان در آن یخ می زنند. این فستیوال به صورت سالانه در اوتاوا برگزار می‌شود و یکی از پر بازدیدترین رویدادهای زمستانی در کانادا است که به مدت سه هفته ادامه می‌یابد.

محله های مخصوصی برای این مراسم تعبیه شده که می توان انواع ورزش های مهیج و یخی را انجام داد. البته پیست های اسکی یخ بیشتر از هر جای دیگری موردتوجه قرار می گیرد. غرفه های فروش غذا هم ازجمله مواردی است که نباید از آن غافل شد.

جشنواره گل  لاله اتاوا در اردیبهشت

از تماشای هزاران دسته گل که در چندرنگ است و عطر دل فریبی دارد، لذت می برید؟ در بهار کانادا شما را به بزرگ‌ترین جشنواره گل در جهان دعوت می‌کند که به تماشای یک میلیون لاله بنشینید. شهر اوتاوا علاوه بر میزبانی جشنواره گل لاله، آتش بازی و اجرای موسیقی را به تماشاگران هدیه می دهند تا با یک خاطره شیرین به سرزمین خود بازگردند.

تماشای هزاران دسته‌گل رنگی که رایحه خود را در هوا پخش کرده اند؛ حال هر مسافر تور کانادا ارزان قیمت را خوش می‌کند. شما در کانادا به بزرگ‌ترین جشنواره گل در جهان دعوت هستید تا به تماشای بیش از 1 میلیون لاله بنشینید. شهر اوتاوا این فرصت خارق‌العاده را در اختیار شما می‌گذارد. در حاشیه این رویداد رژه، آتش‌بازی و اجرای موسیقی هم وجود دارد که شور و نشاط آن را چند برابر می کند. جشنواره‌های گل لاله اردیبهشت ماه هر سال برگزار می‌شود.

جشن نور ونکوور

یکی از جشنواره های کانادایی جشن نورها یا Vancouver Celebration of Light که هرساله به مدت چند شب در شهر ونکوور برگزار می گردد. بزرگترین رقابت آتش‌بازی در جهان، هر تابستان در طول چند شب در ونکوور برگزار می‌شود. این جشن تنها فرستادن باروت و آتش به آسمان نیست؛ این فستیوال بخش‌های مختلف و جذابی مانند اجراهای زنده موسیقی و غرفه‌های فروش غذا دارد. یکی از بخش‌های جذاب این فستیوال چالش دیوار دریایی است که یک رقابت دوی شهری محبوب به حساب می‌آید. این فستیوال به گردشگران و کسانی که به تازگی به کانادا آمده‌اند فرصتی عالی می‌دهد تا شهر ونکوور را از دید مردم محلی ببینند.

فستیوال کلگری استمپید تیر و مرداد

دوست دارید در تور ارزان قیمت کانادا خود لباس گاوچران‌ها را بر تن کنید و در شهر قدم بزنید؟ جشنواره کلگری استمپید یک جشن فرهنگی است که به سنت‌های روستایی آمریکایی شمالی می پردازد. تمام شهر کلگری حال و هوای گاوچرانی به خود می گیرد و مردم لباس و کلاه‌های کابوی ها را بر سر گذاشته تا در جشن شرکت کنند. مسابقات برگزار شده هم در همین حال و هوا هستند و جایزه‌های بسیار بزرگی برای برندگان در نظر گرفته شده اند.

کلاه کابویی خود را به سر کنید و راهی شرکت کردن در بزرگترین نمایش فضای باز در کل جهان شوید. هر سال در ماه جولای بیشتر از یک میلیون نفر به شهر کلگری می‌روند تا در یک فستیوال و جشن بزرگ با نام کلگری استمپید شرکت کنند. خود شهر کلگری مهمان‌نوازی معروف و عالی خود را با تنوع فرهنگی ترکیب کرده است و نتیجه به وجود آمدن یکی از جذاب‌ترین شهرهای کانادا است. اتومبیل خود را سوار شوید، یک ساعت به بیرون شهر رانندگی کنید و به قلب کوه‌های راکی و مقصدهای فوق‌العاده محبوبی مانند پارک‌های ملی بنف و جاسپر برسید، جایی که دنیایی بی‌انتها از انواع ماجراجویی‌ها در یک طبیعت رویایی چشم‌انتظار شما است.

اگر به فیلم‌های وسترن علاقه دارید این جشنواره را از دست ندهید. کَلگری اِستمپید در واقع یک جشن فرهنگی است که بین ماه تیر و مرداد به مدت 10 روز برگزار می‌شود و مردم شهر خاطرات سنت های روستایی آمریکای شمالی و کابوی را مرور می کنند.

تمام شهر کلگری با مضامین گاوچرانی تزئین شده و مردم لباس و کلاه های کابوی بر سر گذاشته تا در جشن شرکت کنند. مسابقات برگزاری شده هم در همین تم است که جایزه های بسیار هنگفتی را برای برندگان در نظر گرفته اند.

مثلاً در فینال یکی از مسابقات بیش از یک میلیون دلار به برنده جایزه می دهند.

فستیوال فولکلور ادمونتون

فستیوال فولکلور ادمونتون کار خود را به صورت یک فستیوال جمع و جور در دهه 1980 آغاز کرد؛ اما حالا به یکی از پیشروترین و معروف‌ترین فستیوال‌های فولکلور جهان تبدیل شده است. هر سال در ماه آگوست این فستیوال با شور و نشاط فراوان برگزار می‌شود و قیمت بلیت‌ها تا همین حالا به صورت مقرون‌به‌صرفه و ارزان باقی مانده‌اند. ادمونتون همچنین مبدایی عالی برای سر زدن به پارک ملی جاسپر و بازدید از کوه‌های راکی است. اگر بعد از دیدن و شرکت کردن در فستیوال، زمان کافی در اختیار داشتید، حتما این سفر حدودا 2 ساعته با ماشین را انجام دهید و از دیدن طبیعت اعجاب‌انگیز کانادا لذت ببرید.

فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو که علامت اختصاری (TIFF) نشانگر آن است، یکی از پیشروترین و مشهورترین فستیوال‌های فیلم در کل جهان است؛ فستیوالی که در رتبه‌بندی‌های جهانی در کنار فستیوال معروف اسکار، برلین، کن و ساندنس قرار می‌گیرد. فیلم‌های کلاسیک و بسیاری محبوبی مانند هتل رواندا و زیبای آمریکایی برای اولین بار در این جشنواره به نمایش در آمده‌اند. فستیوال فیلم تورنتو هر سال در اواسسپتامبر با حضور ستاره‌های مشهور سینما از سراسر جهان برگزار می‌شود. این فستیوال همچنین به عنوان نقطه شروع فصل جوایز شناخته می‌شود، چرا که بسیاری از فیلم‌ها بعد از شرکت در جشنواره فیلم تورنتو در رقابت‌های جوایز اسکار و گلدن گلوب شرکت می‌کنند.

کارناوال کاریبانا در مرداد ماه

شهر تورنتو در غافلگیر کردن گردشگرانش تبحر خاصی دارد. یکی از همین موارد، جشن شاد و داغ کاریبانا است که به صورت خیابانی برگزار می شود و بیش از دو میلیون نفر برای حضور در آن شرکت می کنند و از نزدیک با موسیقی و لباس های رنگارنگ مردم کارائیب آشنا می شوند. جشنواره کارائیب هرساله در هفته اول اوت در تورنتو برگزار می گردد.

کارناوال کاریبانا را باید یکی از قدیمی ترین جشن های این سرزمین دانست که از سال های دور تا به اکنون در حال برگزاری است و یکی از بهترین مرجع های شناخت فرهنگ و سنت های کشور کانادا است. در روز مراسم هزاران نفر لباس های رنگی بر تن می کنند و در خیابان رژه می روند که همراه با آن به آوازخوانی و پایکوبی می پردازند. نمایشگاه، رویدادها متنوع و کنسرت از دیگر مراسم های این روز است.

وینترلود اتاوا

کانادایی‌ها برف و سرما را خوب می‌شناسند و تعداد زیادی فستیوال برای جشن گرفتن و خوش گذراندن در فصل سرما دارند؛ یکی از جذاب‌ترین آنها فستیوال وینترلود شهر اتاوا است. اولین 3 آخر هفته فوریه هر سال، شهر پایتخت با برگزاری این فستیوال به مکانی پر جنب و جوش و سرزنده تبدیل می‌شود؛ آن قدر گرم که سرمای هوا را متوجه نخواهید شد. طولانی‌ترین مسیر اسکیت روی یخ دنیا، ساخت مجسمه‌های یخی، زمین‌های برف‌بازی و اجراهای زنده موسیقی تنها گوشه‌هایی از جذابیت‌های این فستیوال هستند. بزرگ ترین پیست اسکیت روی یخ جهان در این شهر ساخته شده است. مجسمه های یخی نیز بخشی از این جشنواره زیبا هستند که با نورپردازی های متنوع به شکل های بی نظیری به نمایش گذاشته می شوند.

جشن روز کانادا

جشن اول جولای در کانادا مراسمی مشابه جشن معروف 4 جولای در امریکا است. اول جولای به عنوان سالروز تولد کانادا به عنوان کشوری که هم‌اکنون می‌شناسیم جشن گرفته می‌شود. در این روز کانادایی‌ها لباس‌های سرخ و سفید خود را به تن می‌کنند و در مراسمی با کلی خوراکی و نوشیدنی و آتش‌بازی‌های دیدنی شرکت می‌کنند. این جشن در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ در این میان اما شهر اتاوا هیجان‌انگیزترین و پر شورترین جشن را دارد.

اول ژوئیه تاریخی است که کانادایی ها تصویب قانون اساسی این کشور را در سال 1867 جشن می گیرند. درست مانند تعطیلات روز استقلال آمریکا در 4 ژوئیه، روز کانادا روز تاریخی است که طبق قانون کانادا به طور رسمی به عنوان کشور مستقل اعلام شد. البته این روز گاهی اوقات تولد کانادا نیز نامیده می گردد اما در واقع روز استقلال کانادا است. روز کانادا همراه با رژه، آتش بازی، کنسرت و سایر رویدادها است. معمولاً یکی از اهالی خانواده سلطنتی انگلیس در جشن های اتاوا حاضر می شود.

فستیوال جاز مونترال

علاقه‌مندان به موسیقی هر سال در مونترال کانادا جمع می شوند. این فستیوال یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های آمریکایی شمالی است که حتی در کتاب رکوردهای گینس هم به ثبت رسیده است. در زمان برگزاری جشنواره تمام خیابان‌های منتهی به مراسم در شهر مونترال بسته می‌شوند تا عاشقان موسیقی در فضای باز و به مدت 10 روز غرق در آواز شوند. این فستیوال میزبان سه هزار نوازنده از 30 کشور است که بیش از 650 کنسرت برگزار می‌کنند. نیمی از آن‌ها رایگان هستند. حضور بیش از 2 میلیون تماشاگر شامل مسافران تور ارزان به کانادا از سراسر جهان برای این رویداد در نوع خود عجیب و خاص است.

هر سال در ماه‌های ژوئن و جولای شهر مونترال میزبان فستیوال موسیقی جاز است. در مدت این جشن بیشتر از 500 اجرای زنده موسیقی برگزار می‌شوند و تقریبا سه چهارم آنها رایگان هستند. این فستیوال بزرگ و معروف میزبان حدود 2000 نفر موسیقی‌دان نامدار از بیشتر از 20 کشور جهان است. در مدت این جشن حدود 2 میلیون عاشق موسیقی از جمله مسافران تور کانادا از سراسر جهان به مونترال در استان کبک می‌آیند تا از شنیدن موسیقی گوش‌نواز حرفه‌ای‌ها لذت ببرند و با هنرمندان جدید و خوش‌آتیه آشنا شوند. البته اجراهای زنده موسیقی در این فستیوال محدود به سبک جاز نیست و شما می‌توانید انتظار شنیدنی دیگر سبک‌های موسیقی را هم داشته باشید.

فستیوال اوشیگا مونترال (آگوست)

یکی از بزرگترین جشنواره های موسیقی دنیا فستیوال اوشیگا کانادا است. جشنواره موسیقی یک جشنواره چند روزه است که در شش مرحله مختلف برگزار می گردد. اوشیگا صحنه های اجرای مختلفی در فضای باز پارک Jean-Drapeau در جزیره Sainte-Hélène’s مونترال دارد. این جشنواره، سال گذشته 120،000 دوستدار موسیقی را از آمریکای شمالی و اروپا به خود جلب می نماید. اوشیگا که یک جشن بزرگ اختصاص داده شده به موسیقی و هنرهای تجسمی است، هدف خود را کشف استعدادهای در حال ظهور محلی و ملی قرار داده است و به آنها این فرصت را می دهد که در کنار بزرگترین هنرمندان بین المللی از جمله: Coldplay، The Killers، Iggy & The Stooges، Sonic Youth، The Roots، Rufus Wainwright، Arcade Fire، Weezer و Eminem قرار گیرند.

فستیوال کمدی تنها برای خنده در مونترال در تیر ماه

از سال 1983 تا به امروز فستیوال کمدی مونترال (که همچنین با عنوان معروف‌ترش یعنی فستیوال تنها برای خنده شناخته می‌شود)، انگیزه لازم برای جمعیتی عظیم از مردمی بوده که تنها برای تفریح، تنها برای سرگرمی و تنها برای خنده، هر سال در ماه جولای راهی شهر مونترال می‌شوند. از ابتدای راه‌اندازیش، سال به سال بر محبوبیت این فستیوال افزوده شده و حالا در این سال‌ها میزبان برخی از بزرگترین کمدین‌های جهان است. 

ورود افراد اخمو ممنوع! یکی از شادترین جشن های که در کانادا برگزار می شود و همه حضار را به خنده وامی دارد همین جشنواره کمدی است. شهر مونترال پذیرای افراد زنده دل و خوش است تا در گرم ترین فصل سال، صدای خنده افراد را در شهر طنین انداز کند. این فستیوال شامل جشن های خیابانی، تئاتر و استندآپ کمدی است که ازدحام گردشگران برای حضور در این مراسم بسیار زیاد و به بیش از دو میلیون می رسد.

اگر دلتان یک تفریح متفاوت می خواهید، تابستان سال بعد در بزرگ ترین جشنواره کمدی جهان در مونترال شرکت کنید.

فستیوال آتش بازی L’International des Feux Loto-Québec، مونترال، (ژوئن / ژوئیه)

معتبرترین و بزرگترین جشنواره آتش بازی در دنیا فستیوال آتش بازی L’International des Feux Loto-Québec است. این فستیوال کانادایی هر ساله میزبان 3 میلیون تماشاگر است که تقریباً 6000 آتش بازی در هر نمایش را مشاهده می نمایند. هر تابستان، هشت یا نه شرکت فراوری مواد شیمیایی از کشورهای مختلف یک نمایش 30 دقیقه ای موسیقی و آتش بازی را ارائه می دهند و بروی جوایز طلا، نقره و برنز رقابت می نمایند.

فستیوال بین‌المللی رنگ‌های سلتیک

فستیوال رنگ‌های سلتیک اکتبر هر سال به مدت 9 روز در جزیره زیبا و دوست‌داشتنی کیپ برتون در نوا اسکوشا برگزار می‌شود. این جشن منحصربه‌فرد در سراسر جزیره برگزار می‌شود و بهانه‌ای است برای گرامی‌داشت فرهنگ و موسیقی سلتیک. این جشن بزرگترین در نوع خودش در تمام امریکای شمالی است. اگر شما هم ویولن و موسیقی آن را دوست دارید، شرکت در این جشن را از دست ندهید.

جشن شکرگزاری

کانادایی ها روز شکرگزاری را جشن می گیرند ولی این تعطیلات نسبت به ایالات متحده آمریکا دارای تاریخ و روز متفاوتی است. آمریکایی ها، جشن بومیان آمریکا را برای جشن برداشت محصول در پلیموث در پنجشنبه سوم نوامبر برگزار می نمایند.

جشن شکرگزاری در دومین دوشنبه ماه اکتبر در کانادا برگزار می گردد. این مراسم در اصل یک جشن مذهبی بوده است که در سال 1872 با جشن بهبودی شاهزاده ولز از یک بیماری سخت برای اولین بار برگزار شده است. بعد از آن این جشن به یک تعطیلات رسمی و قانونی تبدیل شد.

بعد از آن از سال 1879 جشن شکرگزاری هرساله برگزار می شده و تاریخ آن معمولاً اواخر اکتبر و اوایل نوامبر بوده. بعد از اتمام جنگ جهانی اول شکرگزاری برای روز انتها جنگ برگزار می شد که تاریخ آن دوشنبه نزدیک 11 نوامبر بوده است. طی سالیان گذشته مناسبت های برگزاری جشن شکرگزاری در کانادا تغییر پیدا نموده است. طی سالیان بعد، روز انتها جنگ به روز یادبود تغییر نام داشت و روز شکرگزاری دومین دوشنبه ماه اکتبر برگزار می گردد.

برای برگزاری روز شکرگزاری معمولاً یک وعده غذایی شامل گوشت بوقلمون و ذرت و کدو تنبل تدارک دیده می گردد تا در آخرین روزهای فصل پاییز و قبل از آغاز زمستان سخت در کانادا خانواده ها و دوستان گرد هم بیایند و ساعات خوشی را سپری نمایند. در بین جشن های کانادایی روز شکرگزاری از اهمیت بالایی برخوردار است و شاید همین یکی از دلیل های اهمیت به این روز در بین مردم کانادا است.

روز یادبود

روز یادبود یک روز تعطیل است که در ایالات متحده آمریکا به عنوان روز سربازان قدیمی از آن یاد می گردد. در روز یازدهم ماه یازدهم (نوامبر) ساعت 11 صبح سال 1918 جنگ جهانی اول متوقف شد. در حدود 100 هزار سرباز کانادایی در جنگ های جهانی اول و دوم کشته شدند. مراسم بزرگداشت رسمی روز یادبود در اتاوا برگزار می گردد. در کانادا روز یادبود یک روز تعطیل قانونی است که در بیشتر شهرها و استان های کانادا برگزار می گردد.

روز ویکتوریا

روز ویکتوریا یکی از جشن های کانادایی است که در سراسر کانادا با رژه و آتش بازی برگزار می گردد. این جشن از سال 1845 به عنوان یک روز تعطیل رسمی جشن گرفته می گردد و به عنوان آغاز غیررسمی تابستان در کانادا شناخته می گردد. در سال های گذشته در تاریخ تولد واقعی ملکه ویکتوریا در 24 می برگزار می گردد اکنون این جشن در روز دوشنبه قبل از روز یادبود آمریکا برگزار می گردد.

روز سال نو

مراسم آغاز سال در کشور کانادا به عنوان یک کشور مسیحی در روز اول ژانویه برگزار می گردد. این مراسم یک روز تعطیل رسمی در این کشور است. مراسم سال نو در نقاط مختلف کانادا به شکل های گوناگون برگزار می گردد. اگر در جشن شب سال نو به کانادا بروید می توانید در یکی از صدها جشن کانادایی برگزار گردیده در سطح شهر شرکت کنید و ساعات خوشی را بگذرانید. البته آتش بازی شب سال نو جز لاینفک این جشن است. این مراسم معمولاً تا پاسی از شب ادامه دارد و مردم کانادا با پایکوبی، آواز و خوردن نان تست مراسم خود را برگزار می نمایند. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و گردشگر ها برای شرکت در مراسم شب سال نو به کانادا و دیگر کشورهای مسیحی سفر می نمایند.

البته خانواده ها سعی می نمایند در لحظه آغاز سال با اعضای خانواده سر یک میز جمع شوند و برای داشتن سال خوب یکدیگر را در آغوش بگیرند. در نیمه های شب نیز صدای شلیک توپ سال نو نیز به گوش می رسد. یکی از مراسم سنتی شب سال نو در کانادا خواندن ترانه اولد لانگ سین با شعری از رابرت برنز است که معمولاً در بیشتر شهرها برگزار می گردد.

کی دیز ادمونتون، ماجراجویی و خوردن غذاهای خوشمزه

یکی دیگر از جشنواره های کانادا کی دیز K-Days است که هر ساله به مدت 10 روز در شهر ادمونتون کانادا برگزار می گردد. این جشنواره شامل موسیقی، غذاهای خوشمزه و ماجراجویی های مختلف است. اولین بار این جشنواره در سال 1879 برگزار گردید که هواداران زیادی پیدا کرد و هرساله با شور و هیجان زیادی برگزار می گردد.

منبع: tripsavvy.com
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 58

به "بهترین فستیوال های کانادا، جشنواره های کانادا کی برگزار میشوند؟" امتیاز دهید

9 کاربر به "بهترین فستیوال های کانادا، جشنواره های کانادا کی برگزار میشوند؟" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فستیوال های کانادا، جشنواره های کانادا کی برگزار میشوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید