برترین فستیوال های زمستانی کانادا

زمستان‌های کانادا نام و آوازه‌ی خوبی در میان گردشگران ندارند اما در واقعیت زمستان یکی از هیجان‌انگیزترین و جالب‌توجه‌ترین زمان‌ها برای رفتن به تور کانادا است. همانطور که روزها کوتاه‌تر می‌شوند و هوا سردتر، کانادایی‌ها و در کنار آنها گردشگران آماده می‌شوند تا با تغییر فصل، زمان برگزاری برخی از بهترین فستیوال‌ها و رویدادهای کشور فرا برسد. در ادامه می‌خواهیم برخی از برترین فستیوال‌های زمستانی کانادا را به شما معرفی کنیم. پس در سفرتان به این کشور در زمستان، خود را آماده کنید چرا که کلی فرصت برای جشن و شادی حتی با لباس‌های گرم زمستانی در پیش رو دارید.

برترین فستیوال های زمستانی کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ایگلوفست (مونترال)

هر سال طرفداران موسیقی الکترونیک به سمت شهر دوست‌داشتنی مونترال سرازیر می‌شوند تا در ایگلوفست شرکت کنند؛ یک فستیوال 4 هفته‌ای که برترین اجراهای موسیقی از گوشه گوشه دنیا را به فضای باز این شهر می‌آورد. این فستیوال بیشتر از 11 سال است که روزهای سرد زمستانی در محله بندر قدیمی شهر مونترال را با برپایی یک جشن پر شور حسابی گرم می‌کند. غیر از موسیقی بی‌نظیر، ایگلوفست کلی فعالیت تفریحی دیگر را هم به فستیوال‌روها ارائه می‌دهد، از جمله مسابقه جالب و خاص لباس ایگلوسواگ. پس لباس زمستانی یک‌سره نئونی طرح دهه 90 خود را به تن کنید و در این فستیوال پر نشاط شرکت کنید.

Igloofest

وینترلود (اتاوا)

اتاوا خوب بلد است با زمستان‌های کانادا کنار بیاید؛ وینترلود یک مثال عالی برای آن است. در 3 آخر هفته ماه فوریه هر سال، مردم محلی و مسافران تور کانادا در اطراف کانال مشهور و دوست‌داشتنی ریدئو جمع می‌شوند تا در یک فستیوال پر شور با محوریت زمستان شرکت کنند. شما هم کفش‌های اسکیت خود را به پا کنید و از کلی هیجان لذت ببرید؛ اگر حتی بلد نیستید، وینترلود فرصت خوبی است تا اسکیت روی یخ را یاد بگیرید و هاکی روی یخ بازی کنید. می‌توانید مسابقه تخت‌خواب‌ها را نگاه کنید؛ مسابقه‌ای که در آن تیم‌های مختلف تخت‌های خود را به شکلی پر زرق و برق تزئین می‌کنند و با تمام سرعت به سمت پایین کانال یخ زده شهر سر می‌خورند. از سال 2017 به این سو، فستیوال قایق اژدهای یخی هم به این مراسم اضافه شده است.

Winterlude

فستیوال مسافر (وینیپگ)

10 روز با حال و هوای عالی رمستانی چیزی است که در هر فوریه در بخش فرانسوی شهر وینیپگ چشم‌انتظار شما است. فستیوال مسافر (Festival du Voyageur) با موسیقی، غذاها، مجسمه‌های یخی و یک پس‌زمینه‌ی بسیار زیبای زمستانی، بهانه‌ای است برای یادآوری فرهنگ‌های گذشته و البته مخلوط کردنش با زمان حال. به عنوان بزرگترین فستیوال زمستانی در غرب کانادا، این از آن رویدادهایی است که نباید فرصت شرکت در آن را در تور کانادا از دست بدهید.

Festival du Voyageur

فستیوال اسکیت نقره‌ای (آلبرتا)

اگر در زمستان به تور کانادا رفتید توصیه می‌کنیم خود را به 100 هزار نفری برسانید که در فستیوال اسکیت نقره‌ای در شهر ادمونتون دور هم جمع می‌شوند و اوقاتی خوش و خاطره‌انگیز را سپری می‌کنند. هر فوریه مردم محلی و مسافران از دور و نزدیک به سمت ساحل رودخانه ساسکاچوان شمالی می‌روند تا در یک رویداد 10 روزه شامل مسابقه اسکیت روی یخ، مجسمه‌های یخی و کلی فعالیت تفریحی دیگر با محوریت زمستان شرکت کنند. برخی از بهترین کارهایی که در این فستیوال می‌توانید انجام دهید شامل بازدید از قلعه یخی و شرکت در مسابقه دو با کفش‌های برفی است. البته ایستادن در کنار، با یک نوشیدنی گرم در دست و دیدن این مسابقه هم لذت خودش را دارد.

Silver Skate Festival

فستیوال مونترال در نور

نمی‌شود به تور کانادا بروید و فرصت شرکت در فستیوال مونترال در نور را از دست بدهید. جدی می‌گوییم، هر برنامه‌ای در سفرتان به این کشور داشته باشید، این یکی را نباید از قلم بیاندازید. این فستیوال یکی از بزرگترین فستیوال‌های زمستانی در جهان است؛ فستیوالی که در محیط باز برگزار می‌شود و هر آن چه که شما از یک فستیوال زمستانی انتظار دارید را در خود دارد: هنر، غذا، فرهنگ، نمایش، موسیقی و خیلی چیزهای دیگر. چرخ و فلک نورانی (که می‌توانید آن را از کیلومترها دورتر ببینید)، نمایش‌های متنوع، مسابقات کرلینگ و زیپ لاینینگ از دیگر جذابیت‌های این فستیوال هستند. در واقع بیشتر از 300 فعالیت تفریحی مختلفی در این فستیوال وجود دارد و بیشتر از 600 هنرمند در زمینه‌های مختلف در آن شرکت می‌کنند که همین باعث جذابیت بی‌مانند فستیوال مونترال در نور شده است.

Montreal en Lumi&egravere

فستیوال زمستانی شفق قطبی (تورنتو)

مجموعه نمایشگاهی و سرگرمی Ontario Place در شهر تورنتو هر زمستان از اواخر ماه نوامبر تا هفته اول ژانویه به محل برگزاری فستیوال بی‌نظیر شفق قطبی تبدیل می‌شود. نمایش‌های بزرگ و زیبای نوری، زمین‌های اسکیت روی یخ پر زرق و برق، بازارهای کریسمسی و موسیقی زنده برخی از جذابیت‌های این فستیوال خارق‌العاده هستند. هر سال بازی‌های و سواری‌های جدید به این مجموعه اضافه می‌شود و در کنار زمین تیوپ‌سواری بزرگ 50 متری و چرخ و فلک مجموعه قرار می‌گیرند.

Aurora Winter Festival, Toronto

فستیوال جهانی اسکی و اسنوبرد (ویستلر)

در بریتیش کلمبیا این کوهستان‌ها هستند که در ماه‌های زمستانی تمام توجهات را به سمت خود جلب می‌کنند. در تور کانادا خود به سراغ یکی از بهترین پیست‌های اسکی این استان بروید و یکی از برترین تجربه‌های زندگی‌تان را داشته باشد. آوریل هر سال عاشقان تفریح و شادی، جشنی بزرگ برای پایان فصل اسکی برگزار می‌کنند، جشنی که حتی حواس عاشقان افراطی اسکی را از این موضوع پرت می‌کند که برف‌ها قرار است به زودی آب شوند. فستیوال جهانی اسکی و اسنوبرد هر آن چه که فرهنگ اسکی‌بازی دارد را در خود جای داده است و جشنی را برپا می‌کند که شما فارغ از این که علاقه‌مند به اسکی باشید یا نه، دوست دارید در آن شرکت کنید. از کنسرت‌های فضای باز تا مسابقه اسکیت و نمایش سگ‌ها، این فستیوال شما را بدون یک خاطره خوب راهی خانه‌تان نمی‌کند.

World Ski and Snowboard Festival, Whistler

فستیوال قلعه پادشاه برفی (یلونایف)

البته که یک پادشاه یخی در کانادا هست و البته که این پادشاه هر سال یک قلعه یخی خیلی بزرگ می‌سازد! شهر یلونایف هر سال میزبان فستیوال پادشاه یخی است، فستیوالی تماما در مورد برف و یخ و با بیشتر از 30 رویداد و نمایش. تقریبا تمام این فستیوال حول و حوش یک قلعه تمام یخی بسیار بزرگ می‌چرخد که ساختش حدود 3 ماه زمان می‌برد. هر سال ویژگی‌های جدیدی به این فستیوال اضافه می‌شود، پس باید در تور کانادا خودتان دست به کار شوید و حتما سری به این رویداد بی‌نظیر بزنید.

Snowking Castle Festival , Yellowknife

فستیوال گریز دِیز (فرنی)

فرنی یک شهر کوچک اما پر جنب و جوش کوهستانی در استان بریتیش کلمبیا است. فستیوال Griz Days که هر سال در این شهر برگزار می‌شود، هر آن چه که کانادا با آن شناخته می‌شود را گرفته و آن را جشن می‌گیرد. برای مثال مسابقه قدرتی این فستیوال را در نظر بگیرید؛ مسابقه‌ای که اره کردن، پرتاب تبر، خوردن پنکیک، کشتی پا و آتش درست کردن را ترکیب کرده است و در آن مردان و زنان قدرتمند با هم برای عنوان سرسخت‌ترین گریز رقابت می‌کنند. شما همچنین می‌توانید رژه‌ها، مراسم آتش‌بازی و نمایش چوب‌برهای کوهستان راکی را هم در این فستیوال ببینید.

Griz Days, Fernie

کارناوال زمستانی کبک

کارناوال زمستانی کبک پیشینه‌ای طولانی دارد و قدمتش به حدود 1894 بر می‌گردد؛ که یعنی بیشتر از 110 سال تجربه در زمینه برگزاری یک رویداد پر شور و هیجان و بی‌نظیر. از جشن‌های خیابانی تا رویدادهای ورزشی متعدد، از ساخت مجسمه‌های یخی تا رژه‌های مختلف، کارناوال زمستانی شهر کبک از آن دست رویدادهایی است که نباید در تور کانادا آن را از دست بدهید. نماد خوشگل و دوست داشتنی این جشن را فراموش نکنید؛ بونهومی آدم برفی آماده است تا با یک عکس دسته جمعی خاطره خوب شرکت در این فستیوال را برای همیشه به شما یادآور شود.

Quebec Winter Carnaval

منبع: caen-keepexploring.canada.travel
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 300

به "برترین فستیوال های زمستانی کانادا" امتیاز دهید

5 کاربر به "برترین فستیوال های زمستانی کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فستیوال های زمستانی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید