سکوت رادیویی در بیابان اسرارآمیز مکزیک

 در این بیابان شگفت انگیز مکزیک، فرکانس های رادیویی مختل میشوند! منطقه ای که افسانه هایی برمودایی در مورد آن نقل میشود.

سکوت رادیویی در بیابان اسرارآمیز مکزیک

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: سیاره ما زمین شاید به نسبت سیارات دیگر چندان بزرگ به نظر نیابد اما چیزهای عجیب و غریب و خارق العاده زیادی در آن وجود دارد. منظره ها باشکوه، چشم اندازهای تماشایی، رشته کوه ها و خیلی دیگر از جاذبه ها می توانند تفس را در سینه حبس نمایند و الهام بخش اتفاقات زیادی باشند. برخی از شگفتی های طبیعی بر روی کره زمین به اتفاقات عجیب و غریب معروف شده اند، یکی از جاذبه های اینچنینی که به فکر خطور می نماید مثلث برموداست اما امروز می خواهیم از شگفتی دیگری حرف بزنیم که مثل مثلث برمودا عجیب است اما چندان شناخته شده نیست. این جاذبه عجیب، بیابانی در مکزیک است که به منطقه سکوت معروف است.

منطقه سکوت در کجا قرار گرفته است؟

در فلات شمال مرکزی مکزیک منطقه ای به نام Bolsón de Mapimí قرار گرفته و چیزی که درباره این منطقه عجیبه این است که در آن 50 کیلومتر منطقه بیابانی وجود دارد که به منطقه سکوت معروف است. در واقع اینجا جایی است که سه استان «چی وا وا»، «دورانگو» و «کواویلا» به هم می رسند و حدود 650 کیلومتر تا جنوب شهر «ال پاسو» در استان تگزاس فاصله دارد. منطقه زمین های بایر مکزیک جایی دورافتاده است بطوری که نزدیک ترین شهر به آن شهر کوچک Ceballos است که در فاصله 40 کیلومتری آن قرار گرفته است. مردمی که در شهرهای اطراف این بیابان زندگی می نمایند از زمان های قدیم افسانه هایی را درباره این منطقه شنیده اند. جالب است که تعدادی از افسانه ایی که درباره این بیابان وجود دارندهم اثبات شده اند با این وجود تمام داستان هایی که درباره این بیابان گفته شده همچنان افراد زیادی را شگفت زده می نماید.

افسانه ها از کجا آغاز شد؟

اولین شایعات درباره این منطقه از دهه 1930 آغاز شد زمانی که خلبانی به نام سارابیا مجبور شد تا به خاطر ناهنجای های رادیویی، فرود اضطراری داشته باشد. سارابیا یکی از خلبان های این منطقه بود که در هنگام پرواز متوجه شد که در قسمت هایی از این بیابان هواپیما به درستی کار نمی نماید، انگار چیزی جلوی درست کار کردن هواپیما را می گرفت. سال ها گذشت تا اینکه در سال 1964، یکی از مهندسین شرکت نفت دولتی مکزیک به نام «هری دی لا پنا» در حال آنالیز بیابان بود تا محل مناسبی را برای لوله کشی نفتی به سمت استان «چی وا وا » پیدا کند. او در حال اکتشافات خود بود که ناگهان به منطقه سکوت رسید و متوجه این نکته شد که ارتباطات رادیویی او مختل شده است. نخستین بار همین مهندس بود که به این منطقه لقب منطقه سکوت داد و از آن موقع تا به حال، همه این منطقه را به نام منطقه سکوت می شناسند. از آن جایی که او علاقه زیادی به کشف این مکان داشت بارها به این منطقه برگشت تا آن پدیده را تکرار کند. چیزی که او متوجه شد این بود که منطقه سکوت و این تداخلات رادیویی ثابت نیست و جای آن تغییر می نماید به طوری که او دقیقا نتوانست منطقه تداخل رادیویی را تعیین کند. گزارش هایی که درباره تداخل امواج در این ناحیه به گوش می رسید باعث شد تا همه اینجا را به عنوان مکانی اسرار آمیز و عجیب بشناسند. اما اتفاقاتی که سال ها بعد در این منطقه افتاد افسانه ها و شایعات درباره این منطقه را روز به روز بیشتر کرد.

The Zone of Silence is in the desert of Chihuahua

همه این شایعات باعث شد تا تیمی راهی ین منطقه گردد تا درباره آن تحقیق کند، آن ها سریعا متوجه شدند که یک چیزی تمامی ارتباطات آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و بدون ارتباط و مکالمه درست هماهنگی بین اعضای تیم مشکل تر می شد. در این محل حتی چیزی بیشتر از تداخل امواج رادیویی اتفاق می افتاد بطوریکه حتی سیگنال های تلویزیونی هم قطع می شدند. نتیجه ای که نظریه پردازان به آن رسیدند این بود که در اینجا میدان های مغناطیسی یک منطقه تاریکی را شکل داده اند که هیچ تکنولوژی مدرنی در آن جا قابل استفاده نیست. در واقع اینجا جایی بود که بیسیم و رادیو از کار می افتادند و هیچ انتقال الکترومغناطیسی انجام نمی شد.

پدیده های عجیب و غریب دیگر

به غیر از داستان هایی که درباره نبود سیگنال های رادیوی و نبود امکان حرف زدن در این منطقه وجو داشت گزارشات عجیب و غریب دیگری هم از این ناحیه شنیده می شد. برخی از آن ها قابل باور بودند اما برای بسیاری از آن ها هیچ شرح تعیینی وجود نداشت. داستان هایی مثل تماشا نورهای عجیب و غریب و هواپیماهای مثلثی در آسمان تا ناپدید شدن افراد زیادی در این منطقه باعث شده که اینجا به یکی از عجیب ترین مکان های جهان تبدیل گردد. یکی از دلایلی که برای توجیه این منطقه آورده اند اما هنوز به اثبات نرسیده این است که در این منطقه حجم زیادی از مواد مغناطیسی و اورانیوم هست که همین سطح زیاد مواد معدنی باعث شده تا در این منطقه هیچ سیگنالی وجود نداشته باشد. بسیاری از شهاب سنگ هایی که به اتمسفر زمین نزدیک می شوند از آهن و فلزت دیگر تشکیل شده اند و جذب میدان های معناطیسی می شوند با این حال کارشناسان متوجه شده اند که این منطقه نسبت به دیگر منطقه ها شهاب سنگ های بیشتری را جذب نکرده است. یکی دیگر از عجایب منطقه سکوت این شایعه است که در اینجا سه نفر زندگی می نمایند که لباس های عجیبی به تن دارند که اصلا مناسب منطقه ای بیابانی نیست آن ها مانند بومی ها به طور سلیس اسپانیایی حرف می زنند و از کسانی که به این منطقه رفته اند تقاضای آب می نمایند اما به نظر می آید که هیچ وقت غذا نمی خورند! معماهای زیادی درباره اتفاق های عجیب و غریب منطقه سکوت وجود دارد عده ای هم داستان ها و شایعاتی که پشت سر این بیابان هست را خنده دار می دادند.

منبع: historicmysteries.com
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 790

به "سکوت رادیویی در بیابان اسرارآمیز مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت رادیویی در بیابان اسرارآمیز مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید