پیاده روی در مسیر Sarrail Ridge Hike کانادا

در دل کوهستان های راکی کانادا، یکی از زیباترین مناطق حفاظت شده طبیعی جهان قرار دارد؛ پارک استانی پیتر لوگید (Peter Lougheed Provincial Park). این پارک واقع در ایالت آلبرتا، گنجینه ای از چشم اندازهای خیره کننده، دریاچه های آبی رنگ، و مسیرهای پیاده روی هیجان انگیز است. یکی از جذاب ترین مسیرهای این پارک، مسیر "سارایل ریج از طریق روسون لیک" (Sarrail Ridge via Rawson Lake Trail) است که مخاطبان را به یک سفر ماجراجویانه در دل طبیعت بکر دعوت می کند.

کانادا پر از جذابیت های طبیعی است و یکی از تفریحات مرسوب در این کشور پیاده روی در طبیعت است در ادامه با مسیر پیاده روی Sarrail Ridge Hike آشنا خواهیم شد.

پیاده روی در مسیر Sarrail Ridge Hike کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در دل کوهستان‌های باشکوه و طبیعت بکر Kananaskis Country، دو مسیر پیاده‌روی Rawson Lake و Sarrail Ridge قرار دارند که هر کوهنوردی را به چالش می‌کشند. این مسیرها با مناظر خیره‌کننده و تنوع زیست‌محیطی، فرصتی منحصربه‌فرد برای تجربه زیبایی‌های طبیعت و هیجان کوهپیمایی را فراهم می‌آورند. در این مقاله، شما را با جزئیات این مسیرهای فوق‌العاده و نکات کلیدی برای یک سفر ایمن و لذت‌بخش آشنا می‌کنیم.

این جهت از دو بخش Rawson Lake hike و Sarrail Ridge hike تشکیل می شود.

در ادامه با بخش های مختلف این جهت پیاده روی آشنا می شویم.

توصیف جهت پیمایش

برای رسیدن به جهت Sarrail Ridge ابتدا باید جهت 1.2 کیلومتری Upper Kananaskis Lake Trail را تا بالای دریاچه Rawson Lake بپیمایید.

جهت Upper Kananaskis Lake در ابتدا شنی بوده و گل های وحشی زیبا اطراف آن کاملا پوشانده است. در ادامه وارد جنگل خواهید شد و با گذر از یک پل دیدنی به Sarrail Creek Falls می رسید. از اینجا جهت Rawson Lake در سمت چپ آغاز می شود.

Rawson Lake hike در ابتدا به طول 1.5 کیلومتر و با شیب ملایم از میان دامنه ها می گذرد و پس از دور شدن از Upper Kananaskis Lake Trail بتدریج شاهد دشوارتر شدن آن هستیم. در ادامه جهت با کاهش شیب جهت می توان از منظره اطراف لذت برد.

در اینجا پس از 3.8 کیلومتر پیاده روی به ساحل Rawson Lake می رسیم. منظره باشکوه دیواره 800 متری Mount Sarrail دریاچه را احاطه کرده و قلل صخره ای باشکوه نفس را در سینه حبس می کند.

در ساحل دریاچه به لطف سقوط سنگ های بزرگ از دیواره های Mount Sarrail محل های بسکمک برای استراحت وجود دارد. همچنین اگر خوش شانس باشید یکی از میزهای پایین دریاچه نصیب شما خواهد شد.

از پشت دریاچه جهت Sarrail Ridge بر روی دامنه های جنگلی و سرسبز شمال Rawson Lake آغاز می شود. این منطقه زیستگاه خرس های گریزلی بوده و باید حسابی مراقب آن ها باشید.

این جهت چندان طولانی نیست اما فشار زیادی به شما می آورد. این جهت پرشیب از ساحل دریاچه آغاز شده و تا روی تیغه ها ادامه خواهد داشت. در این بخش با هر 1 کیلومتر پیمایش حدود 400 متر ارتفاع خواهید گرفت، یعنی شیب آن حدود 40 درجه است!

صعود Sarrail Ridge با تمامی سختی هایی که دارد نهایتا به منظره تماشایی Kananaskis Country ختم می شود و تعداد زیادی از پارک های راکی زیر پای شما خواهد بود. روی تیغه منظره Rawson Lake در یک سو و در منظره Upper Kananaskis Lake و Lower Kananaskis Lake که از طریق Mt. Indefatigable از هم جدا شده اند در سوی دیگر خودنمایی می کنند. چمنزارهای روی تیغه بهترین محل برای استراحت و لذت بردن از زیبایی های اطراف هستند.

فرود از تیغه اگر سخت تر از صعود نباشد آسان تر نیست و باید بسیار مراقبت بود. داشتن کفش کوهنوردی ساقدار جزو الزامات فرود بوده و چنانچه آمادگی و تجربه کافی ندارید نباید جهت دسترسی به تیغه را طی کنید.

دسترسی به جهت

پارکینگ Upper Kananaskis Lake یک ساعت و 45 دقیقه از کلگری و حدود یک ساعت 23 دقیقه از بنف فاصله دارد. برای رسیدن به آن باید وارد بزرگراه TransCanada Highway 1 شده و 50 کیلومتر به سمت Highway 40 حرکت کنید. سپس به جهت Kananskis Lakes Trail وارد شده و 12.6 کیلومتر پیش بروید. در ادامه با رسیدن به تابلو Upper Kananaskis Lake در سمت چپ وارد جهت پارکینگ شده و تا انتهای آن رانندگی کنید. جهت پیاده روی از جنوب غرب پارکینگ آغاز می شود.

آنچه باید پیش از سفر بدانید

طول جهت رفت و برگشت از پارکینگ Upper Kananaskis تا Sarrail Ridge حدود 11.3 کیلومتر است. از ابتدای جهت Upper Kananaskis Trail تا تقاطع جهت Rawson Lake باید 1.2 کیلومتر را بپیمایید. سپس تا ساحل دریاچه Rawson طول جهت 2.6 کیلومتر بوده و از آنجا برای رسیدن به بالای تیغه Sarrail Ridge باید 1.8 کیلومتر جهت پرشیب را طی کنید.

جهت Upper Kananaskis Lake جنگلی و ساده بوده و منظره های چشم نواز به دریاچه و کوهستان های اطراف دارد. پس از آن وارد جهت Rawson Lake خواهید شد که ابتدا با چند شیب نسبتا پرشیب آغاز می شود اما در ادامه جهت دسترسی به دریاچه ملایم است. پیمایش جهت Sarrail Ridge نیز با شیب بالای 40 درجه به آمادگی کافی نیاز دارد.

پیمودن کل جهت از طریق افراد بزرگسال 3.5 تا 5 ساعت زمان خواهد برد که با احتساب استراحت در ساحل Rawson Lake، صرف ناهار در بالای Sarrail Ridge و توقف برای گرفتن عکس محاسبه شده است.

در تمام جهت تابلوهای راهنما وجود داشته و کاملا علامت گذاری شده است. شما می توانید با نصب اپلیکیشن Alltrails خیال خود را در طول سفر راحت کنید.

امکان پیمایش این جهت با بچه ها وجود دارد. توصیه می کنیم تنها در صورت آمادگی بچه ها بخش Sarrail Ridge را طی کنید زیرا به تجربه کافی برای عبور از جهتهای شنی و سنگی نیاز دارد.

بهترین نقطه برای صرف ناهار در ساحل Rawson Lake است. البته در صورت آمادگی کافی به بالای Sarrail Ridge رفته و هنگام خوردن غذا از منظره ها اطراف نهایت لذت را ببرید.

توجه داشته باشید که امکان روبرو شدن با خرس و گربه وحشی در این جهت وجود دارد. حتما اسپری خرس همراه ببرید و با ایجاد صدا و حرکت گروهی آن ها را بترسانید. ورود به برخی نواحی منطقه بخاطر تراکم تعداد خرس ها ممنوع است، پس به محدودیت ها توجه کنید. راهنمایی های لازم درباره محافظت از خود در برابر خرس و گربه وحشی بترتیب در اینجا و اینجا وجود دارند. همچنین گزارش کامل شرایط Rawson Lake و مخاطرات حیات وحش آن را می توانید در اینجا بخوانید.

نکات مهم

  • همراه داشتن سگ، چنانچه قلاده داشته باشد، مجاز است. با اینحال بردن سگ به جهت Sarrail Ridge توصیه نمی شود.
  • دوچرخه سواری در جهت Rawson Lake ممنوع است.
  • سرویس بهداشتی در Upper Kananaskis Lake وجود دارد. همچنین یک porta-potty (توالت صحرایی) در سمت چپ جهت و مجاور ساحل Rawson Lake نصب شده است.
  • حتما آب و اسنک کافی همراه ببرید.
  • آنتن دهی تلفن همراه در جهت وجود ندارد.
  • حتما اسپری خرس داشته باشید.
  • چندین لایه لباس بپوشید تا در صورت نیاز بتوانید آن را کم یا زیاد کنید. شلوار کوهنوردی، تیشرت، ژاکت، کوله یکروزه، کاپشت، دستکش و کلاه ازجمله پوشاک ضروری هستند.
  • برای پیمایش این جهت داشتن باتوم الزامیست و تا حد زیادی به ایجاد تعادل و کاهش فشار بر روی زانوها در هنگام فرود کمک می کند.
  • کفش کوهنوردی ساقدار و باتوم را از قلم نیاندازید.

Sarrail Ridge via Rawson Lake Trail

Peter Lougheed Provincial Park - AB

طول جهت: 11.2 کیلومتر

زمان تقریبی پیمایش: 5 ساعت و 11 دقیقه

ارتفاع صعود: 675 متر

نوع جهت: رفت و برگشت

نکات پیاده روی در مسیر Sarrail Ridge Hike کانادا

  1. آمادگی جسمانی: این مسیر نیازمند آمادگی جسمانی قابل توجهی است. شیب تند سارایل ریج و طول مسیر حدود 11 کیلومتر، چالش های جدی برای کوهنوردان به همراه دارد. بنابراین، توصیه می شود قبل از شروع این ماجراجویی، تمرینات آمادگی جسمانی را جدی بگیرید. پس فراموش نکنید پیمایش مسیر Sarrail Ridge نیازمند آمادگی جسمانی بالا و تجربه کافی در کوهپیمایی است.
  2. کفش و تجهیزات مناسب: داشتن کفش کوهنوردی ساقدار و چکمه های گریپ دار، برای عبور از مناطق شنی و سنگی ضروری است. همچنین، داشتن عصای کوهنوردی، کوله پشتی مناسب، و لباس های گرم و آب گریز می تواند به راحتی و ایمنی شما در طول مسیر کمک کند. پس فراموش نکنید  استفاده از کفش‌های کوهنوردی مناسب و داشتن تجهیزات ایمنی مانند کلاه و دستکش ضروری است.
  3. آگاهی از خطرات طبیعی: این منطقه، زیستگاه خرس های گریزلی و گربه های وحشی است. بنابراین، همراه داشتن اسپری خرس و رعایت احتیاط های لازم در برخورد با این حیوانات ضروری است. علاوه بر این، توجه به هشدارها و محدودیت های اعلام شده در مناطق مختلف پارک نیز بسیار مهم است.
  4. لذت بردن از چشم اندازهای زیبا: در طول مسیر، شما شاهد منظره های بی نظیری از دریاچه های آبی رنگ، کوهستان های سربه فلک کشیده، و طبیعت بکر خواهید بود. پس فرصت را غنیمت شمرده و از این چشم اندازهای خیره کننده نهایت لذت را ببرید.
  5. احتیاط در برابر حیوانات وحشی: منطقه زیستگاه خرس‌های گریزلی است، بنابراین باید در طول مسیر هوشیار و مراقب باشید.
  6. برنامه‌ریزی زمانی: پیمایش کامل مسیر می‌تواند بین 3.5 تا 5 ساعت زمان ببرد، پس برنامه‌ریزی دقیق برای استراحت و صرف غذا ضروری است.
  7. استفاده از اپلیکیشن‌های راهنما: نصب اپلیکیشن‌هایی مانند Alltrails می‌تواند در یافتن مسیر و مدیریت زمان کمک‌کننده باشد.

سخن پایانی

مسیر "سارایل ریج از طریق روسون لیک" در پارک پیتر لوگید، یک تجربه کوهنوردی منحصربه فرد و به یادماندنی است. این مسیر، فرصتی برای چالش با خود، لذت بردن از طبیعت بکر، و کشف زیبایی های پنهان کانادا را برای شما فراهم می کند. با آمادگی جسمانی و ذهنی کافی، و رعایت نکات ایمنی لازم، می توانید از این ماجراجویی هیجان انگیز نهایت لذت را ببرید. 

کوهپیمایی در Rawson Lake و Sarrail Ridge فراتر از یک فعالیت ورزشی، یک تجربه معنوی و اکتشافی است. این مسیرها با مناظر نفس‌گیر و تنوع زیستی خود، هر کوهنوردی را به وجد می‌آورند. با رعایت نکات ایمنی و آمادگی کامل، می‌توانید از این ماجراجویی به‌یادماندنی لذت ببرید و خاطراتی جاودان در دل طبیعت بسازید. پس کوله‌پشتی‌تان را ببندید و برای یک ماجراجویی هیجان‌انگیز آماده شوید!

منبع: travelbanffcanada.com
انتشار: 5 اسفند 1402 بروزرسانی: 27 اسفند 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1107

به "پیاده روی در مسیر Sarrail Ridge Hike کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیاده روی در مسیر Sarrail Ridge Hike کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی در مسیر Sarrail Ridge Hike کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید