نگاهی به جاذبه های استان نیوبرانزویک (New Brunswick)

استان نیوبرانزویک یکی از استان های کانادا با جمعیتی در حدود 760000 نفر می‌باشد. مناطق بکر در این استان فراوان است زیرا 85 درصد این استان پوشیده از جنگل میباشد. همچنین چندین جزیره ساحلی نیز در این استان وجود دارد.

نگاهی به جاذبه های استان نیوبرانزویک (New Brunswick)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مسیر باغراه فاندی

مسیر باغراه فاندی یک راستا ماشین روی خوش چشم انداز ی ساحلی است که در شمال شرقی شهر سنت جان واقع شده است. با 19 کیلومتر طول، این راستا از نزدیکی سنت مارتینز آغاز می شود و در طول ساحل ادامه دارد. در این راستا می توانید چشم اندازهای پانورامای بی نظیری از منطقه ها جنگلی و ساحلی را دیدن کنید. علاوه بر ماشین سواری، دوچرخه سواری و پیاده روی نیز در این راستا رایج هستند.

پارک استانی ساحل پارلی

پارک استانی ساحل پارلی با شن های نرم و آب های گرم (گرم ترین آب شور در کانادا که دمای آن به 20 درجه ی سانتی گراد نیز می رسد)، یکی از برترین سواحل آتلانتیک به شمار می رود. این پارک دارای یک اردوگاه و امکاناتی مناسب است و در طول تابستان، مکانی عالی را برای تفریحات خانوادگی محسوب می شود. تفریحاتی که می توانید در این پارک از آن ها لذت ببرید شامل شنا، والیبال، فریزبی، فوتبال و بسیاری موارد دیگر می شود. علاوه بر این ها، در این پارک مراکز خرید، رستوران ها، اقامتگاه ها، مراکز فرهنگی و بزرگ ترین مجسمه ی خرچنگ جهان را پیدا خواهید کرد.

پارک بین المللی روزولت کامپوبلو

پارک بین المللی روزولت کامپوبلو منطقه ی حفاظت شده ای است که اقامتگاه تابستانی فرانکلین روزولت، سی و دومین رئیس جمهور آمریکا و خانواده اش در آن واقع شده است. این منطقه در نوک جنوبی جزیره ی کامپوبلو جای گرفته است. سازه ی اصلی این منطقه ویلایی با 34 اتاق است که روزولت بین سال های 1905 تا 1921، گهگاهی در آن اقامت می کرد. تعداد زیادی از مبلمان هایی که در این ویلا دیده می شوند، مربوط به همان زمان و متعلق به خانواده ی روزولت هستند.

دماغه انریج

دماغه انریج نامی است که به نوک جنوبی جزیره ی بارن مارش در شهرستان آلبرت داده اند. در این مکان می توانید یک فانوس دریایی کوچک را ببینید که قدمت آن به سال 1838 میلادی بازمی شود. در بالای فانوس می توان منظره ها پانورامای زیبایی از خلیج فاندی را دیدن کرد. دماغه ی انریج بعلاوه یک مرکز تفریحی فضای باز دارد که علاقمندان می توانند در آن زیپ لاین، صخره نوردی و قایق سواری را یاد بگیرند.

تندآب ریورسینگ فالز

تندآب ریورسینگ فالز زمانی اتفاق می افتد که مد برخلاف جریان رودخانه ی سنت جان، به آن فشار وارد می نماید. در نتیجه راستا رودخانه عکس می شود و ریورسینگ فالز یا آبشار وارونه به وجود می آید. جزر و مد خلیج فاندی به گونه ای است که هنگام جزر، سطح آب دریا چهار متر پایین تر از رودخانه می رود و هنگام مد به چهار متر بالاتر از سطح آب رودخانه افزایش پیدا می نماید. برترین نقطه برای دیدنی جزر و مد روی پل ریورسینگ فالز است، جایی که رودخانه در عبور از یک تنگه ی عمیق باریک می شود.

روستای تاریخی آکادیان

روستای تاریخی آکادیان یک منطقه ی بازسازی شده ی تاریخی است که روش زندگی آکادی ها را بین سال های 1770 و 1939 مجسم می نماید. این مکان در 50 کیلومتری شرق بثرست و 130 کیلومتری شمال میرامیچی، در شمال شرقی نیوبرانزویک واقع شده است. بیش از 40 ساختمان به همراه تعدادی مترجم که لباس های سنتی پوشیده اند و آداب و رسوم اجدادی را به نمایش می گذارند، از ویژگی های این موزه ی فضای باز محسوب می شود. از جمله جاذبه های این مکان می توان به هتل بازسازی شده ی شاتو آلبرت اشاره نمود. اگر مایل بودید می توانید شب را در همین هتل به صبح برسانید.

منطقه گریسون

منطقه ی گریسون از جاذبه های دیدنی فردریکتون در کانادا به شمار می رود. از سال 1784 تا 1869، یک پادگان بریتانیایی در این مکان مستقر شد. امروزه این منطقه ی پوشیده در چمن به مرکزی برای برگزاری جشن های تابستانی، تورهای پیاده روی و بازآفرینی های تاریخی تبدیل شده است. بعلاوه چندین موزه ی کوچک از جمله موزه ی منطقه ی فردریکتون و موزه ی روزهای مدرسه در این محوطه جای گرفته اند. تالار مشاهیر ورزشی نیوبرانزویک و کالج هنر و صنعت نیوبرانزویک نیز از دیگر دیدنی های این منطقه جالب هستند.

بازار شهری سنت جان

بازار شهری سنت جان (Saint John City Market) قدیمی ترین بازار کشاورزی کانادا محسوب می شود. این بازار طویل، میزبان فروشندگانی است که صنایع دستی و سوغاتی های متنوعی را به معرض فروش می گذارند. این بنا در سال 1876 ساخته شده است. در سال 1877 یک آتش سوزی بزرگ رخ داد که خوشبختانه این بازار در آن آسیبی ندید. صدای یک زنگ نشانه ی آغاز و خاتمه روز در بازار است.. بازار شهری سنت جان روزهای یکشنبه تعطیل است.

صخره های هوپ ول

صخره های هوپ ول روی خط ساحلی خلیج فاندی در دماغه ی هوپ ول واقع شده است. این مکان یکی از شگفتی های دریایی جهان به شمار می رود. بلندترین جزر و مد جهان در این نقطه اتفاق می افتد. چه زمانی که جزر باشد و چه مد، این مکان ارزش بازدید دارد. در هنگام مد، این صخره ها مانند جزیره های کوچکی به نظر می رسند و قایق سواران بین آن ها به گشت وگذار می پردازند. وقتی که سطح آب پایین می آید، بازدیدنمایندگان می توانند در بستر اقیانوس قدم بزنند و به ستون های به شدت فرسایش یافته نگاه نمایند. در این مکان یک مرکز اطلاع رسانی، یک کافه و چندین راستا پیاده روی نیز تعبیه شده است.

مجسمه های افراد منتظر

مجسمه های افراد منتظر، به وسیله یک مجسمه ساز کانادایی انگلیسی تبار در سال 1977 برای اداره پست کانادا ساخته شدند، و اکنون 30 سال است که در مقابل اداره پست خیابان راتسی (Rothesay Avenue) قرار دارند. این مجسمه ها به عنوان بخشی از برنامه ی نخست وزیر پیشین، پیر ترودو (Pierre Trudeau) برای آراستن ساختمان فرمانداری به هنر عمومی ساخته شدند. اما زمانی که مجسمه ها در معرض آب وهوا دچار آسیب شدند، اداره پست کانادا هیچ پولی بابت بازسازی آن ها خرج نکرد. بنابراین مردم شهر سنت جان قدم پیش گذاشتند و 15000 دلار برای تعمیر مجسمه ها پرداخت کردند. مجسمه ها دوباره تعمیر و در مکان کنونی خود یعنی خیابان کینگ قرار داده شدند.

مجسمه ساعت مچی

مجسمه ساعت مچی در اصل سه مجسمه با میزان واقعی است؛ یک مادر که فرزندش را در آغوش گرفته، یک دوچرخه سوار که دست به سینه نشسته و پیرمردی با کلاه که بر عصا تکیه داده. و در قسمت گردان بالای برج، چهار مجسمه کوچک تر وجود دارد، سه مرد و یک زن که مشغول کارهای مختلفی هستند؛ مردان در حال استفاده از زاویه یاب، تلسکوپ و گوشی همراه هستند و زن در حال نگاه کردن به ساعت مچی خود است. در بالاترین نقطه برج چهار مجسمه کوچک تر دیگر وجود دارد که سر میز بازی نشسته اند.

انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 830

به "نگاهی به جاذبه های استان نیوبرانزویک (New Brunswick)" امتیاز دهید

1 کاربر به "نگاهی به جاذبه های استان نیوبرانزویک (New Brunswick)" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به جاذبه های استان نیوبرانزویک (New Brunswick)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید