دیدنی هایی که در کوه های راکی در انتظارمان است

کوه‌های راکی در کانادا یکی از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین رشته‌کوه‌های جهان است که از شمال غربی آمریکای شمالی تا مرکز بریتیش کلمبیا ادامه دارد. این رشته‌کوه با قله‌های بلند و یخچال‌های طبیعی، دره‌های سرسبز و زیبا، جنگل‌های انبوه و دریاچه‌های کوهستانی خود مناظر خیره‌کننده‌ای را به وجود آورده است. کوه‌های راکی میزبان گونه‌های متنوعی از حیات وحش از جمله خرس گریزلی، گوزن و کوه پلنگ است. بخش‌هایی از این رشته‌کوه در پارک‌های ملی بنف و جاسپر قرار دارد و جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

دیدنی هایی که در کوه های راکی در انتظارمان است

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: میراث جهانی یونسکو، رشته‌کوه‌های صخره‌ای کانادا را با وسعت 180،000 کیلومترمربع که بریتیش کلمبیا و آلبرتا را در برمی‌گیرد، در فهرست خود قرار داده است. هر ساله این منطقه به خاطر مناظر زیبایش در هر فصل، میلیون‌ها نفر از بازدیدکنندگان را از سراسر دنیا به آنجا می‌آورد.

پارک زمین‌های یخی

پارک زمین‌های یخی یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه کردن صخره‌های کانادایی است که در امتداد یک بزرگراه قرار گرفته. پارک زمین‌های یخی 232 کیلومتر طول دارد و پارک‌های ملی بنف و جاسپر را به هم وصل می‌کند. جغرافیای طبیعی آن یکی از معروف‌ترین تورهای تماشایی دنیاست، چون مردم نمی‌توانند جلوی خود را بگیرند تا دریاچه‌های طبیعی، یخچال‌های طبیعی، مناظر حیات وحش و دره‌ها را در طول مسیر نبینند. توقفگاه‌های توصیه شده عبارتند از دریاچه پیتو و آبشارهای آتاباسکا.

زمین‌های یخی کلمبیا

زمین‌های یخی کلمبیا که در نوع خود بزرگ‌ترین در کل منطقه کوه‌های صخره‌ای آمریکای شمالی است، در تقسیم قاره‌ای بین بریتیش کلمبیا و آلبرتا و همچنین در پارک‌های ملی بنف و جاسپر واقع شده است. در زمین یخی، شش یخچال بزرگ وجود دارد اما تورهای روزانه برای کشف و پیاده‌روی در یخچال آتاباسکا وجود دارد. راه دیگری برای لذت بردن از این منظره پیاده‌روی روی یخچال اسکایواک به ارتفاع 280 متر است.

دریاچه پیتو

شاید دریاچه پیتو جایزه زیباترین و درخشان‌ترین دریاچه را در صخره‌های کانادا به خود اختصاص دهد. این دریاچه به افتخار بیل پیتو که راهنمای پیاده‌روی و صید ماهی در بنف بود، نام‌گذاری شده است. دریاچه در دره‌ای قرار گرفته و بهترین منظره را از قله بو دارد که بالاترین نقطه پارک زمین‌های یخی است. تابستان بهترین زمان برای بازدید از پیتو است، چون دریاچه را به لطف سنگ آهک منعکس‌کننده نور از یخچال پیتو در درخشان‌ترین حالت می‌بینید.

کانمور

شاید به اندازه بنف به کانمور توجه نشده باشد، اما همچنان منظره شگفت‌انگیزی دارد. کانمور در پارک ملی بنف واقع شده و مکان ایده‌آلی برای لذت بردن از صخره‌های کانادا و رشته‌کوه زیبای سه‌گانه است که شهر را احاطه کرده‌اند. کانمور با مرکز شمالی‌اش، مسیرهای پیاده‌روی و دسترسی به دریاچه‌هایی مثل کواری و کاناناسکیز، بهشت مهاجران است.

دریاچه نعل اسبی

دریاچه نعل اسبی یک حوضچه شنای نعل‌اسبی‌شکل در پارک ملی جاسپر است. این دریاچه به خاطر صخره‌های ناهموارش که برای غواصی صخره‌ای محبوب هستند، مشهور شده‌است. دریاچه در فاصله کوتاه 1.5 کیلومتری مسیر پارک زمین‌های یخی قرار دارد.

پارک ملی یوهو

پارک ملی یوهو، واقع در بریتیش کلمبیا، سومین پارک ملی کانادا بود. نام آن از واژه کری به معنای تعجب و شگفتی گرفته شده است. شما با دیدن این پارک ملی شگفت‌انگیز در صخره‌های کانادا، متعجب خواهید شد. نکات برجسته آن شامل 21 کیلومتر مسیر یخچالی، شهر فیلد، دریاچه امرالد، آبشارهای تاکاکا و محوطه تاریخی ملی سوارکاری است.

دریاچه مالین

دریاچه مالین به دلایل متعددی از جمله قله‌های صخره‌ای اطراف، سه یخچال قابل مشاهده، قایقرانی تابستانی، دسترسی به مسیر اسکای‌لاین و جزیره روح، زیباست. خوانندگان مجله ریدرز دایجست می‌گویند این دریاچه بهترین کروز در کانادا را دارد که دلیلش هم روشن است. مسیر اسکای‌لاین یکی از محبوب‌ترین پیاده‌روی‌های چندروزه جاسپر است که از دریاچه مالین شروع می‌شود.

انتشار: 11 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 718

به "دیدنی هایی که در کوه های راکی در انتظارمان است" امتیاز دهید

2 کاربر به "دیدنی هایی که در کوه های راکی در انتظارمان است" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی هایی که در کوه های راکی در انتظارمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید