قدم زدن در خیابان رابسون ونکوور (Robson Street)

یکی از جاذبه های جالب توجه ونکوور یک خیابان است! خیابان رابسون ونکوور (Robson Street) همه آنچه شما به دنبال آن در یک دیدنی هستید را در خود جای داده است.

قدم زدن در خیابان رابسون ونکوور (Robson Street)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: خیابان رابسون ونکوور جایی است که باید در سفرتان حتما قدم زدن در آن را تجربه کنید. فرقی ندارد اگر شما بوتیک های فانتزی و یا فروشگاه های مقرون به صرفه تر، غذای خیابانی و یا رستوران های زنجیره ای را ترجیح می دهید، همه چیز را در خیابان رابسون ونکوور پیدا خواهید کرد.

مروری کلی بر خیابان رابسون ونکوور

خیابان رابسون ونکوور با قرار گیری بین استادیوم بی سی پلِیس (BC Place Stadium) از یک سو، پارک استنلی از سویی دیگر و بعلاوه فروشگاه های معتبر از برترین برندهای دنیا، یکی از خیابان هایی است که هرکسی که به این شهر سفر می نماید، باید آن را ببینید. رابسون که یکی از قدیمی ترین خیابان های تجاری در شهر زیبای ونکوور محسوب می گردد، زمانی خیابان رابنستراسه (Robsonstrasse) نامیده می شد، آن هم به این خاطر که بعد از جنگ دنیای دوم، فروشگاه های آلمانی و اروپایی زیادی در اینجا افتتاح شدند.

هنوز هم روح دنیای این خیابان را با بازدید از آن، حس خواهید کرد. خیابان رابسون حدودا در مرکز شهر واقع شده است و زمانی که شما به اینجا می آیید، ناخودآگاه خود را در میان مردم محلی کانادا می یابید که در پیاده رو، در حال قدم زدن و رفتن به محل کار خود هستند یا هواداران ورزش و باشگاهی را خواهید دید که برای تماشا مسابقه تیم محبوب شان، به استادیوم می فرایند. حتی در اینجا دانشجویانی از سراسر دنیا دیده می شوند که با هم نشسته و گپ و گفت می نمایند. در کل می توان گفت که اگر می خواهید حس بسیار جالبی را در سفرتان تجربه کنید، تماشا این خیابان را اصلا از قلم نیاندازید.

چه ببینیم و چه کنیم؟!

پیشنهاد می کنیم که تور پیاده روی خود را در خیابان رابسون ونکوور از سمت شرق آغاز کنید؛ جایی که استادیوم بی سی پلیس قرار گرفته است. این استادیوم چند منظوره، صندلی دو تیم معروف ورزشی ونکوور، تیم لیگ قهرمانان فوتبال کانادا BC Lions و تیم شهر در لیگ حرفه ای فوتبال آمریکای شمالی، Whitecaps، می باشد. حتی اگر مسابقه ای درکار نیست، می توانید از سالن مشاهیر ورزشی در داخل استادیوم تماشا کنید که گالری هایی مانند بازی های المپیک زمستانی 2010، تیم های حرفه ای شهر و قهرمانان شهر مانند Terry Fox را در خود جای داده است. بعلاوه مجسمه ای برای تکریم تیم فاکس درست در خارج از پلازای استادیوم وجود دارد.

استادیوم بی سی پلِیس

پس از آن، به سمت غرب پیش بروید و پس از عبور از کتابخانه عمومی ونکوور که شبیه به کولوسئوم است می توانید، یکی از نمادین ترین جاذبه های ونکوور یعنی گالری هنر این شهر را که بخشی از میدان رابسون است، مشاهده کنید. این گالری، پنجمین موزه بزرگ هنری در کانادا و بزرگترین گالری در کانادای غربی است. در ادامه، فضای همایش سرپوشیده ای را خواهید دید که میزبان رویدادهای مختلفی است و یک زمین اسکیت روی یخ رایگان دارد که بسیار سرگرم نماینده و مجذوب کننده است.

برای صرف غذا چه کنیم؟!

همانطور که در خیابان رابسون ونکوور در میان طعم تاریخی و دنیای آن غرق شده اید، می توانید کمی جهت گیری کنید و برای صرف یک نوشیدنی داغ خوشمزه و یا غذایی دلچسب خود را آماده کنید. تقریبا در انتهای همین بخش شرقی به سمت غرب، رستوران های خیابانی و دنجی را خواهید دید. می توانید در یکی از آن ها نشسته، یک برگر کانادایی خوشمزه نوش جان کنید و به تماشای تلویزیون های بزرگی که در بیشتر این رستوران ها موجود است، بنشینید.

حدودا در وسط خیابان رابسون، گزینه های لوکس تری پیش روی شماست. در این بخش، رستوران های مجللی را خواهید یافت که غذاهای آن ها هم به همان نسبت، هزینه بالاتری دارد.

اگر به سمت غرب پیش بروید، یک رستوران بسیار عالی آسیایی می بینید که پر از مردم محلی و گردشگران مختلف است. می توانید یک غذای ژاپنی، چینی و یا کره ای میل کنید و یا تنها یک کاسه نودل سفارش دهید و از تماشا مردمی که در این رستوران هستند، لذت ببرید.

اگر بدنتان کمی به کافئین احتیاج دارد، کمی بیشتر به سمت پارک قدم بزنید و بعد از چند دقیقه به کافه ای می رسید که قهوه های محشری دارد.

کجا خرید کنیم؟

حالا به بزرگ ترین عاملی می رسیم که خیابان رابسون ونکوور به خاطر آن مشهور است؛ بله، درست است، خرید کردن!

چه بخواهید که خریدهای بسیار زیادی انجام دهید و حسابی حسابتان را خالی کنید و یا تنها بخواهید از مغازه و فروشگاه های مختلف تماشا کنید، این خیابان برای شما پیشنهادهای گوناگونی دارد. بخش اصلی فروشگاه های خرده فروشی، در محدوده خیابان گرنویل هستند. جایی که شما می توانید بسیاری از برندهای محبوب دنیای را ببینید. در این بخش ورودی مرکز خرید پسیفیک سنتر (Pacific Centre) هم قرار گرفته است.

خیابان گرینویل را تا خیابان جرویس ادامه دهید و می توانید بین آن ها، برندهای بین المللی زیادی را در هر زمینه ای که بخواهید (جواهرات، لوازم آرایشی، پوشاک، لباس ورزشی و …) مشاهده کنید. اگر در پی برندهای لوکس خارجی می شد، یک بلوک خارج از خیابان رابسون ونکوور در نزدیکی تقاطع خیابان بورراد و آلبرنی، بسیاری از آن ها قرا گرفته اند.

سوغاتی

اگر در پی سوغاتی می شد، پیشنهاد می کنیم که به فروشگاه کانادین کرفتس (Canadian Crafts) بروید، جایی که سوغاتی و صنایع دستی زیادی می بینید. اگر برای یک مدت بسیار کوتاه به ونکوور سفر نموده اید و می خواهید که یک سوغاتی موضوع دار جمع و جور برای دوست یا خانواده تان تهیه کنید، این فروشگاه، همان جایی است که آن را پیدا خواهید کرد.

سوغاتی های کانادایی شامل انواع و اقسام پوشاک، لیوان (ماگ)، جاکلیدی های شکل دا، پوستر، کارت پستال، مگنت ها و … می شوند. بعلاوه می توانید نقاشی های زیبایی را از این فروشگاه تهیه کنید و برای عزیزانتان به اسم سوغاتی به خانه برگردانید.

منبع: tourismvancouver.com
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 757

به "قدم زدن در خیابان رابسون ونکوور (Robson Street)" امتیاز دهید

1 کاربر به "قدم زدن در خیابان رابسون ونکوور (Robson Street)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم زدن در خیابان رابسون ونکوور (Robson Street)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید