پرشین رول (persian roll) یک شیرینی محبوب در کانادا

پرشین رول (persian roll) نوعی شیرینی است که به عنوان دسر سرو میشود و از محبوبترین ها در کانادا به شمار می‌رود. در ادامه با تاریخچه و علت نامگذاری آن و طرز تهیه این شیرینی آشنا خواهیم شد.

پرشین رول (persian roll) یک شیرینی محبوب در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اگر گذارتان به منطقه تاندربِی در شمال غربی انتاریو افتاد، حتماً، خودتان را به یک پرشین رول تروتازه در شیرینی فروشی های محلی آنجا مهمان کنید تا طعم محبوب ترین دسر این منطقه را به اسم برترین تجربه سفرتان به خاطر بسپارید: طعم یک نان شیرین دارچینی با رویه خامه ای صورتی رنگ با طعم توت فرنگی و تمشک.

البته پرشین رول، ارتباطی با Persian که به ما ایرانی ها بر میگردد، ندارد!! و اصالتش به شهر تاندر بِی در شمال انتاریو برمی گردد.

این دسر، از یک خمیر بیضی شکل شیرین و سرخ شده همراه با روکشی از خامه صورتی رنگ با طعم توت فرنگی یا تمشک درست شده که سطح آن را می پوشاند و طعمی ترش و شیرین به آن می دهد. به گفته صاحب قدیمی ترین شیرینی پزی آن منطقه به نام Bennetts Bakery، پرشین رول، تقریباً شبیه رول دارچینی است و نقطه تمایزش، روکش صورتی و شیرین آن است که البته شیرینی اش دل را نمی زند و احساس خوبی به شما می دهد.

این شیرینی خاص انتاریویی ها، اولین بار در دهه 40 بوسیله Art Bennett، صاحب شیرینی پزی Bennetts ابداع شد. او نام شیرینی جدیدش را از نام یک جنرال آمریکایی جنگ جهانی اول به نام Black Jack Pershing گرفت که یک روز، وقتی که او مشغول آماده کردن خمیر شیرینی اش بود، به مغازه اش آمده بود. او، به افتخار آن دیدار به یادماندنی، نام شیرینی مخصوصش را ملقب به نام او کرد: Persian

ژنرال بِلَک جک پرشینگ، به طور اتفاقی گذارش به تاندربِی و شیرینی پزی بِنِتس افتاده بود و آن دو، همانطور که آرت خمیر شیرینی اش را ورز می داد، حسابی با هم گپ زده بودند و آن اتفاق باعث این نام و اعتبارش شد.

از آن زمان به بعد، مردم محلی تاندربِی بیشتر از قبل به رول های پرشین علاقه نشان می دادند؛ مسابقات مختلفی به نامش برگزار نموده و حتی با فروختن آنها، برای خیریه یاری جمع آوری می کردند. اگر به شهرشان سر بزنید، همه به شما می گویند که خوردن آن از واجبات سفرتان است. درحال حاضر، این دسر محلی، نه تنها، در کافی شاپ محبوب آنها، The Persian Man، بلکه، در تمامی فروشگاه های مواد غذایی شان، سرو و فروخته می گردد.

فرمول درست کردن آن، از آن زمان هیچ تغییری ننموده است؛ بنابراین، هنوز به همان خوبی دهه چهل به جای مانده است.

اینجا، جای این سوال هست که چه چیزی پرشین رول را خاص نموده؟ واقعیت این است که راز آن در طعم خاص و منحصربه فردش نهفته و رسپی اصلی آن که تا امروز مخفی نگه داشته شده است؛ بنابراین، ما فقط می توانیم مواد اولیه اش را از طعم آن حدس بزنیم. آنهایی که آن را امتحان نموده اند، اعتقاد دارند رویه صورتی رنگ آن است که نقش اصلی را بازی می نماید. این رویه را با طعم توت فرنگی یا تمشک درست می نمایند و آنقدر هوادار دارد که هوادارانش، حتی، یک ظرف جدا از آن را در کنار رول ها سفارش می دهند.

از آنجائی که رسپی اصلی آن تا امروز در انحصار برند او به جای مانده، واقعاً نمی شود فهمید چه ماده ای، آن را اینقدر خوشمزه نموده است. شیرینی پزی The Persian Man رسپی کلاسیک آن را از آرت بِنِت به ارث برده و همچنان به آن مقید مانده است. ما هم می توانیم با استفاده از رسپی زیر، پرشین رولی نزدیک به طعم واقعی درست کنیم.

مواد لازم برای پرشین رول (persian roll)

  • شکر: 1/4 پیمانه
  • آب ولرم: 1/2 پیمانه
  • مخمر فوری: ا بسته یا 8 گرم
  • شیر: 1/2 پیمانه
  • کره نرم: 1/3 پیمانه
  • نمک: 1 قاشق چای خوری
  • تخم مرغ: 1عدد
  • آرد شیرینی پزی: 4 پیمانه
  • شکر قهوه ای: 3/4 پیمانه
  • دارچین: 2 قاشق چای خوری
  • روغن گیاهی: به مقدار لازم برای سرخ کردن
  • تمشک یا توت فرنگی یخ زده: 1/2 پیمانه
  • کره نرم: 1/2 پیمانه
  • پودر قند: 4 پیمانه
  • خامه ٪35: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پرشین رول

1. در یک کاسه بزرگ، یک قاشق چای خوری از شکر را در آب گرم حل کنید؛ سپس، مخمر را روی آن بریزید. ده دقیقه صبر کنید تا کف کند.

2. شیر را به مقدار ای که کناره هایش حباب بزند، گرم نموده و از روی حرارت بردارید. یک چهارم از کره، باقی شکر و نمک را به آن اضافه نموده و کنار بگذارید تا مواد در شیر حل شوند و به حرارتی ولرم برسند. این مایه شیری و تخم مرغ را به مخمر اضافه کنید. سپس، 2 پیمانه آرد اضافه نمایید و حدود دو دقیقه به هم بزنید تا یکدست شوند. آرام آرام، آرد به جامانده را به مقدار ای اضافه کنید تا حدی که خمیری نرم و یکپارچه حاصل گردد.

3. خمیر را روی یک سطح آردپاشی شده بگذارید و حدود پنج دقیقه ورز دهید تا یکدست و کشسان گردد. این خمیر را به یک کاسه چرب منتقل کنید و بچرخانید تا همه جای آن چرب گردد. سپس، آن را با روکش پلاستیکی غذا بپوشانید و حدود نیم ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم آن دوبرابر گردد.

4. کره به جامانده را آب کنید. و با دست آغشته به آرد، خمیر را به شکل مستطیلی با ابعاد 35×40 باز کنید. با برس مخصوص، سطح آن را کره آب شده بمالید. شکر قهوه ای و دارچین را مخلوط نموده و روی خمیر، به فاصله 2.5 سانتیمتر از کناره ها، بپاشید. حالا، خمیر را رول کنید و انتهایش را بپیچانید تا محکم شده و باز نگردد. با یک چاقوی بزرگ و تیز، به صورت ضربدری برش بزنید تا 18 قسمت گردد. برش ها را با فاصله 5 سانتیمتری از هم روی کاغذ روغنی در سینی فر بچینید و به آرامی، به شکل بیضی فرم دهید. روی سینی را با روکش پلاستیکی بپوشانید و یکساعت استراحت دهید تا حجم شان دوبرابر گردد.

در یک ظرف گود مناسب سرخ کردن، روغن کافی بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ گردد. خمیر را با احتیاط، در روغن داغ بیاندازید و بچرخانید تا پف نموده و طلایی شوند (حدود چهاردقیقه). رول های طلایی را به حوله کاغذی منتقل کنید تا روغن اضافی شان گرفته شده و خنک شوند.

برای تهیه رویه خامه ای، در یک کاسه، توت ها و کره را با هم مخلوط کنید. شکر و خامه را به نوبت و کم کم اضافه نموده و بزنید یکدست شوند. سپس، این مخلوط خوشمزه و خوش رنگ را روی رول های دارچینی بمالید و در ظرف مناسب بچینید تا آماده خوردن شوند.

منبع: celebrationgeneration.com
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 640

به "پرشین رول (persian roll) یک شیرینی محبوب در کانادا" امتیاز دهید

3 کاربر به "پرشین رول (persian roll) یک شیرینی محبوب در کانادا" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرشین رول (persian roll) یک شیرینی محبوب در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید