آشنایی با موزه انقلاب کوبا در هاوانا (Museum of the Revolution)

موزه انقلاب کوبا همانطور که از نامش نیز مشخص است به تاریخ پر فراز و نشیب کوبا پرداخته است.

آشنایی با موزه انقلاب کوبا در هاوانا (Museum of the Revolution)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کشور کوبا یکی از کشورهای زیبا و خاص در قاره آمریکا است که همیشه تاریخ پر هیجانی داشته و همین موضوع باعث شده تا افراد بسیار زیادی علاقه مند به تاریخ این کشور شوند. نکته مهمی که باید بدانید این است که کشورهایی با تاریخ پر فراز و نشیب همیشه در کوشش هستند تا تاریخ خود را به نمایش گذاشته و به سایر مردم جهان نشان دهند.

کشور کوبا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دولت این کشور کوشش نموده تا با به وجود آوردن موزه انقلاب کوبا، تاریخ این کشور را به نمایش بگذارید. این موزه یکی از بخش های مجذوب نماینده و خاص کشور کوبا است و اگر به این کشور زیبا سفر کردید، پیشنهاد ما این است که حتما بازدید از موزه انقلاب کوبا را در برنامه خود قرار دهید.

معرفی موزه انقلاب کوبا

اگر بخواهیم موزه انقلاب کوبا را به شما معرفی کنیم باید گفت که دولت کوبا پس از انقلاب این کشور در سال 1959 اقدام به تاسیس موزه در رابطه با تاریخ این کشور زد و کوشش کرد تا در این موزه دوره های مختلف تاریخ این کشور، به خصوص دوران استعمار و انقلاب کوبا را به تصویر بکشد.

در ابتدا محل این موزه در بخش دیگری بود اما در سال 1974 در نهایت دولت کشور کوبا تصمیم گرفت تا این موزه به کاخ سابق ریاست جمهوری منتقل گردد و امروزه شما می توانید از این موزه زیبا و خاص در این مکان بازدید نموده و با تاریخ پر فراز و نشیب کشور کوبا، به خصوص در دوران دیکتاتوری و انقلاب این کشور آشنا شوید.

ساختمان موزه انقلاب کوبا

اگر بخواهیم نگاهی به ساختمان موزه انقلاب کوبا بیاندازیم باید گفت که این ساختمان شباهت بسیار زیادی به کاخ سفید آمریکا دارد و در واقع روسای جمهور کوبا در این مکان به ملاقات مهمانان مهم خود می فرایند. این ساختمان قرار بود در ابتدا مقر فرماندهی هاوانا گردد اما سپس به دفتر ریاست جمهوری این کشور تغییر کاربری داد و در نهایت امروزه از آن به عنوان موزه انقلاب کوبا یاد می گردد.

ساختمان این موزه دارای بخش های گوناگون و مختلفی است و به همین علت به شما پیشنهاد می دهیم تا در سفر به کشور کوبا حتما از این موزه زیبا بازدید نموده و از ساختمان آن تماشا کنید، چرا که معماری خاص و مجذوب نماینده این ساختمان باعث شده تا بسیاری از علاقه مندان به حوزه معماری جذب این مکان شده و از آن بازدید نمایند.

پیشنهاد ما این است که برای بازدید از این موزه وقت مناسبی را انتخاب کنید تا بتوانید گام به گام از تمامی بخش های این موزه و ساختمان آن بازدید کنید.

آنالیز موزه انقلاب کوبا

به منظور آنالیز موزه انقلاب کوبا باید به این نکته اشاره نمود که با وجود این که دولت کوبا کوشش نموده تا در این موزه تاریخ این کشور را به شکل مجذوب نمایندهی به نمایش بگذارد، اما بخش های کلی این موزه مربوط به کوشش کوبا برای اتمام دیکتاتوری باتیستا در دهه 1950 است. البته شما می توانید در این موزه آثار تاریخی مربوط به سال های ابتدایی استعمار اروپا به وسیله اسپانیایی ها در قرن پانزدهم را نیز مشاهده کنید اما بخش اصلی این موزه مربوط به انقلاب در این کشور است.

موزه انقلاب کوبا

شما در این موزه می توانید کوشش هایی مردمی به رهبری فیدل کاسترو را برای سرانجام دادن به حکومت باتیستا در کوبا مشاهده کنید. این جنبش مردمی در نهایت باعث سرانجام دادن به حکومت باتیستا شد و انقلاب کوبا رخ داد. انقلاب کوبا یکی از مهم ترین رخ دادهای 100 سال اخیر قاره آمریکا است که باعث شده تا بسیاری از ارتباطات کشورهای جهان با کوبا دستخوش تغییرات جدی گردد.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که آثار باستانی و اشیای نگهداری شده در این موزه عموما به دوران جنگ مردم علیه باتیستا بوده و نشان می دهد که چگونه مردم توانستند یک رژیم دیکتاتوری را سرنگون نمایند.

بعلاوه بخش هایی از این موزه مربوط به وسایلی است که سربازان باتیستا برای شکنجه و آزار مخالفان خود از آن استفاده می کردند که شما می توانید در این بخش ها انبر و دستبند برای کشیدن ناخن زندانیان، شعله افکن برای سوزاندن پشت آن ها و… را مشاهده کنید. تمامی این موارد نشان می دهد که چگونه باتیستا به عنوان یک دیکتاتور با مردم و مخالفان خود بد رفتاری می کرد.

نکات مهم برای بازدید از موزه انقلاب کوبا

اگر قصد بازدید از موزه انقلاب کوبا را دارید ضروری است تا به چند موضوع و مسئله بسیار مهم توجه کنید. به منظور آنالیز این نکات باید گفت که این موزه در طول هفته از ساعت 9:30 صبح تا 4 بعد از ظهر باز بوده و شما می توانید به راحتی در این زمان ها از موزه انقلاب کوبا بازدید کنید.

بعلاوه برای این که به این موزه زیبا و خاص دسترسی پیدا کنید، باید به آدرس Calle Refugio 1 entre Monserrate y Zulueta, Havana 10600 Cuba رفته تا بتوانید از موزه انقلاب کشور کوبا تماشا کنید.

پیشنهاد ما این است که برای بازدید کامل از این موزه 3 ساعت از وقت خود را به این بازدید اختصاص دهید تا بتوانید به صورت کامل تمامی بخش های این موزه را مشاهده کنید.

بعلاوه پس از بازدید از این موزه می توانید به سراغ رستوران های Habana 61، Mekede، 5 Sentidos و… در نزدیکی این موزه رفته و وعده غذایی را در این رستوران ها میل کنید.

توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما یاری می نماید تا بازدید مجذوب نماینده و کاملی از موزه انقلاب کوبا داشته باشید.

انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 780

به "آشنایی با موزه انقلاب کوبا در هاوانا (Museum of the Revolution)" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با موزه انقلاب کوبا در هاوانا (Museum of the Revolution)" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با موزه انقلاب کوبا در هاوانا (Museum of the Revolution)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید