چرا باید به استان کبک کانادا سفر کنیم؟

کبک یکی از استان‌های کانادا است که در شرق این کشور قرار دارد و با اقیانوس اطلس، استان‌های نیوبرانزویک و انتاریو، و کشور ایالات متحده همسایه است. این استان به دلیل فرهنگ غنی فرانسوی‌زبان، مناظر طبیعی زیبا، و تاریخ غنی خود، مقصدی محبوب برای گردشگران است.

چرا باید به استان کبک کانادا سفر کنیم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: دلایل اصلی سفر به استان کبک را با هم مرور خواهیم کرد:

فرهنگ غنی فرانسوی‌زبان: کبک تنها استان کانادا است که زبان رسمی آن فرانسوی است. این امر باعث شده است که این استان فرهنگ و میراث غنی فرانسوی‌زبانی داشته باشد که در سراسر آن قابل مشاهده است. از جمله این موارد می‌توان به معماری، غذا، موسیقی، و هنر اشاره کرد.

مناظر طبیعی زیبا: کبک مناظر طبیعی بسیار متنوعی دارد که از کوه‌های پوشیده از برف در شمال گرفته تا سواحل شنی در جنوب را شامل می‌شود. این استان همچنین دارای جنگل‌های انبوه، آبشارهای زیبا، و دریاچه‌های آرام است.

تاریخ غنی: کبک تاریخ غنی و پر فراز و نشیبی دارد که به بیش از 400 سال پیش باز می‌گردد. این استان شاهد حضور فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها، و بومیان آمریکایی بوده است. آثار این تاریخ در سراسر کبک قابل مشاهده است.

شهر کبک

شهر کبک، شهری تاریخی و زیبا در شرق کانادا است که به دلیل فرهنگ غنی فرانسوی‌زبان خود، مناظر طبیعی زیبا و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منحصربه‌فرد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کانادا است.

این شهر در سال 1608 توسط ساموئل دو شامپلین، کاشف فرانسوی، بنا شد و تنها شهر دیواردار در شمال مکزیک است. خیابان‌های سنگ‌فرش شده تاریخی این شهر با توپ‌های نظامی مشرف به رودخانه سنت‌لارنس آراسته شده‌اند و جاذبه‌های معماری نظیر قلعه فرونتناک و دژ لا سیتادل به آن شخصیتی متمایز بخشیده‌اند.

شهر کبک، میزبان بزرگ‌ترین کارناوال زمستانی دنیا

شهر کبک در طول ماه‌های زمستان میزبان بزرگ‌ترین کارناوال زمستانی دنیا در فضای باز است. این کارناوال تاریخی که از آخرین هفته ژانویه شروع شده و تا اواسط فوریه ادامه دارد، از اوایل قرن نوزدهم تا به امروز تاریخ پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته و در سال 1955 به عنوان یک رویداد رسمی سالانه به ثبت رسیده است.

از تفریحات زمستانی این فستیوال می‌توان به آتش‌بازی، اسکیت، لوژسواری، مسابقه سورتمه‌سواری با سگ، رژه‌های شبانه، میهمانی در فضای باز و دیگر خوش‌گذرانی‌ها اشاره کرد. این کارناوال سرزنده بر تفریحات خانواده‌محور نظارت داشته و گردشگران خارجی که خواستار تجربه‌ای واقعی از زمستان در کانادا هستند را به سوی خود می‌کشد.

مونترال

مونترال شهری دوست داشتنی و پویا است که جهانگرد ها، دانشجوها، کسب وکارها و افراد خلاق از سراسر دنیا را به سوی خود جذب می نماید. ترکیب سبک های معماری اروپایی و آمریکای شمالی، از مونترال شهری متمایز ساخته است. به همین دلیل بسیاری از مردم ترجیح می دهند تا در سفر به کانادا، اول به استان کبک سر بزنند.

فستیوال ها

بر اساس یک افسانه، استان کبک هرساله بیش از 500 فستیوال را برگزار می نماید. از فستیوال بین المللی موسیقی جاز تا فستیوال کمدی صرفاً برای خنده در مونترال و فستیوال تابستانی و زمستانی شهر کبک، می توان تفریحات فراوانی را در جشنواره های این استان پیدا کرد. بیشتر این تفریحات رایگان بوده و در خیابان های شهرها برگزار می شوند.

فرهنگ زبانی

اگرچه مونترال پس از پاریس دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان در دنیا محسوب می گردد، اما درواقع شهری دوزبانه است. بااین حال، بیشتر مردم این استان در فرانسوی صحبت کردن ثابت قدم هستند. همین موضوع استان کبک را به مکانی ایده آل برای تمرین زبان فرانسوی تبدیل نموده است؛ زیرا مدارس زبان فرانسوی فراوانی در دو شهر مونترال و کبک و بعلاوه دیگر شهرهای این استان وجود دارد.

شبه جزیره گسپه

شبه جزیره گَسپه (Gaspé) برای آشنایی شما با بعضی از شگفت انگیزترین چشم اندازهای این استان، شهرهای زیبا با جنگل های کاج و دره های عمیقِ مشرف به خلیج سنت لارنس را باهم ادغام نموده است. پِرسه (Percé) با صخره شکافدار خود، مقصدی محبوب در این شبه جزیره است. به علاوه، پارک حیرت انگیز گَسپِزی (Gaspésie) به خاطر زیبایی طبیعی و تفریحات آن در فضای باز، نظیر قایق سواری و تماشای نهنگ ها، همیشه ارزش بالایی برای بازدید دارد.

شربت درخت افرا

کبک 75 تا 77 درصد از فراوری شربت افرا در دنیا را در اختیار دارد و سالانه از این طریق 400 میلیون دلار عایدی کسب می نماید. بیش از 400 کارگاه در سراسر این استان مشغول فراوری شربت افرا هستند؛ بنابراین ملاقات از بعضی از آن ها به منظور تجربه فرآیند فراوری شربت افرا و امتحان طعم های مختلف که به غذاهای کانادایی شخصیت می بخشند، ایده خوبی به نظر می رسد.

پارک ملی مون مگانتیک

ملاقات از جاذبه های طبیعی در هر سفری به استان کبک لازم است؛ پارک ملی مون مِگانتیک (Mont Mégantic) نیز یکی دیگر از تجربه هایی است که نباید به هنگام سفر به این استان فراموش کرد. این پارک در بخش شمالی رشته کوه های آپالاشی (Appalachian) واقع شده و دارای بیش از 50 کیلومتر راستا کوه پیمایی است. این پارک بعلاوه از مهم ترین رصدخانه شرق کانادا، یعنی رصدخانه مون مگانتیک، میزبانی می نماید. می توان در هر فصلی به این پارک شگفت انگیز آمد و از حیات وحش اطراف آن لذت برد و اندکی زمان صرف آشنایی با نجوم کرد.

هتل یخی

هتل یخی که هرساله بازسازی شده و تغییر چهره می دهد، تنها 10 دقیقه با مرکز شهر کبک فاصله دارد. در این مجموعه تورهای روزانه همراه با رزرو اتاق های شخصی وجود دارد و گردشگران می توانند حس یک شب خوابیدن بر روی تختی از جنس یخ در اتاقی از همین جنس را تجربه نمایند. در این هتل یک بخش قطبی وجود دارد که میهمانان می توانند از اسپا و سونای موجود در آن در زیر آسمان شب لذت ببرند. به علاوه، در همین حوالی یک سرسره یخی نیز به چشم می خورد. در کافه این هتل حتی نوشیدنی ها نیز در لیوان های تراشیده شده از جنس یخ سرو می شوند.

مون ترمبلان

بعضی از جاذبه های اصلی استان کبک فرصت های بی نظیری برای اسکی هستند. یکی از محبوب ترین پیست های اسکی در این استان، مون ترمبلان (Mont-Tremblant) است. این روستای ساکت و آرام در دامنه یک تپه اسکی واقع شده و با داشتن امکانات فراوان، محل ایده آلی برای عاشقان ورزش های زمستانی به شمار می آید. این روستا، با تفریحات فراوان در فضای باز، فروشگاه ها و رستوران های مختلف، مکان مناسبی برای خانواده ها نیز محسوب می گردد. نواحی اطراف روستا نیز بسیار زیبا است و می توان در هر زمانی از سال از آن تماشا کرد.

موزه ها

از موزه باستان شناسی و تاریخ پونت اَ کَلیه (Pointe-à-Callière) در مونترال تا موزه تمدن در شهر کبک، استان کبک قطبی سرزنده برای آشنایی با دوران تاریخی و ماقبل تاریخی کشور کانادا است. این استان بعلاوه میزبان موزه های متعددی است که به معرفی کانادا و دنیا در گذشته می پردازند.

گالری های هنری

کبک علاوه بر داشتن شبکه گسترده ای از موزه ها و محوطه های تاریخی، به خاطر داشتن شماری از گالری های هنری در کلاس دنیای نیز به خود می بالد. این گالری های هنری نقطه کانونی مهمی برای آشنایی مخاطبان با فرهنگ کانادا هستند. موزه هنرهای زیبای کبک و موزه هنرهای معاصر مونترال، از جمله گالری های فراموش نشدنی برای ملاقات به شمار می آیند.

نهنگ ها

سواحل کبک یکی از معدود نقاط در دنیا هستند که می توان در آن ها حرکت دسته جمعی گروهی از بزرگ ترین پستانداران دریایی دنیا را مشاهده کرد. منابع بزرگ غذایی از نرم تنان در رودخانه سنت لارنس، نهنگ ها را به این منطقه می کشاند. می توان از اواخر ماه مه تا اوایل اکتبر در رودخانه سنت لارنس به تماشای نهنگ ها رفت و مشاهده کرد که چه تعداد نهنگ برای تأمین غذای خود به کبک می آیند.

ایل دو لا مادلن

مجمع الجزایر ایل دو لا مادلِن (Îles-de-la-Madeleine) مجموعه ای از چندین جزیره است که در دهانه رود سنت لارنس واقع شده اند. این جزایر مقصد محبوبی برای دوچرخه سواری، قایق سواری، برپایی چادر و بعلاوه بادموج سواری (windsurfing) و کایت موج سواری (kitesurfing) هستند. ایل دو هاور اوبرت (Île du Havre-Aubert)، بزرگ ترین جزیره این مجمع الجزایر، میزبان محوطه های باستان شناسی و محله تاریخی لا گِرَو (La Grave) است که در آن ساختمان های قدیمی مخصوص ماهیگیری، یک آکواریوم، یک موزه و چندین کافه و بوتیک دیده می گردد.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 15 مهر 1402 بروزرسانی: 15 مهر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 985

به "چرا باید به استان کبک کانادا سفر کنیم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چرا باید به استان کبک کانادا سفر کنیم؟" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید به استان کبک کانادا سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید