بازدید از موزه و مقبره چه گوارا (Che Guevara Mausoleum) در کوبا

در سفر به کوبا شما از موزه و مقبره چه گوارا (Che Guevara Mausoleum) دیدن خواهید کرد، مردی انقلابی که در مقابل ظلم باتیستا ایستادگی کرد و تاریخ این کشور و جهان جاودان شد.

بازدید از موزه و مقبره چه گوارا (Che Guevara Mausoleum) در کوبا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: آرامگاه چه گوارا کوبا یک بنای یادبود در سانتا کلارا و در میدان چه گوارا واقع شده است. در این جاذبه، آرامگاه یکی از افراد مشهور انقلابی یعنی اسرنستو چه گوارا و چند تن از هم رزمان او که در سال 1967 در طی کوشش برای آزادی در بولیوی کشته شدند، وجود دارد. در این آرامگاه شما یک مجسمه حدودا 6.5 متری برنز از چه گوارا خواهید دید. آرامگاه چه گوارا کوبا روی تپه ای قرار گرفته که انگار شهر زیر پای اوست. این شهر آخرین جایی بود که انقلاب کوبا در آن رخ داد.

چه گوارا در 17 اکتبر 1997 با احترام زیادی به وسیله نیروهای ارتش زمانی دفن شد که بقایای او در بولیوی کشف و به کوبا فرستاده شد. در این آرامگاه، موزه ای نیز وجود دارد که به زندگی این شخص و شعبه ابدی فیدل کاسترو، اختصاص داده شده است.

سانتا کلارا به عنوان محل یادبود سربازان چه گوارا که شهر را در تاریخ 31 دسامبر 1958 در طول نبرد سانتا کلارا آزاد کردند، انتخاب شد. نتیجه نبرد نهایی انقلاب کوبا، این بود که دیکتاتور کوبایی به نام فولخنثیو باتیستا ثالدیوار از کشور فرار کرد.

در نزدیکی آرامگاه چه گوارا کوبا و در بخش دیگری از شهر قطار مهمات نظامی باتیستا که به وسیله چه گوارا از خط خارج شده بود، دیده می گردد که در جای اصلی خود به جای مانده است.

برگرداندن چه گوارا از بولیوی

در اکتبر 1997، بقایای جسد چه گوارا و 6 نفر که با او در بولیوی جان باختند، به کوبا فرستاده شدند. وقتی که چه گوارا را در میان صدها نفر جمعیت پیاده کردند، گروه سرودی از دانش آموزان آهنگ «تا همیشه» (Hasta Siempre) را خواندند و فیدل کاسترو در میان جمعیت این چنین گفت:

«آن ها با خود چه فکری کردند که او را کشتند؟ اینکه او جنگنده بودن متوقف می گردد؟ امروزه او در همه جا هست، هر جایی که تنها یک علت برای دفاع وجود داشته باشد. اثر پاک نشدنی او در تاریخ خواهد ماند و درخشش او نمادی برای تمام فقیران دنیا خواهد بود».

سخنرانی او با 21 شلیک نظامی هماهنگ شده، هم در سانتا کلارا و هم در هاوانا همراه بود. علاوه بر چه گوارا، بقایای شش فرد دیگر که در سال های 1966-1967 شورش کردند و در یک بمب گذاری در 17 اکتبر 1997 به قتل رسیدند، وجود دارد.

آرامگاه

خبرنگاری به نام لیز فلمینگ می گوید: «بازدید از آرامگاه چه گوارا که در بیرون شهرستان ویا کلارا واقع شده، هم از نظر تاریخی و هم احساسی بسیار ارزشمند است. هر باور و فکری که داشته باشید و هر نظری که راجع به این شخص داشته باشید، با تماشا متعلقات او و توضیح تصویری زندگی او، شاید بتوانید تنها قطره ای از زندگی این شخص که یکی از معروف ترین نماید های ایستادگی و عشق بین یک رهبر و مردم است را درک کنید».

آغاز ساخت این بنا به سال 1982 برگشته که در 28 دسامبر 1988 با حضور رائول کاسترو افتتاح شد. این پروژه به وسیله معمارانی به نام کائو کامپوس، بلانکا هرناندس و ژوزه رامون لیناروس همراه با چند مجسمه ساز و ژوزه د لازارو بنکوکو و ژوزه دلارا (خالق اصلی آن) طراحی شد. بعلاوه 500 هزار نفر از مردم سانتا کلارا بیش از 400 هزار ساعت را با کار داوطلبانه به بهبود و ساخت مجسمه و کل پروژه اختصاص دادند.

در آرامگاه چه گوارا کوبا جنبه های گوناگونی از او به نمایش گذاشته شده است. برای مثال زمانی که او در گواتمالا و در سازمان ملل بوده، مجسمه سازی شده و نامه کامل خداحافظی اش به فیدل به طور کامل حک شده است. دیوار تزئینی مجاور آنجا، چه گوارا را در سیرا مائسترا نمایش می دهد که با فیدل کاسترو بوده است و تصویرهای این چنین در سراسر مجموعه دیده می شوند. در نهایت می توان گفت که معلمان فرهنگی، دانش آموزان و پیشگامان جوان دیده می شوند که در حال خواندن درود روزانه ای هستند که به «ما شبیه چ خواهیم بود»، معروف است.

به طور کل، سازه این مجموعه در بالای تپه ای قرار گرفته است که دید خوبی به شهر سانتا کلارا داشته و یک میدان بزرگ سنگ فرش شده دارد. در انتهای این میدان دو بیلبورد بزرگ از سخن های فیدل کاسترو دارد که بدین توضیح است: «چ- او ستاره ای بود که تو را اینجا گذاشت و تو را یکی از مردمانش کرد» و «ما می خواهیم که همه شبیه چ باشند». بعلاوه یک نوشته از چه گوارا وجود دارد که روی سنگی حک شده و سخنی از او را به نمایش می گذارد.

نمادگرایی

ژوزه کلارا که آرامگاه چه گوارا کوبا را ساخته است، این طور می گوید: «من از عناصر بسیار ساده جغرافیایی، مستطیل و مربع، استفاده کردم تا شخصیت واقعی چه گوار را نمایش دهد، شخصیتی بسیار باثبات و بسیار قوی».

عناصر زیادی در این مجموعه هستند که معنای نمادی خاصی دارند. به عنوان مثال، آرامگاه یک بنای 190 درجه است که چهره چه گوارا را به طور مستقیم به سمت جنوب امریکا راهنمایی می نماید که منعکس کننده تمرکز و چشم او آن برای یک آمریکای لاتین متحد است. علاوه بر این، مجسمه 6.5 متری برنز او را در حال حمل اسلحه نشان می دهد که به معنی آن است که چه گوارا همیشه رو به جلو حرکت می نماید.

دست چه گوارا که در بخشی از جنگ شکسته شده بود نیز در مجسمه او نشان داده شده است. اما در مجسمه دست او از گردنش آویزان نیست که بخش دیگری از شخصیت او را نشان دهد، مردی که حتی در برابر خود قیام می نماید. در هر صورت این آرامگاه، یکی از جاذبه های مهمی است که در سفرتان به این کشور فوق العاده در کنار دیگر تماشای ها، به هیچ وجه نباید از دست دهید.

اطلاعات کاربردی

  • زمان مورد احتیاج پیشنهادی برای بازدید از مجموعه: 1 ساعت و 30 دقیقه
  • ساعات بازدید: 8 صبح تا 9 شب
  • آدرس: کوبا، سانتا کلارا 20100
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 860

به "بازدید از موزه و مقبره چه گوارا (Che Guevara Mausoleum) در کوبا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازدید از موزه و مقبره چه گوارا (Che Guevara Mausoleum) در کوبا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از موزه و مقبره چه گوارا (Che Guevara Mausoleum) در کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید