چطور در کانادا خانه اجاره ای پیدا کنیم؟

یکی از چالش هایی که در روزهای ابتدایی مهاجرت به کانادا با آن روبرو خواهید بود یافتن خانه ای برای اجاره است که در ادامه راه های مختلف را مرور خواهیم کرد.

چطور در کانادا خانه اجاره ای پیدا کنیم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: باید خدا را شکر کرد که تکنولوژی زندگی همه مان را متحول نموده است؛ وگرنه همچنان باید ابتدا وارد کانادا می شدید و بعدش در پی خانه می گشتید. دیگر فرصتی برای استراحت کردن برایتان نمی ماند.

روش های پیدا کردن خانه برای تازه واردان در کانادا این روزها به لطف تکنولوژی و جهانی دیجیتال، خیلی آسان تر شده است. شما می توانید از ایران، خانۀ موردنظرتان را در محلۀ دلخواه خودتان انتخاب کنید و وقتی وارد کانادا شدید، مستقیم به خانۀ خودتان بروید.

البته که روش های سنتی همچنان وجود دارند، اما این روزها رایج ترین روش پیدا کردن خانه در کانادا، همین روش آنلاین است. در این مطلب در خصوص تمام روش های پیدا کردن خانه (چه سنتی و چه آنلاین) صحبت می کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برترین روش برای پیدا کردن اولین خانه برای ما ایرانی ها

ما ایرانی ها دست و بال مان به دلیل تحریم بسته است. برای اجاره خانه در کانادا، شاید به سختی بتوانیم خانه ای را از داخل ایران اجاره کنیم و شاید اصلاً اجارۀ یک خانه بدون تماشا آن ملک از نزدیک، کار درستی نباشد.

بعضی مواقع از محله خوشمان نمی آید، بعضی مواقع دیگر خودِ خانه را دوست نداریم و غیره. در اینجا سابلت کردن راهکار ماست؛

یک زمانی پیش می آید که شما آپارتمان یا واحدی را اجاره می کنید و یک فضای خالی دارید و از طرفی هم مبلغ اجاره برایتان سنگین است؛ و یا اینکه بدلایلی مثل سفر در مدتی کوتاه آپارتمان یا خانه شما خالی است، در شرایطی که اجازۀ این کار را داشته باشید، می توانید به عنوان موجر واحد، آن اتاق یا فضای خالی را به فرد دیگری اجاره بدهید. به این کار سابلت دادن می گویند.

حالا شما می توانید این فضای خالی را از فرد دیگری اجاره کنید که برایتان خیلی راحتتر است.

در کانادا می توانید در روزهای اول از روش سابلت کردن برای مدت یک هفته الی دو ماه بهره ببرید. یعنی در آن جا ایرانی های دیگری هم هستند که خانه شان را به شما سابلت نمایند.

یکی دیگر از مزایای سابلت کردن در ابتدای ورود به کانادا این است که شما در ابتدای ورود لازم نیست در پی خرید وسایل خانه بروید و خانه با وسایل کامل آنهم با سلیقه ایرانی در اختیار شماست، حالا به میزان کافی فرصت دارید تا استراحت کنید و با خیال راحت در پی خانه دلخواهتان بگردید.

یک روش دیگر هم برای اجاره خانه در روزهای اول ورود به کانادا وجود دارد و آنهم استفاده از اپلیکیشن Airbnb است. وظیفۀ Airbnb اجاره دادن اتاق یا خانۀ افراد به فرد دیگری است. شما هم می توانید به وسیله این سیستم آنلاین خانه یا اتاق موردنظرتان را اجاره کنید.

اما همه چیز به اینجا ختم نمی گردد؛ مسئله ای که Airbnb برای ایرانی ها داخل کشور دارد این است که احتیاج به Credit Card و شماره تلفنی بغیر از شماره ایران دارید و از داخل ایران هم دسترسی شما مسدود است. در نتیجه شاید این راه برای شما سخت باشد؛ جدا از این معمولا قیمت آپارتمان هایی که در Aribnb پیدا میکنید کمی از قیمت سابلت کردن بیشتر است.

در کانادا هم مثل ایران که اپلیکیشن هایی برای آگهی دادن وجود دارد، یکسری پلتفرم وجود دارد که می توانید به یاری آن برای خودتان و با توجه به بودجه ای که دارید، خانه پیدا کنید.

روش های آنلاین پیدا کردن خانه در کانادا

بعد از اینکه در خانه اجاره ای موقت خود ساکن شدید اکنون می توانید از روش های زیر خانه مورد نظر خود را برای بلند مدت اجاره کنید

متداول ترین سایت ها و اپلیکیشن های پیدا کردن خانه در کانادا عبارتند از:

  • Kijiji | اپلیکیشن و سایت اجاره خانه در کانادا

Kijiji یکی از رایج ترین پلتفرم های آگهی در کانادا است. عملکرد آن هم خیلی ساده است، منطقۀ موردنظر و بودجه تان را معین می کنید و آگهی های اجاره خانه در کانادا را به شما نشان می دهد.

همین حالا یک سری به سایت Kijiji بزنید و نگاهی به قیمت ها بیاندازید.

  • Zumper | اپلیکیشن و سایت اجاره خانه در کانادا

Zumper هم جزو پلتفرم های رایج آگهی خانه و آپارتمان است. مثل تصویر بالا می توانید در جای خالی منطقه موردنظرتان را وارد کنید و آگهی های اجاره خانه کانادا در آن منطقه را ببینید.

  • Padmapper | اپلیکیشن و سایت اجاره خانه در کانادا

این پلتفرم برای پیدا کردن خانه در کانادا و آمریکا مناسب است. بلافاصله بعد از اینکه منطقۀ موردنظرتان را معین می کنید، می توانید آگهی های مختلف را در روی خبرنگاران ببینید. جزئیات هرکدام از آگهی ها هم در آن معین است.

می توانید همین حالا سایت Padmapper را نگاهی بیاندازید.

  • Viewit.ca | سایت پیدا کردن خانه در کانادا

این سایت هم مثل بقیۀ مواردی که معرفی کردیم، به شما یاری می نماید تا خانۀ مورد نظر خود را پیدا کنید.

چند سایت دیگر هم در این زمینه فعالیت می نمایند که در زیر نام می بریم

  • Craigslist.ca
  • Candos.ca
  • Realtor.com

اگر نگاهی به سایت هایی که معرفی کردیم انداخته باشید، احتمالاً با یکسری اصطلاح روبه رو شده اید که برایتان جای سوال است. در ادامه در خصوص این اصطلاحات که در پروسۀ پیدا کردن خانه خیلی به یاریتان می آید صحبت می کنیم، مثل:

Sub-lease یا Lease Transfer

لیز ترنسفر (Lease transfer) زمانی است که فردی می خواهد مدت باقی ماندۀ قراردادش که اصلاً هم میزان کمی نیست را جابه جا گردد و نمی داند چه کاری انجام دهد. در اینجا اگر شما خوش شانس باشید و بتوانید آن فرد را پیدا کنید که خانه اش را اجاره کنید، می توانید مدت زمان باقی ماندۀ قراردادش را به خودتان منتقل کنید و در خانه اش مستقر شوید.

خوبی این روش از اجاره خانه در کانادا این است که مقرون به صرفه تر از بقیه موارد برایتان تمام می گردد؛ چون صاحبخانه به دلیل مسائل قانونی مجبور است قرارداد اجارۀ خانه را با همان قیمت قبلی جلو ببرد و نهایتاً حدود 1 الی 2 درصد به صورت سالیانه، افزایش قیمت داشته باشد.

مثلاً این امکان وجود دارد که شما خانه ای را که اجارۀ ماهیانه اش در امسال 1500 دلار است، با ماهی 900 دلار از کسی که آن را قبلاً اجاره نموده لیز ترنسفر کنید.

منطقۀ مورد نظرتان را انتخاب کنید

اگر یک نیم نگاهی به این سایت ها و قیمت های اجارۀ خانه ها انداخته باشید، می دانید که در بعضی شهرهای کانادا می توان یک ملک با 700 دلار هم اجاره کرد و در بعضی شهرهای دیگر، مقرون به صرفه ترین نرخ اجارۀ ملک، حدود 1200 دلار است.

در اینجا چند مورد دخیل است که باید قبل انتخاب منطقه حتماً آن ها را آنالیز کنید

  • یک حساب سرانگشتی انجام بدهید و ببینید که میانه هزینۀ زندگی در آن محلۀ موردنظر چقدر می تواند باشد؟
  • فاصلۀ زمانی رفت و آمد تا مرکز شهر یا مرکزهای تجاری مهم چقدر است؟
  • هزینۀ رفت و آمد ماهانه تان از آن منطقه تا محل کار یا دانشگاه تان چقدر می گردد؟
  • سطح دسترسی به حمل و نقل عمومی در چه حدی است؟
  • آیا این محله سروصدا دارد؟
  • امنیت جانی و مالی تان در این منطقه چقدر خواهد بود؟ (تعجب نکنید! همه جای جهان جرم و جنایت وجود دارد.)
  • اگر فرزندی دارید که باید او را به مدرسه بفرستید، مهم ترین موردی که باید به آن توجه کنید، محل مدرسه است. بعضی مواقع ممکن است شما خانه ای را در محله ای عالی پیدا کنید، اما از مدرسۀ فرزندتان دور باشد.

بعد از اینکه این موارد را برای خودتان معین کردید، باید تصمیم بگیرید که چه نوع خانه ای می خواهید اجاره کنید؟ خانۀ مستقل؟ کاندو؟ استودیو؟ شاید هم آپارتمان!

هرکدام از این موارد را در مقاله ای دیگر برایتان شرح می دهیم.

سعی کنید هر خانه ای که می بینید را برای خودتان در گوشه ای یادداشت کنید و با احتیاجهای خودتان انطباق بدهید.

در نهایت…

حالا دیگر آماده اید که خانه تان را اجاره کنید. اما باز هم عجله نکنید.

بعد از اینکه کامل در خصوص همه چیز مطلع شدید، می توانید خانۀ موردنظرتان را اجاره کنید. اگر سوالی دارید در بخش نظرات از ما بپرسید.

انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1206

به "چطور در کانادا خانه اجاره ای پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور در کانادا خانه اجاره ای پیدا کنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در کانادا خانه اجاره ای پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید