گوتنبرگ یا مونترال؟ سوئد یا کانادا؟ مهاجرت و زندگی در هر یک چطور است؟

سوئد و کانادا  هر دو از میزبان های مهاجرین ایرانی ها هستند، با شهرهای پر طرفداری همچون گوتنبرگ و مونترال که سالهاست پذیرای مهاجران ایرانی بوده است، انتخاب بین این دو نیازمند مرور اطلاعات مختلفی میباشد که برخی از انها را در ادامه برایتان شرح خواهیم داد.

گوتنبرگ یا مونترال؟ سوئد یا کانادا؟ مهاجرت و زندگی در هر یک چطور است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ✅ گوتنبرگ

گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سوئد، ترکیبی از شهرنشینی پر جنب و جوش، حال و هوای دوستانه و جذابیت ساحلی است.

در سالهای اخیر، گوتنبرگ به یک قطب مهم مواد غذایی تبدیل شده است. غذاهای دریایی در رده جهانی، رستوران های برنده جایزه و خط ساحلی باشکوه،  بازدیدکنندگان بین المللی را به تعداد روزافزون جذب می کند. در کل گوتنبرگ، حس اروپایی بیشتری نسبت به پایتخت سوئد یعنی استکهلم دارد.
گوتنبرگ پذیرای دانشجویان زیادی است، این شهر شامل دانشگاه گوتنبرگ و دانشگاه فناوری چالمرز میباشد. ولوو در سال 1927 در گوتنبرگ تأسیس شد و هنوز مقر اصلی آن در جزیره هیسینگن در این شهر است.

هاگا نیگاتا یکی از قدیمی ترین مناطق در گوتنبرگ، منطقه ای برای عاباران پیاده میباشد که دارای خانه های چوبی بسیار زیبا است. در این منطقه فروشگاه ها و کافه های زیادی وجود دارد شما میتوانید برای استراحت  یک فنجان قهوه را با یک نان دارچین نوش جان کنید.

زبان رسمی این شهر سوئدی و واحد پول آن کرون سوئد میباشد.

گوتنبرگ دارای آب و هوایی ملایم و نسبتا گرم است. میزان بارش باران در ماه های گرم سال هم در این شهر بالاست و میانگین دمای هوا در این شهر 7 درجه سانتی گراد و میانگین بارندگی 772 میلی‌متر است. تابستان یعنی از ژوئن تا آگوست بهترین زمان برای سفر به این شهر میباشد.

برای داشتن یک سفر جذاب در گوتنبرگ روز خودرا در هاگا شروع کنید، از کلیسای ماهی و موزه Maritiman حتما دیدن کنید .

شما میتوانید در Stora Saluhallen یک خرید هیجان انگیزرا تجربه کنید در باغ گیاه شناسی گوتنبرگ کمی استراحت کنید.

✅ مونترال

مونترال دومین شهر پرجمعیت کانادا و پرجمعیت ترین شهر در استان کبک کانادا میباشد و حدود 2 میلیون جمعیت دارد، مونترال یکی از شهرهای دوزبانه کانادا به حساب می آید که بیش از 59٪ از جمعیت قادر به صحبت به دو زبان انگلیسی و فرانسوی هستند. مونترال پس از پاریس دومین شهر بزرگ فرانسه زبان در کشورهای پیشرفته است. تابستان ها گرم و مرطوب و زمستان ها در مونترال بسیار سرد و برفی است. فصل بهار و پاییز در مونترال در بیشتر اوقات معتدل و مطلوب و با بارندگی همراه است. هوای مونترال همچون تورنتو ریتم منظمی ندارد.

مونترال

مونترال یکی از بهترین میزبانهای آمریکای شمالی برای رویدادهای بین المللی است همچنین  در سال 1976 میزبان بازی های المپیک تابستانی نیز بوده است. علاوه بر این، این شهر میزبان نمایشگاه 67 بوده، که به عنوان موفق ترین نمایشگاه جهان در قرن 20 شناخته می شود.

مونترال به شهری که فرهنگ اروپا و سبک زندگی آمریکای شمالی را با هم تلفیق می کند معروف است. این شهر به لحاظ فرهنگی بسیار غنی میباشد.
در مونترال دوستداران طبیعت می توانند از کوه رویال و باغ های گیاه شناسی لذت ببرند، هنر دوستان مجذوب موزه هنرهای زیبا می شوند. 

خیابان سنت پل خیابانی با سنگفرشهای زیبا به طول 2 کیلومتر در مونترال قدیمی است و یکی از قدیمی ترین خیابان های این شهر میباشد که در آن می توانید رستوران های زیادی پیدا کنید که محبوب ترین غذای کبک را سرو می کنند: پوتین که در اواخر دهه 1950 درست شد، غذایی دلچسب است که از سیب زمینی سرخ کرده، کشک پنیر تهیه شده است. این غذا در کل کانادا و حتی در شمال ایالات متحده گسترش یافته است.

از دیدنی های مونترال میتوان به کلیسای نُتردام، مونترال قدیم، پارک مونت رویال، باغ‌های گیاه‌شناسی مونترال، کلیسای سن ژوزف، بندر قدیم مونترال،موزه‌ی هنرهای زیبای مونترال، موزه‌ی پونته کالیه،خیابان سن‌کاترین و شهربازی لارُند اشاره کرد.

✅ مقایسه مونترال و گوتنبرگ از لحاظ شاخص ها

در ادامه چهار شاخص مهم برای مقایسه کیفیت زندگی در مونترال کانادا و گوتنبرگ سوئد در نظر گرفته شده است:

  1. شاخص ایمنی که شامل  دیجیتال، امنیت بهداشت، امنیت زیرساخت ها و امنیت شخصی و اجتماعی است.
  2. شاخص هزینه زندگی یک شاخص قیمت نظری است که هزینه نسبی زندگی را در طول زمان یا مناطق اندازه گیری می کند. این شاخصی است که اختلاف قیمت کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند و با تغییر قیمت امکان تعویض با سایر موارد را فراهم می کند.
  3. شاخص مراقبت های بهداشتی برآورد کیفیت کلی سیستم مراقبت های بهداشتی، متخصصان مراقبت های بهداشتی، تجهیزات، کارکنان، پزشکان، هزینه ها و غیره است. 
  4. از شاخص کیفیت هوا (AQI) برای گزارش کیفیت روزانه هوا استفاده می شود. این به شما می گوید که هوای شما چقدر تمیز یا آلوده است و چه اثرات سلامتی مرتبط ممکن است برای شما نگران کننده باشد. AQI روی تأثیرات سلامتی شما ممکن است در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تنفس هوای آلوده متمرکز شود.

طبق آخرین آمار:

شاخص ایمنی مونترال 70٪ و گوتنبرگ 53٪ که نشان دهنده ایمنی بیشتر در مونترال می باشد.

همچنین شاخص هزینه های زندگی درمونترال66٪ و در گوتنبرگ 77٪ میباشد که نشان دهنده هزینه های کمتر زندگی در مونترال میباشد.

حال در بررسی شاخص مراقبت های بهداشتی مشاهده میشود که گوتنبرگ با شاخص 68٪ کیفیت مراقبت های بهداشتی بهتری از مونترال با شاخص 64٪ دارد.

مونترال با شاخص 33٪ آلودگی هوای بیشتری از گوتنبرگ با شاخص 21٪ دارد.

و در آخر هدف موسسه Best Canada tours کمک به شما برای پیدا کردن شهر مناسب با بالاترین کیفیت زندگی برای مهاجرت میباشد.

سوالات خود را در زمینه مهاجرت و زندگی در کانادا و سوئد از ما بپرسید.

انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 357

به "گوتنبرگ یا مونترال؟ سوئد یا کانادا؟ مهاجرت و زندگی در هر یک چطور است؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "گوتنبرگ یا مونترال؟ سوئد یا کانادا؟ مهاجرت و زندگی در هر یک چطور است؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوتنبرگ یا مونترال؟ سوئد یا کانادا؟ مهاجرت و زندگی در هر یک چطور است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید