گردشی برای دیدار با مجسمه آزادی در نیویورک

بیگمان تصویر ذهنی دنیا از ایالات متحده آمریکا با مجسمه آزادی گره خورده است. اگر در سرتاسر دنیا از هرکسی راجع به بزرگترین و مشهورترین نماد آمریکا سوال شود حتما جواب مجسمه آزادی خواهد بود.

گردشی برای دیدار با مجسمه آزادی در نیویورک

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: هر چند که آمریکا جاذبه های دیگری مانند کوکا کولا و مک دونالد هم دارد که البته برای دهه هاست که دنیا را مسخ خود کرده اند و فراتر از مرزهای آمریکا دلبستگان زیادی دارند.

مجسمه آزادی که در واقع اسم اصلی و کامل آن مجسمه آزادی روشنگر جهان هست در جزیره لیبرتی واقع در منطقه منهتن در بندر نیویورک در میان آبهای رودخانه هادسون در آمریکا قرار دارد.

این تندیس با ابهت که یک سازه نئوکلاسیک محسوب می شود طراحی هنرمند فرانسوی فردریک آگوست بارتولدی است و البته کار ساخت اسکلت فلزی آنرا مهندس نامی فرانسوی دیگری بنام گوستاو ایفل (طراح و سازنده برج ایفل) انجام داده است. مجسمه آزادی از 350 قطعه جدا از هم تشکیل شده است که همگی در محل نصب به هم متصل شده اند.این مجسمه که بیش از 93 متر ارتفاع دارد در سال 1886 به  نشانه دوستی مردم فرانسه به مردم آمریکا هدیه داده شده است.

در توضیح این تندیس آورده اند که نماد لیبرتاس الهه آزادی در روم باستان می باشد.او که با دست راست خود مشعلی را بالای سر برده ، با دست چپ خویش لوحی را نگه داشته که با اعداد رومی تاریخ اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا از انگلستان که بیانگر 4 ژوییه سال 1776 میباشد روی آن حک شده است و اگر از نزدیکتر به آن نگاه بیاندازیم گره ای از زنجیر شکسته در پاهای آن هویدا می باشد که نماد لغو قانون برده داری است.

تندیس الهه آزادی که برای مردم آمریکا یک گنجینه ملی است به عنوان نماد استقبال از مهاجرانی که از راه دریا وارد ایالات متحده آمریکا میشوند شناخته میشود.

یکی از شناخته ترین تندیسها در جهان که هر ساله میلیونها بازدیدکننده را به سوی خود فرا می خواند و آنها را وادار به گرامی داشتن آرمانهای خویش که آزادی، الهام و امید هستند می دارد.

قطعا هر بازدید کننده و گردشگری که به نیویورک میرود بازدید از این مجسمه مشهور جز برنامه های گشت و گذارش خواهد بود.

همه روزه و در تمام طول سال تورهای گوناگونی جهت بازدید از این مجسمه برگزار میشود.

تورهایی با قایقهای سبک و خصوصی، تور با کروزهای کوچک به هنگام غروب خورشید، تورهای انفرادی و خانوادگی یا تورهای گروهی همراه با راهنما از جمله تورهایی هستند که در صورت درخواست و با هماهنگی قابل اجرا میباشند.

انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 428

به "گردشی برای دیدار با مجسمه آزادی در نیویورک" امتیاز دهید

4 کاربر به "گردشی برای دیدار با مجسمه آزادی در نیویورک" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشی برای دیدار با مجسمه آزادی در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید