جلوه های تماشایی میدان تایمز نیویورک؛ قلب تپنده آمریکا

میدان تایمز نیویورک، نماد شهر پرجنب و جوش و هیاهوی نیویورک است. این میدان شلوغ و پرازدحام، با تابلوهای نورانی رنگارنگ، صحنه های زنده و هیجان انگیز خود، سالانه میلیون ها گردشگر را به سوی خود می کشاند. میدان تایمز فراتر از یک مکان توریستی است؛ آن نقطه تلاقی فرهنگ، تجارت و سرگرمی در قلب شهر نیویورک محسوب می شود که جاذبه های بی شماری را در دل خود جای داده است. در این مقاله سعی داریم شما را با زوایای مختلف این میدان افسانه ای آشنا کنیم.

جلوه های تماشایی میدان تایمز نیویورک؛ قلب تپنده آمریکا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کشور آمریکا از جمله کشور هایی است که سالانه دنیاگرد های بسیاری را به خود جذب می نماید. کسانی که به آمریکا سفر می کنند، معمولا در ابتدا از مکان های معروف این کشور بازدید می کنند. یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری آمریکا، میدان تایمز نیویورک می باشد. در این مقاله قصد داریم تا توضیحاتی جامع را در خصوص میدان تایمز به شما ارائه دهیم. اگر شما هم علاقه دارید تا با این میدان و تاریخچه آن بیشتر آشنا شوید، تا انتها همراه ما باشید. میدان تایمز نیویورک در منطقه منهتن واقع شده است.

موقعیت جغرافیایی میدان تایمز نیویورک

میدان تایمز شهر نیویورک در منطقه منهتن واقع شده است. این میدان خیابان شماره 7 را به خیابان برادوی متصل می نماید. در گذشته میدان مرکز حمل و نقل نیویورک به حساب می آمد اما امروزه میدان فوق به یک مرکز تجاری و تفریحی تبدیل شده است.

تاریخچه میدان تایمز نیویورک

در اوایل قرن نوزدهم میلادی میدان تایمز که در آن موقع Longacre Square نامیده می شد که مملو از کافه ها و تئاتر های گوناگون بود. با گذشت زمان و در اواخر قرن نوزدهم بعضی از کافه ها و تئاتر های این میدان تعطیل شدند و جای خود را به مراکز تجاری و تفریحی دادند. امروزه میدان تایمز به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر نیویورک شناخته می گردد.

تعداد بازدیدکنندگانِ روزانه و سالانه

تعداد بازدیدکنندگانِ میدان تایمز شهر نیویورک را نمی توان به صورت دقیق تعیین کرد اما تخمین زده می گردد که روزانه 500 الی 600 هزار نفر از این میدان بازدید می کنند بعلاوه تعداد بازدیدکنندگانِ سالانه میدان تایمز، حدود 60 الی 65 میلیون نفر می باشد.

جاذبه های گردشگری و مکان های معروف اطراف میدان تایمز نیویورک

همانگونه که در پاراگراف های قبل نیز بیان کردیم میدان تایمز نیویورک، یکی از برترین مراکز تجاری و تفریحی کشور آمریکا است. در این بخش از مقاله جاذبه های گردشگری و مکان های معروف در اطراف این میدان را به شما معرفی خواهیم کرد. این مکان ها عبارتند از؛

  1. فروشگاه بزرگ دیزنی

یکی از مراکز تجاری نزدیک به میدان فروشگاه دیزنی می باشد. دیزنی یک فروشگاه زنجیره ای است و در کشور های مختلف شعبه های بسیاری دارد. در فروشگاه های زنجیره ای دیزنی تنها محصولات فراوری شده به وسیله شرکت دیزنی به فروش می رسند. شما می توانید در فروشگاه دیزنی میدان تایمز محصولاتی از قبیلِ پوشاک، مواد غذایی و… را خریداری نمایید.

  1. غرفه فروش بلیط (معروف به TKTS)

یکی دیگر از مراکز تجاری معروف میدان تایمز نیویورک غرفه TKTS می باشد. در این غرفه، شما می توانید بلیط های کنسرت ها و تئاتر های مختلف را با تخفیف های بسیار مناسبی بخرید بنابراین اگر قصد خرید بلیط یک کنسرت و یا یک تئاتر را دارید برترین مکان، غرفه TKTS می باشد.

  1. فست فود مک دونالد

شرکت مک دونالد، مجموعه ای از فست فود های زنجیره ای است. در حال حاضر، مک دونالد در بیش از صد کشور دنیا شعبه دارد و یکی از معروف ترین شعبه های این شرکت، در نزدیکی میدان تایمز نیویورک واقع شده است. شما می توانید در فست فود مک دونالد، غذاهایی از قبیل چیزبرگر، همبرگر، ساندویچ مرغ و … را سفارش دهید. هر سال در شب 31 دسامبر، سال نو میلادی در میدان جشن گرفته می گردد.

  1. استودیو تایمز

استودیو تایمز، یکی دیگر از مکان های نزدیک به میدان است. در این استودیو برنامه های تلویزیونی صبح بخیر آمریکا، ABC و … ضبط می گردد.

  1. رستوران سیاره هالیوود

رستوران سیاره هالیوود در میدان تایمز نیویورک، یکی از رستوران های شرکت زنجیره ای سیاره هالیوود می باشد. رستوران های سیاره هالیوود، متعلق به دو بازیگرِ معروف به نام های سیلوستر استالونه و آرنولد شوارتزنگر بودند اما شوارتزنگر سهام خود را چند سال پیش فروخت. شما می توانید با چند دقیقه پیاده روی از میدان تایمز، به رستوران سیاره هالیوود برسید. در این رستوران غذاهای بسیار متنوعی سرو می گردد.

  1. کارخانه بادویزر

یکی دیگر از شرکت هایی که در میدان تایمز نیویورک واقع شده است، بادویزر می باشد. این شرکت به وسیله یک شخص آلمانی افتتاح شده است و نوشیدنی های مختلفی را فراوری می نماید.

  1. مجموعه تجاری و تفریحی هارد راک کافی

مجموعه تجاری و تفریحی هارد راک کافی، از یک رستوران و یک هتل  تشکیل شده است. این مجموعه در نزدیکی میدان تایمز شهر نیویورک واقع شده است.

  1. ساعت آنالوگ میدان تایمز (ساعت شورلت)

ساعت آنالوگ میدان تایمز، بر روی یکی از ساختمان های اطراف این میدان نصب شده است و به ساعت شورلت نیز معروف می باشد. ساعت شورلت بسیار بزرگ و زیبا است و به عنوان یکی از نماد های میدان تایمز شهر نیویورک شناخته می گردد.

  1. جشن سال نو میلادی در میدان تایمز

در شب 31 دسامبر، میدان تایمز نیویورک میزبان افرادی است که می خواهند سال نو را جشن بگیرند. در این شب، مراسم های آتش بازی مختلفی در میدان تایمز برگزار می گردد و بیلبوردها نیز تصاویری مربوط به سال نو میلادی را نشان می دهند.

  1. جشن انتها جنگ دنیای دوم در میدان تایمز

یکی از دلایل معروف شدنِ میدان تایمز، برگزار شدنِ جشن انتها جنگ دنیای دوم در این میدان است. در سال 1945، بیش از دو میلیون نفر در میدان تایمز جمع شدند و انتها مسائل ناشی از جنگ را جشن گرفتند. فست فود مک دونالد و رستوران سیاره هالیوود در نزدیکی میدان تایمز شهر نیویورک واقع شده اند.

نکات تکمیلی:

  1. نقش فرهنگی و هنری میدان تایمز: این میدان نه تنها یک مرکز تجاری و تفریحی است، بلکه پایگاه اصلی صنعت تئاتر برادوی و بسیاری از استودیوهای تلویزیونی معتبر آمریکا در آن واقع شده است. رویدادهای فرهنگی و هنری متعددی در این میدان برگزار می شود.
  2. معماری و طراحی میدان تایمز: ساختمان های مدرن و زیبای اطراف میدان، طراحی شده توسط معماران مشهور، خود یکی از جاذبه های اصلی این مکان هستند. تابلوهای نورانی و تبلیغاتی غول پیکر میدان، منظره ای بی نظیر را به وجود آورده اند.
  3. فعالیت های تجاری و مراکز خرید: میدان تایمز خانه برندهای تجاری معروف و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ است. شما می توانید از خرید در فروشگاه های لوکس گرفته تا رستوران ها و کافه های متنوع، تجربه های خرید و لذت بردن از غذاهای مختلف را در این میدان داشته باشید.
  4. تجربه زندگی شبانه در میدان تایمز: زندگی شبانه در میدان تایمز هرگز متوقف نمی شود. کلاب ها، بارها، کنسرت ها و نمایش های زنده، این میدان را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری شبانه در نیویورک تبدیل کرده است.

سخن پایانی

میدان تایمز نیویورک، قلب تپنده شهر نیویورک و آمریکا است. این میدان شلوغ و پرجنب و جوش، نمادی از زندگی پویا، فرهنگ غنی و فرصت های بی پایان در این کشور محسوب می شود. بازدید از میدان تایمز، تجربه ای است که هرگز از خاطر گردشگران پاک نخواهد شد؛ تجربه ای که انرژی، شادابی و روح نیویورک را در خود جای داده است. پس اگر به دنبال لذت بردن از تپش قلب آمریکا هستید، میدان تایمز انتخاب درستی خواهد بود.

انتشار: 2 فروردین 1403 بروزرسانی: 16 فروردین 1403 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1322

به "جلوه های تماشایی میدان تایمز نیویورک؛ قلب تپنده آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوه های تماشایی میدان تایمز نیویورک؛ قلب تپنده آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید