مجسمه آزادی نیویورک (آمریکا) - مجری سفرهای گردشگری

مجسمه آزادی نیویورک (آمریکا)

مجسمه آزادی (Liberty)، نماد آزادی جهان، مجسمه ای عظیم در جزیره Liberty در خلیج نیویورک، ایالات متحده، به یادبود دوستی مردم ایالات متحده و فرانسه بنا شده است، این مجسمه با ارتفاع 305 فوت (93 متر) به اضافه پایه آن، نمایانگر زنی است که مشعلی را در دست راست خود دارد و در دست چپش تاریخ تصویب اعلامیه استقلال (4 ژوئیه 1776) را نمایش میدهد.

مجسمه آزادی نیویورک (آمریکا)

ابعاد مشعل 29 فوت (8.8 متر) از نوک شعله تا پایین دسته است، از طریق نردبان 42 فوتی (12.8 متری) در داخل آن قابل دسترسی است (از سال 1886 تا 1916 بالا رفتن از آن برای عموم آزاد بود) یک آسانسور بازدید کنندگان را به بالا میبرد، همچنین میتوان از طریق پلکان نیز به آنجا رسید، یک پلکان مارپیچ به یک سکوی مشاهده در قسمت تاج شکل مجسمه منتهی می شود. یک پلاک در ورودی قرار دارد که روی آن عبارت The New Colossus توسط Emma Lazarus در سال 1883 نوشته شده است که برای جمع آوری پول برای کمک به ساخت آن بوده است.

مجسمه آزادی، نیویورک، آمریکا

یک تاریخدان فرانسوی به نام Édouard de Laboulaye، در سال 1865 یک پروپوزال برای مجسمه تنظیم کرد. کمک های مالی توسط مردم فرانسه انجام شد و کار در فرانسه در سال 1875 توسط مجسمه ساز Frédéric-Auguste Bartholdi آغاز شد.

این مجسمه از ورقهای مسی ساخته شده، با دست چکش خورده و بر روی چهارچوب فولادی غول پیکر که توسط اوژن-امانوئل ویولت-ل-دوک و الکساندر-گوستاو ایفل طراحی شده است، مونتاژ شده است.

این مجسمه در مراسمی در پاریس در تاریخ 4 جولای 1884 به وزیر آمریکایی به Levi Morton (معاون بعدی رئیس جمهور) اهدا شد.

در سال 1885 مجسمه کامل شده با ارتفاع 151 فوت (46 متر) و وزن 225 تن، جدا شد و به شهر نیویورک منتقل شد.

قسمت پایه، که توسط معمار آمریکایی ریچارد موریس هانت طراحی شده و در جزیره Bedloe در Fort Wood ساخته شده است، بعداً تکمیل شد.

مجسمه آزادی، نیویورک، آمریکا

این مجسمه پس از انتقال به نیویورک روی پایه آن نصب شد و توسط رئیس جمهور Grover Cleveland در تاریخ 28 اکتبر 1886 افتتاح شد.

طی سالهای متمادی مشعل مورد اصلاحات مختلفی قرار گرفت، از جمله تبدیل آن به نیروی برق در سال 1916 و طراحی مجدد آن (با ماسه و ورقه طلا روکش شده) در اواسط دهه 1980 بود، زمانی که مجسمه توسط دو کارگر آمریکایی و فرانسوی تعمیر و مرمت شد و جشن صد سالگی در جولای 1986 برگزار شد. این مکان در سال 1984 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

این مجسمه ابتدا توسط ایالات متحده، به عنوان مشعل روشن برای کمک به ناوبری استفاده و اداره میشد.

از آنجا که Fort Wood هنوز یک پست عملیاتی ارتش به حساب می آمد، مسئولیت نگهداری و بهره برداری از مجسمه در سال 1901 به وزارت جنگ منتقل شد. این بنا در سال 1924 به عنوان یک اثر ملی ثبت و اعلام شد و در سال 1933 مدیریت مجسمه تحت National Park Service قرار گرفت. Fort Wood در سال 1937 غیرفعال شد، و بقیه جزیره در کنار این بنای تاریخی گنجانیده شد.

در سال 1956 جزیره Bedloe به جزیره Liberty تغییر نام یافت و در سال 1965 جزیره الیس، زمانی که ایستگاه اصلی مهاجرت در این کشور بود، به این بنای تاریخی اضافه شد و مساحت کل آن را به 58 هکتار (حدود 24 هکتار) افزایش داد. نمایشگاه های مربوط به تاریخ مجسمه آزادی، از جمله مشعل اصلی مجسمه مربوط به سال 1886، تا سال 2018 موجود بود. سپس به موزه Liberty انتقال یافت.

مجسمه آزادی، نیویورک، آمریکا

دسترسی به کشتی به مجسمه آزادی و جزیره Ellis

نکات قابل توجه

  • هنگامی که در سایه قد بلند 151 فوتی مجسمه آزادی قدم می گذارید، شکوه و عظمت بانوی آزادی را احساس کنید.
  • از طریق موزه مهاجرت جزیره الیس، در مورد تجربه بیش از 12 میلیون مهاجر که وارد ایالات متحده شده اند بیشتر بدانید.
  • در جزیره های Liberty و Ellis بگردید و لذت ببرید و از راهنمای تور صوتی آن استفاده کنید.
  • در موزه مجسمه آزادی، تاریخچه بیشتری در مورد بانوی آزادی بدانید و درک کنید که او برای چه ارزشی ایستادگی کرد. این موزه شامل آثار هنری است که از لحاظ فرهنگی و تاریخی ارزشمند هستند.

نکاتی برای بازدید کنندگان مجسمه آزادی

افراد زیر 17 سال باید با یک بزرگسال بالای 18 سال برای سوار کشتی شدن مراجعه کنند.

از زمانی که بلیت کشتی را میگیرید تا سه روز فرصت دارید از آن استفاده کنید.

برای بازدید از یک جزیره حداقل دو ساعت و برای بازدید از هر دو حداقل 5 ساعت زمان مجاز است.

برای سوار شدن به کشتی یک مرحله بررسی امنیتی در حد بررسی فرودگاه را انتظار داشته باشید. در پارک Battery حدود 30 دقیقه یا بیشترزمان میبرد تا سوار شوید و در پارک Liberty این مدت زمان حدود 15 دقیقه خواهد بود.

در پاییز و زمستان این مدت زمان انتظار کمتر خواهد بود.

میهمانانی که بعد از ساعت 14 بعد از ظهر می آیند فقط می توانند از جزیره Liberty یا جزیره Ellis دیدن کنند زیرا زمان کافی برای بازدید از هر دو مکان وجود نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که گیشه 15 دقیقه قبل از آخرین عزیمت کشتی بسته می شود. اگر شما در آخرین حرکت کشتی قصد سوار شدن دارید، لطفاً 45 دقیقه زودتر حاضر شوید تا قبل از بسته شدن گیشه بلیت خود را تهیه کنید.

کشتی های Statue Cruises نمی توانند چمدان ها را در خود جای دهند. لطفا قبل از عزیمت برای چمدان خود مکان مناسبی بیابید.

امکانات مجسمه آزادی

غذاخوردن: اسنک بارها در تمام کشتی ها موجود هستند. جزیره Liberty گزینه های مختلفی در زمینه غذا به شما ارائه میدهد. شما میتوانید برای ناهار به پیک نیک بروید، اما خنک کننده های بزرگ ممنوع هستند و استفاده از هیچ گونه مواد غذایی یا نوشیدنی در مجسمه آزادی مجاز نیست.

گیفت شاپ: برای خرید فروشگاه Souvenirs موجود است.

بهترین زمان برای بازدید: قبل از ساعت 10 صبح میتوانید به پارک Battery یا پارک مجسمه آزادی در نیوجرسی مراجعه کنید تا زمان طولانی معطل نشوید.

منبع: citypass.com / britannica.com
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 68

به "مجسمه آزادی نیویورک (آمریکا)" امتیاز دهید

5 کاربر به "مجسمه آزادی نیویورک (آمریکا)" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه آزادی نیویورک (آمریکا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید