کشورهایی با بیشترین جمعیت تحصیل کرده

این کشورها دارای سیستم های آموزشی مجهز، دانشگاه های مشهور جهانی و متمرکز بر پروژه های مطالعاتی و تحقیقاتی هستند و به این ترتیب جمعیت تحصیل کرده بالایی را پرورش می دهند که مشارکت بالایی در اداره امور مختلف دارند.

کشورهایی با بیشترین جمعیت تحصیل کرده

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کشورهای نوآور جهان، آموزش را به عنوان سنگ بنای اجتماعی خود قرار داده اند. این کشورها تأثیر آموزش را بر رشد اقتصادی و پیشرفت اجتماعی درک می کنند. آنها به سیستم های آموزشی مجهز و دانشگاه های مشهور خود می بالند و به این ترتیب جمعیت تحصیل کرده بالایی را پرورش می دهند. تعهد آنها به ارائه آموزش با کیفیت و در دسترس همه، آنها را به رهبران آموزش جهانی تبدیل کرده است.

لیست 10 کشور برتر تحصیل کرده جهان

در حوزه آموزش، کره جنوبی با نرخ تحصیلات تکمیلی قابل توجه 69.29 درصد، در صدر کشورهای جهان قرار دارد و مقام اول را به خود اختصاص داده است. در اینجا لیست کامل آمده است:

رتبهکشوردرصد
1کره جنوبی69.29%
2کانادا66.36%
3ژاپن64.81%
4لوکزامبورگ63.12%
5ایرلند62.88%
6روسیه62.09%
7لیتوانی57.48%
8بریتانیا57.47%
9هلند55.60%
10نروژ55.03%

مشارکت جهانی برای آموزش بر نقش محوری آموزش در توسعه انسانی، اجتماعی و اقتصادی تأکید می‌کند، زیرا برابری جنسیتی را بهبود میبخشد، ازدواج کودکان را کاهش می‌دهد، صلح را ترویج می‌کند و به طور کلی باعث افزایش رفاه می‌شود. این مشارکت آموزش را یک حق اساسی بشر اعلام می‌کند، حقی که به افراد چشم‌اندازهای بهتر زندگی را می‌دهد، که شامل فرصت‌های شغلی، بهبود سلامت و مشارکت فعال در عرصه سیاسی می‌شود.

کره جنوبی 

کره جنوبی با داشتن نرخ فوق العاده بالای 69.29 درصد تحصیلات کرده در مقاطع تکمیلی، خود را به عنوان مرکز برجسته آموزش جهانی مطرح کرده است. مردم کره جنوبی احترام بالایی برای آموزش و تحصیلات دارند و گام‌های فوق العاده‌ای در پرورش یک جمعیت آگاه برداشته اند. تعهد دولت این کشور به رشد تحصیلی جامعه، به وضوح از طریق چارچوب آموزشی قوی، مؤسسات آموزش عالی برجسته و برنامه‌های آموزشی سختگیرانه آن مشهود است. کره جنوبی با اولویت دادن به آموزش، توانسته نیروی کار بسیار ماهر را پرورش دهد، شعله‌های نوآوری را روشن کند و به رونق اقتصادی قابل توجهی دست یابد.

کانادا

کانادا با کسب رتبه دوم در بین تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای جهان، از نرخ 66.36 درصدی تحصیل کرده ها برخوردار است. کانادا که به دلیل دانشگاه‌های معتبر و سیستم آموزشی فراگیر خود شناخته شده است، همچنان در ارائه آموزش قابل دسترسی به شهروندان خود ثابت قدم است.

ژاپن

ژاپن با داشتن 64.81 درصد از جمعیت دارای مدرک تحصیلی تکمیلی، در رتبه سوم لیست کشورهای با بالاترین سطح تحصیلات قرار دارد. تعهد راسخ این کشور به برتری آموزشی از طریق مؤسسات دانشگاهی متمایز و میزان سواد استثنایی آن مشهود است.

لوکزامبورگ

لوکزامبورگ، یک کشور اروپایی کوچک، با داشتن 63.12 درصد از جمعیت خود که تحصیلات تکمیلی را به پایان رسانده‌اند، در رتبه چهارم تحصیل‌کرده‌ترین کشورها قرار دارد. اقتصاد مرفه این کشور و تمرکز راسخ بر آموزش، آن را به اوج رتبه‌بندی آموزش جهانی رسانده است.

ایرلند

ایرلند با داشتن نرخ دستیابی به تحصیلات تکمیلی 62.88 درصد، در رتبه پنجم تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای جهان قرار دارد. دانشگاه‌های معتبر و فرصت‌های پژوهشی فراوان این کشور، دانشجویان را از سراسر جهان جذب می‌کند.

روسیه

روسیه با داشتن 62.09 درصد از جمعیت دارای مدرک تحصیلی تکمیلی، رتبه ششم را در سلسله مراتب آموزشی جهانی به خود اختصاص داده است. روسیه که دارای سنت غنی تحقیقات علمی و دانشگاه‌های برجسته است، رشد فکری و نوآوری را در اولویت دارد.

لیتوانی

لیتوانی، یک کشور اروپایی کوچک دیگر، با داشتن 63.12 درصد از جمعیت خود که تحصیلات تکمیلی را به پایان رسانده‌اند، در رتبه هفتم تحصیل‌کرده‌ترین کشورها قرار دارد. اقتصاد شکوفا و تعهد راسخ این کشور به آموزش، آن را به اوج رتبه‌بندی آموزش جهانی رسانده است.

بریتانیا

بریتانیا، که در رتبه هشتم تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای جهان قرار دارد، از نرخ دستیابی به تحصیلات تکمیلی 57.47 درصد برخوردار است. دانشگاه‌های مشهور آن، از جمله مؤسسات قدیمی آکسفورد و کمبریج، به‌طور قابل توجهی به شهرت جهانی آن به عنوان یک مرکز آموزشی کمک می‌کنند.

هلند

هلند با داشتن 55.60 درصد از جمعیت خود که تحصیلات تکمیلی را به پایان رسانده‌اند، رتبه نهم را در بین تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای جهان کسب کرده است. تعهد این کشور به ارائه آموزش با کیفیت و پرورش نوآوری، آن را به پیشگام در زمینه‌های مختلف، از جمله علم و فناوری تبدیل کرده است.

نروژ

نروژ با داشتن 55.03 درصد از جمعیت دارای مدرک تحصیلی تکمیلی، لیست ده کشور برتر تحصیل‌کرده‌ترین جهان را تکمیل می‌کند. استانداردهای آموزشی بالا و همچنین تعهد این کشور به پایداری و تحقیق، به ایجاد شهروندی تحصیل‌کرده کمک می‌کند.

انتشار: 19 آبان 1402 بروزرسانی: 20 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1288

به "کشورهایی با بیشترین جمعیت تحصیل کرده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهایی با بیشترین جمعیت تحصیل کرده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید