کدام شهرهای کانادا برای تحصیل بهتر هستند؟

دولت کانادا از نظر توزیع سطح رفاه و منابع بسیار کارآمد عمل کرده است، به همین دلیل تحصیل در اکثر دانشگاه های این کشور شرایط نزدیک به هم دارند، اما در میان همه شهرهای دانشجوپذیر کانادا این 5 شهر بهترین هستند.

کدام شهرهای کانادا برای تحصیل بهتر هستند؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اغلب کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور را دارند، کانادا اولین انتخابی است که دنبال شرایط تحصیل در آن در هستند، چرا که دانشگاه های زیادی در شهرهای کشور کانادا وجود دارد که انتخاب در بین آن ها کار سختی محسوب می گردد. جالب است بدانید که کانادا دارای 80 دانشگاه و 240 کالج است. سالیانه بیش از 150000 دانشجو از خارج از کانادا جهت ادامه تحصیل به کانادا می آیند و استان کبک به نوعی بهشت دانشگاهی کانادا می باشد. به طور کلی برای این که بتوانیم بگوییم کدام دانشگاه خوب است و یا اینکه کدام کشور برای تحصیل مناسب تر است شاخص های بین المللی و استانداردهایی وجود دارد که آنالیز آن ها می توان مطابق با آن تصمیم گرفت که کدام دانشگاه برای تحصیل می تواند مناسب باشد. در ادامه ی این مطلب علاوه بر معرفی برترین شهرهای کانادا برای تحصیل ما به شاخص ها و استاندارهایی که با آنالیز آن ها می توان نتیجه گرفت کدام دانشگاه برای تحصیل مناسب است هم اشاره ای داشته باشیم.

شاخص های استاندارد برای انتخاب دانشگاه های برتر

همانطور که در بالا هم اشاره داشتیم، برای این که بتوانیم شهر یا دانشگاهی را جز فهرست برترین ها قرار دهیم معیارها و استانداردهایی وجود دارد که از جمله آن ها مواردی است که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

شاخص اول: رنکینگ دانشگاهی

هدف از رنکینگ های دانشگاهی، انعکاس عملکرد جمعی دانشگاه های یک شهر است که در سیستم رتبه بندی QS دانشگاه های دنیا می باشد. شاخص استفاده شده جاذبه ی تعداد تعداد زیاد دانشگاه های تاسیس شده در شهرهای بزرگ را منعکس نموده و بعلاوه باعث شناخت موقعیت موسسات برگزیده ی دنیا می گردد.

شاخص دوم: ترکیب دانشجویی

در این شاخص مواردی نظیر ساختار دانشجویی شهری و همینطور چشم اندازهای بین المللی طاحی شده است. شهرهایی با نسبت دانشجویی بالاتر در زمینه ی تسهیلات مورد احتیاج دانشجویان بهتر تجهیز می شوند در حالیکه نواحی که تعداد دانشجویان بین المللی آنها بیشتر است، بهتر برای پذیرایی از دانشجویان آماده می شوند.

شاخص سوم: مطلوبیت

این گروه قصد منعکس کردن مطلوبیت کلی هر یک از شهرها را دارد. به این صورت که دانشجویان در حین اینکه در پی شهرهای مهیج و غنی از فرصت ها هستند، نگران امنیت محلی آن هم نیز می باشند. معیارهای مختلفی برای انعکاس این احتیاجمندی ها و شرایط متنوع در نظر گرفته می شوند.

شاخص چهارم: فعالیت کارفرمایان

این گروه شاخصی از اینکه کدام کارفرمایان بیشتر در پی استخدام فارغ التحصیلان کدام شهرها هستند، ارائه می دهد. دو مورد از شاخص های استفاده شده در این گروه بر مبنای نظرسنجی سالانه ی QS از کارفرمایان سراسر دنیا است که در آن از شرکت های استخدام نماینده خواسته می گردد، موسساتی که به نظرشان برترین فارغ التحصیلان در بخش آنها را دارد، تعیین نمایند.

شاخص پنجم: ارزان بودن

این گروه اهمیت ارزان بودن از نظر بیشتر دانشجویان آینده و خانواده های آنها را تعیین می کند. برای ارائه ی شاخصی از اینکه یک شهر ارزان باید چگونه باشد، در حین در نظر گرفتن شهریه و مخارج زندگی از منابع مختلفی استفاده می گردد.

شاخص ششم: دیدگاه دانشجویان

گروه نو که در ویرایش های سال 2017 اضافه شد، دیدگاه دانشجویان است که در این گروه نظر دانشجویان را درباره فرصت اشتراک تجارب تحصیلی خود در یک شهر خاص را مورد آنالیز قرار می دهند.


برترین شهرهای کانادا برای تحصیل

 

مونترال (Montréal)

مونترال در رده اول بهترین شهرهای دانشجویی کانادا قرار می‌گیرد. دلیل این موضوع نیز به شهرت این شهر در ارائه کیفیت بالای تحصیلات آکادمیک، سبک زندگی برجسته، تعداد زیاد دانشجویان خارجی و محیط چندفرهنگی مربوط می‌شود. با توجه به همین ویژگی‌ها است که مونترال موفق شده هر ساله 350 هزار دانشجو را جذب خود کند. در مونترال هر ساله شاهد بهبود یافتن امکانات، سبک زندگی و مزایای تحصیلی هستیم. ضمن این که مونترال بین چند شهر بزرگ کانادا ارزان‌ترین شهر به حساب می‌آید.  مطابق با آنچه که در سایت معتبر QS منتشر شده، شهر مونترال برترین شهر دنیا برای دانشجویان بین المللی شده و توانسته است که به برتری چهار ساله ی پاریس سرانجام ببخشد.

مرکز فرهنگی کانادا که یک شهر چند فرهنگی، دو زبانی (انگلیسی و فرانسوی) و مدعی ثابت در فهرست قابل زندگی ترین شهرهای دنیا است و اخیرا به عنوان جامعه هوشمند سال نائل شد، عملکرد خوبی در 6 طبقه ارزیابی شده برای شاخص برترین شهرهای دانشجویی دنیا مطابق با شاخص های بین المللی معرفی شده است. توجه داشته باشید که زبان فرانسوی زبان رسمی این شهر است و عده از اهالی این شهر زبان اصلی خودشان را فرانسوی می دانند.

از بهترین دانشگاه‌های مونترال می‌توان به دانشگاه مک‌گیل و دانشگاه مونترال اشاره کرد. دانشگاه مک گیل از بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا است که در خارج از کانادا نیز دارای شهرت زیادی است. این دانشگاه که یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا نیز به حساب می آید از لحاظ تنوع رشته تحصیلی و تنوع جمعیتی دانشجویان رتبه اول را در کشور دارد. دانشگاه مونترال نیز به عنوان یک دانشگاه فرانسوی زبان بزرگ در دنیا شناخته شده و در برخی رشته‌ها همچون مهندسی شهرت زیادی به دست آورده است.

آب و هوای شهر مونترال

یکی از مهمترین مواردی که برای زندگی در هر شهر و کشور مدنظران مهاجران است شرایط آب و هوایی آن منطقه است. برای شهر مونترال در کانادا باید بگوییم که دارای آب و هوای قاره ای و مرطول است. بطور کلی، تابستان گرم و مرطوب با حدبیشتر متوسّط دمای روزانه 26 تا 27 درجه سانتی گراد در ماه جولای می باشد. و دمای بیشتر روزها بیش از 30 درجه سانتی گراد است. در مقابل و در انتهای تابستان جبهه هوای سرد، آب و هوای این شهر را سرد و خشک می کند. با شروع زمستان هوا سرد، برفی و طوفانی می گردد و در پی آن آب و هوای یخی، با میانگین روزانه 9- تا 10.5- درجه سانتیگراد در ماه ژانویه ادامه می یابد.

برترین دانشگاه های مونترال

بهترین دانشگاه های مونترال
1- Université Concordia2-  Université McGil3- Université de Montréal4- HEC de Montreal
5- Ecole polytechnique6- UQAM- Université DU Québec a Montréal7- ETS- Ecole de technologie supérieure

8- TELQ- L’université a distance de l’UQAM

 

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با ما در تماس باشید.

تورنتو (Toronto)

شهر تورنتو نیز به عنوان مرکز استان انتاریو یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل محسوب می‌شود. تورنتو به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا شناخته شده و محیط زندگی و تحصیل امن و مناسبی دارد. این شهر از ورود مهاجران و دانشجویان خارجی استقبال کرده و فرصت‌های شغلی پاره وقت و تمام وقت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه این شهر محسوب می‌شود که در رتبه 34 بهترین دانشگاه‌های جهان نیز قرار گرفته است. این دانشگاه سطح علمی بسیار بالا و امکانات بی نظیری دارد و به همان میزان شهریه آن نیز جزو بالاترین شهریه‌ها قرار می‌گیرد. دیگر دانشگاه مطرح تورنتو دانشگاه یورک است که از لحاظ تنوع برنامه‌های آموزشی جزو بهترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌شود.

در حقیقت، این شهر در شاخص مطلوبیت (یکی از شش حوزه مورد ارزیابی)، بالاترین امتیاز را نسبت به هریک از شهرهای دیگر کسب نموده است که این امر کیفیت همه جانبه بالای تورنتو و موقعیت آن به عنوان یکی از مقصدهای مورد تقاضا و محبوب میان دانشجویان سراسر دنیا را منعکس می کند.

تمامی جاذبه هایی که برای یک زندگی دانشجویی مورد احتیاج است در شهر تورنتو فراهم آورده که از جمله آن ها می توانید به جامعه متنوع، صحنه های فرهنگی پویا، جاذبه های طبیعی و تفریحات شبانه نیز اشاره داشت. علاوه بر این موارد دانشگاه های پیشتاز که بیشترا در رتبه بالایی قرار دارند و در حال حاضر در رتبه 32 ام دنیا قرار گرفته است.

آب و هوای شهر تورنتو

تورنتو جزو شهرهایی در کاناداست که دارای چهار فصل می باشد. تابستان های گرم و زمستان های بسیار سردی دارد. با تمام تفاصیل برترین زمان مسافرت به این شهر بهار و تابستان می باشد. اوایل بهار شاید کمی سرد باشد که با پوشیدن لباس مناسب نگرانی خاصی برای شما وجود ندارد. اما اگر در زمستان قصد سفر به این شهر را دارید، باید انتظار برف و باران زیاد و بعلاوه دمای منفی صفر درجه را داشته باشید. دمای این شهر در زمستان گاهی برای چندین هفته به بالای صفر نمی رسد.

تحصیل در ونکوور (Vancouver)

ونکوور را می‌توان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل دانشجویان غیرانگلیسی زبان به حساب آورد. بیش از 15 هزار دانشجو از 80 کشور مختلف دنیا شهر ونکوور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده‌اند. توسعه نرم‌افزار، فناوری‌های زیست‌شناختی و ساخت بازی‌های ویدیویی از جمله صنایع در حال رشد در شهر ونکوور هستند. ونکوور علاوه بر امکانات تحصیلی امکانات دیگری نظیر کلاب‌های شبانه، باشگاه‌های ورزشی، پیست‌های اسکی و... دارد که باعث تبدیل شدن این شهر به مکانی تفریحی شده است.

بهترین دانشگاه ونکوور دانشگاه بریتیش کلمبیا است که به ویژه برای تحصیل در مقطع لیسانس کاملا مقرون‌به‌صرفه است. جالب است که شهریه دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان خارجی فقط کمی بیشتر از دانشجویان کانادایی است. این دانشگاه در رتبه پنجاهم جهان قرار داشته و از لحاظ علمی و امکانات دانشگاه بسیار خوبی به حساب می‌آید. دیگر دانشگاه مهم ونکوور دانشگاه سایمون فریزر است که در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته و طبیعت اطراف آن بسیار جذاب است.

دو مورد از دانشگاه های ونکوور در فهرست برترین دانشگاه های دنیا در رتبه بندی QS قرار دارند که بالاترین رتبه از این دو دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه 45 ام دنیا است و دومین دانشگاه دیگر ونکوور که در این فهرست نهاده شده است، دانشگاه سایمون فریزر (SFU) می باشد که به لطف پردیس اصلی آن که در میان منطقه حفاظت شده کوه برونبی، دقیقا در خارج شهر آن نهاده شده است، محیط آموزشی بسیار منحصر به فرد و ویژه ای را نسبت به سایر دانشگاه های کانادا ارائه می کند.

آب و هوای ونکوور

با توجه به شرایط جغرافیایی که شهر ونکوور دارا هست آب و هوای این شهر در دسته اقلیم اقیانوسی معتدل نیز قرار گرفته است. در فصل تابستان آب و هوای این شهر گرم و خشک بوده ولی بقیه ایام سال این شهر بارانی بوده و به خصوص در ماه های اکتبر و مارس شرایط بارانی به اوج خود می رسد.

تحصیل در کبک (Quebec)

کبک یکی از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا است که در رتبه 55 دنیا از لحاظ مطلوبیت برای کار، زندگی و تحصیل قرار گرفته است. این شهر دارای عناصر تاریخی و فرهنگی زیادی است و در آن قادر هستید تا بیش از 30 مکان تاریخی بااهمیت را ببینید. شهر کبک دارای دانشگاه‌های بسیار خوبی بوده و در صورت انتخاب آن برای تحصیل قطعا دانش آکادمیک سطح بالایی را کسب خواهید کرد. اگر به دنبال شهری هستید که در کنار تحصیل از فرهنگ کانادایی لذت ببرید، کبک انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

ضمن این که کبک از جمله استان‌های کانادا است که هزینه تحصیل و زندگی در آن به نسبت دیگر استان‌های بزرگ کانادا پایین‌تر است. دانشگاه Laval یکی از بهترین دانشگاه‌های کبک است که امکانات مناسبی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده و هزینه تحصیل در آن نیز بسیار مناسب است.

در مقاله هایی که در سایت های معتبر وجود دارد، شهر کبک را به نوعی بهشت برای دانشجویان معرفی نموده اند و هزینه تحصیل در آن به نسبت دیگر شهرهای کانادا ارزانتر است و برای دانشجویان بین المللی بسیار ارزان است. کمترین مقدار شهریه در میان دانشگاه های کانادا مربوط به دانشگاه های استان کبک می باشد.

به طور کلی در استان کبک 9 دانشگاه وجود دارد که سه مورد از این دانشگاه ها انگلیسی زبان هستند: هم چون مک گیل که دارای رتبه 17 میباشد (تمرکز بر رشته های علوم پایه/پزشکی و مهندسی) و کنکوردیا که دانشگاهی تازه تاسیس و با سرعت رو به پیشرفت است (تمرکز بر رشته های علوم پایه/ پزشکی و مهندسی و بازرگانی) و بیشاپ هستند.

چهار دانشگاه فرانسه زبان: هم چون دانشگاه مونترال که بزرگترین دانشگاه فرانسه زبان قاره آمریکاست (تمرکز بر رشته های علوم پایه/ پزشکی و مهندسی) و لاوال و شربروک و کبک هستند. دو دانشگاه دیگر اکول پلی تکنیک و اچ ای سی HEC (مدرسه بازرگانی) می باشند.

آب و هوای شهر کبک

در شهر کبک، چهار فصل بسیار متضاد را می توانید شاهد باشید؛ در بهار هوا آرام و لطیف بوده و در پاییز هوا بسیار سرد می گردد. اغلب در فصل تابستان این شهر گرم و شرجی است و بعلاوه زمستان های نسبتا طولانی و برفی را شامل می گردد. در این فصول بسیار متناقض گاهی درجه دمای هوا به 35 درجه سانتیگراد در تابستان و -35 درجه سانتیگراد در زمستان می رسد. از همین رو اگر خواستید به شهر کبک سفر کنید مطابق با نوشته های بالا تابستان و زمستان فصل های مناسبی برای سفر نیستند.

بهترین دانشگاه های کبک

1- Université Laval2- INRS- Institut national de la recherche scientifique3- ENAP- Ecole nationale d’administration publique

تحصیل در اتاوا (Ottawa)

اتاوا به عنوان پایتخت سیاسی کشور کانادا یکی از توسعه یافته‌ترین شهرهای این کشور از لحاظ اقتصادی است که خدمات عمومی، اداری و مراقبت‌های بهداشتی اصلی‌ترین بخش‌های آن را تشکیل می‌دهند. به همین علت بسیاری از دانشجویان خارجی، این شهر را برای تحصیل انتخاب می‌کنند تا بتوانند وارد فضای کاری آن شوند. در این شهر مردم به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. دانشگاه اتاوا بهترین دانشگاه این شهر است که در رتبه 284 جهان قرار گرفته است.

اوتاوا دیگر شهری است که از امتیاز بالایی برخوردار بوده به علت داشتن دانشگاه های خوب و سطح زندگی مناسبی که دارد جز برترین شهرهای کانادا برای تحصیل انتخاب گردد. در نظر سنجی هایی که صورت گرفته درباره این شهر مواردی نظیر فرهنگ دانشجو محور، محیط چند فرهنگی و دو زبانه، فرصت های کسب تجربه در بخش های دولتی و سایر بخش های این شهر نکات تحسین برانگیزی بوده که درباره این شهر بدست آمده است.

آب و هوای اوتاوا

از لحاظ آب و هوایی شهر اوتاوا آفتابی بوده و زمستان هایی سردی را دارا می باشد. در این شهر حدود 120 روز در سال برف عمیق تر از 1 سانتی متر دیده می گردد، که در تورنتو حدود 65 روز است. در یک روز معمولی در زمستان حدود دو متر برف در اتاوا می بارد. گفتنی است بدانید اوتاوا نوسانات دمایی زیادی در بهار و پاییز دارد. ممکن است یک روز آب و هوایی گرم داشته باشد و روز بعدی برفی باشد. اتاوا می تواند بعضی از روزها مه آلود باشد، حتی در تابستان ها!

اگر علاقمند به شرکت در کلاس های زبان در کانادا هستید با ما در تماس باشید.

میانگین شهریه برای تحصیل در کانادا

شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا:میانگین شهریه برای هر سال بین 12000 تا 20000 دلار
شهریه دانشجویان کانادایی:میانگین شهریه در هر سال بین 3000 تا 5000 دلار
شهریه دانشجویان کبکی در استان کبک:میانگین شهریه در هر سال بین 1000 تا 3000 دلار

 

انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 608

به "کدام شهرهای کانادا برای تحصیل بهتر هستند؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "کدام شهرهای کانادا برای تحصیل بهتر هستند؟" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهرهای کانادا برای تحصیل بهتر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید