بهترین دانشگاه های آنلاین کانادا

جهان و تمام عناصر آن به سرعت در حال رشد هستند. اخیراً تحصیلات آنلاین (به خصوص در کشورهای توسعه یافته ­ای مانند کانادا) نیز از توسعه و محبوبیت بالاتری برخوردار شده اند. پیشرفت در تکنولوژی باعث شده کار کسانی که می­خواهند از خانه تحصیل کنند یا به صورت آنلاین و بدون لطمه زدن به شغل خود آموزش ببینند، آسان­تر شود. مهاجرت به قصد تحصیل، استرس به همراه دارد و تلاش زیادی می­طلبد. به همین دلیل برای تحصیل از راه دور بایستی بهترین دانشگاه­های آنلاین کانادا را شناسایی کرد.

بهترین دانشگاه های آنلاین کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کانادا بهترین دانشگاه­های جهان را دارد که مدارج علمی ارزشمندی در آنها اعطا می­شود؛ به علاوه این امر حاکی از آن است که دانشگاه­های متعددی در کانادا امکانات تحصیلات عالی، دیپلم و کارشناسی ارشد برای دانشجویان غیرحضوری فراهم کرده اند.

از کجا باید بدانید کدام دانشگاه برای انتخاب یک برنامه آنلاین مناسب­تر است؟ مطالب زیر را بخوانید تا با بهترین دانشگاه ­های آنلاین کانادا آشنا شوید و جواب سوال خود را بیابید.

دانشگاه آتاباسکا

در صدر لیست بهترین دانشگاه ­های آنلاین کانادا، دانشگاه آتاباسکا قرار دارد. این دانشگاه در 25 ژوئن سال 1970 توسط نظام کنسول دولت آلبرتا تاسیس شده و از آن زمان تا کنون، به دلیل ارائه دستاوردهای آکادمیک دانشجویان، کارکنان و اساتید، به عنوان یک دانشگاه آنلاین فوق العاده شناخته شده است.

در ابتدا دانشگاه آتاباسکا یک مؤسسه متعارف و عادی بود اما در سال 1972 دوره ­ها با مفهوم تحصیل غیرحضوری تطبیق داده شدند. اولین دوره غیرحضوری، اکولوژی جهانی، در سال 1973 در دسترس قرار گرفت. در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 700 دوره دانشگاهی در زمینه ­های علوم اجتماعی، علوم پایه، انسانی، کسب و کار و مدیریت، علوم مختلف، تجارت و پرستاری ارائه می­دهد.

جالب است که بیش از 40.000 دانشجو در سراسر جهان در دوره ­های آنلاین دانشگاه آتاباسکا شرکت می­کنند. دانشگاه آتاباسکا در سطح بین المللی شناخته شده و یکی از بهترین دانشگاه ­های آنلاین کانادا به شمار می­رود و توسط کمیسیون ایالات میانه مؤسسه تحصیلات عالیه معتبر شناخته شده است. کمیسیون ایالات میانه مؤسسه تحصیلات عالیه یک آژانس اعطای اعتبار است که کنسول اعتباردهی تحصیلات عالیه و مؤسسه آموزشی ایالات متحده آن را به رسمیت شناخته اند.

دانشگاه مک­گیل

یک دانشگاه کانادایی دیگر که برنامه ­های آنلاین باکیفیت ارائه می­دهد، دانشگاه مک­گیل است. این دانشگاه یکی از مؤسسات پیشرو در کاناداست که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده. دانشگاه مک­گیل برای دانشجویان بیش از 150 کشور در سراسر جهان دوره ­های آنلاین برگزار می­نماید، در نتیجه جمعیت دانشجویان این دانشگاه از همه مؤسسات آموزشی و پژوهشی دیگر متنوع­تر می­باشند.

دانشگاه مک­گیل همواره به مأموریت خود جهت انتشار و کسب دانش پایبند است. این امر با وجود بهترین دوره ­های حضوری و آنلاین امکان پذیر شده است. به علاوه فعالیت­های تحقیقاتی دانشگاه مک­گیل در سطح عالی و بسیار قابل تحسین می­باشند.

به علاوه دانشگاه مک­گیل توسط کمیته ارتباطات ایالات متحده علوم پزشکی (LCME) و کمیته اعتباردهی علوم پزشکی کانادا (CACMS) نیز معتبر شناخته شده است.

دانشگاه تامپسون ریور

دانشگاه تامپسون ریور یکی دیگر از دانشگاه ­هاست که برنامه ­های تحصیل آنلاین باکیفیت ارائه می­دهد. این دانشگاه مقصد بسیاری از دانشجویان علوم و دانشجویان حضوری است که در کانادا تحصیل می­کنند. بیش از 2000 دانشجو از 85 کشور جهان در دوره ­های TRU آنلاین شرکت دارند.

به علاوه این دانشگاه با ارائه گزینه ­ها و امکانات آموزشی فراوان (از جمله کتاب الکترونیک) به دانشجویان کمک می­کند تا به اهداف آکادمیک خود برسند و از پتانسیل خود بهره ببرند. برخی از عواملی که باعث شده اند این دانشگاه یکی از بهترین انتخاب­های موجود باشد عبارتند از:

نرخ بالای پذیرش؛

فرصت­های کار و تحصیل؛

نیازی به گذراندن آزمون­های IELTS، TOEFEL و کمبریج نیست (اما این درجات پذیرفته می­شوند)؛

TRU امکان استفاده از برنامه ­های کار و تحصیل همزمان را فراهم می­نماید؛

و دانشجویان می­توانند داخل یا خارج از دانشگاه به اشتغال بپردازند.

دانشگاه رویال رودز

دانشگاه بعدی در این لیست، رویال رودز است. این دانشگاه یکی از نقاط تاریخ طبیعی و خوش منظره کانادا بوده و چندین دهه است که در زمینه آموزش آنلاین فعال می­باشد.

در دانشگاه RRU آموزش غیرحضوری بخش تفکیک ناپذیر مدل تدریس و آموزش است. این مؤسسه به خوبی آموزش­های حضوری و آنلاین را در راستای ارتباطات واقعی، با یکدیگر ترکیب نموده است. به علاوه، استراتژی تیمی آموزش آنلاین باعث شده کار افراد حرفه­ای که برای پیشرفت آکادمیک در پیشه خود، تمام وقت کار می­کنند آسان­تر شود.

افزون بر آن، برنامه ­های آنلاینی که در این دانشگاه ارائه داده شده اند به کمک متخصصان صنعتی طراحی شده و توسط مربی­های باتجربه اداره می­شوند. به این ترتیب دانشجویان به تکنیک­ها و ابزارهای مفید دسترسی پیدا می­کنند و تا هنگام فارغ التحصیلی، بازدهی خوبی خواهند داشت.

دانشگاه لارنشن

در رتبه بعدی لیست، دانشگاه لارنشن قرار دارد. این دانشگاه دستاوردهای آکادمیک فراوانی در رشته ­های آکادمیک مختلف کسب کرده و از این جهت مورد توجه دانشجویان داخل و خارج کانادا قرار گرفته است. دانشگاه لارنشن برنامه ­های موفق زیادی ارائه می­دهد و برای دانشجویان فرصت تحصیل (حضوری یا غیرحضوری و آنلاین) را فراهم می­نماید. به علاوه دانشجویان می­توانند یکی از زبان­های رسمی کانادا را برای تحصیلات خود انتخاب کنند و هنگام فارغ التحصیلی نیز بهترین فرصت­های شغلی را داشته باشند.

به علاوه، این دانشگاه بیش از 175 برنامه تحصیلات عالی دارد که در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد قابل دسترسی هستند. به علاوه گزینه ­های تغییرپذیر و فرصت تحصیل از راه دور نیز موجود هستند. برخی از برنامه ­های ارائه شده توسط دانشگاه لارنشن عبارتند از:

علوم قضایی؛

معماری؛

مامایی؛

مدیریت تربیت بدنی؛

پژوهش طبیعی؛

جنبش شناسی انسان؛ و غیره.

دانشگاه مانیتوبا

در مکان بعدی لیست، دانشگاه مانیتوبا قرار دارد که یکی از مؤسسات تحقیقاتی پیشرو در کانادا می­باشد. این دانشگاه در سال 1877 تأسیس شده و در اراضی کری، داکوتا، آنیشینابگ، اوجی­کری و دین پیپلز و در وطن ملت متیس واقع شده است؛ بنابراین اولین دانشگاه در غرب کانادا می­باشد.

این دانشگاه برجسته در کانادا، همواره محیطی برای آموزش فوق العاده و نوآورانه بوده است. دانشگاه مانیتوبا برنامه ­های فراوانی برای دانشجویان حضوری و غیرحضوری ارائه داده است. جالب است که بسیاری از برنامه ­های دانشگاه توسط نهادهای استانی، کانادایی و بین المللی معتبر شناخته شده اند.

دانشگاه لثبریج

برخی از بهترین برنامه ­های آموزش آنلاین کانادا، در دانشگاه لثبریج ارائه داده می­شوند. در این محل، محیطی ایجاد شده که نیازهای شخصی و آموزشی جامعه را رفع می­کند. این هدف با وجود برنامه ­های معتبر فراوان، روابط خوب دانشجویان با اساتید، تحقیقات گسترده و عوامل دیگر، میسر شده است.

این مؤسسه آموزشی به دانشجویان اجازه می­دهد از میان دوره ­های آنلاین فراوان در رشته ­هایی مانند علوم انسانی، اجتماعی، علوم پایه، تجارت و علوم دیگر انتخاب نمایند. به این ترتیب علاقه و مهارت­های لازم (از جمله مهارت­های تحلیلی و تفکر بحرانی) در آنها ایجاد می­شود تا در مشاغل آینده خود موفق باشند.

از جمله دستاوردهای قابل توجه دانشگاه لثبریج می­توان به گسترش دانشکده کسب و کار (دانشکده کسب و کار دیلون) اشاره کرد که در می 2018، پس از دریافت اعتبار از سوی انجمن بین المللی دانشگاه ­های پیشرفته کسب و کار (AACSB) به برترین دانشگاه ­های این رشته پیوست. بنابراین دانشکده کسب و کار دیلون در بین 21 مؤسسه رسمی تأسیس شده در آلبرتا، یکی از سه مؤسسه معتبر آلبرتا به شمار می­آید. مرکز DELF-DALF در سال 2010 توسط مرکز بین المللی  d’étudespédagogiques  (CIEP) وزارت ملی آموزش و پرورش فرانسه معتبر شناخته شد.

دانشگاه لیک­هد

دانشگاه لیک­هد یکی از برترین دانشگاه ­های کاناداست که از ساختاری مدرن، پویا و تمرکز بالا بر روی فراگیران برخوردار می­باشد. این دانشگاه ارزش و اهمیت تحصیل در جامعه را درک کرده است؛ بنابراین دوره ­هایی تدارک دیده که دانشجویان با استفاده از آنها می­توانند هم علم بیاموزند و هم به اشتغال بپردازند.

دانشگاه لیک­هد در سال 1965 تأسیس شده و همواره از طریق ارائه کتاب الکترونیک و جزوه برای دانشجویان غیرحضوری، از فراگیران خود حمایت می­کند. برخی از زمینه ­های کلیدی دوره ­های انلاین دانشگاه لیک­هد عبارتند از:

دندانپزشکی؛

معماری؛

اقتصاد؛

جنبش شناسی انسان، و غیره.

دانشگاه فردریکتون

دانشگاه فردریکتون یکی دیگر از گزینه ­هاست. جالب است که این دانشگاه کاملاً به صورت آنلاین بوده و مدرک اعطا می­کند. مدارک تحت پوشش این دانشگاه شامل دیپلم، گواهینامه و مدارج علمی می­باشند. این دانشگاه در سال 2005 در فردریکتون، نیو برونسویک تأسیس شده و مفتخر است که دوره ­های تمام آنلاین برای فراگیران برگزار می­نماید. این امر از اهداف حرفه­ای و آکادمیک اجتماع حمایت می­کند.

به علاوه، دانشجویان دانشگاه فردریکتون نیز درست مانند دانشجویان حضوری، از فرصت­های ارتباطی، آموزشی و همکاری با کیفیت بالا برخوردارند. دانشجویان می­توانند آزادانه با اساتید در ارتباط باشند، در بحث­ها شرکت کنند و به صورت آنلاین از طریق ویدیوکنفرانس سوال بپرسند، چت کنند، ایمیل ارسال کنند و از محیط­های ارتباطی دیگر بهره ببرند. به علاوه با همکاری یکدیگر می­توانند روی امکانات آموزشی که به صورت آنلاین در اختیار دانشجویان قرار می­گیرد، کار کنند.

دانشگاه یورک­ویل

دانشگاه یورک­ویل یکی از برترین دانشگاه ­های آنلاین در کاناداست که در سطح بین المللی شناخته شده و برنامه ­های برتر آموزش غیرحضوری ارائه می­دهد. این مؤسسه برنامه ­های کارشناسی و کارشناسی ارشد را پوشش داده و فرصت حرفه­ای برای افراد ایجاد می­کند؛ این امر برای توسعه و بهسازی جامعه مفید است.

دانشگاه یورک­ویل یک مؤسسه غیرانتفاعی و خصوصی است که در سال 2003 در فردریکتون، نیوبرونسویک تأسیس شد. این دانشگاه از زمان تأسیسش تا کنون، دوره ­های حضوری و غیرحضوری ارائه می­دهد که فضای خالی بین علوم نظری و عملی را پر می­کنند.

هیئت علمی این دانشگاه برتر کانادا، شامل اساتید برجسته و شایسته هستند که در زمینه تخصص خود از مدارج علمی بالا برخوردارند. از جمله دلایلی که باید برنامه ­های آنلاین دانشگاه یورک­ویل را جزء گزینه ­ها درنظر گرفت می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

برنامه ­های مفصل و چالش برانگیز آکادمیک؛

دوره ­های معتبر برگزار شده توسط نهادهای معتبر؛

گزینه ­های تحصیل همزمان با اشتغال؛

 و ارائه امکانات آموزشی الکترونیک.

منبع: studentmatrix.ca
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 636

به "بهترین دانشگاه های آنلاین کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "بهترین دانشگاه های آنلاین کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های آنلاین کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید