جشن کریسمس در آمریکا چطور برگزار میشود؟

اینکه تاریخ سفرتان به آمریکا را ایام کریسمس در نظر گرفته اید، حسابی برایتان هیجان انگیز و خاطره انگیز خواهد بود، در ادامه بیشتر از فرهنگ امریکایی ها در این روزها برایتان میگ.وییم.

جشن کریسمس در آمریکا چطور برگزار میشود؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: سنت ها و جشن های کریسمس در آمریکا از یک استان به استان دیگر کمی تفاوت دارند زیرا در هر استانی، ملیت های گوناگونی اقامت دارند. اولین ساکنان اروپایی آمریکا، سنت های زیادی را با خود به این کشور برده اند.

در آمریکا، شام سنتی کریسمس بوقلمون کبابی به همراه سبزیجات و سس است. برای دسر هم مانند سایر کشورهای جهان شیرینی های مخصوصی از جمله پودینگ میوه ای، شیرینی های تهیه شده با انواع میوه های خشک و انواع پای و کیک رواج دارد.

بیشتر آمریکایی ها در کریسمس به هم هدیه می دهند و به بازدید اقوام و دوستان می فرایند. بیشتر خانه ها با تزیینات و المان های مخصوص کریسمس، تزیین می شوند. بیشتر خانواده ها درخت کریسمس دارند و آن را با ریسه و چراغ های رنگی، زرورق، حباب های تزیینی و انواع شکلات و آبنبات تزیین می نمایند.

در کلرادو، یک ستاره بزرگ روی کوه نصب می شود. این ستاره به قدری بزرگ است که از کیلومترها دورتر هم قابل مشاهده است. در فیلادلفیا یک رژه نمایشی برپا می شود که در آن خوانندگان، نوازندگان و گروه های مختلف با لباس های زیبا و متفاوت، شرکت می نمایند.

در آمریکا، دو خانه برای سانتا کلاوس وجود دارد یکی در Torrington جایی که سانتا و همراهانشان هدایا را آماده می نمایند. دیگری در Wilmington نیویورک که دهکده ای متعلق به سانتا و گوزن هایش در آن وجود دارد.

در آریزونا یکی از سنت های مکزیکی به نام Las Posadas برگزار می شود. طبق این سنت، عده ای در نقش حضرت مریم (س) بازی می نمایند که به همراه نوزادش در پی جایی برای ماندن می شود. در بخش هایی از نیومکزیکو، افراد شمع هایی را در بام خانه ها یا خیابان ها روشن می نمایند تا راه حضرت مریم (س) و نوزادش را روشن کند.

سرودهای کریسمس

خواندن سرودهای کریسمس مثل سابق رواج ندارد ولی هنوز هم بسیاری از خانواده ها و بچه ها به همراه همکلاسی هایشان سرودهای کریسمس را اجرا می نمایند.

کارت تبریک کریسمس

اولین کارت تبریک کریسمس در سال 1843 در لندن به وجود آمد و از سال 1875، اهدای کارت تبریک در آمریکا رواج پیدا کرد. امروزه هم بسیاری از خانواده ها برای اقوام و دوستانشان در سراسر آمریکا و حتی در گوشه و کنار جهان، کارت تبریک ارسال می نمایند.

خرید کریسمس

امروزه خرید کردن به یکی از بخش های جدانشدنی کریسمس تبدیل شده است. خرید لباس نو، تزیینات کریسمس و انواع هدیه ها در بازارها و مراکز خرید شلوغ که دکوراسیون خود را به مناسب کریسمس تغییر داده اند، یکی از مجذوب کننده ترین بخش های تعطیلات کریسمس است.

شیرینی های مخصوص کریسمس

درست کردن کوکی ها و شیرینی های مخصوص کریسمس یکی از مجذوب کننده ترین بخش های جشن کریسمس به خصوص برای بچه ها است. در تعطیلات بچه ها به یاری بزرگترهایشان، شیرینی و بیسکوییت های مخصوص کریسمس درست می نمایند و به سلیقه خودشان آنها را تزیین می نمایند. بقیه اعضای خانواده، بی صبرانه منتظر می مانند تا این شیرینی های لذیذ خانگی را امتحان نمایند.

جوراب کریسمس

یکی از سنت های مجذوب کننده کریسمس برای بچه ها آویزان کردن جوراب در خانه و منتظر ماندن برای دریافت هدیه از طرف بابانوئل است.

درخت و تزیینات کریسمس

درخت کریسمس امروزه به یکی از مشهورترین سمبل های این جشن تبدیل شده است. بسیاری از خانواده ها در خانه یک درخت کریسمس طبیعی یا مصنوعی آماده می نمایند و آن را با انواع ریسه های رنگی، زرورق، آبنبات های تزیینی و مجسمه های کوچک فرشته تزیین می نمایند. یک ستاره نورانی هم در بالای درخت قرار می گیرد.

بازارهای کریسمس

در آمریکا هم مثل سایر نقاط جهان بازارچه های کریسمس برگزار می شود، سنتی که در اصل از آلمان شروع شده است. بنابراین بازارچه های کریسمس آلمانی حال و هوای دیگری دارند اما امروزه این سنت تقریبا همه جای جهان انجام می شود.

در ادامه با تعدادی از مشهورترین بازارچه های کریسمس در استان های مختلف آمریکا، آشنا می شویم.

در این بازارچه ها معمولا صنایع دستی هوادار زیادی دارند. خریدن این کارهای دستی زیبا که ناشی از ذوق و سلیقه سازنده آنها است، در کنار سایر هدایای گران قیمت، حال و هوای دیگری به کریسمس می دهد.

کاردستی های چوبی، تزیینات پرزرق و برق و رنگارنگ، شال و کلاه و دستکش و سایر لباس های زمستانی بافتنی، زیورآلات، اسباب بازی و انواع مواد غذایی خانگی و دست ساز در این بازارها به فروش می رسند. در بازار بتلهم پنسیلوانیا (Bethlehem) حتی می توانید تزیینات شیشه ای کریسمس را خودتان آماده کنید.

بازارچه کریسمس Union Square، نیویورک سیتی

سالانه یک میلیون خریدار، چه از اهالی نیویورک و چه گردشگران، از این بازارچه تماشا می نمایند. بیش از 150 فروشنده در غرفه های این بازارچه محصولاتی چون غذاهای خانگی، تزیینات کریسمس، زیورآلات دست ساز و اسباب بازی می فروشند. غرفه ها در چادرهای سفید و قرمز برپا می شوند.

بازارچه Downtown، واشینگتون

در سراسر این بازارچه که در مقابل موزه هنری Smithsonian American و گالری ملی پرتره برگزار می شود، عطر دونات داغ به مشام می رسد. در این بازارچه بیش از 150 فروشنده و هنرمند، صنایع دستی خود را از جمله اشیای سفالین، نقاشی، منسوجات و... می فروشند.

بازارچه کریسمس بتلهم، پنسیلوانیا

یکی از مجذوب کننده ترین بازارهای کریسمس آمریکا در این شهر برپا می شود. در این بازارچه هنرمندان و شیشه سازان سنتی دور هم جمع می شوند و در همان بازارچه، تزیینات شیشه ای زیبا درست می نمایند. علاوه بر این، لذیذترین غذاها و شیرینی های سنتی را می توانید از این بازارچه تماشای تهیه کنید. اینجا برترین مکان برای بازی و سرگرمی بچه ها هم هست. می توانند روی زانوهای بابانوئل بنشینند و عکس بیاندازند یا صبحانه را با سنت نیکولاس بخورند!

بازارچه کریسمس شیکاگو

در این بازارچه بیش از هر چیز می توانید غذاهای محلی مختلف را امتحان و بخرید. علاوه بر این، غرفه های این بازارچه محصولات متنوع و صنایع دستی مختلفی از بخش های مختلف آلمان برای فروش دارند.

جشنواره کریسمس دیکنز، سان فرانسیسکو

اگر دوست دارید در زمان سفر کنید و سری به دوران ویکتوریایی لندن بزنید، این نمایشگاه را از دست ندهید. فضایی به وسعت بیش از 11 هزار مترمربع به ماکت کوچکی از شهر لندن تبدیل می شود. هنرمندان در لباس های سنتی و زیبا از گذرگاه های باریک آن عبور می نمایند و فروشندگان محصولات مختلف خود از انواع صنایع دستی گرفته تا تزیینات کریسمس و غذاهای محلی را عرضه می نمایند.

این بازارچه که از کتاب سرود کریسمس و سایر آثار بزرگ چارلز دیکنز الهام گرفته است، شما را به سفری در دل قصه های این نویسنده می برد. نمایش های مختلف و اجراهای فرهنگی دیگر هم در این نمایشگاه، روی صحنه می رود.

منبع: bluebonnetvillage.com / travelandleisure.com / santas.net
انتشار: 18 مهر 1402 بروزرسانی: 18 مهر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 844

به "جشن کریسمس در آمریکا چطور برگزار میشود؟" امتیاز دهید

8 کاربر به "جشن کریسمس در آمریکا چطور برگزار میشود؟" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "جشن کریسمس در آمریکا چطور برگزار میشود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید