خوراکی هایی که در کریسمس های کبک کانادا میتوانیم امتحان کنیم

اگر از آن گردشگرانی هستید که خوراک در اولویت سفرتان است، کبک را برای سفر در ایام کریسمس و ماه ژانویه انتخاب کنید، این شهر خوراکی های خوشمزه ای را برای این ایام تدارک میبیند.

خوراکی هایی که در کریسمس های کبک کانادا میتوانیم امتحان کنیم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کریسمس یکی از مهم ترین تعطیلات سال در کبک کانادا است. مردم این ایالت از ماه ها قبل برای جشن کریسمس آماده می شوند و خانه های خود را با تزئینات کریسمسی پر می کنند. در کریسمس، خانواده ها و دوستان دور هم جمع می شوند و از یکدیگر لذت می برند. یکی از مهم ترین قسمت های جشن کریسمس، غذا است. مردم کبک در کریسمس غذاهای خوشمزه و متنوعی می خورند. در این مقاله، به برخی از خوشمزه ترین غذاهای کریسمسی کبک کانادا می پردازیم.

تورتیه گوشت (Tourtière)

تورتیه گوشت یک نوع غذای گوشتی است که در کبک برای کریسمس تهیه می شود. این غذا با گوشت گاو، خوک، مرغ یا بوقلمون تهیه می شود و داخل آن را با سبزیجات و ادویه جات پر می کنند. تورتیه گوشت معمولا با سس گریوی سرو می شود.

پوتین (Poutine)

پوتین یک غذای کبکی خوشمزه است که از سیب زمینی سرخ شده، پنیر چدار، و سس گوشت تهیه می شود. پوتین یکی از محبوب ترین غذاهای کانادا است و در کریسمس نیز بسیار محبوب است.

شیرینی زنجفیلی (Bonhommes en pain d'épice)

شیرینی زنجفیلی یک شیرینی خوشمزه و تند است که یکی از محبوب ترین شیرینی های کریسمسی در کبک کانادا است. این شیرینی معمولا با آرد، شکر، زنجبیل، و میخک تهیه می شود. شیرینی زنجفیلی را معمولا با چای یا قهوه سرو می کنند.

تافی شربت افرا

تافی شربت افرا به عنوان یک سنت در شهر کبک در ایام کریسمس به فروش می رسد. سینی های عظیم پر از برف در کنار خیابان قرارگرفته اند. شربت های غلیظ و داغ افرا را روی میله های روی سینی می ریزند این شربت ها پس از سرد شدن حالت تافی به خود می گیرد. این خوردنی کانادایی واقعا دل چسب است.

بوش دو نوئل (Bouchées de Noël)

بوش دو نوئل یک نوع شیرینی کبکی است که از خمیر پف دار و مواد پرکننده مختلف تهیه می شود. مواد پرکننده بوش دو نوئل اغلب شامل گوشت، پنیر، سبزیجات، و میوه است. این شیرینی یک غذای بسیار خوشمزه و محبوب در کریسمس های کبک است و معمولا به عنوان پیش غذا یا دسر سرو می شود.

راپید پودی (Rapailles en Papillote)

راپید پودی، یک نوع خوراک دریایی است که با ماهی های کوچک تهیه می شود. این خوراک، معمولا با پیاز، سیب زمینی و چاشنی های مختلف سرو می شود. راپید پودی، یکی از غذاهای سنتی کریسمس در کبک است که به طور معمول در روز کریسمس سرو می شود.

ترت سیب زمینی

ترت سیب زمینی یا تارتیفله یک غذای سنتی کریسمس در منطقه کبک است. این غذا از لایه های نازک سیب زمینی خام و پخته شده، پیازچه، کره و پنیر درست می شود و داخل فر پخته می شود تا لایه ها کاملا به هم بچسبند. ترت سیب زمینی را می توانید با گوشت یا ماهی هم سرو کنید.

راکت (Raclette)

راکت نوعی پنیر سوئیسی است که در کبک بسیار محبوب است. در کریسمس، مردم کبک راکت را در دستگاه مخصوصی ذوب می‌کنند و آن را با سیب‌زمینی، گوشت و سبزیجات سرو می‌کنند.

سوسیس جگر (Cretons)

سوسیس جگر یک غذای سنتی کبکی است که از جگر خوک، گوشت خوک، ادویه جات و پیاز تهیه می شود. این سوسیس معمولا به صورت سرد سرو می شود و همراه با نان، نان تست یا کرپ خورده می شود. سوسیس جگر یکی از محبوب ترین غذاهای کریسمس در کبک کانادا است و در بسیاری از رستوران ها و خانه ها سرو می شود.

راگو (Ragout)

راگو یک خورش گوشت خوشمزه است که از گوشت گاو، گوشت خوک و گوشت گوزن تهیه می شود. این خورش معمولا با سبزیجات ریشه ای مانند سیب زمینی، هویج و پیاز سرو می شود. راگو یکی از غذاهای سنتی کریسمس در کبک کانادا است و در بسیاری از رستوران ها و خانه ها سرو می شود.

پنیرهای کبکی (Fromages québécois)

کبک کانادا به پنیرهای خوشمزه خود شهرت دارد. بسیاری از مردم کبک در کریسمس از پنیرهای کبکی لذت می برند. پنیرهای کبکی معمولا به همراه میوه ها، آجیل، و کراکر سرو می شوند.

دسرهای مخصوص کریسمس

کبک به خاطر دسرهای خوشمزه اش شناخته شده است. در کریسمس نیز مردم کبک دسرهای خاص و خوشمزه ای تهیه می کنند. برخی از این دسرها عبارتند از:

  • بوشه د نوئل (Bûche de Noël): بوشه د نوئل یک نوع کیک اسفنجی است که با شکلات پوشانده شده است. این کیک معمولا با خامه، میوه و آجیل تزئین می شود.
  • ترون د نوئل (Tarte au sucre à la crème): ترون د نوئل یک نوع تارت است که با خمیر تارت و مایه شیرینی تهیه می شود. این تارت معمولا با خامه تازه سرو می شود.
  • پت د فوی (Pet de sœur): پت د فوی یک نوع شیرینی است که با خمیر تارت و مایه شیرینی تهیه می شود. این شیرینی معمولا با شکلات پوشانده شده است.

کریسمس در کدام رستوران های کبک غذا بخوریم

هر سال دو ماه قبل از کریسمس هیئت توریستی کبک لیست رستوران هایی را که در روز و شب کریسمس باز هستند، ارائه می دهد. بیشتر رستوران ها در شب کریسمس تا حدود 6 غروب باز هستند. اما در روز کریسمس پیدا کردن رستوران کمی سخت تر است. رستوران هایی مانند Au Anciens Canadiens، Chateau Frontenac و Le Continental و … در روز کریسمس باز هستند ولی برای این که بتوانید در آنها نهار بخورید حتما باید از قبل رزو انجام دهید.

 با بعضی از بهترین رستوران های این شهر آشنا شوید تا مزه خوش این غذاها تا مدت ها در کامتان بماند:

Le Chic Shack

این رستوران بهترین همبرگرهای Le du fort burger و گاهی بهترین پوتین های La fumée poutine کبک را برای شما سرو می نماید.

بستنی افرا

این محل بهترین مکان برای خوردن انواع بستنی به خصوص بستنی افرا و بستنی وانیلی کانادایی است.

لو کروکومبوش

لو کروکومبوش Le Crocumbouche نانوایی با فاصله کمی از منطقه قدیمی شهر کبک در محله سن روش است. این نانوایی صبح ها بسیار شلوغ است. اما کارمندان آن با سرعت بسیار بالایی کار می نمایند و زیاد منتظر نمی مانید. می توانید نان های که با توت فرنگی یا شکلات پر شده اند را برای صبحانه سفارش دهید.

پوتینوی

پوتینوی Poutineville تقریباً کمی پایین تر از لو کروکومبوش قرار گرفته است که در آن معروف ترین غذای کبکی به نام پوتین سرو می گردد. این غذای فرانسوی شامل سیب زمینی سرخ نموده و پنیر است. در پوتینوی بسته به سلیقه شما به این غذا گوشت، جگر و پنیرهای مختلف هم اضافه می نمایند.

Aux Anciens Canadien

غذاهای سنتی کبک را می توانید در این رستوران قدیمی امتحان کنید. در کریسمس انواع غذاهای سنتی مثل پای گوشت، اردک، کاربیو و کیک پای شربت افرا در Aux Anciens Canadien سرو می شوند.

انتشار: 18 مهر 1402 بروزرسانی: 18 مهر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 170

به "خوراکی هایی که در کریسمس های کبک کانادا میتوانیم امتحان کنیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "خوراکی هایی که در کریسمس های کبک کانادا میتوانیم امتحان کنیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی هایی که در کریسمس های کبک کانادا میتوانیم امتحان کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید