مراسم و آداب و رسوم مردم برزیل در کریسمس

کریسمس در برزیل یکی از بزرگترین و مهم ترین تعطیلات سال است. مردم برزیل کریسمس را به عنوان زمانی برای جشن گرفتن با خانواده و دوستان خود می بینند. آنها همچنین از این زمان برای قدردانی از نعمت های خود و ابراز عشق و قدردانی خود نسبت به یکدیگر استفاده می کنند.

مراسم و آداب و رسوم مردم برزیل در کریسمس

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: برزیلی ها کریسمس را از اواخر نوامبر شروع به جشن گرفتن می کنند. آنها خانه های خود را با چراغ ها، تزئینات و درختان کریسمس تزئین می کنند. آنها همچنین شروع به آماده کردن غذاهای سنتی کریسمس مانند pavo (بوقلمون)، pernil (ژامبون) و farofa (آرد ذرت بو داده) می کنند.

در شب کریسمس، خانواده ها و دوستان معمولاً برای شام ​​جمع می شوند. پس از شام، آنها اغلب برای شرکت در مراسم مذهبی به کلیسا می روند. پس از مراسم کلیسا، آنها به خانه باز می گردند تا هدایای کریسمس خود را باز کنند.

روز کریسمس، مردم برزیل معمولاً یک وعده ناهار بزرگ با خانواده و دوستان خود دارند. پس از ناهار، آنها اغلب برای بازی کردن بازی های رومیزی، تماشای فیلم های کریسمس و صرف دسر با هم وقت می گذرانند.

تزئینات کریسمس در برزیل

یکی از محبوب ترین آداب و رسوم کریسمس در برزیل تزئین خانه ها و خیابان ها با چراغ های کریسمس، درخت کریسمس و سایر تزئینات کریسمس است. درخت کریسمس معمولاً با چراغ های رنگارنگ، توپ های کریسمس، فرشته ها و ستاره ها تزئین می شود. خانه ها و خیابان ها نیز با چراغ های کریسمس، گل ها و سایر تزئینات کریسمس تزئین می شوند.

غذاهای کریسمس در برزیل

غذاهای کریسمس در برزیل بسیار متنوع هستند و بسته به منطقه متفاوت هستند. برخی از غذاهای محبوب کریسمس در برزیل عبارتند از:

  • فرنزوآ: فرنزوآ یک غذای سنتی کریسمس برزیلی است که از مرغ یا خروس تهیه می شود. این غذا معمولاً با برنج، سیب زمینی و سبزیجات سرو می شود.
  • پودینگ برزیلی: پودینگ برزیلی یک غذای دسر محبوب کریسمس برزیلی است که از تخم مرغ، شیر، شکر، آرد، میوه و ادویه جات تهیه می شود. این غذا معمولاً با بستنی یا خامه سرو می شود.
  • کیک کریسمس برزیلی: کیک کریسمس برزیلی یک کیک میوه ای خوشمزه است که با میوه های خشک، آجیل و ادویه جات تهیه می شود. این کیک معمولاً با چای یا قهوه سرو می شود.

هدیه دادن در کریسمس برزیل

هدیه دادن یکی از مهم ترین آداب و رسوم کریسمس در برزیل است. مردم برزیل در کریسمس به خانواده و دوستان خود هدیه می دهند. هدایا معمولاً در شب کریسمس یا در روز کریسمس داده می شوند.

مراسم مذهبی کریسمس در برزیل

برزیل یک کشور مسیحی است و کریسمس یک تعطیلات مذهبی مهم در این کشور است. مردم برزیل در کریسمس به کلیسا می روند و در مراسم مذهبی شرکت می کنند. مراسم مذهبی کریسمس در برزیل بسیار متنوع هستند و بسته به کلیسا متفاوت هستند.

سایر آداب و رسوم کریسمس در برزیل

علاوه بر آداب و رسوم ذکر شده در بالا، آداب و رسوم کریسمس دیگری نیز در برزیل وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • بابا نوئل برزیلی: بابا نوئل برزیلی یا Papai Noel با بابا نوئل آمریکایی متفاوت است. بابا نوئل برزیلی لباس قرمز و کلاه سفید بر سر ندارد. در عوض، بابا نوئل برزیلی لباس تابستانی به تن می کند و یک کلاه حصیری بر سر دارد. پاپانوئل یکی دیگر از نمادهای مهم کریسمس است. برزیلی ها معتقدند که پاپانوئل در شب کریسمس به خانه های آنها می آید تا به بچه های خوب هدیه بدهد.
  • نوازندگان آماتور: در برزیل، نوازندگان آماتور در کریسمس از خانه به خانه می روند و آهنگ های کریسمس می نوازند. این نوازندگان آماتور معمولاً لباس های سنتی برزیلی به تن می کنند و سازهای سنتی برزیلی می نوازند.
  • آتش بازی: در برزیل، در شب کریسمس و روز کریسمس آتش بازی می شود. آتش بازی یکی از محبوب ترین آداب و رسوم کریسمس در برزیل است.

برخی از مهم ترین مراسم و آداب و رسوم کریسمس در برزیل عبارتند از:

  • درخت کریسمس: درخت کریسمس یکی از اصلی ترین نمادهای کریسمس در برزیل است. مردم برزیل درخت کریسمس خود را با چراغ های رنگی، توپ های کریسمس، فرشته ها و سایر تزئینات تزئین می کنند. درخت کریسمس معمولاً در سالن پذیرایی قرار می گیرد و در شب کریسمس، خانواده و دوستان دور هم جمع می شوند تا در کنار آن هدایایشان را باز کنند.
  • هدایای کریسمس: برزیلی ها عاشق دادن و گرفتن هدایای کریسمس هستند. آنها معمولاً هدایایی را برای اعضای خانواده، دوستان و همکاران خود می خرند.
  • شام کریسمس: شام کریسمس یکی از مهم ترین وعده های غذایی سال در برزیل است. خانواده ها معمولاً غذاهای سنتی کریسمس مانند pavo (بوقلمون)، pernil (ژامبون) و farofa (آرد ذرت بو داده) را برای شام کریسمس خود سرو می کنند.
  • دسرهای کریسمس: دسرهای کریسمس در برزیل بسیار محبوب هستند. برخی از محبوب ترین دسرهای کریسمس در برزیل عبارتند از pavê (دسر لایه ای با میوه و کاکائو)، pudim de leite (پودینگ شیر) و rabanada (نان تست فرانسوی سرخ شده با دارچین و شکر).
  • آوازهای کریسمس:آوازهای کریسمس نیز بخشی مهم از کریسمس برزیلی هستند. مردم برزیل عاشق آواز خواندن هستند و در طول کریسمس، در هر گوشه ای از کشور می توانید صدای آوازهای کریسمس را بشنوید. برخی از محبوب ترین آوازهای کریسمس برزیلی عبارتند از:

    • Noite Feliz (شب بخیر)
    • Jingle Bells (جینگل بلز)
    • Adeste Fideles (بیا، ای وفاداران)

برخی از مراسم و آداب و رسوم کریسمس در برزیل منحصر به فرد این کشور هستند. به عنوان مثال، برزیلی ها در شب کریسمس آتش بازی می کنند. آنها همچنین در شب کریسمس به کلیسا می روند تا در مراسم مذهبی شرکت کنند.

برزیلی ها کریسمس را به عنوان زمانی برای جشن گرفتن با خانواده و دوستان خود می دانند. آنها همچنین از این زمان برای قدردانی از نعمت های خود و ابراز عشق و قدردانی خود نسبت به یکدیگر استفاده می کنند.

نتیجه گیری

کریسمس در برزیل یکی از بزرگترین و مهم ترین تعطیلات سال است. مردم برزیل کریسمس را به عنوان زمانی برای جشن گرفتن با خانواده و دوستان خود می بینند. آنها همچنین از این زمان برای قدردانی از نعمت های خود و ابراز عشق و قدردانی خود نسبت به یکدیگر استفاده می کنند.

برخی از مهم ترین مراسم و آداب و رسوم کریسمس در برزیل عبارتند از درخت کریسمس، پاپانوئل، هدایای کریسمس، شام کریسمس و دسرهای کریسمس. برخی از مراسم و آداب و رسوم کریسمس در برزیل منحصر به فرد این کشور هستند، مانند آتش بازی و مراسم مذهبی در شب کریسمس.

انتشار: 30 مهر 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1272

به "مراسم و آداب و رسوم مردم برزیل در کریسمس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم و آداب و رسوم مردم برزیل در کریسمس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید