سال نو میلادی را در کبک کانادا بگذرانید

شهر کبک از رویایی ترین نقاط جهان در ایان کریسمس و روزهای ابتدای سال نو میلادی است، ملاقات با شهری پر جنب و جوش و با مردمانی شاد که جشنی باشکوه را هرساله برگزار میکنند، برای هر گردشگری جذاب است.

سال نو میلادی را در کبک کانادا بگذرانید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کبک ایالتی فرانسوی در کاناداست که مردم آن به انگلیسی هم صحبت مینمایند. کبک سیتی مرکز ایالت کبک یکی از قدیمی ترین شهرها در کانادا است. این شهر از دو بخش قدیمی و جدید تشکیل شده است. یکی از قدیمی ترین خیابان های تجاری کانادا با نام Rue de petit Champlain در بخش قدیمی این شهر واقع شده است. کبک آنقدر زیباست که حتی نمی توان از کریسمس های زیبای آن گذشت. اسکیت و سرسره بازی روی یخ، فضای سرسبز و بارش برف زیبا، کریسمس کبک را استثنایی می نمایند. در کبک سیتی هر کجا که بروید در شادی کریسمس محاصره می شوید.

اگر تصمیم گرفتید برای تعطیلات کریسمس به کبک بروید؛ در جریان باشید که هتل های کبک در طول کریسمس کمی گران هستند.

کریسمس در پایین شهر کبک

این منطقه با نام کوارتیه پُتی شامپلن (Quartier Petit Champlain) معروف است. این بخش قدیمی ترین شهر کبک است. کوچه های باریک و سنگ فرش شده این بخش کبک هنگام بارش برف و باران به سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می گردد.

با کشتی به لیوایز بروید

با کشتی های یخ شکن مخصوص از کبک به لیوایز (Levis) بروید. این کشتی از رودخانه سنت لارنس عبور می نماید و از شگفتی های کریسمس کبک است. این شگفتی به خاطر مقصد سفر نیست، بلکه به خاطر رودخانه یخ زده آن است؛ مطمئن باشید که تجربه بی نظیری است. می توانید در طول حرکت صدای خرد شدن یخ را بشنوید. اگر بتوانید حوالی ساعت 4 بروید در راستا بازگشت می توانید شاهد منظره باشکوه طلوع آفتاب در شهر کبک باشید.

سوار قطار کابلی شوید

مسافت زیادی از پایین شهر تا بالای شهر باید طی کنید. اگر از قدم زدن خسته شدید می توانید سوار قطار کابلی شوید. این قطار از پستی بلندی های تپه Chateau Frontenac عبور می نماید و تا خیابان پُتی شامپلن می رود.

بازارهای مواد غذایی کریسمس

این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای شهر کبک است که در کریسمس پر می گردد از انواع خوردنی های خوشمزه کانادایی. اگر عاشق خوردنی هستید به این بخش کبک حتما سر بزنید چون هر چیزی را که از خوردنی های خاص کانادا به خصوص کبک انتظار دارید، در اینجا پیدا می کنید. شربت افرا، آب نبات های افرا و کره افرا را از این بازار با قیمت بسیار مناسب به عنوان سوغاتی بخرید. می توانید در بخش فروش ماهی انواع مختلف ماهی دودی را بخرید و در غرفه ژامبون ها، عجیب ترین انواع ژامبون با گوشت های مختلف را تست کنید.

بابانوئل را در خیابان پُتی شامپلن ببنید

خیابان پُتی شامپلن خیابان سنگ فرش شده زیبا پر از رستوران و مغازه های مختلف است که در کریسمس کبک واقعا دیدنی می گردد. البته بیشتر مغازه ها زود می بندند ولی رستوران های آن تا دیر وقت آماده پذیرایی از شما هستند.

در روزهای نزدیک به کریسمس بابانوئل در این خیابان ظاهر می گردد. بابانوئل کبکی انگلیسی صحبت می نماید پس اگر خودتان یا بچه ها انگلیسی بلد هستید می توانید با او صحبت کنید. شاید بچه ها دوست داشته باشند آرزوهایشان را به بابانوئل بگویند.

محله رویال کبک

این محل هم یکی از مکان های جذاب در بخش قدیمی کبک در کریسمس است. میدان این محل یکی از قدیمی ترین میدان های کبک است، همین طور قدیمی ترین کلیسای سنگی آمریکای شمالی به نام Notre Dame des Victoires را می توانید در این محله ببنید. یک درخت کریسمس عظیم هم در مرکز میدان واقع شده است.

کریسمس در بالای شهر کبک

قسمت شمالی شهر کبک هم جذابیت های خودش را در کریسمس دارد.

بازار کریسمس کبک

این بازار کریسمس که به سبک آلمانی است در اوقات مختلف سال تشکیل می گردد اما یک هفته قبل از کریسمس به اوج خود می رسد. غرفه های بازار با سقف قرمز از تالار شهر تا کلیسای جامع نوتردام ادامه دارد. می توانید انواع لوازم مورد احتیاج خود از این بازار بخرید به موسیقی زنده گوش دهید و غذاهای محلی را تست کنید. از جذابیت های خاص این بازار، تقویم عظیم روویدادهای آلمانی است که هر شب یه بخش آن با یک تصویر زیبا باز شده و به نمایش گذاشته می گردد.

هتل Chateau Frontenac کبک

هتل Chateau Frontenac کبک یکی از مهم ترین مراکز برای عکاسی در دنیا است. که در بالای تپه کبک واقع شده است و از آنجا می توانید کل شهر کبک را ببینید. این هتل در سال 1893 ساخته شد و در طول زمان گسترش پیدا کرد. نمای بیرونی بسیار چشم گیر و فضای داخلی و لابی آن بی نظیر است. تورهای ویژه ای برای بازدید از این هتل در ماه دسامبر برگزار می گردد که البته برای بچه ها چندان جذاب نیست.

تراس دافرین و سرسره یخی

از تراس دافرین در بخش بیرونی تالار هتل Chateau Frontenac می توانید منظره زیبایی از رودخانه سنت لارنس و لیوایز در کنار رودخانه را ببینید.

سرسره یخی در اواسط آبان آغاز به کار می نماید و یک سرگرمی محبوب برای گردشگران در همه سنین است. همه اعضای خانواده می توانند سوار این سرسره ها شوند و هیجان کریسمس در کبک را تجربه نمایند.

راستی اگر سرمایی هستید یک استارباکس کنار هتل Chateau Frontenac با جایگاه های زیاد وجود دارد که می توانید در آنها بشینید و گرم شوید.

کلیسای نتردام کبک

کلیسای نوتردام یکی از کلیساهای قدیمی در آمریکای شمالی است که در سال 1647 تاسیس شده است. این کلیسا در روزهای کریسمس میزبان کنسرت ها و جشنواره های کریسمسی است. البته در کریسمس این کلیسا آنقدر شلوغ است که احتمالا پشت درهای بسته آن می مانید. با این حال می توانید از حیاط کلیسا هم از شنیدن موسیقی لذت ببرید.

اسکیت روی یخ در کبک سیتی

چه چیزی می تواند جالب تر از اسکیت روی یخ در کریسمس باشد؟ موسیقی کریسمس از بلندگوهای کبک پخش می گردد و همه مرد شاد و سرزنده روی یخ پاتیناژ می نمایند. Place DYouville یکی از جاهایی است که می توانید رایگان روی آن اسکیت کنید. جاهای دیگری که می توانید در آن اسکیت کنید دشت آبراهام و مگاپارک است. این تجربه جذاب را از دست ندهید.

کریسمس در حومه شهر کبک

اگرچه دیدنی های شمال و جنوب کبک در این ایام زیاد است، اما حومه این شهر را هم از دست ندهید.

مر کز خرید Galeries de la Capitale mall

Galeries de la Capitale mall (گالری های مرکز سرمایه) یک مرکز خرید عظیم است که داخلش یک پارک تفریحی واقع شده است. می توانید در این مرکز، خرید های لحظه آخری قبل از کریسمس خود را انجام دهید. در مگاپارک اسکیت روی یخ بازی کنید، غذا بخورید و فیلم ببیند.

آکواریوم کبک

آکواریوم کبک با بیش از ده هزار موجود دریایی از 300 گونه مختلف در فاصله 10 دقیقه ای از شهر کبک واقع شده است. قبل از کریسمس این آکواریوم برای جشن تزیین می گردد. و اگر در شب برای بازدید از آکواریوم بروید می توانید نمایش چراغ های زیبا تزیینی آکواریوم را در کریسمس ببینید. خود آکواریوم بسیار عظیم و دیدنی است. سمورها و شیرهای دریایی ماهی های ژله ای از جاذبه های این اکواریوم به خصوص برای بچه ها است.

آبگرم های سیبری کبک

اگر می خواهید کاری کاملا خاص در کبک انجام دهید به اسپاهای سبیری سر بزنید. این اسپا چندین آبگرم در فضای باز و فضای بسته دارد. انواع اسپاها و ماساژ و یک رستوران زیبا، گردشگران فراری از سرمای کبک را در کریسمس به خود جذب می نمایند. در آبگرم های فضای باز بعد از لذت بردن از گرما، برای خشک کردن خودتان، با حوله های یخ زده روبه رو می شوید.

انتشار: 11 دی 1402 بروزرسانی: 22 دی 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 169

به "سال نو میلادی را در کبک کانادا بگذرانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "سال نو میلادی را در کبک کانادا بگذرانید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال نو میلادی را در کبک کانادا بگذرانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید