کانادا یا ترکیه؟ تورنتو یا ازمیر؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟

اگر در فکر مهاجرت هستید، ممکن است در میان انتخابهای شما، ترکیه و کانادا (ازمیر و تورنتو) وجود داشته باشد و در مورد این انتخاب بین آنها تردید داشته باشید، ما قصد داریم با بیان ویژگی های اصلی شهرها و قیاس آنها با شاخص های مختلف انتخاب را آسانتر کنیم و تردیدها را از میان برداریم

کانادا یا ترکیه؟ تورنتو یا ازمیر؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ✅ ازمیر

ازمیر شهری در انتهای غربی آناتولی است. این شهر پس از استانبول و آنکارا سومین شهر پرجمعیت ترکیه و بعد از آتن یونان دومین شهر بزرگ sدر دریای اژه می باشد.
جمعیت شهر ازمیر در سال 2019 ، 2،972،900 نفر ، در حالی که استان ازمیر مجموعاً 4،367،251 نفر جمعیت داشت. منطقه کلانشهر ازمیر در امتداد آبهای حاشیه خلیج ازمیر و از سرزمین های شمالی در شمال از دلتای رود گدیز گسترش می یابد.
در دوران باستان کلاسیک این شهر به اسم Smyrnaa معروف بود که تا حدود سال 1930 در زبان انگلیسی و زبانهای مختلف همچنان مورد استفاده قرار گرفت.  با این حال ، نام تاریخی Smyrna امروزه نیز در برخی از زبانها مانند ارمنی ، ایتالیایی (Smirne) و کاتالان ، پرتغالی و اسپانیایی (Esmirna) استفاده می شود. ازمیر در سال 1971 میزبان بازی های مدیترانه ای و در سال 2005 بازی های دانشگاه جهانی (یونیورسیاد) بود. این شهر در سال 2019 در Climathon شرکت کرد.

ازمیر دارای آب و هوای مدیترانه ای است که تابستانهای آن طولانی ، گرم و خشک و زمستانهای معتدل تا خنک و بارانی است. میزان بارش در ازمیر به طور میانگین 695.4 میلی متر در سال است. با این حال ، اکثریت قریب به اتفاق بارش های شهر از نوامبر تا مارس رخ می دهد. سایر بارش ها به طور کلی در طی آوریل تا می و سپتامبر تا اکتبر رخ می دهد.

ازمیر

حداکثر دما در فصل زمستان معمولاً بین 10 تا 16 درجه سانتی گراد (50 تا 61 درجه فارنهایت) است.

با وجود نادر بودن بارش برف در ازمیر، می توان در برخی از ماه های سال(دسامبر تا فوریه)  بارش برف را به مدت یک تا چند روز مشاهده کرد.

فعالیت های مختلفی در اقتصاد ازمیر نقش دارند که عبارتند از: 5/30 ٪ صنعت، 9/22٪ تجارت و خدمات مربوطه، 5/13٪ حمل و نقل و ارتباطات و 8/7٪ کشاورزی. در سال 2008، ازمیر توانست 5/10٪ از کل درآمد مالیاتی ترکیه را تأمین کند و سهم صادرات و واردات آن در تجارت خارجی ترکیه به ترتیب 6٪ و 4٪ بود. به طور کلی، این استان بزرگترین صادرکننده بزرگ ترکیه بعد از استانبول و بورسا و پنجمین وارد کننده بزرگ این کشور می باشد. 90-85٪ صادرات منطقه و تقریباً یک پنجم کل صادرات ترکیه، از طریق بندر آلسانکاک با ظرفیت بارگیری کانتینر  نزدیک به یک میلیون در سال انجام می شود.

✅ تورنتو

تورنتو مرکز استان انتاریو کانادا است. با جمعیت 2،731،571 نفر در سال 2016، این شهر پرجمعیت ترین شهر کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی است. این شهر لنگرگاه نعل اسب طلایی است،یک تراکم شهری با 9،245،438 نفر (تا سال 2016) که در انتهای غربی دریاچه انتاریو احاطه شده است،در حالی که منطقه تورنتوی بزرگ به طور مناسب 6،617،516 نفر در سال 2016 زندگی می کرد. تورنتو یکی از مراکز بین المللی تجارت،امور مالی، هنر و فرهنگ است و به عنوان یکی از چند ملیتی ترین شهرهای جهان شناخته شده است. 

جمعیت متنوع تورنتو نشان دهنده نقش فعلی و تاریخی آن به عنوان مقصد مهمی برای مهاجران به کانادا است. بیش از 50 درصد از ساکنان تورنتو از اقلیت های فرهنگی قابل مشاهده هستند و بیش از 200 ریشه قومی متمایز در میان ساکنان آن زندگی می کنند. در حالی که اکثر مردم تورنتو انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود صحبت می کنند، بیش از 160 زبان در این شهر صحبت می شود

تورنتو

تورنتو یک مرکز برجسته موسیقی، تئاتر، تولید فیلم سینمایی و تولید سریال تلویزیونی است و مقر اصلی شبکه های ملی پخش عمده و رسانه های کانادا است. موسسات فرهنگی تورنتو، که شامل موزه ها و گالری های متعدد، جشنواره ها و رویدادهای عمومی، مناطق تفریحی، اماکن تاریخی ملی و فعالیت های ورزشی است، سالانه بیش از 43 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. تورنتو به خاطر بسیاری از آسمان خراش ها و ساختمان های بلند، به ویژه بلندترین سازه مستقل در نیمکره غربی، برج CN شناخته شده است

✅ مقایسه تورنتو و ازمیر از لحاظ شاخص ها

در ادامه چهار شاخص مهم برای مقایسه کیفیت زندگی در تورنتو و ونکوور کانادا در نظر گرفته شده است:

  1. شاخص ایمنی که شامل  دیجیتال، امنیت بهداشت، امنیت زیرساخت ها و امنیت شخصی و اجتماعی است.
  2. شاخص هزینه زندگی یک شاخص قیمت نظری است که هزینه نسبی زندگی را در طول زمان یا مناطق اندازه گیری می کند. این شاخصی است که اختلاف قیمت کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند و با تغییر قیمت امکان تعویض با سایر موارد را فراهم می کند.
  3. شاخص مراقبت های بهداشتی برآورد کیفیت کلی سیستم مراقبت های بهداشتی، متخصصان مراقبت های بهداشتی، تجهیزات، کارکنان، پزشکان، هزینه ها و غیره است. 
  4. از شاخص کیفیت هوا (AQI) برای گزارش کیفیت روزانه هوا استفاده می شود. این به شما می گوید که هوای شما چقدر تمیز یا آلوده است و چه اثرات سلامتی مرتبط ممکن است برای شما نگران کننده باشد. AQI روی تأثیرات سلامتی شما ممکن است در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تنفس هوای آلوده متمرکز شود.

طبق آخرین آمار:

شاخص ایمنی تورنتو 60٪ و ازمیر 72٪ که نشان دهنده ایمنی بیشتر در ازمیر می باشد.

همچنین شاخص هزینه های زندگی در تورنتو 73٪ و در ازمیر29٪ میباشد که نشان دهنده هزینه های کمتر زندگی در ازمیر می‌باشد.

حال در بررسی شاخص مراقبت های بهداشتی مشاهده میشود که تورنتو با شاخص 75٪ کیفیت مراقبت های بهداشتی بهتری از ازمیر با شاخص 72٪ دارد.

تورنتو با شاخص 37٪ آلودگی هوای کمتری از ازمیر با شاخص 60٪ دارد.

و در آخر هدف موسسه Best Canada tours کمک به شما برای پیدا کردن شهر مناسب با بالاترین کیفیت زندگی برای مهاجرت میباشد.

سوالات خود را در زمینه مهاجرت و زندگی در کانادا و ترکیه از ما بپرسید.

انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 309

به "کانادا یا ترکیه؟ تورنتو یا ازمیر؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟" امتیاز دهید

6 کاربر به "کانادا یا ترکیه؟ تورنتو یا ازمیر؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا یا ترکیه؟ تورنتو یا ازمیر؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید