کانادا یا استرالیا؟ تورنتو یا سیدنی؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟

اگر قصد مهاجرت داری و در میان دو کشور عالی کانادا و استرالیا دو به شک مانده ای، نگران نباش! ما با یک چالش جذاب شهرهای مهم این دو کشور را با هم مقایسه کرده ایم. تورنتو یا سیدنی به نظر شما کدام برنده مقایسه ما می‌شوند؟

کانادا یا استرالیا؟ تورنتو یا سیدنی؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ✅ تورنتو

تورنتو مرکز استان انتاریو کانادا است. با جمعیت 2،731،571 نفر در سال 2016، این شهر پرجمعیت ترین شهر کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی است. این شهر لنگرگاه نعل اسب طلایی است،یک تراکم شهری با 9،245،438 نفر (تا سال 2016) که در انتهای غربی دریاچه انتاریو احاطه شده است،در حالی که منطقه تورنتوی بزرگ به طور مناسب 6،617،516 نفر در سال 2016 زندگی می کرد. تورنتو یکی از مراکز بین المللی تجارت،امور مالی، هنر و فرهنگ است و به عنوان یکی از چند ملیتی ترین شهرهای جهان شناخته شده است. 

جمعیت متنوع تورنتو نشان دهنده نقش فعلی و تاریخی آن به عنوان مقصد مهمی برای مهاجران به کانادا است. بیش از 50 درصد از ساکنان تورنتو از اقلیت های فرهنگی قابل مشاهده هستند و بیش از 200 ریشه قومی متمایز در میان ساکنان آن زندگی می کنند. در حالی که اکثر مردم تورنتو انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود صحبت می کنند، بیش از 160 زبان در این شهر صحبت می شود.

تورنتو کانادا

تورنتو یک مرکز برجسته موسیقی، تئاتر، تولید فیلم سینمایی و تولید سریال تلویزیونی است و مقر اصلی شبکه های ملی پخش عمده و رسانه های کانادا است. موسسات فرهنگی تورنتو، که شامل موزه ها و گالری های متعدد، جشنواره ها و رویدادهای عمومی، مناطق تفریحی، اماکن تاریخی ملی و فعالیت های ورزشی است، سالانه بیش از 43 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. تورنتو به خاطر بسیاری از آسمان خراش ها و ساختمان های بلند، به ویژه بلندترین سازه مستقل در نیمکره غربی، برج CN شناخته شده است.

سیدنی

سیدنی، مرکز ایالت نیو ساوت ولز و پرجمعیت ترین شهر استرالیا و اقیانوسیه است. این کلان شهر که در ساحل شرقی استرالیا واقع شده است، بندر جکسون را احاطه کرده و حدود 70 کیلومتر (43.5 مایل) در حاشیه خود به سمت کوههای آبی در غرب، هاوکسبری در شمال، پارک ملی سلطنتی در جنوب و Macarthur در جنوب غربی امتداد دارد. سیدنی از 658 حومه شهر، 40 منطقه دولت محلی و 15 منطقه همسایه تشکیل شده است. ساکنان این شهر به "سیدنی سایدر" معروف هستند. از ژوئن 2019، جمعیت تخمینی کلانشهرهای سیدنی 5،312،163 نفر بود، به این معنی که این شهر تقریباً 65٪ از جمعیت ایالت را در خود جای داده است. 

سیدنی استرالیا

در زمان سرشماری سال 2011، بیش از 250 زبان مختلف در سیدنی صحبت می شد. در سرشماری سال 2016، حدود 35.8٪ از ساکنان در خانه به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کردند. علاوه بر این، 4/45 درصد از جمعیت گزارش کرده اند که در خارج از کشور متولد شده اند و این شهر پس از لندن و شهر نیویورک سومین جمعیت بزرگ متولد خارجی از هر شهر در جهان را دارد. سیدنی علی رغم اینکه یکی از گران ترین شهرهای جهان است، مرتباً در ده شهر برتر زندگی در جهان قرار می گیرد.  سیدنی دارای یک اقتصاد بازار پیشرفته با نقاط قوت در امور مالی، ساخت و گردشگری است. تمرکز قابل توجهی از بانک های خارجی و شرکت های چند ملیتی در سیدنی وجود دارد و این شهر به عنوان پایتخت مالی استرالیا و یکی از مراکز مالی پیشرو در آسیا و اقیانوسیه معرفی می شود.

✅ مقایسه سیدنی (استرالیا) و تورنتو (کانادا) از لحاظ شاخص ها

در ادامه چهار شاخص مهم برای مقایسه کیفیت زندگی در تورنتوی کانادا با سیدنی استرالیا در نظر گرفته شده است:

  1. شاخص ایمنی که شامل  دیجیتال، امنیت بهداشت، امنیت زیرساخت ها و امنیت شخصی و اجتماعی است.
  2. شاخص هزینه زندگی یک شاخص قیمت نظری است که هزینه نسبی زندگی را در طول زمان یا مناطق اندازه گیری می کند. این شاخصی است که اختلاف قیمت کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند و با تغییر قیمت امکان تعویض با سایر موارد را فراهم می کند.
  3. شاخص مراقبت های بهداشتی برآورد کیفیت کلی سیستم مراقبت های بهداشتی، متخصصان مراقبت های بهداشتی، تجهیزات، کارکنان، پزشکان، هزینه ها و غیره است. 
  4. از شاخص کیفیت هوا (AQI) برای گزارش کیفیت روزانه هوا استفاده می شود. این به شما می گوید که هوای شما چقدر تمیز یا آلوده است و چه اثرات سلامتی مرتبط ممکن است برای شما نگران کننده باشد. AQI روی تأثیرات سلامتی شما ممکن است در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تنفس هوای آلوده متمرکز شود.

طبق آخرین:

شاخص ایمنی سیدنی 66٪ و تورنتو ٪60 که نشان دهنده ایمنی بیشتر در سیدنی می باشد.

همچنین شاخص هزینه های زندگی در سیدنی 84٪  و در تورنتو 73٪ میباشد که نشان دهنده هزینه های کمتر زندگی در تورنتو میباشد.

حال در بررسی شاخص مراقبت های بهداشتی مشاهده میشود که سیدنی با 77٪ کیفیت مراقبت های بهداشتی بهتری از تورنتو با 75٪ دارد.

تورنتو با شاخص 37٪ آلودگی هوای بیشتری از سیدنی با شاخص 26٪ دارد.

و در آخر هدف موسسه Best Canada tours کمک به شما برای پیدا کردن شهر مناسب با بالاترین کیفیت زندگی برای مهاجرت میباشد.

سوالات خود را در زمینه مهاجرت و زندگی به استرالیا و کانادا ار ما بپرسید.

انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 302

به "کانادا یا استرالیا؟ تورنتو یا سیدنی؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟" امتیاز دهید

18 کاربر به "کانادا یا استرالیا؟ تورنتو یا سیدنی؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا یا استرالیا؟ تورنتو یا سیدنی؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید