کانادا یا انگلیس؟ تورنتو یا لندن؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟

همگی ما به دنبال فرصت های طلایی برای زندگی در رفاه هستیم، اما اگر در جایی که زندگی میکنیم فرصت های کافی وجود نداشته باشد، تصمیم به مهاجرت میگیریم، برای ما ایرانی ها، کشورهای کانادا و انگلیس هر کدام میتوانند انتخابی مناسب باشند، اما باید توجه کنیم که هر یک ویژگی های متفاوتی با هم دارند، ما سعی داریم در سلسله مقالاتی شهرهای دنیا را با هم مقایسه کنیم، و این این بار به سراغ تورنتو و لندن رفته ایم.

کانادا یا انگلیس؟ تورنتو یا لندن؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ✅ لندن

 لندن پایتخت و بزرگترین شهر انگلستان است. این شهر در کنار رودخانه تیمز در جنوب شرقی انگلیس واقع شده است. 

لندن یکی از مهمترین شهرهای جهانی است و از آن به عنوان قدرتمندترین،  مطلوب ترین، با نفوذترین،  بیشترین بازدید، گران ترین کشورهای جهان نام برده شده است و این تأثیر قابل توجهی بر هنر، تجارت، آموزش، سرگرمی، مد، امور مالی، مراقبت های بهداشتی، رسانه ها، خدمات حرفه ای، تحقیق و توسعه، گردشگری و حمل و نقل دارد. لندن از نظر عملکرد اقتصادی از بین 300 شهر بزرگ در رتبه 26 قرار دارد و یکی از بزرگترین مراکز مالی است  و دارای پنجمین یا ششمین تولید ناخالص داخلی منطقه شهری است. بیشترین بازدید را دارد. شهر براساس ورودی های بین المللی اندازه گیری می شود و دارای شلوغ ترین سیستم فرودگاه شهری است که توسط ترافیک مسافران اندازه گیری می شود. این مقصد اصلی سرمایه گذاری است،  بیش از هر شهر دیگری میزبان خرده فروشان بین المللی است. از سال 2020، لندن پس از مسکو، دومین بالاترین تعداد میلیاردر از هر شهر در اروپا را دارد.

لندن

دانشگاههای لندن بیشترین تمرکز موسسات آموزش عالی در اروپا را تشکیل می دهند و لندن محل استقرار موسساتی با رتبه عالی مانند کالج امپریال لندن در علوم طبیعی و کاربردی و مدرسه اقتصاد لندن در علوم اجتماعی است. در سال 2012، لندن اولین شهری بود که سه بازی مدرن المپیک تابستانی را برگزار کرده است. 

لندن از طیف متنوعی از مردم و فرهنگ برخوردار است و بیش از 300 زبان در منطقه صحبت می شود. جمعیت شهری اواسط سال 2018 (مربوط به لندن بزرگ) 8908،081 نفر برآورد شده است، سومین شهر پرجمعیت در اروپا است  و 13.4٪ از جمعیت انگلستان را تشکیل می دهد. 

لندن شامل چهار میراث جهانی است: برج لندن ؛ باغ های کیو ؛ سایت متشکل از کاخ وست مینستر، ابی وست مینستر و کلیسای سنت مارگارت. و شهرک تاریخی در گرینویچ که در آن رصدخانه سلطنتی، گرینویچ اولین نصف النهار (طول 0 درجه) و زمان گرینویچ را تعریف می کند. از دیگر بناهای تاریخی می توان به کاخ باکینگهام، چشم لندن، سیرک Piccadilly، کلیسای جامع سنت پل، برج تاور، میدان ترافالگار و The Shard اشاره کرد. لندن دارای موزه ها، گالری ها، کتابخانه ها و رویدادهای ورزشی متعددی است. اینها شامل موزه بریتانیا، گالری ملی، موزه تاریخ طبیعی، تیت مدرن، کتابخانه بریتانیا و تئاترهای West End است. مترو لندن قدیمی ترین شبکه راه آهن زیرزمینی در جهان است.

✅ تورنتو

تورنتو مرکز استان انتاریو کانادا است. با جمعیت 2،731،571 نفر در سال 2016، این شهر پرجمعیت ترین شهر کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی است. این شهر لنگرگاه نعل اسب طلایی است،یک تراکم شهری با 9،245،438 نفر (تا سال 2016) که در انتهای غربی دریاچه انتاریو احاطه شده است،در حالی که منطقه تورنتوی بزرگ به طور مناسب 6،617،516 نفر در سال 2016 زندگی می کرد. تورنتو یکی از مراکز بین المللی تجارت،امور مالی، هنر و فرهنگ است و به عنوان یکی از چند ملیتی ترین شهرهای جهان شناخته شده است. 
جمعیت متنوع تورنتو نشان دهنده نقش فعلی و تاریخی آن به عنوان مقصد مهمی برای مهاجران به کانادا است. بیش از 50 درصد از ساکنان تورنتو از اقلیت های فرهنگی قابل مشاهده هستند و بیش از 200 ریشه قومی متمایز در میان ساکنان آن زندگی می کنند. در حالی که اکثر مردم تورنتو انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود صحبت می کنند، بیش از 160 زبان در این شهر صحبت می شود

تورنتو

تورنتو یک مرکز برجسته موسیقی، تئاتر، تولید فیلم سینمایی و تولید سریال تلویزیونی است و مقر اصلی شبکه های ملی پخش عمده و رسانه های کانادا است. موسسات فرهنگی تورنتو، که شامل موزه ها و گالری های متعدد، جشنواره ها و رویدادهای عمومی، مناطق تفریحی، اماکن تاریخی ملی و فعالیت های ورزشی است، سالانه بیش از 43 میلیون گردشگر تور کانادا را به خود جذب می کند. تورنتو به خاطر بسیاری از آسمان خراش ها و ساختمان های بلند، به ویژه بلندترین سازه مستقل در نیمکره غربی، برج CN شناخته شده است.

✅ مقایسه لندن (انگلیس) و تورنتو (کانادا) از لحاظ شاخص ها

در ادامه چهار شاخص مهم برای مقایسه کیفیت زندگی در لندن انگلیس با تورنتو کانادا در نظر گرفته شده است:

  1. شاخص ایمنی که شامل  دیجیتال، امنیت بهداشت، امنیت زیرساخت ها و امنیت شخصی و اجتماعی است.
  2. شاخص هزینه زندگی یک شاخص قیمت نظری است که هزینه نسبی زندگی را در طول زمان یا مناطق اندازه گیری می کند. این شاخصی است که اختلاف قیمت کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند و با تغییر قیمت امکان تعویض با سایر موارد را فراهم می کند.
  3. شاخص مراقبت های بهداشتی برآورد کیفیت کلی سیستم مراقبت های بهداشتی، متخصصان مراقبت های بهداشتی، تجهیزات، کارکنان، پزشکان، هزینه ها و غیره است. 
  4.  از شاخص کیفیت هوا (AQI) برای گزارش کیفیت روزانه هوا استفاده می شود. این به شما می گوید که هوای شما چقدر تمیز یا آلوده است و چه اثرات سلامتی مرتبط ممکن است برای شما نگران کننده باشد. AQI روی تأثیرات سلامتی شما ممکن است در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تنفس هوای آلوده متمرکز شود.

طبق آخرین آمار:

شاخص ایمنی لندن 47٪ و تورنتو ٪60 که نشان دهنده ایمنی بیشتر در تورنتو می باشد.

همچنین شاخص هزینه های زندگی در لندن 80٪  و در تورنتو 73٪ میباشد که نشان دهنده هزینه های کمتر زندگی در تورنتو میباشد.

حال در بررسی شاخص مراقبت های بهداشتی مشاهده میشود که تورنتو با 75٪ کیفیت مراقبت های بهداشتی بهتری از لندن با 71٪ دارد.

لندن با شاخص 57٪ آلودگی هوای بیشتری از تورنتو با شاخص 37٪ دارد.

و در آخر هدف موسسه Best Canada tours کمک به شما برای پیدا کردن شهر مناسب با بالاترین کیفیت زندگی برای مهاجرت میباشد.

 

سوالات پر تکرار مهاجرت در کانادا یا انگلیس؟ (FAQ)

هزینه تحصیل در انگلیس بیشتر است یا کانادا؟

انگلیس یکی از گرانترین کشورهابرای تحصیل به شمار میرود و شهریه ای بین 18 تا 35 هزار پوند در انتظار شماست، در حالی که این هزینه  در کانادا بین 16 تا 30 هزار دلار میباشد.

از بین کانادا و انگلیس کدام پذیرش آسانتری دارند؟

هر دو از کشورهای دانشجوپذیر هستند ولی قوانین سختگیرانه ای برای پذیرش دارند، مدرک دبیرستان ایران با حداقل معدل 15 در انگلیس پذیرفته میشود و مدارک لیسانس و فوق لیسانس ایران با حداقل معدل 15 در کانادا پذیرفته میشود، ولی داشتن مدرک زبان مثلا آیلتس با حداقل نمره 6 در هر دو کشور الزامی است.

اجازه کار حین تحصیل در کانادا و انگلیس چگونه است؟

دانشجویان در هر دو کشور مجاز به کار به مدت 20 ساعت  در هفته هستند. در انگلیس در تعطیلات دانشگاه میتوانید تمام وقت هم کار کنید.

انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 305

به "کانادا یا انگلیس؟ تورنتو یا لندن؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟" امتیاز دهید

81 کاربر به "کانادا یا انگلیس؟ تورنتو یا لندن؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا یا انگلیس؟ تورنتو یا لندن؟ کدام برای مهاجرت و زندگی گزینه بهتری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید